27. Ekološki odgoj

Prije 12 godina izgledalo je to ovako:

- Svi učenici trebali su ponijeti: kape, rukavice, motičice, grabljice i ostali alat.

- Tko je imao mogao je donijeti neki cvijet za kamenjar.

- Škola nam je osigurala: zemlju, humus, sadnice, kamenja, šljunak i ukrasna kamenja.

- Radili smo cijeli šk. dan, ukupno 6 šk. sati, s pauzama za odmor i marendu.

- Napravili smo od početka do kraja mali kamenjar koji je godinama ukrašavao dio našeg školskog dvorišta.



















28. veljače slavim godišnjicu bloga s 28 postova.
Hvala svima na posjeti i lijepim komentarima.



27.02.2016. u 22:02 | 29 Komentara | Print | # | ^

26. Volumen i masa u prostoru

Likovna kultura jedan je od predmeta koji mi predstavlja veliki izazov. U nastavi matematike nema baš puno prostora kreativnosti pri obradi nekih nastavnih tema. Matematika je egzaktna, nema previše mozganja kako obraditi zbrajanje i oduzimanje. Učitelj može biti kreativan osmišljavajući uvodni dio sata, razne poticajne igre i zanimljive zadatke, no samo zbrajanje i oduzimanje ima svoje zakonitosti i u tim okvirima nema previše kreativnosti. Što želim reći? Kada u planu i programu npr. iz Hrvatskog jezika napišete "Obrada: Upravni i neupravni govor" - zadatak je jasan.

U nastavi Likovne kulture jedna nastavna tema ima bezgranične mogućnosti. Istu temu različiti učitelji realizirat će na različite načine, ovisno o izboru motiva i tehnike rada. Često puta se dogodi da pri pisanju plana i programa imam jednu ideju, koja se do dana obrade preobliči u nešto sasvim drugo. I to je draž tog predmeta.

Kad se spremama za velike izazove poput izrade maski ili modeliranja i građenja tada obavezno planiram više sati za obradu istoga i dobro se pripremim. Priprema se sastoji u dobro osmišljenoj organizaciji satova kako bi djeca uspješno bez žurbe i stresa dovršila zadani zadatak. Najgora stvar u nastavi Likovne kulture jeste kada djeca nemaju dovoljno vremena za rad.



Geometrijska tijela koja sam dobila od profesorice iz Matematike.


Djeca su od kuće donijela različitih kutijica za sat građenja.

U 4. r. osnovne škole u Nastavnom planu i programu za osnovnu školu u nastavnom području Prostorno oblikovanje - modeliranje i građenje 4 su teme pod nazivom Volumen i masa u prostoru.

Danas ću vam prezentirati što sam obradila pod 3. i 4. temom:
- Volumen i masa u prostoru - Tlocrt i
- Volumen i masa u prostoru - Arhitektura i urbanizam.

U sva tri slučaja korelirala sam s predmetom Priroda i društvo kad sam obrađivala prošlost Republike Hrvatske i brežuljkasti i nizinski kraj.





Prosinac:

- PID - Prošlost RH, terenska nastava Kulturno-povijesni spomenici Poreča
- LK - Tlocrt utvrđenog grada

/Ključni pojmovi: tlocrt, zid,zidine, stup, krov./

/Ponavljanje pojma tlocrta (gradivo 3.r.) , prikazivanje slika tlocrta tvrđava i građevina s interneta./
Djeca su vrlo uspješno nacrtala crnim flomasterom svoj zamišljeni utvrđeni grad.













Veljača:

- PID - Brežuljkasti i nizinski kraj RH
- LK - Izgled i tlocrt naselja brežuljkastog i nizinskog kraja

/Ključni pojmovi: tlocrt, zid, stup, krov, pravocrtno gibanje naselja, kružno gibanje naselja./

Djeca su radila u grupama po troje učenika. Sve su grupe uspješno završile zadatak u jednom školskom satu.

Prije rada pogledali smo fotografije naselja na brežuljku i u nizini i prisjetili se što smo učili iz Prirode i društva o naseljima brežuljkastog i nizinskog kraja.











Veljača:

- PID - Kulturno-povijesni spomenici brežuljkastog i nizinskog kraja
- HJ - Skriveno blago, Nada Iveljić, Zlatna vrata 4, ŠK
- LK - Dvorac Trakošćan, grad utvrda Veliki Tabor i đakovačka katedrala

/Ključni pojmovi: građenje, kule, zidine, utvrda, dvorac, katedrala, arhitekt, građevinar, rozeta, portal./

Rad u grupi od 4 - 5 učenika. Ukupan rad 3 šk. sata. Blok sat građenje i bojanje akrilnim bojama. Treći šk. sat, sljedeći tjedan, ukrašavanje - crtanje ukrasa na fasadi, prozora, vrata...

