Razvijanje rodoljublja i domoljublja

Dan neovisnosti koji pada 8. listopada jedan je od dana koji bi trebalo posvetiti domovini. Nastava se može organizirati tako da to bude integrirani radni dan kada se tema domovine prožima kroz sve predmete, a najčešće kroz Hrvatski jezik, Prirodu i društvo, Glazbenu i Likovnu kulturu. No, ako se želi može se proširiti i na ostale predmete. Zgodno je upotrijebiti zanimljive matematičke zadatke sa podacima o domovini ili na satu Tjelesne i zdravstvene kulture odraditi natjecanje u sportskom duhu, počevši ga sa slušanjem himne i rukovanjem s protivnikom. Na Satu razrednika može se odraditi dio Građanskog odgoja i obrazovanja – Ravnopravnost u odnosu na dobi spol te etničke, nacionalne, vjerske, rasne i druge razlike, Osobni identitet, kulturni identiteti i međukulturalni dijalog… Mogućnosti su velike, a umješnost učitelja i njegova kreativnost doprinijet će da taj dan bude zanimljiv, uspješan i da ostane u sjećanju djece.

Evo primjera plana i programa iz 4.r. za Prirodu i društvo.








Ima dosta datuma kada se može poraditi na razvijanju rodoljublja i domoljublja. Mi znamo obilježavati Dan kravata, Dan sjećanja na Vukovar. Pri obradi blagdana unaprijed obradimo Dan državnosti. Malu djecu ne treba opterećivati stvarima koje oni ne razumiju. Osim obilježavanja važnijih datuma razvijanje rodoljublja i domoljublja provodi se i kroz razne projekte. To su projekt „Zavičajne nastave“ koji je pokrenula Istarska županija te moji projekti „Najbolji navijači“ i „Narodna baština zavičaja“.


Pri odrađivanju rodoljublja i domoljublja veoma je važno da se učitelj drži odrednica hrvatskog Ustava u kojem se naglašava da svaki građanin RH ima jednaka prava.



U obradi tema rodoljublja i domoljublja učitelj treba pažljivo birati riječi kako bi se svako dijete bez obzira na nacionalnu pripadnost osjetilo dijelom razrednog kolektiva,dijelom domovine Hrvatske, a ne kao izbjeglica i prognanik..





Česta predrasuda je poistovjećivanje vjerske pripadnosti rodoljubljem i domoljubljem: „Ako nisi vjernik, nisi Hrvat!“ Time se krše prava izbora djece koja ne idu na Vjeronauk da vole svoj narod i svoju domovinu. Isto tako postoji i obrnuta predrasuda da ako si vjernik da si nacionalista. To bi trebalo iskorijeniti.

Učitelj mora biti etička vertikala i dijagonala koja će poticati zdravo razredno ozračje u kojem će se svako dijete osjetiti sigurno i ugodno. Razvijajući domoljublje metodom ulijevanja mržnje spram ostalih naroda krši se Ustav RH, pojačava se nesnošljivost i vodi ka nacionalizmu.



U radu s djecom nacionalni identitet može se razvijati kroz različite teme: Obitelj, Rodbina, Dom, Moje mjesto, Zavičaj, Moja domovina. U razrednoj nastavi najviše se može poraditi u 3. i 4. razredu pri obradi zavičaja i domovine. Njegovanjem kulturne i narodne baštine, zavičajnog govora, navijanjem za naše sportaše, pridržavanjem ljudskih i dječjih prava, prihvaćanjem različitosti i tolerancije brani se i voli svoj narod, svi građani Hrvatske i tako se voli domovina.

Učitelji koji raspiruju mržnju i učitelji koji ne odrađuju Građanski odgoj i obrazovanje trebali bi opomenuti.


Ako dobro radimo, ako učimo suživotu i toleranciji svaki građanin RH trebao bi reći:

„Ponosim se srpskim rodom i hrvatskom domovinom.“
Nikola Tesla




Toga dana kada sam imala 4. razred najavljen je dolazak predsjednice u našu školu. Svi smo bili uzbuđeni. Iz Prirode i društva ponavljali smo simbole domovine (zastava, grb, himna) i sve što znamo o predsjednici. Ponovili smo kako se treba ponašati u prisusnosti visokih dužnosnika. Na pametnoj ploči bio je veliki hrvatski grb. TV novinari ušli su u našu učionicu.

Za predsjednicu pjevala se Lijepa naša domovino i Krasna zemljo Istro mila. Generacija Mačića još nije izvježbala Lijepu našu, ali Krasnu zemlju, koju su naučili u 3. razredu, pjevali su sa zajedno sa velikim zborom. Bila sam ponosna na njih i na predsjednicu koja je pjevala s nama.





