<span id="glowtext">U TUĐOJ KOŽI</span> - YO SOY AL SAROUKH - Blog.hr U TUĐOJ KOŽI,blog,hrvatska,film,fotografija,gastronomija,ljubav,glazba,humor,internet,karijera,književnost,novac,obitelj,obrazovanje,osobno,poezija,politika,priče,putopisi,računala,religija,seks,sex,sport,televizija,umjetnost,zdravlje,znanost,rasprave,diskusije,korisnik,politika,www" /> U TUĐOJ KOŽI,blog.dnevnik.hr/saroukh" />

yo soy al saroukh

center>

četvrtak, 13.07.2006.

U TUĐOJ KOŽI

Pišem post potaknut "Latinicom" u kojoj se govorilo o masovnim pogubljenjima u Srebrenici. Gledao sam nekih pola sata, bilo je riječi o nizozemskim UN-ovcama, koji snose velik dio krivice za sve što je tamo bilo, a dio krivice se svaljuje na Aliju Iz(m)etbegovića koji je navodno mijenjao Srebrenicu za Vogošću. Za Nizozemce sam znao, ove kafanske priče za Aliju nisam, neću ni ulaziti u to. Mene je ovo sve potaklo da se zapitam da li je svaki zločin isti. Kad se neko kod nas pobuni protiv suđenja generalima jer smo vodili obrambeni rat, odmah dobiju odgovor "zločin je zločin, onome ko ga je napravio mora se suditi", i tu priča završava, jer bi to trebalo biti tako. Po meni ipak nije, ovo što se dogodilo u Srebrenici, kad su Srbi iz čistog mira ubili 8000 ljudi, samo da bi etnički očistili prostor, ne znam koju kaznu to zaslužuje...niti da gore u paklu cijelu vječnost nije dovoljna kazna, valjda onaj gore ima posebnu komoru za takve. S druge strane, nama se spočitava da je tokom "Oluje" bilo nekih žrtava kojih nije trebalo biti, i zato je Gotovina ubajbočen u Haag. Osobno sumnjam da je Gotovina to naređivao, ipak je on tip hedoniste i vidi se da ima jasne moralne stavove, mislim da je ipak to bio rezultat nagomilanih frustracija pojedinaca, pa i grupa, koji su to radili na svoju ruku, jer ko bi ih sve kontrolirao. Ja se u takvim situacijama uvijek postavim u tuđu kožu, šta bi ja napravio da su meni neki napadači na moju zemlju ubili nekog dragog? Bolje da ni ne znam, sumnjam da bi bila draga blizina nekog Srbina, prav ili kriv, jebalo bi mi se...Pa sad koliko je samo tih frustriranih vojnika bilo u "Oluji" koji su izgubili nekog, i kojima se smračilo pred očima kad su vidjeli nekog srpskog civila? Sumnjam da su takvi za vrijeme "Oluje" dijelili ljubičice Srbima koje su vidjeli uz cestu... Sigurno jako puno, jer su Srbi počinili 90% zločina za vrijeme ratova u Hrvatskoj i Bosni, Hrvati i Muslimani dijele ostalih 10%. U psihologiji postoji nešto što se zove "Pavlovljev efekt", kada su psi dobijali hranu sa zvoncem, poslije su slinili samo na zvono iako nije bilo hrane. Nedavno smo vidili što je takav sličan efekt