8. Integrirani radni dan - Dan životinja




Prije projektora i pametnih ploča televizor je bio dobra zamjena.

Više puta u nastavi obilježavali smo Dan životinja. Jedne godine djeca su odlučila da bude posvećen pticama. Ja sam odlučila da to bude integrirani radni dan, dan posvećen jednoj temi koja se provlači i prožima kroz različite predmete. Proučavali smo jednu egzotičnu i jednu domaću pticu.

U 3 ili 4 šk. sata (ne sjećam se više) odradili smo temu kroz razne aktivnosti koje obuhvaćaju teme iz Prirode i društva, Hrvatskog jezika, Glazbene i Likovne kulture te Matematike.



Uz pomoć mentalne mape lako se opisuje: Kos je ptica stanarica. Živi u... Mužjak je..

Kod integriranog radnog dana ne mora se obrađivati sat po sat, predmet po predmet, već se sve prožima u neprestanom izmjenjivanju aktivnosti. Nastavni sat minutažno je fleksibilan, pa zvono ne mora značiti kraj sata. Radi se npr. 20 min jedno, 15 min drugo, 25 min treće, 10 min četvrto…
Naravno da djeci uvijek treba dati vrijeme za odmor, odlazak na nužnik i marendu.
Sve aktivnosti treba dobro isplanirati kako se ne bi dogodilo da zbog marende, koju ne možemo odgoditi, prekidamo rad usred nečijeg referata, izlaganja ili npr. pjesme.




Za taj dan o kojem smo se unaprijed dogovorili što ćemo raditi, dva učenika su se javila da donesu svoje papagaje. Inače su obojica vrlo tihi kad treba govoriti i nestašni kad ih nešto ne interesira. Ovaj put dobili su svojih 5 minuta slave i vrlo vješto govorili o svojim ljubimcima. Nisu bili sramežljivi, ni nestašni.
To je ta „ škola po mjeri učenika“, svakom djetetu treba naći „žicu“, ono u čemu je najbolji, u čemu je uspješan, ono što ga veseli… motivirati ga da da sve od sebe.

Nažalost s ovim planom i programom to je utopija. Povremeno se možemo poigrati i nastavu osvježiti.




Evo što smo sve radili:
- Dvije djevojčice su se javile da će nam referirati o pticama. Stale su ispred ploče i pričale.
- Dva dječaka su odgovarala na pitanja vezana za njihove ljubimce papige.
- Ponovili smo sve o kosu i proučavali malo o njemu na internetu.
- Uz pomoć mentalne mape kosa usmeno smo ga opisali.
- U paru djeca su riješila matematički zadatak ( Brojevi do 1000).
- Pjevali smo istovremeno dvije pjesmice o kosu :
prva grupa govori: Crn, bel, crni kos, crn, bel, crni kos… s pljeskanjem ritma,
druga grupa pjeva: Ja sam ptica crna, a žut mi je nos…
- Slikali smo papige.




matematička bojanka

Radna atmosfera bila je na zavidnoj razini. Djeca ne vole monotoniju i brzo im popusti koncentracija kad se zasite. Zato je integrirani radni dan idealan u nastavi. Jedino što se učitelj nađe na sto čuda kada odrađene sate u dnevnik treba zapisati (odradi u 3 sata, 5 nastavnih predmeta). Ja sam pisala one predmete kojima smo posvetili više vremena.

Izmjenjivanjem različitih metoda rada kao: referiranje, razgovor, opisivanje, istraživanje, pjevanje, računanje i slikanje obogaćuje nastavu, čini je zanimljivom i učinkovitom.




Imala sam više integriranih radnih sati i dana. Ne mogu ih se svih sjetiti. Zgodne teme za takav oblik nastave su :
- Jabuke – za Dan jabuka
- Maškare
- Majka, otac, djed, baka
- Zavičaj
- Domovina
- Kravata – Dan kravata
- Ljubav – Valentinovo
- Boje
- More
- Zdravlje
- Kažun
- Bičikleta…





Bezbroj je tema kojima možemo osvježiti svoj rad. U 3. i 4. razredu u zavičajnoj nastavi možemo stvarati na zavičajnom govoru.

Ovakva vrsta nastave od učitelja zahtijeva veću pripremu nego za klasičan sat. Kad djeca naviknu na ovakav način samostalnija su, opuštenija i vrlo uspješna.

Ja sam se malo pomučila oko papige za Matematiku i oko smišljanja što ćemo i kako ćemo. A kad smo krenuli raditi bila sam samo prometnik i skretničar, usmjeravala, nadgledala i uživala u njihovom radu, divila se njihovoj samostalnosti i uspješnosti.