Dječje pjesmice mojih učenika koje su bile u našem školskom listu

Domovina

Lijepa, čista
Volim ju, pjevam o njoj, igram se
Sela, gradovi, narodna baština, reljef
Veselim joj se, crtam ju, putujem
Dragocijena, draga
Hrvatska

Ana Š. 3.a


„Kad bi svi ljudi na svijetu, baš kao sva djeca na svijetu
odlučili da“:
Rat u Hrvatskoj prestane!
Da se izbjeglice vrate u svoje domove!!!
Da svi ljudi razmišljaju kao djeca!!!
Luka P. 1. a


Moja domovina je lijepa kao najljepši cvijet. Volim je jer u njoj ima puno cvijeća, gradova, sela… Najljepša je domovina.

Jure.P. 2.a



Moja domovina su
moji prijatelji
i more
i rodbina
Moja domovina je lijepa
kao sunce

Tina. V. 2.a


Domovina je meni
veselje
radost
sreća
Iva B. Z. 2.a


Moja domovina je
moj zavičaj
i dom
a u njmu
baka
prabaka
dida
baba
mama
tata
i seka

Moja domovina je
priroda
i ljubav

Volim svoju domovinu
punu cvijeća

Stella g. 2.a


Moja domovina je blago:
more
rijeke
maslina…

Moja domovina
je nešto što se
ne može
procijeniti

Uvijek će mi biti u srcu

Ana P. 2. a





Izvori plana i programa HNOS i GOO (MZOS, AZOO)

13.07.2018. u 10:23 | 4 Komentara | Print | # | ^

Volumen i masa u prostoru


Anika A. M.


Razred: 2.

Nastavno područje: Prostorno oblikovanje – modeliranje i građenje

1. tema: Volumen i masa u prostoru – Omjeri veličina masa
Ključni pojmovi: masa, veličine masa

2. tema: Površina – Kontrast površina
Ključni pojmovi: uočiti, uspoređivati i razlikovati različite vrste tekstura

Motiv: kornjača

Rad po promatranju (fotografije)

Likovna tehnika – glina

Vrijeme rada: dva školska sata

Potreban pribor: glina, nož, čačkalica


Promatrali smo različite fotografije kornjača i uočavali njen oblik i teksture. Zatim sam na komadu gline demonstrirala kako iz jednog komada gline načiniti kornjaču. Djeca su sklona da trgaju komade i lijepe ih, npr, glavu i udove. Poslije svi ti dijelovi popadaju.

Najprije smo zaključili da treba glinu izmijesiti u lopticu koju treba malo spljoštiti. Slijedilo je zarezivanje kako pokazuje crtež kako bismo dobili noge, glavu i repić.





Roman M.


Dora C.


Mihael G.



Maria L. D.


Jure P.

Bilo je dosta uspješnih radova. Za drugašiće ovi su radovi izvrsni. Baš sam ponosna.

29.05.2018. u 20:44 | 13 Komentara | Print | # | ^

Pisanje izvještaja o terenskoj nastavi

RAZRED: 2.
PREDMET: Hrvatski jezik
NASTAVNO PODRUČJE: Jezično izražavanje
TEMA: Izvješćivanje o prošlom događaju

U 2. razredu postoje dvije teme vezane uz pisanje izvještaja: Izvješćivanje o prošlome događaju i Izvješćivanje o obavljenom zadatku. Pošto je pisanje izvješća vrlo težak zadatak za drugašiće, radimo ga zajednički ili im jednostavno ponudim pobrkan redoslijed događaja koji zajednički riješimo. Izvješće je najbolje napisati netom po nekom događaju. Djeca obavezno trebaju prepisati izvješće. Svako prepisivanje (koje je nekako nestalo iz nastave) pomaže djeci u usmenom i pisanom izražavanju. Pri prepisivanju prate redoslijed događaja, ponavljaju pravila o velikom početnom slovu i interpunkciji, usvajaju vrednote pisane i govorene riječi, usvajaju nove riječi pa time bogate rječnik…






EKO-ART CENTAR EIA nazali se kod Bala. Članovi Udruge za ekologiju i kulturu osmislili su poludnevni program posjeta šumi pod nazivom „Priče iz vilinske šume“. Susret je bio nadasve zanimljiv i poučan. Uz šumskog čovjeka koji 15 godina živi u šumi, vilu i još dvije voditeljice proveli smo 5 šk. sati u radu i zabavi. Program koji uključuje gradivo različitih predmeta (Hrvatski jezik, Priroda i društvo, Tjelesna i zdravstvena kultura, Likovna kultura, Glazbena kultura) protekao je u veselom ozračju i vrlo brzo. Aktivnosti su se izmjenjivale, djeca su uživala u radu, pješačenju i igri. U šumi nije bilo prezahtjevno. Odlična vježba za hodanje u koloni uz maksimalnu upotrebu osjetila vida, sluha, mirisa pri čemu se razvija koordinacija i ravnoteža. To su aktivnosti koje ovim novim generacijama nedostaju. Osim fizičkih aktivnosti ova radionica pridonijela je razvoju emocionalne obojenosti djeteta spram šume: osjećaj divljenja, poštovanja, ljubavi… Voditelji su se maksimalno trudili da djecu animiraju i kroz sve aktivnosti nastojali im približiti šumu kao blago s puno priča, vila; drveća kao živa bića koja imaju srce… Poruke šumi i poruke šume osvještavaju njihov ekološki odnos prema prirodi.