napravio i jednom geniju ko što je Zidane. Čuo je jednu uvredu na rasnoj osnovi, istu koju je puno puta čuo po sirotinjskim kvartovima Marseillea, i odmah mu je podsvjesno probudilo onu reakciju koju je prije koristio u tim kvartovima da bi preživio, tj. udario je Materazzija. Tom logikom normalno je ako je nekome puno manjem geniju Srbin ubio nekog, da se tom digne kosa na glavi samo na riječ Srbin. Sad ja pitam panblogerstvo da li je svaki zločin baš isti? Nije, ipak je "obrambeni" zločin blaža kategorija, čini mi se da imaju pravo neki kad govore da nas previše jebu haški pravednici. Neću sad spominjati Amerikance čiji generali vjerojatno nisu ni čuli za Haag, a kamoli da tamo zaglave zbog nekih kolateralaca Iračana, Vijetnamaca itd, nego ću spomenuti da su odgovorni za Srebrenicu i dalje na slobodi, a naše su ukebali sve koje su htjeli. Možda im odgovara to, ko zna šta bi Karadžić i Mladić rekli o UN-ovcima i njihovoj ulozi, da žele postoje sankcije, embarzi i druga sredstva prisile, ovako će skoro Srbi prije nas u EU. Ionako mi se čini da su se bezbolno izvukli iz svega, pokrenuli genocidne ratove u svim državama bivše Juge osim u Makedoniji, primili simbolično bombi zbog Kosova, skinuli Miloševića i nateretili sve na njega, i sad s novim čovjekom zauzeli kurs prema Europi, još za nagradu dobili komad Bosne. Pouka? Pa isplati se danas biti agresor, jeben si ako se moraš braniti. I još izgube rat, Njemce su kao pušioničare kastrirali u svakom pogledu Rusi i Amerikanci da im ne padne na pamet slična rabota. Godinama su poslije Nijemci imali grižnju savjesti, evo tek na ovom SP-u u nogometu sam primjetio da bez ustručavanja mašu zastavama i ističu patriotizam, prije su bili suzdržani da se to krivo ne protumači. Naši bi trebali ipak pokazati malo više dostojanstva, imam osjećaj da čekaju samo te isprike da bi Srbima poletjeli u zagrljaj. Koji će im kurac isprike? Da sam ja glavni, minimum minimuma koji bi tražio bi bila odšteta za materijalno i žrtve, a ne kurčeve isprike. I za onih 8000 ljudi isprike? Za tih će 8000 ljudi eventualno odgovarati samo dva lika, a trebalo bi ih biti puno više. I ja bi da ih se kazni tu, pa ako će im Bog još dodatno suditi, ok, ali ja baš ne vjerujem u njegovu pravdu. Očigledno su bili u pravu oni koji su davno rekli da smo mazohistički narod i da uživamo kad nas gaze. Tu bi se trebali malo ugledati na Engleze. Iako Englezi misle da su centar svijeta, i dan danas prcaju Nijemce zbog 2. svj. rata, tu mrvicu dostojanstva bi i mi trebali imati. A ne, ovdje neki Srbima podilaze, a drugi bi ih vrbovali na vrbe. Nema sredine, osim mene i manjine.