Što je pjesnik htio reći ?
Svako toliko dajte mašti na volju, probajte integrirati jedan dan i djeca i vi ćete uživati.


Pozdrav od Mele !



30.07.2015. u 23:34 | 12 Komentara | Print | # | ^

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< srpanj, 2015 >
P U S Č P S N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    

Lipanj 2017 (1)
Ožujak 2017 (1)
Veljača 2017 (1)
Prosinac 2016 (2)
Studeni 2016 (1)
Listopad 2016 (1)
Rujan 2016 (1)
Kolovoz 2016 (1)
Srpanj 2016 (1)
Svibanj 2016 (4)
Ožujak 2016 (3)
Veljača 2016 (3)
Siječanj 2016 (3)
Studeni 2015 (1)
Listopad 2015 (1)
Rujan 2015 (1)
Kolovoz 2015 (10)
Srpanj 2015 (5)
Ožujak 2015 (2)
Veljača 2015 (1)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
OYO.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

Crtice iz školskog života viđene očima učitelja i učenika.
Samohvala koja će nekima smetati pa me možete kuditi.

Linkovi

Obožavam svoj posao zato mu posvećujem ovaj blog.

Nastava ne mora i ne smije biti dosadno i prezahtijevno prenošenje poruka, informacija iz raznih izvora, a nažalost ponajčešće iz glave učitelja u glavu učenika. Osvježenja kojima učitelj razbija monotoniju čine doživljaj škole lijepim i poželjnim. Nitko nama učiteljima neće zamjeriti ako u svoj posao unesemo malo razbibrige, neobičnosti, rukotvorina, zabave i igre. Dapače. Takvi oblici nastave su poželjni jer opuštaju i odnose stres.

Stoga drage mlade kolegice i kolege, opustite se i osluškujte svoju djecu. Ispunite svoj razred veseljem i smijehom jer će jednog dana eho njihovih glasova postati i vaša sreća. Provodimo s tom dječicom velik dio njihova života, oblikujemo ih i fizički i mentalno i naša odgovornost je velika. Iako važim za vrlo strogu učiteljicu, pravila se znaju i poštuju, važim i za "puknutu" i cool ili zakon učiteljicu ( riječi djece).

Nije oduvijek bilo tako. Djeca su me načinila takvom. Kao što ja klešem njih, tako su oni oblikovali mene. Nisu dozvolili da nestane dijete u meni i zato im veliko hvala.

Pišem ovaj blog da podijelim svoja iskustva i da dam krila mladim snagama, da znaju da smo mi učiteljice i učitelji kreatori svojega sata i sretnog dječjeg djetinjstva.

HJ
Rasprava
Stvaranje sastavka
Prvo pisano stvaranje

LK
Rad u paru
Kiparska škola - Montraker
Maske
Dizajn - Narukvice i broševi
Dizajn - Sandale



GK

MAT
Tri metra

PID

TZK

SR
Moj hobi

LIKOVNA GRUPA
Pokloni za Dan žena
Maske
Snjgović - čestitka

GOO
Sudjelovanje u odlukama
Rasprava
Projekt "Najbolji navijači"
Šikaniranje
Ekološki odgoj - Izrada kamenjara
Ekološki odgoj - Recikliranje
Manipulacija
Odgoj za humanost
Uzgoj lavande i ružmarina

ZO
Projekt "Srdela"


INTEGRIRANI NASTAVNI DAN
Za najboljeg tatu
Dan životinja
Dan laganja

TERENSKA NASTAVA
Terenska nastva - Pazin
Kiparska škola - Vrsar

IZLETI
Dvodnevni izlet 4. razreda

PROJEKTI
Projekt tolerancije - Kako je biti drugačiji
Projekt "Srdela"
Projekt "Najbolji navijači"
Projekt "Narodna baština zavičaja" - Usmena narodna predaja
Projekt "Narodna baština zavičaja" - Običaji pred Božić
Projekt "Narodna baština zavičaja" - Štrige, štriguni, vukodlaci i babaroge
Projekt "Nardona baština zavičaja" - Izrada suvenira kažuna
Knjiga - Narodna baština zavičaja
IGRE
Igra vjenčanja

SURADNJA S RODITELJIMA
Suradnja s roditeljima

POSEBNI DANI
Dani koji se pamte - Dan ludih frizura

OSTALO
Pametna ploča u nastvi
Kako od Wordovog dokumenta napraviti sliku
Oproštaj s jednom generacijom
Školska vrata u blagdanskom ruhu
Intelektualno vlasništvo na Internetu
Proceduralna pogreška

Blog.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Više o kolačićima možete pročitati ovdje. Nastavkom pregleda web stranice Blog.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice Blog.hr kliknite na gumb "Slažem se".Slažem se