Dječja mašta kažu može svašta. No nekima nije bilo lako uočiti što se to sve skriva u šumi.







Šuma ima srce, šuma ima dušu... Za nekoga tko je većinu svojega djetinjstva tumarao i igrao se u šumi, ništa novoga. Hoće li ove nove generacije biti povezane sa stvarnom šumom ili će je zamijeniti s virtualnom ovisi prvenstveno o njihovim roditeljima. Ja bih rekla svima: Pustite djecu u šumice da grade svoje baze, da se igraju u prirodi!



Ovo je bila jedna od najboljih terenskih nastava do sada upravo zbog ležernosti, vedrine i različitih aktivnosti. Preporučam svima.

02.05.2018. u 18:02 | 13 Komentara | Print | # | ^

Nova era poučavanja

Dijaprojektor, episkop, grafoskop, videorekorder, televizor i radio uređaji su kojima sam se služila pri radu u školi u svojoj mladosti. Njih su polako zamijenili projektor i računalo.

U pilot projektu e-Škole uvode se pametne ploče, pametni ekran, hibridna računala i tableti. Trenutno to je najviša razina digitalnog okruženja u našim školama.

Svi su zamijetili da su nove generacije više okrenute digitalnom svijetu. Njihov interes za nastavu u klasičnom obliku sve je manji. Novim generacijama prilagođava se i sustav obrazovanja. Uvode se e-udžbenici i e-poučavanje. Učitelji sve više postaju e-učitelji. Škole koje su prošle CSUED edukaciju i koje su dobile status e-Škole obavezne su provoditi e-poučavanje.


Zeleni dnevnik i imenik zamijenio je e-Dnevnik. Dakle vrijeme je da se i mi stariji učitelji prilagodimo novoj eri poučavanja.

Office 365 učiteljima nudi mogućnost izrade različitih obrazovnih materijala koje putem poveznice (linka) dijele učenicima. Primjer takvog načina rada je rad u kartici (aplikaciji) Forms u kojoj možete napraviti kviz namijenjen ponavljanju i provjeravanju gradiva. Kada se sva djeca prijave u Office 365 i grupiraju po grupama (razredima ili posebnim grupama) tada učitelj za vrijeme sata odmah dobije povratnu informaciju kako je koji učenik riješio kviz ili test. Učenici također nakon riješenog kviza pošalju odgovore i odmah dobiju povratnu informaciju o postignutom rezultatu.
Dok se svi korisnici ne prijave u sustav kvizovi se mogu raditi s opcijom „za svakoga“ tako da svatko može pristupiti njemu uz pomoć poveznice.


Office 365 besplatno na svoje računalo ili tablet mogu instalirati svi učitelji i svi učenici i to više puta (svi koji imaju svoj akademski račun AAI@EduHr). Ako ga ne želite instalirati na svoje računalo možete u njemu raditi online.

Svakodnevno se izrađuju novi alati za izradu digitalnih obrazovnih sadržaja. Libar, Moodle , Moovly, Plickers primjer su alata u kojima se može napraviti prezentacija s umetnutim videom i zvukom, digitalni priručnik ili udžbenik, animacija… Kahoot je alat na kojem se mogu izraditi kvizovi za djecu koje igraju pojedinačno ili u grupama na tabletima ili mobitelima. Kvizovi su natjecateljskog tipa pa ih djeca rado igraju.

Sve što učitelji naprave u svrhu obrazovanja mogu podijeliti unutar grupe ili sa svim korisnicima. Na taj način stvara se arhiva digitalnih materijala kojima se možemo koristiti u nastavi (CARNetov edutorij.e-skole.hr).


Evo vam 3 linka koji su poveznica na 3 kviza. Poigrajte se ako želite. (Upisuju se u prostor za link, u gornjem lijevom kutu.)

MATEMATIKA bit.ly/2CskGcL
PRIRODA I DRUŠTVO bit.ly/2xwF39q
HRVATSKI JEZIK bit.ly/2zabOWy


Jedini problem kod stvaranja digitalnih obrazovnih sadržaja predstavljaju fotografije. Od danas krećem u pohod sa fotoaparatom kako bih stvorila svoju datoteku fotografija.

Iako nisam u području STEM (matematika, fizika, kemija, biologija) koji su obavezni da se obrazuju u projektu e-Škola, obrazujem se i ja kako bih ukorak pratila suvremene oblike poučavanja. Tko zna kakve me još promjene čekaju do mirovine?