Zbog razgledanja kulturno-povijesnih spomenika u 3. i 4. r. moja djeca znaju i što je rozeta i portal iako to ne trebaju znati. No od viška glava ne boli.



grad utvrda Veliki Tabor




dvorac Trakošćan




đakovačka katedrala



Za građenje ovih građevina djeca su dobila po tri fotografije građevine. Bili su vrlo uzbuđeni i zadovoljni uratkom. Svi su dobili (5).



A sad idem vidjeti što sam planirala sljedeće. Hoću li mijenjati plan zbog novih ideja ? Tko to zna ?




18.02.2016. u 18:57 | 21 Komentara | Print | # | ^

25. Šikaniranje

U svakoj školi postoji dijete ili više njih spram kojih pršte uvrede, kojih se većina kloni i nagovara ostale da urade isto, kojima nitko ne želi biti prijatelj uživo ni na fecebooku, s kojima nitko ne želi sjediti i razgovarati se ili držati za ruku na satu tjelesnog… i koji u tom svom malom napuštenom svijetu traže ruku prijateljstva, potvrdu da su i oni ravnopravno biće ovog nemilosrdnog svijeta. Toj djeci skrivećki rade se razne nepodopštine, ostavljaju anonimne poruke, naslađuje se kada nešto pogriješe i kada zaplaču… O toj djeci u školi kruže priče da imaju uši, da su zarazni, pa čak da imaju sidu. Ta djeca najčešće komuniciraju s učiteljima jer im vršnjaci okreću leđa, a učitelji znaju i ne znaju, hoće ili neće saslušati njihove tužopoljke, ovisno o situaciji, trenutku… To se dijete dakle sustavno šikanira (odbacuje) od strane svojih vršnjaka - što je jedan od najčešćih oblika zlostavljanja školske dobi. Učitelji su često nemoćni u nastojanju da većinu preodgoji. Djeci treba osvijestiti sve oblike zlostavljanja i dati primjer kako bi shvatili obrazac takvog ponašanja kao neprihvatljivog i nehumanog.

Dogovorili smo se u školi da ćemo svi imati radionice na kojima ćemo djeci osvijestit taj oblik zlostavljanja. Razmišljala sam doma što i kako i nisam imala ideju. Teoretiziranje primjera bla, bla, bla… ne dovodi do željenog cilja. Djeca se moraju emocionalno saživjeti, moraju doživjeti suosjećanje - empatiju.

Hodala sam polagano prema učionici i dalje ne znajući što i kako. Kako djeci najbolje osvijestiti što je šikaniranje i koji su njegovi pojavni oblici??? A onda pred vratima ideja je rođena. Glumit ću.

Ušla sam u učionicu sva ozarena na Sat razrednika i podijelila djeci listiće. Rekla sam im da će danas biti zločesti i objasnila im da na komadiću papira napišu nešto ružno jednoj djevojčici koja nije u našem razredu, koja nosi naočale, sporo piše i nije baš uspješna u školi. S njom se nitko ne želi družiti. (To je bio opis neke neodređene djevojčice.)

Papiriće su mi zatvorene donijeli na moj stol i s nestrpljenjem čekali što će se dogoditi. Ja sam izašla iz učionice, počekala nekoliko minuta i veselo i poletno uletjela u učionicu glumeći djevojčicu:

- Hej, danas je Valentinovo ! Gle, dobila sam jako puno poruka. Jedva čekam da ih otvorim. (Krajičkom oka promatrala sam djecu. Bili su neugodno iznenađeni. To mi je i bio cilj.)

- Glupa si! Mrzim te! Grozne su ti naočale… (Čitajući poruke glumila sam pokretima i glasom veliko razočaranje, tugu i bol. Glas mi je bio na rubu plača. Po licima djece vidjela sam da suosjećaju, da im je žao djevojčice.)

Na kraju čitanja ostavila sam ih nekoliko trenutaka da predahnu od iznenađenja i rekla da su upravo bili zlostavljači, da su riječima vrijeđali djevojčicu. Rekla sam i napisala na ploči koje vrste zlostavljanja postoje primjereno njihovoj dobi: fizičko ( udaranje), verbalno ( vrijeđanje ), spolno i šikaniranje ( odbacivanje).

Zatim sam im objasnila da oni nisu takvi kako je ispalo, da sam ja od njih tražila da to naprave - da sam manipulirala njima, upravljala njima kako bi radili ono što ja kažem. I da zlostavljači najčešće manipuliraju drugom djecom kako bi i oni bili zlostavljači.

Razgovarali smo o tome kako se je osjećala djevojčica kada je čitala poruke i kako su se osjećali oni kada se sve to zbivalo. Raspravljali smo zašto djeca nekoga šikaniraju. Pitala sam ih ima li kod nas u školi šikanirane djece i svi su potvrdno odgovorili. Bez imenovanja djece, odlučili smo napisati nove poruke u kojima ćemo pokušati tome djetetu dati ruku prijateljstva.

- Lijepa si i draga.
- Želi se družiti s tobom.
- Hoćeš li da se popodne igramo ?
- Kako si danas provela dan ?