U spomenutoj "Latinici" sam prvi put vidio nekog iz Bosne ili neke druge ex-Yu države kao gosta, nek me ispravi neko ako griješim, uglavnom su Latinu bili Srbi gosti od stranih, pogotovo u zadnje vrijeme otkad se fura na Jerrija Springera. Uglavnom mu je uteg pretezao na "njihovu" stranu, pogotovo u onoj emisiji o Tuđmanu. Tuđmana su dosta ocrnili, ja mislim da je imao dobrih i loših poteza. Tako su Tuđmanu nabili na nos u grobu za dijeljenje otkaza Srbima, na HTV-u najviše. Jebat ga, znam da je nepravda jer su većina bili lojalni, ali ipak treba zamisliti koja je šteta da je samo jedan od njih petokolonaš, ovako je bar bio na miru. Uostalom, nekad treba raditi neke stvari da bi se preživjelo i imati čvrstu ruku, rat je rat, neki su puno gore prošli. Vidjeli smo kako je prošo Izetbegović i njegova politika "gdje će, bolan, ovdje rat da udari". I za podjelu Bosne su mu nabijali, evo ja se sad opet stavljam u njegovu kožu. Ko zna, možda bi meni to palo na pamet, iskoristiti ratnu gužvu koju nisam izazvao i pripojiti si neprimjetno komad u kojem živi ionako naš živalj. Svaki državnik ipak želi ući u povijest po nečemu, eto imam razumijevanja. Kad bolje razmislim, ipak ne bi Bosnu dijelio, sviđa mi se takva kao što je, jebo zemlju koja Bosne nema. Nabiše mu na mrtvi nos da je uhljebio obitelj, evo pičim ja u kožu njegovu, pa vjerojatno bi se i ja pobrinuo za svoju guzicu pa tek onda za ostale. Najveća greška po meni njegova koju nisu spomenuli, je bila ta što je pustio iznošenje oružja iz kasarni u našim gradovima. JNA je oružje izvukla i okrenula ih protiv nas. Trebalo je onda napasti slabo zaštićene kasarne, pokupiti oružje i uštedjeti si godine rata. Tu nije pokazao odlučnost, ja sam nanjušio rat čim su bili uzeli oružje teritorijalnoj obrani, kunem se životom, iako sam bio jako maloljetan, skoro sve sam predvidio. Što se tiče Srba i Crnogoraca, ja ih ne mrzim, a nisam baš ni lud za njima, jer sam kozmopolitski nastrojen, što će potvrditi anegdota sljedeća. Vozim se netom prije teškog posta (arhivska građa) autocestom i odem na kavu solo. Krcat kafić, dolaze neka dva i nemaju gdje sjesti. Sjednu kod mene, predstave se ko Crnogorci koji idu na glasanje za nezavisnu Crnu goru. Simpatični neki ljudi, počeli smo neobvezatni razgovor, i nakon nekog vremena u očima im ugledam da žele otvoriti temu "ko nas, bre, zavadi?". Kako meni na kurac idu takve priče ko i regionalna prepucavanja Dalmacija-Zg, taman što je otvorio usta za topic, ja se počnem raspitivati o švercerskim gliserima koji idu oko 70 milja na sat. Naime, načuo sam da su im prekinuli linije, i ti gliseri sada stoje besposleni, tako da ih se može jeftino nabaviti. On me pita mislim li švercati, odgovorim da bi taj gliser bio za moje potrebe, jer sam opsjednut brzinom. Još kažem da želim Hayabusu (isto teški post), najbrži serijski motor na svijetu, i Mig-a 29, najbolje verzije fulcrum ili foxbat, tako da postanem najbrži bloger na zemlji, vodi i zraku. Wow, kako cool zvuči Saroukh, kralj vode, zemlje i zraka. Rekoše mi da sam blesav, ali bar nismo žvakali neke prožvakane teme, druženje nam se proteglo na sat. Eto, bez predrasuda ili podilaženja, pričao sam s njima ko što bi na isti način pričao sa Francuzima, Englezima...