30.12.2017. u 22:37 | 10 Komentara | Print | # | ^

Patuljci

Oduvijek sam prakticirala da djeca kući ponesu neki svoj uradak. Ponekad to iziskuje puno truda za učitelja, ali u konačnici sretna lica djece koja doma odnose svoj uradak dovoljna je nagrada.




Da nije bilo pomoći moje pripravnice patuljci bi se lijepili danima.



Vrijeme utrošeno u rad:

- 2 sata traženja šišarki i žirevih čupavih kapica
- 3 školska sata izrade patuljaka.


Za djecu tu je bilo malo posla pa su imali zadatke za tihi rad. Naravno da su ih brzo završili, a onda su pratili izradu patuljaka i obavili svoj dio posla (bojanje i crtanje očiju).

Zamislite kako su ih ponosno nosili kući. Eto, baš toliko ponosne smo bile i pripravnica i ja.

Sretne blagdane, mir i veselje, želi vam Mela.

20.12.2017. u 22:12 | 19 Komentara | Print | # | ^

Televizija

MOTIVACIJA: Ulijećem u učionicu s okvirom u ruci koji sam ostavila „ za nikad se ne zna“ kad sam kupila štednjak. To mi je danas najbolje nastavno pomagalo. Stanem ispred učenika, podižem okvir i počinjem govoriti:



„Dobar dan draga djeco. U našoj današnjoj obrazovnoj emisiji naučit ćemo razliku između televizora i televizije. Televizor i televizija dva su različita pojma.“

Ježići ubodežići, iznenađeni mojom aktivnošću, pozorno slušaju.

„Tko od vas ima televizor? Što je to televizor?“ (Kućanski uređaj.) U Prirodi i društvu prethodno su obrađeni kućanski uređaji.

„Što bi to bila televizija?“ (Ono što gledamo na televizoru.)

NAJAVA CILJA:

Danas ćemo učiti o televiziji i televizoru.

GLAVNI DIO:

Pročitajte strip Durica, Ivice Bednjanca. Glavni lik ovog stripa je djevojčica Durica.

Što je napravio dječak? (Televizor.) Čega se htio igrati? (Televizije.) Zašto se Durica naljutila?


Nastavljam svoju obrazovnu emisiju. Samo zato što sam povremeno u okviru, razred prati s velikim zanimanjem.

„Televizori su nekada davno bili drugačiji, manji, a slika je bila crno-bijela. (Pokazujem fotografije s Interneta.) Uz televizor morali su imati antene koje su ljudi stavljali na krov. Antene su primale televizijski signal. Izgledale ovako (crtam). Kasnije su ih zamijenile satelitske antene (crtam). Danas imamo televiziju preko Interneta.

Na starim televizorima moglo se gledati malo programa. Taj uređaj nekada davno bio je vrlo skup pa bi se cijelo selo okupilo oko jednog televizora. Danas imamo potpuno novu generaciju televizora takozvanih plazme. Na njima možemo gledati puno programa različitih televizija, ići na Internet, gledati DVD… Danas ljudi u kućama znaju imati po nekoliko televizora.

Molim goste, gospodina Davida i gospođicu Teodoru da dođu u studio. (Djeca dolaze.) Što vi najradije gledate na televiziji? Koje hrvatske programe gledate? Koje strane programe gledate? Što vi djeco najčešće gledate na televiziji? Koje obrazovne emisije gledate ? Koje zabavne emisije volite gledati? Koji sport pratite na televiziji?

Hvala gostima. Recite mi djeco kako se zovu ljudi koji rade na televiziji, a zadatak im je da vode televizijski program?“ (Voditelji, spikeri.)

Zapisivanje najvažnijih podataka.

ZAVRŠNI DIO:

Zadaća: Osmisli vijesti ili obrazovnu emisiju i nauči je prezentirati kao voditelj. Možete sa sobom donijeti i predmete ako su vam potrebni za emisiju.

- Smijemo li raditi u paru?

- Smijete.

- Možemo li pozvati goste u studio?

- Možete.

Cijeli odmor djeca su se dogovarala što će i kako će. Ne znam kada su toliko bili sretni zbog zadaće. Za televizijsku emisiju dobit će ocjenu iz jezičnog izražavanja. Ocjene trebaju biti poticajne, da ne uništimo njihov interes za usmenim izražavanjem i volju da se jave za prezentaciju.

Jedva čekam utorak da se igramo televizije!

Post posvećujem svojem rođaku, producentu A.K., koji je prerano preminuo.

24.11.2017. u 17:45 | 24 Komentara | Print | # | ^

Želimo još !

Uzgoj mladih biljaka - lavande i ružmarina

U okolišu naše škole ima dosta mediteranskog bilja. Ove godine s prvašićima sam dobila zadatak da uzgojim mlade biljke rezanjem reznica.