Čitala sam poruke s ushićenjem, a osmijesi su prevladali učionicom. Taj dan osvijestila sam djeci više oblika zlostavljanja, a posebno verbalno zlostavljanje i šikaniranje. Taj dan sve su shvatili. No to je bilo lani, a djeca brzo zaboravljaju, pa o toj temi treba češće raspravljati.

Također su naučili da zlostavljanje treba prijaviti roditeljima i učiteljima i dala im broj hrabrog telefona.

06.02.2016. u 19:13 | 42 Komentara | Print | # | ^

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< veljača, 2016 >
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29            

Lipanj 2017 (1)
Ožujak 2017 (1)
Veljača 2017 (1)
Prosinac 2016 (2)
Studeni 2016 (1)
Listopad 2016 (1)
Rujan 2016 (1)
Kolovoz 2016 (1)
Srpanj 2016 (1)
Svibanj 2016 (4)
Ožujak 2016 (3)
Veljača 2016 (3)
Siječanj 2016 (3)
Studeni 2015 (1)
Listopad 2015 (1)
Rujan 2015 (1)
Kolovoz 2015 (10)
Srpanj 2015 (5)
Ožujak 2015 (2)
Veljača 2015 (1)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
OYO.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

Crtice iz školskog života viđene očima učitelja i učenika.
Samohvala koja će nekima smetati pa me možete kuditi.

Linkovi

Obožavam svoj posao zato mu posvećujem ovaj blog.

Nastava ne mora i ne smije biti dosadno i prezahtijevno prenošenje poruka, informacija iz raznih izvora, a nažalost ponajčešće iz glave učitelja u glavu učenika. Osvježenja kojima učitelj razbija monotoniju čine doživljaj škole lijepim i poželjnim. Nitko nama učiteljima neće zamjeriti ako u svoj posao unesemo malo razbibrige, neobičnosti, rukotvorina, zabave i igre. Dapače. Takvi oblici nastave su poželjni jer opuštaju i odnose stres.

Stoga drage mlade kolegice i kolege, opustite se i osluškujte svoju djecu. Ispunite svoj razred veseljem i smijehom jer će jednog dana eho njihovih glasova postati i vaša sreća. Provodimo s tom dječicom velik dio njihova života, oblikujemo ih i fizički i mentalno i naša odgovornost je velika. Iako važim za vrlo strogu učiteljicu, pravila se znaju i poštuju, važim i za "puknutu" i cool ili zakon učiteljicu ( riječi djece).

Nije oduvijek bilo tako. Djeca su me načinila takvom. Kao što ja klešem njih, tako su oni oblikovali mene. Nisu dozvolili da nestane dijete u meni i zato im veliko hvala.

Pišem ovaj blog da podijelim svoja iskustva i da dam krila mladim snagama, da znaju da smo mi učiteljice i učitelji kreatori svojega sata i sretnog dječjeg djetinjstva.

HJ
Rasprava
Stvaranje sastavka
Prvo pisano stvaranje

LK
Rad u paru
Kiparska škola - Montraker
Maske
Dizajn - Narukvice i broševi
Dizajn - Sandale



GK

MAT
Tri metra

PID

TZK

SR
Moj hobi

LIKOVNA GRUPA
Pokloni za Dan žena
Maske
Snjgović - čestitka

GOO
Sudjelovanje u odlukama
Rasprava
Projekt "Najbolji navijači"
Šikaniranje
Ekološki odgoj - Izrada kamenjara
Ekološki odgoj - Recikliranje
Manipulacija
Odgoj za humanost
Uzgoj lavande i ružmarina

ZO
Projekt "Srdela"


INTEGRIRANI NASTAVNI DAN
Za najboljeg tatu
Dan životinja
Dan laganja

TERENSKA NASTAVA
Terenska nastva - Pazin
Kiparska škola - Vrsar

IZLETI
Dvodnevni izlet 4. razreda

PROJEKTI
Projekt tolerancije - Kako je biti drugačiji
Projekt "Srdela"
Projekt "Najbolji navijači"
Projekt "Narodna baština zavičaja" - Usmena narodna predaja
Projekt "Narodna baština zavičaja" - Običaji pred Božić
Projekt "Narodna baština zavičaja" - Štrige, štriguni, vukodlaci i babaroge
Projekt "Nardona baština zavičaja" - Izrada suvenira kažuna
Knjiga - Narodna baština zavičaja
IGRE
Igra vjenčanja

SURADNJA S RODITELJIMA
Suradnja s roditeljima

POSEBNI DANI
Dani koji se pamte - Dan ludih frizura

OSTALO
Pametna ploča u nastvi
Kako od Wordovog dokumenta napraviti sliku
Oproštaj s jednom generacijom
Školska vrata u blagdanskom ruhu
Intelektualno vlasništvo na Internetu
Proceduralna pogreška

Blog.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Više o kolačićima možete pročitati ovdje. Nastavkom pregleda web stranice Blog.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice Blog.hr kliknite na gumb "Slažem se".Slažem se