Nedavno sam se četiri dana od jutra do kasno u noć borio da iščistim viruse koji su mi se naselili u kompjutor. To me je prisjetilo kada mi je riknuo hard disk pri čemu sam izgubio sve dokumenate koje sam napravio u posljednja dva mjeseca. Premjestim li dokumente na kojima radim na Net, neće moći lako nestati, a biti će mi i dostupni gdje god da odem i s bilo koje mašine… I tako je niknula ideja SKLADIŠTA…

OVDJE MOŽETE ČITATI:
Kako ispasti glup na TV
Cura fina, Severina
Vjeverica u kući - Dubravka Ugrešić i fotosjećanje - KLIČKO kolekcionar - Đapić nije prepisao magisterij! - Zijah Sokolović je glumac - čitanje novina - Prosinečki i pas - Prolegomena moguće povijesti sjedenja na klupama u parkovima - REKONSTRUKCIJA ISKONSKE SEKSUALNOSTI

SKLADIŠTE UZALUDNIH TEKSTOVA

26.01.2006., četvrtak

početak nezaboravnoga



Onog dana kada je buknula vijest da se na internetu može pronaći indiskretni film sa Severinom u glavnoj ulozi, nazvali su me iz jednih dnevnih novina i tražili da im hitno dostavim svoje mišljenje. Računajući da će barem pola od pozvanih sugovornika spomenuti koliko je taj događaj doprinio kompjutorskoj pismenosti u Hrvatskoj, nisam to htio ni spomenuti. U manje od sat vremena poslao sam e-mailom sljedeći tekst:

Da sam kojim slučajem urednik "Erotike" ili nečega sličnoga, naravno da bih pisao o Severininom pojavljivanju na Internetu, kao što ni u današnjem broju dnevnog lista u kojem ispisujem svakodnevnu kolumnu, nisam mogao preskočiti tu temu. Pri tome bih pazio da priloženi ilustrativni materijal ne bude utuživ i ne povrjeđuje granice pristojnosti i dobrog ukusa, iako je to u ovom slučaju vrlo delikatno odrediti. Sam film sa Severinom nikada ne bih pustio u opticaj bez izričitog pismenog pristanka oboje sudionika, iako me - recimo - kada bih pribavio film koji pokazuje Vicu Vukojevića kako siluje Bosanku u logoru, ništa ne bi moglo zaustaviti, jedino što bih prethodno elektronski prikrio NJEZINO lice.

Moram priznati da me pitanja zašto i kako se taj materijal pojavio u javnosti, kao i pravne i profesionalne dimenzije toga, ne zanimaju odviše. Daleko više me zanimaju posljedice, a uvjeren sam da su one neizbježne. Pri tome ne mislim na ono što proživljava sama Severina i njezin uži krug, nego na posljedice u širem društvenom ozračju. Ta slobodno se može reći da se tog dana uzduž i poprijeko Hrvatske razgovaralo isključivo o indiskretnom filmu! Sanader bi joj mogao biti vječito zahvalan što je time rasprava o ribolovnom pojasu zabašurena na nevažnu marginu.

Kao što sam napisao u današnjoj kolumni, u doba kada sam ja stasao, u krugovima u kojima sam se kretao, djevojke koje su nametale dominantnu atmosferu su na maštovite prijedloge po defaultu običavale odgovarati sa "Što da ne?" Kada sam dospio u najbolje godine duh vremena se toliko promijenio da je automatski odgovor glasio "Zašto? Čemu? Zašto bih?" ("Što da ne?" znači "Naravno", a "Zašto?" u praksi znači "Ni slučajno!") Tako smo se iznenada prenuli u svijetu u kojemu čak i curice koje se bez gaćica fotografiraju za novine pri tome ističu svoju čednost, diče stavovima iz arsenala "Ništa prije braka!" i proklamiraju "Samo u slučaju velike istinske nadnaravne ljubavi!" Pored te prevladavajuće linije su one rijetke koje se usude izjaviti nešto poput "Proždirem starije muškarce!" tek egzotične i nevažne iznimke. Nedavno je glumica koju je očito bez odlaganja trebalo poslati psihijatru, ozbiljno slavljena kada se odlučila uputiti u samostan. Nasuprot tome, bilo je i ranije slučajeva sličnih ovome sa Severinom, ali nisu doživjeli ni približno takav odjek. Značaj tom odjeku daje upravo njegovo osnovno usmjerenje. Severina je živi dokaz da se može prije braka, i još se pri tome veseliti. Od sada, pa do daljnjega, svaka pripadnica njezina roda koja se nađe u prilici, neizbježno će se sjetiti nje i reagirati upravo suprotno nego da se sjetila neke od svetica koje su radije podnijele mučeništvo nego gubitak djevičanstva. Ovih dana drage Hrvatice i Hrvati, kao i pripadnici ostalih naroda u Hrvatskoj, govore o seksualnim temama više nego ikada. Jedna od posljedica bi se mogla vidjeti nakon devet mjeseci, kao nakon čuvenog višesatnog nestanka struje u New Yorku. Farizejska čednost rezultira realnom neiživljenošću, a Severinin primjer bi mogao biti snažan udarac bolesno licemjernom javnom moralu.

Razgovarati sada o kriterijima objavljivanja ovakvih materijala uvelike je besmisleno. Naime, dogodilo se što se dogodilo, i to je nemoguće poništiti, a taj slučaj vjerojatno upravo dugoročno mijenja motivacije i kriterije za pojavljivanje sličnih koji će uslijediti.


I - gle! Moj prilog nije objavljen. Koliki je nivo našeg domaćeg novinarstva svjedoči i to što se ama baš nijedan novinar nije sjetio devet mjeseci nakon senzacije sa Severininim filmom obići rodilišta i raspitati se da li se pojavio neuobičajen skok u broju novorođene djece, što bi dalo odličnu osnovu za sjajan tekst.






- 19:39 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< siječanj, 2006 >
P U S Č P S N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga
Svojevremeno nisam imao nikakvih problema da objavim tekstove koje sam napisao. Sada već odavno ne mogu naći mjesto gdje bih sustavno objavljivao ili s kojim bih ja bio zadovoljan da surađujem. Da li me je vrijeme pregazilo ili sam pošandrcao, pa više ne mogu napisati tekst koji bi ikoga zanimao? Usprkos svemu, i dalje povremeno ne mogu odoljeti da ponešto ne zapišem.

POSJETITELJI:
Free Web Counter

hit Counter

BROJ POSJETA:
Free Web Counter

hit Counter