Negdje početkom ožujka izašli smo u dvorište i upoznali miris i izgled ružmarina i lavande. A onda smo, kao prvo, naučili slomiti grančicu. Vjerujte, nije baš bilo lako. Tko bi pomislio da te malene ručice , koje spretno i učas odu na Internet i pronađu igricu, ne znaju slomiti grančicu. Iako sam demonstrirala postupak slamanja grančice, bilo je trganja, guljenja, potezanja i čuđenja, no uspješno smo završili taj zadatak.

Sljedeći korak bio je napuniti zemljom pripremljene posude, utaknuti reznicu i zaliti je. Nakon toga pustili smo reznice na otvorenome dok se ne prime i zakorijene.




Prošli tjedan obišli smo naše biljčice i ustanovili da su se zakorijenile. Demonstrirala sam postupak presađivanja u veću posudu, a onda su s velikom ozbiljnošću prvašići obavili svoj dio posla.

Promatrajući ih tako vesele i smirene zaključila sam što ovim novim generacijama nedostaje: prljave ruke, prašina, blato, zemlja, voda, prirodni okoliš… Moja generacija imala je toga u obilju. Danas su svi pod staklenim zvonom i ne dozvoljavamo im ono što ih uistinu veseli.



Trebam li reći da sam na Perući kao dijete doslovno skakala u blato. Roditelji su nas pustili da se izguštamo. Trebam li reći da današnje generacije ne prepoznaju bršljan, peruniku, voćke, životinje… Zbog velike brige i straha od ozljeda gotovo da im je onemogućeno da samostalno borave u prirodi.



Ovih dana, Ježići ponosno odnose svoje biljčice doma, da se pohvale svojim radom. Dobili su zadatak da puste biljke da se ukorijene u sadašnjoj posudi i da ih zatim presade u vrt ili veću posudu.



U ovu aktivnost utrošila sam 2 školska sata. Malen doprinos ekološkom odgoju – jednoj od dimenzija GOO-a, al sigurna sam velik doprinos dječjem samopouzdanju, radoznalosti i strpljivosti u radu sa zemljom i uzgoju biljaka + ogroman užitak prljavih ruku.




Sada sigurno znam da ću sadnji i presađivanju, radu sa zemljom i biljkama te čišćenju okoliša posvetiti više sati u narednim razredima.



Gledati, slušati i primijeniti, posao je koji iziskuje koncentraciju i razumijevanje. Nove generacije sve manje mogu slušati upute, sve više im pažnja bježi, sve su življi i nestašniji. Trebaju im aktivnosti koje smiruju, koje oplemenjuju, koje oslobađaju stres. Rad sa zemljom idealan je za to.

A to, što ću ih kući poslati uprljane i prašnjave, baš me veseli. Znam da će me roditelji podržati.


13.06.2017. u 18:30 | 12 Komentara | Print | # | ^

43. Prvo pisano stvaranje

U planu i programu za 1. razred, u nastavi Hrvatskog jezika, u nastavnom području Jezičnog izražavanja postoji tema Pisanje. Obrazovna postignuća za tu temu su: samostalno oblikovati kraću pisanu poruku.

Sredinom 2. mj. moji su prvašići tek obradili sva tiskana (formalana), slova i ja sam pred njih stavila zadatak da nešto samostalno napišu. Idealan dan bio je Dan zaljubljenih - Valentinovo.

Za bilo kakvo pisano stvaranje, a pogotovo ono prvo u životu, treba se pripremiti. Što djeci više ponudimo, više ćemo i dobiti.

Najgore što može zadesiti učitelja i učenike jest dati djeci prazan list papira, reći temu i narediti: „Piši!“ Učitelj će biti nezadovoljan ishodima, djeca ocjenama. Što smo dobili? Ništa pozitivno.




Uoči Valentinova razgovarala sam s djecom o pojmu simpatije i zajedno smo čitali tekst „Tko koga voli“ te usmeno odgovarali na zadana pitanja. Taj tekst, koji su morali naučiti čitati, bio je poticaj da sutradan ne zaborave obradovati svoju simpatiju i da s lakoćom napišu nekoliko rečenica o svojoj simpatiji ili o pojmu ljubavi.

Pošto prvašićima nije lako sročiti nekoliko povezanih i smislenih rečenica, na dan pisanja pročitala sam im i dva kraća sastavka o simpatiji da dobiju obrazac kako to treba izgledati.


"Ja imam simpatiju. Ona ide u 3. A razred. Lijepa je i uvijek nasmijana. Često se zajedno igramo. Kad god sam tužan, ona me razveseli.“

„Ja imam simpatiju. Zove se Željko. On ima 7 godina. Uskoro slavi rođendan. Poklonit ću mu čokoladu.“


Pretpostavila sam da će svi pisati o simpatiji, međutim većina se izjasnila da je nema. Tako su jedni pisali o simpatiji, a drugi o tome što je ljubav. Raznolikost i ljepota njihovih razmišljanja veoma me obradovala.


