Severino Majkus

< rujan, 2010 >
P U S Č P S N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30      

Veljača 2013 (7)
Siječanj 2013 (30)
Prosinac 2012 (40)
Studeni 2012 (33)
Listopad 2012 (25)
Rujan 2012 (20)
Kolovoz 2012 (32)
Srpanj 2012 (32)
Lipanj 2012 (23)
Svibanj 2012 (23)
Travanj 2012 (16)
Ožujak 2012 (14)
Veljača 2012 (13)
Siječanj 2012 (19)
Prosinac 2011 (24)
Studeni 2011 (18)
Listopad 2011 (21)
Rujan 2011 (22)
Kolovoz 2011 (17)
Srpanj 2011 (14)
Lipanj 2011 (31)
Svibanj 2011 (27)
Travanj 2011 (28)
Ožujak 2011 (26)
Veljača 2011 (22)
Siječanj 2011 (26)
Prosinac 2010 (26)
Studeni 2010 (23)
Listopad 2010 (17)
Rujan 2010 (34)
Kolovoz 2010 (31)
Srpanj 2010 (30)
Lipanj 2010 (23)
Svibanj 2010 (28)
Travanj 2010 (20)
Ožujak 2010 (23)
Veljača 2010 (29)
Siječanj 2010 (31)
Prosinac 2009 (20)
Studeni 2009 (28)
Listopad 2009 (11)
Rujan 2009 (21)
Kolovoz 2009 (12)
Srpanj 2009 (19)
Lipanj 2009 (15)
Svibanj 2009 (20)
Travanj 2009 (33)
Ožujak 2009 (10)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

. • Cestitka Garavom na tako sazetim, zrelim i promisljenim zapazanjima . Kangrga je jednom rekao u TV interviuvu: "Bit ce nesto od nas" Kad se davimo svakodnevno u ovom drustvenom blatu, ponekada nade i ponestaju. Ali, ako se ima na umu da smo generacije kojma su u cjelokupnoj istoriji zapale najvece zrtvenicko odricanje ali i naj veci izazovi, ako ne i privilegije,zatecenim u dosad nevidjenim orkanskim drustvenim krizama u kojima se civilizacijska epoha petmilenjsko klasnog nadmetanja, sada napokom raspada po svim svojim drustvenim savovima Gotovo da nema vise dana ni sata u kojima se ne dozivljava tektoska rasprnuca visokih detonacija, bljeskova sto zasljepljuju, vibracije koje lome sve nejake, gomilajuci psihijatrijske ustavnove, kazemate, vjesala, lomace, robije, popravne institucije, koje Nietzsche nazire kao "Popravljanje covjecanstva", upravo tamo gdje se ono nejvise lomi, iznakazuje, gdje mu se trga inskonski duh, vjeru u sebe ( Sapere aude). Samo jaci, koji se penju na vrske lutajucih santa, sad naziru sve oko sebe, taj bljestavi lom smetisnih nanosa, koji se u vlasitom dimu i odurnom zapahu tu raspadaju u zajednickoj gomili : Klasna bestijalnost, krscanske svinjarije, liberalni uljez, demokratski lopov, ideoloski demagog,,ekonomski tiranin. • Sav taj historijski nanos se napokom nasao na svojoj nagomilanoj hrpi! Navucimo maske, promatrahjuci taj trulez koji nestaje u svoj epohalni bezdan

 

Linkovi
Slikarstvo
www.pula-online.com
www.zutaminuta.com


04.09.2010., subota

STO NAM NAGOVJESCUJE 21. STOLJECE

Vise od sto godina proslo je od najznacajnijeg sociolosko arhitetskog ostvarenja svih civilizacijskih vremena , poznatog kao Sociajlisticki Industrijski Union (SIU).

Nakon sto se u SAD Amerike pojavljuje konstituirano pravo i duznost nacije na revolucionarni preobrazaj 1776.godine kad god zato sazriju novi drustveni uslovi, nakon sto ga slijedi velika gradjanska revolucija iz 1789. godine poput globalnog ehoa, te nakon konsekventne Pariske komune iz 1871.godine, i njenog poraza, u kojem novo nastajuci svjetski proletarijat polucuje svoju prvu poraznu lekciju. Revolucionarni primat se ponovno seli na americki kontinet koji udomljuje izbjeglicku Prvu Internacionalu, na cijim se temeljima radja 1890. godine Sociajlisticka Radnicka Partija Amerike.

Zasniva je Daniel De Leon, ugradjujuci u njene temelje principe Prve Internacionale proleterskog internacionalizma i na vlastitim postavkama o Socijalistickom Industrijskom Unionu, ( radnicko politicki sindikati),ostajuci na njegovom celu do svoje rane smrti 1914. godine.

Pocetkom 20. stoljeca, nekim povijesnim hirom, stari kontinent biva zahvacen reformatorstvom Druge internacionale i Socialdemokracije, koje polazu svoje revolucijonarno oruzje pred njemackim junkerstvom u Prvom svjetsko osvajackom ratu, stavljajuci se u obranu njegovih burzoaskih interesa, izdaje revolucionarnog naboja, koji se siri globusom pod utjecajem Prve internacionale, Pariske komune i Sociajlisticke radnicke partije Amerike.

