Photobucket - Video and Image Hosting

Stavi koliko primi i ostali starohrvatski recepti

Kada žena osjeti da je malo starija nego prije? Kad počne s drugim ženama razmjenjivati recepte i pričati o tome kako više nema ideja za kuhanje? Možda…Ja sam mlada kuharica. Mlada po stažu jer tek od nedavno kuham redovno. Od nedavno, pa zauvijek:) Kuhala sam i dok sam živjela s roditeljima, ali ne tako često, obično vikendom kada mame ne bi bilo doma, a onda sam eksperimentirala sa kineskom, meksičkom, mađarskom ili američkom (!) kuhinjom. Sad kuham čušpajze i sve te obične stvari:)
Prije nekog vremena u posjete u naš novi stan došla nam je moj baka. Od koga pokupiti više mudrosti nego od moje bake, vrsne kuharice. Međutim, problem je taj što baka koristi mjere tipa šaka npr. oraha, prst debelo npr. meso, srednje velika npr. glavica luka ili jaje, i ono najvažnije koliko primi npr. brašna. Nisam dobra u tim neegzaktnim receptima. Svi me naravno, misleći da mi valjda doma ne jedemo ništa, filaju receptima. I to upravo takvim, neegzaktnim, pa smo se baka i ja prije pokušaja prenošenja njezinih znanja na mene dogovorile da ćemo uzeti neku egzaktniju mjeru tipa – žlica, čaša od jogurta i ne razmišljati o različitim veličinama potonjih.

Pa kaže moja baka: „Evo npr. knedle od sira. Staviš malo manje od pola kile sira…“
Vražja: (Upitnik nad glavom – malo manje kao 10 dkg, ili žlica manje)…ali baku ne smijem prekidati jer će izgubiti tijek misli, pa je puštam neka priča.
Moja baka: „Pa onda uzmeš jedno veće jaje“
Vražja u oblačiću iznad glave: „Ok, tu ne možeš fulati, barem su jaja u kartonima sa označenom veličinom, a i imam uvijek za usporedbu“
Moja baka: „Pa stavljaš žlicu brašna, pa žlicu griza naizmjence dok ne dobiješ izvjesnu smjesu“
Vražja u oblačiću iznad glave: „(?) ovo je novo…“
Moja baka: „I onda žlicom radiš srednje velike knedle i stavljaš u skoro ključalu vodu“
Vražja: … (predajem se)


Knedle svaki put ispadnu drugačije, i nikad nisu kao njene jer nikad ne znam koja je to izvjesna smjesa koju moram dobiti, jer su jaja različite veličine, jer koristim drugačije žlice ili brašno koje nije odgovarajuće kvalitete. Zato blažen bio Google.com i različiti kulinarski portali, živjele egzaktne mjere i živjeli moji prijatelji koji su nam kupili digitalnu kuhinjsku vagu.

I umjesto kraja – moj counter kaže da su me ljudi pronašli preko čeških knedlički, krpica sa zeljem, dijeta i debljina, a i ovaj post je opet vezan uz hranu, i što sad da ja radim:) hitno moram inspiraciju tražiti dalje...

09.02.2006. u 14:22 | On/Off

Komentari (33) | + | -

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Bez prerada.


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
OYO.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Dr. Phil proclaimed, "The way to achieve inner peace is to finish all the things you have started and have never finished." So, I looked around my house to see all the things I started and hadn't finished, and before leaving the house this morning, I finished off a bottle of Merlot, a bottle of White Zinfandel, a bottle of Bailey's Irish Cream, a bottle of Kahlua, a package of Oreos, the remainder of my old Prozac , the rest of the cheesecake, some Doritos and a box of chocolates. You have no idea how freaking good I feel.

Arhiva

Listopad 2007 (1)
Rujan 2007 (1)
Srpanj 2007 (1)
Lipanj 2007 (1)
Ožujak 2007 (1)
Siječanj 2007 (4)
Prosinac 2006 (2)
Studeni 2006 (4)
Listopad 2006 (2)
Rujan 2006 (3)
Kolovoz 2006 (3)
Srpanj 2006 (2)
Lipanj 2006 (1)
Svibanj 2006 (4)
Travanj 2006 (2)
Ožujak 2006 (6)
Veljača 2006 (4)
Siječanj 2006 (9)
Prosinac 2005 (9)
Studeni 2005 (11)
Listopad 2005 (7)
Rujan 2005 (7)
Kolovoz 2005 (5)

Linkovi

Bloghaer








E-Mail!




Top linkovi

Žemskinje

Armanina
Dva
Dinamitna
Demjan
Dupinka
Dora
Dragica
Izgubljena
Jazzie
Jezdi
Jana
Koki
Moix
Penellopa
RiLady
Rubia despues
Slatka žvakica
Trill
Zvončica

Muškići

Đuro
M5
JJ
Neutrino
SSpot
Zlo-i-naopako