U svojem prvom pisanom izražavanju imali su bezbroj pravopisnih grešaka koje sam eliminirala kao kriterij za ocjenjivanje. Gledala sam na njihov napredak od početka šk. godine do sada, na stil i na ono što su uistinu htjeli reći, a nisu znali. Svima sam upisala petice u rubrici pisanog izražavanja.

Znam da će ih ta poticajna ocjena u sljedećem pisanom izražavanju potaknuti da se slobodno izražavaju bez sustezanja i straha. Strah od pisanog izražavanja i uzrečica „ja to ne znam i nikad neću znati“ u ovom razredu za sada ne bi trebali postojati. Jasno je da ću postupno trebati vrednovati i njihov pravopis, no za prvi pisani izričaj to bi bio grijeh.

Što sam dobila ? Lijepe pozitivne misli o ljubavi, čak dvije pjesmice i dva sastavka.

Za uvodni dio sata odabrala sam jedan strip s Interneta o kojem smo razgovarali.


2. STRIP

Zatim smo pogledali nekoliko sličica „Ljubav je“ koje sam ja skupljala kad sam bila dijete.

Ljubav je

LJUBAV JE - LIJEPE IZREKE

Ljubav je kad se dijeli.
Ljubav je kad se voli.
Ljubav je kad si pomažemo.
Mauro K.

Ljubav je kad vodimo brigu o nekome.
Ljubav je kad dijelimo stvari.
Ljubav je kad volimo nekoga.
Julija S.

Ljubav je puna veselih stvari.
Ljubav je tamo gdje ima puno zaljubljenih.
Ljubav je lijepa.
Ljubav je kad se zaljubiš.
Vita Š.


SASTAVCI - MOJA SIMPATIJA

Ja imam simpatiju. Zove se … Ide u 1. A razred. Uredno piše i lijepo čita. Lijepa je, jako lijepa.
Leni M.

Ja imam simpatiju. Zove se … Ide u 1. A. Uvijek kad je pogledam budem veseo. Jako je dobra. Ponekad mi pomaže. Puno je volim.
Roman M.


PJESMICE

Ja imam simpatiju

Ona je divna.
Ona je lijepa.
Ona je draga.
Ona ima lijepu pernicu.
Ona je predivna.
Karlo P.


Ljubav je

mama i tata
kad si zaljubljen
obitelj
simpatija
kad si sretan
dobar osjećaj
David L.


P.S. Poštovani roditelji, hvala što ste mi dozvolili da objavljujem uratke vaše djece. Preporučam da djeca ne znaju za blog. Zbog nemogućnosti da u jednom postu objavim sve uratke, djeca bi se mogla naći uvrijeđena. U daljnjem objavljivanju radova mojih Ježića bit će svi zastupljeni.
Na ovom blogu prikazujem uspješne satove i projekte, a cilj im je prezentacija metodike rada i svih načina odgoja i obrazovanja učenika razredne nastave.








03.03.2017. u 19:41 | 21 Komentara | Print | # | ^

42. Proceduralna pogreška

Sve češće se na internetskim mrežama može pronaći fotografija nekog učeničkog rada, provjere znanja i izvatka iz e-dnevnika. Ogorčeni roditelji koji najčešće nisu zadovoljni ocjenom stavljaju te uratke na svoje stranice i iznose svoja viđenja i osjećaje. Veliki broj komentara u njihovu korist daje im za pravo da sljedeći put naprave isto, da preskoče proceduralni postupak i da prvo popričaju s učiteljem/nastavnikom. A učitelj/nastavnik biva javno osuđen bez mogućnosti da se brani. Iako objava može biti anonimna, lako se može zaključiti o kojoj je školi i kojem učitelju/nastavniku riječ.

A ponekad učitelji ni ne znaju što im se iza leđa radi i kad se nađu u novinama ili na televiziji dožive šok i poniženje. Nisu ni imali mogućnost da svoju ocjenu ili zabilješku obrazlože i s roditeljem na miran i civiliziran način riješe možebitni problem. Nisu imali mogućnost da priznaju grešku i da se ispričaju.

Na prvom roditeljskom sastanku roditeljima se naglasi da ukoliko imaju kakvo pitanje, nejasnoću ili problem da se prvo obrate učitelju razredniku ili predmetnom nastavniku. To je do prije nekoliko godina bio uobičajen način komunikacije škola-roditelj kada nije bilo društvenih mreža i kada su zeleni dnevnici i imenici bili u školi dostupni samo učiteljima/nastavnicima. Međutim danas, kada se uvode e-dnevnici, roditelji sve manje komuniciraju s učiteljima jer sve ocjene i zabilješke vide od kuće. Trenutno nezadovoljstvo ocjenom u roku od 5 minuta zapišu na svojoj internetskoj stranici želeći dobiti zadovoljštinu, ne razmišljajući da će na taj način pokrenuti lavinu koja pada na teret učitelja/nastavnika koji se na stranici proziva kao prijestupnik. Čak se kopiraju dijelovi iz e-dnevnika i tako na vidjelo svima biva objavljen dio školskog dokumenta.