Shvacajuci De Leonov teorijski znacaj buduceg socijalistickog drustva, zasnovanog na radnickim savjetima, Lenjin to spremno ugradjuje u temelje Oktobarske revolucije u obliku Savjeta kao dodatnu vrijednost Marksova znanstvenog sociasjlizma.

Oktobarska revolucija, medjutim, dosudjuje ruskom mladom proletarijatu tek jednu sanjanu pogacu, za koju je jos daleko bilo burzujsko zito, i jedan uranjeno ocekivani razvoj proleterijata u drustvenu zrelu i ujedinjenu silu, dovoljnu kriticnu masu, nuznu za uspostavu novog drustveno sustava, koji ce napokom predstavljati i interese cjelokupnog stanovnistva.

Povijesni hir sa pocetka 20. stoljeca, ukazuje ne samo na skretnicu revolucionarnog toka prema obicnoj reformskoj beskicmenoj trakavici, (reformiraj da sapasis postojece), sto vise uzrukoje jednu od najvecih drustvenih oseka, iza koje ostaju, mozda, tek muljevita prostranstva mnogim generacijama da se dave vegetirajuci u njenom blatu.

Nakon Druge internacionale i Socialdemokracije novih tendencija, Lenjin biva medju prvima koji ce zagaziti u to drustveno reformsko blato. Umjesto da se pridruzi njemackim spartakovcima na organizaciji sazrelih uvjeta za prvu mogucu socijalisticku revoluciju u razvijenoj Njemackoj 1918., on radje prihvaca pat sa tamosnjim junkerstvom koje mu osigurava zeljeznicku kompoziciju da ga preveze iz Svicarske u Petrograd, da stane na celo ruskom muziku na dovrsetku Oktobarske revolucije, te da potpise Brestlitovski bezuvjetni mir u korist njemacke burzoazije.

Time se pecati sudbina dvadeset stoljetnog najveceg krvoprolica u povijesti covjecanstva.
Oktobarska revolucija ubrzo pokazuje svoje nezrelo nalicije ne samo, sto gusi burzujski nagon na obracunu sa feudalnin carstvom, vec ga transformira u pravi novi pakao birokratskog drzavnog sociajlizma, kojeg jos ranije nagovjescuje De Leon kao mogucu drzavnu pojavu koncentriranog kapitalizma, njegove najgore vrste.

Sam Trocky sada se stavlja na celo gusenja Kronstadtskog revolta mlade sovjetske radnicke klase, koja zahtjeva provodjenje tekovina Oktobra. Dok Treca internacionala se i formalno odrice proleterskog internacionalizma, predajuci vlast drzavnicko birokratskoj kasti u Rusiji, i prepustajuci daljnju sudbinu sociajlistickih revolucija u ostalim zemljama, izolirajuci ih u nacionalne enklave pojedinacnih drzava.

Njemacka je burzoazija vec dokazala svoju nacionalnu sposobnost gusenja sociajlisticke revolucije sa izvodjenjem pred strijelacki stroj njenog spartakovskog vodstva, a Hitlerovom i Mussolinievom naci-sociajlizmu stvoreni su tako idealni uvjeti da, u zajednici sa svojim protutipom Staljinom pokazu sva svoja krvolocna umijeca koja ce se razvuci nad covjecanstvo do danasnjih dana.

Reakcionarno reformatorstvo kautskovstine i bersteinizma, koje nezaustavljivo metastazira iz socialdemekracije i Druge internacionale, u skretnicu Oktobra prema drzavnickoj birokratskoj kasti, krvavom gusenju Kronstadtskog proleterskog ustanka , Trecoj internacionali, koja proklamira i simbolicno kraj proleterskog internacionalizma, skupno, kao da uvode covjecanstvo u njegovu najvecu drustvenu pomrcinu iz dotadasnje pisane povijesti.

Takodjer,stoljece velikih kontradikcija: dvaju svjetskih ratova, pad triju feudalnih carstava, velikih tehnolosko i znanstvenih odkrica, drugo gusenje njemacke socijalisticke revolucije 1933. godine uz direktni Staljinov blagoslov, besramni Molotov- Ribentrop sporazum iz 1938. godine, podjela Globusa nakon Drug svjetskog rata u dvije geopoliticke interesne sfere, formalni kraj klasicnog kolonijalizma, dvije tektoske ekonomske krize, koje se stapaju u jednu kronicnu osobinu klasnog sustava na svom vrhuncu. Urusavanje Hitlerovog naci-socijalizma, Staljinovog drzavnickog sociajlizma, radjanje i kolaps liberalne demokracije, ustupajuci svoju anakronu narav globalno korporativnoj imperiji, lazne politicke demokracije i totalne ekonomske tiranije nad sveukupnim covjecanstvom, kao i formalno naziranje milenijskog trojnog monoteizma srljanja u svoju konacnu postfaznu epohu.

Kao da preostaje jos jedno individualno propitkivanje, covjeka svakog za sebe, gdje se u svemu tome zaticemo, kao covjecanstvo u cjelini, kao jedina globalna biolosko svjesna vrsta, ujedno i najzagubljenija i otudjenija od sebe same, od vlastite sredine, od susjednih bioloskih vrsta i prirodnog okruzenja, iz kojeg smo zajednicki svi iznikli.

www.severinomajkus.com/blog


- 16:38 - Komentari (1) - Isprintaj - #