E-dnevnik je dokument u kojem se upisuju zabilješke i ocjene učenika. Je li u redu da se ocjene iz zabilješke kopiraju i stavljaju na društvene mreže ??? Prosudite sami.

I ja imam učenika i znam da ako se pojavi kakav problem da nije ni red ni način da prozivam profesora na društvenim mrežama.

1. korak koji treba napraviti treba sve nejasnoće razjasniti s razrednikom ili predmetnim nastavnikom.

Ukoliko razrednik ili nastavnik nije korektan ili vam nije dao zadovoljavajuće odgovore roditelj može popričati s pedagoškom službom škole (pedagogom, psihologom, logopedom) i s ravnateljem škole. Ako oni uoče da postoji problem s učiteljem/nastavnikom razgovaraju s njim.

Neki roditelji preskaču proceduru i žale se odmah ravnatelju, savjetnici, prosvjetnoj inspekciji, ministarstvu te dječjoj pravobraniteljici. Na taj način, bez prethodnog razgovora s učiteljem dovode u pitanje učiteljev/nastavnikov ugled pa čak i posao. Ujedno mu i nanose duševnu bol.

Mene zanima zašto se svaka pogreška i „pogreška“ javnih djelatnika prima kao senzacionalistička vijest. Mi učitelji smo ljudi od krvi i mesa koji mogu pogriješiti i koji su kadri priznati grešku i ispričati se.

No moram napomenuti da u „svakom žitu kukolja ima“ . Učiteljima koji omalovažavaju djecu, koji nisu korektni u ophođenju s djecom i roditeljima, koji ne rade svoj posao za koji su plaćeni (odgoj i obrazovanje) nije mjesto u školi.

Možda ćete povezati ovaj post sa jučerašnjom senzacionalnom vijesti u Dnevniku Nove TV. Ja sam doživjela šok. U trenutku sam osjetila suosjećanje prema učiteljici na koju se obrušila hrpa roditelja i sama televizija. Shvatila sam da smo totalno nezaštićeni.

Je li učiteljica pogriješila? Po meni jest jer zagonetke su teške i nisu mjerilo dječjeg znanja. Prvašići moraju znati nabrojati dane u tjednu i znati koji je dan bio jučer, koji je danas i koji je sutra. Zagonetke su zgodne za igru ili uvod u nastavni sat.


No ja je ovdje ne linčujem i ne blatim. Ovdje je branim. Jer njeno je pravo da se brani.

A je li se mogla braniti ? Je li se mogla shvatiti da je pogriješila i ispričati ? Je li vijest o negativnim ocjenama izašla na mrežama prije razgovora s njom ?

I hoće li se nezadovoljna majka ispričati učiteljici zbog javnog osuđivanja ? Hoće li se Nova TV javno ispričati i isplatiti odštetu učiteljici za duševnu bol ?

Učiteljica je mogla doživjeti moždani udar gledajući Dnevnik !!!

18.02.2017. u 13:12 | 15 Komentara | Print | # | ^

41. Intelektualno vlasništvo na Internetu

Jučer je održan jedan dobar webinar s temom Intelektualno vlasništvo na Internetu.

Po pretraživačima koje su nam ponudili na webinaru, a na kojima možemo pronaći fotografije i druge digitalne materijale koje možemo koristiti u radu, nisam pronašla niti jednu jelkicu koja mi se sviđa.

Možda se većina slika i fotografija s Googlovog pretraživača može preuređivati, no ja sam odlučila sama kreirati matematičke zadatke da vidim koliko ću vremena potrošiti i da svoj uradak podijelim svima koji ga žele.

Do sada sam stavljala sličice loga na svoje uratke, ne da ih zaštitim, nego više da ih označim kao mojih ruku djelo.






Zadnja kuglica je za napredne kojih u svakom razredu ima.

Nekoliko puta sam provjerila rješenja, ali ako mi se zbog umora potkrala kakva greška unaprijed se ispričavam. U rad utrošila oko sat i pol. Svoje intelektualno vlasništvo danas poklanjam svim učiteljima 1. razreda.

A o mojoj umješnosti crtanja ne želim raspravu. Napokon će prvašići vidjeti da crtaju bolje od mene.

Na webinaru je postavljeno pitanje smiju li se dječji radovi stavljati na Internet, no nisu odgovorili na njega.

U našoj školi, a pretpostavljam i u drugima, roditelji potpisuju da se dječji radovi i fotografije mogu stavljati na stranicu škole. No što je sa ostalim web stranicama i portalima? Voljela bih znati jesam li u prekršaju.

Pretpostavljam da i djeca imaju svoja autorska prava i da je dozvola roditelja potrebna za bilo kakvu objavu. Znam da ću uskoro zatražiti od roditelja dozvolu da s inicijalima objavim neke dječje uratke na blogu, samo me mori to što će oni željeti znati koji je to blog.

16.12.2016. u 21:25 | 16 Komentara | Print | # | ^

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< srpanj, 2018  
P U S Č P S N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          

Srpanj 2018 (1)
Svibanj 2018 (2)
Prosinac 2017 (2)
Studeni 2017 (1)
Lipanj 2017 (1)
Ožujak 2017 (1)
Veljača 2017 (1)
Prosinac 2016 (2)
Studeni 2016 (1)
Listopad 2016 (1)
Rujan 2016 (1)
Kolovoz 2016 (1)
Srpanj 2016 (1)
Svibanj 2016 (4)
Ožujak 2016 (3)
Veljača 2016 (3)
Siječanj 2016 (3)
Studeni 2015 (1)
Listopad 2015 (1)
Rujan 2015 (1)
Kolovoz 2015 (10)
Srpanj 2015 (5)
Ožujak 2015 (2)
Veljača 2015 (1)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
OYO.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

Crtice iz školskog života viđene očima učitelja i učenika.
Samohvala koja će nekima smetati pa me možete kuditi.

Linkovi

Obožavam svoj posao zato mu posvećujem ovaj blog.

Nastava ne mora i ne smije biti dosadno i prezahtijevno prenošenje poruka, informacija iz raznih izvora, a nažalost ponajčešće iz glave učitelja u glavu učenika. Osvježenja kojima učitelj razbija monotoniju čine doživljaj škole lijepim i poželjnim. Nitko nama učiteljima neće zamjeriti ako u svoj posao unesemo malo razbibrige, neobičnosti, rukotvorina, zabave i igre. Dapače. Takvi oblici nastave su poželjni jer opuštaju i odnose stres.

Stoga drage mlade kolegice i kolege, opustite se i osluškujte svoju djecu. Ispunite svoj razred veseljem i smijehom jer će jednog dana eho njihovih glasova postati i vaša sreća. Provodimo s tom dječicom velik dio njihova života, oblikujemo ih i fizički i mentalno i naša odgovornost je velika. Iako važim za vrlo strogu učiteljicu, pravila se znaju i poštuju, važim i za "puknutu" i cool ili zakon učiteljicu ( riječi djece).

Nije oduvijek bilo tako. Djeca su me načinila takvom. Kao što ja klešem njih, tako su oni oblikovali mene. Nisu dozvolili da nestane dijete u meni i zato im veliko hvala.

Pišem ovaj blog da podijelim svoja iskustva i da dam krila mladim snagama, da znaju da smo mi učiteljice i učitelji kreatori svojega sata i sretnog dječjeg djetinjstva.

HJ
Rasprava
Stvaranje sastavka
Prvo pisano stvaranje

LK
Rad u paru
Kiparska škola - Montraker
Maske
Dizajn - Narukvice i broševi
Dizajn - Sandale



GK

MAT
Tri metra

PID

TZK

SR
Moj hobi

LIKOVNA GRUPA
Pokloni za Dan žena
Maske
Snjgović - čestitka

GOO
Sudjelovanje u odlukama
Rasprava
Projekt "Najbolji navijači"
Šikaniranje
Ekološki odgoj - Izrada kamenjara
Ekološki odgoj - Recikliranje
Manipulacija
Odgoj za humanost
Uzgoj lavande i ružmarina

ZO
Projekt "Srdela"


INTEGRIRANI NASTAVNI DAN
Za najboljeg tatu
Dan životinja
Dan laganja

TERENSKA NASTAVA
Terenska nastva - Pazin
Kiparska škola - Vrsar

IZLETI
Dvodnevni izlet 4. razreda

PROJEKTI
Projekt tolerancije - Kako je biti drugačiji
Projekt "Srdela"
Projekt "Najbolji navijači"
Projekt "Narodna baština zavičaja" - Usmena narodna predaja
Projekt "Narodna baština zavičaja" - Običaji pred Božić
Projekt "Narodna baština zavičaja" - Štrige, štriguni, vukodlaci i babaroge
Projekt "Nardona baština zavičaja" - Izrada suvenira kažuna
Knjiga - Narodna baština zavičaja
IGRE
Igra vjenčanja

SURADNJA S RODITELJIMA
Suradnja s roditeljima

POSEBNI DANI
Dani koji se pamte - Dan ludih frizura

OSTALO
Pametna ploča u nastvi
Kako od Wordovog dokumenta napraviti sliku
Oproštaj s jednom generacijom
Školska vrata u blagdanskom ruhu
Intelektualno vlasništvo na Internetu
Proceduralna pogreška