Dotakoh se Tuđmana i Gotovine, da sam prije mislio napisati ovaj post, stavio bi anketu "Ko je najveći junak domovinskog rata?". Većina bi valjda rekla Gotovina, ok, čovjek došo iz Legije braniti domovinu. Ali, ja bi možda glasao za Milu Dedakovića-jastreba, čovjeka pod čijim je vodstvom zaustavljena JNA u Vukovaru, svi znamo kako. Čovjeka za čiju su glavu na tjeralici onda JNA-glavešine nudile bjanko-ček i nisu uspjeli. Taj se isti Jastreb nešto zamjerio Tuđmanu (postoje priče rekla-kazala, neću o njima), i ovaj ga je gurnuo u medijsku izoliranost. Jel znaju danas mlađi ljudi ko je bio Jastreb? Sumnjam, al znam sigurno da znaju ko je Ante "Beckham" Gotovina. Ponavljam, nemam ništa protiv njega, nekad mi se čini da mu ovoliko podigli rejting, da bi potamnili slavu nekome drugome jednako zaslužnome, ako ne i zaslužnijem. Možda bi u svojoj anketi glasao i za Rahima Ademija, čovjeka koji je fantastično organizirao obranu Šibenika. Šibenik je, poslije Vukovara, bio najbolje branjeni grad u Hrvatskoj, JNA je tamo polomila zube i uništeno joj je dosta opreme i ljudstva. Tamo je uništeno ili zarobljeno čak 30 brodova jugomornarice, isto toliko aviona (oba su pala, ono je blizu Šibenika bilo, Ademi postavio topove) i stotinjak tenkova (imam supač pamćenje, al ipak je 15 god. prošlo, pa ne znam točno), iz Šibenika su krenuli u kontranapad na sela u miljevačkom platou i oslobodili ih 91 ili 92 godine njih 7 (točno se sjećam, na TV-u su rekli Ademijevi ljudi), dok su se svi drugi u Hrvatskoj grčevito branili. To je bilo čudo, prva naša veća ofenziva. S druge strane, u mom Zadru, čijom je obranom zapovjedao Gotovina, četnike sam gledao dalekozorom iz moje kuće, a neko je vrijeme bilo zbilja gusto da ne uđu u grad. Ok, bili smo tanki s oružjem, Gotovina se obučavao u Legiji, gdje se sigurno više vodilo računa o napadačkim taktikama, ali...Onda dolazi "Oluja", a Tuđman imenuje glavnim zapovjednikom Antu Gotovinu. E sad, jel znate koja je moja teorija zavjere zašto Tuđman nije htio imenovati Ademija glavnim zapovjednikom i dirigentom "Oluje", iako je ovaj imao bolje i vidljivije rezultate od Gotovine? Pa da mu Albanac ne bude glavni junak Domovinskog rata. Zamisli koji udarac čojstvu našem, "Šiptar-osloboditelj Hrvatske". Baš bi Tuđman, osvjedočeni kroatocentrik, to olako dopustio. Ionako je jedan od zadataka "Oluje" bio da promovira junaka, eto Gotovina je bio najpodobniji, jer se znalo da će biti "Oluja" lakša operacija, usuđujem se reći formalna, šlag na tortu, otkad je Srbija krajišnicima uskratila pomoć, a neke međunarodne glavonje nama dale zeleno svjetlo. Gotovina je bio podoban i zato jer je dolazio iz mistične Legije stranaca, dok je Ademi bio tipični JNA-starešina. Pričao sam s dosta ljudi koji su bili u "Oluji", svi tvrde da je cijelu akciju postavio Ademi, a da je Gotovina samo potpisivao i davao odobrenja. Isti taj Ademi je dobrovoljno za razliku od nekih otišao u Haag, dokazao nevinost,a na povratku ga je dočekala samo rodbina i prijatelji. Baš me zanima koliko će ljudi biti na Gotovininu povratku. Sve ovo ne bi spominjao da nisam neki dan pročitao u "Jutarnjem listu" da je Ademi iz svog džepa morao platiti 92 000 eura za troškove suđenja, a da vlada premišlja još da li da mu refundira lovu. Koja gadost, jel oko toga treba premišljati? Mater vam guzičarsku jebem, ne bi vam guzice bile tamo di jesu da nije bilo takvih ljudi. Eto, ovo je krivica medijske izoliranosti Ademijeve, siguran sam da Gotovini sutra zatreba 50 milijuna eura, to bi se skupilo u 24 sata. Mene smeta nepravda ovakva jer mislim da Ademi i Jastreb zaslužuju isto pozornost medijsku u najmanju ruku ko Gotovina, ovaj moj blog ipak nije toliko čitan da bi utjecao na mnijenje javno. Osobno se divim Ademiju na dobrovoljnom javljanju, meni osobno to ne bi palo na pamet da me slučajno greškom ne zajebu u Haagu, nego bi posvetio život češkanju vlastitih jaja i ispijanju koktela negdje na Karibima...


Pokušao sam biti objektivan, iako će neko reći da je ovaj post čudno obojen. Da ne bi neko reko da sam mrzoSrbac, evo pjesme ove srpske, iako je pjeva Zana Nimani sa Kosova
Zana - Dodirni mi kolena.mp3+dobijete podcast. Sjetilo me kada sam pisao post na Murata Šabanovića kad se prijetio der đeneralu Kukanjcu da će srušiti branu u Višegradu. Ovo je razgovor koji je tekao preko motorole, Kukanjac zapomaže "Murate, ne rad to, Murate, đecom te zaklinjem to su tamo puškice to se zapravo ne puca", da bi ga Murat prekinuo legendarnim "jebemti mater".
Murat

Ali, ček, kuda? Ni to nije sve, još kao extra-extra bonus dobijete prigodnu pjesmu koju sam iskovao uz post. Zove se "Od stoljeća sedmoga"

Od stoljeća sedmoga,

raste 7 grana na krošnji stabla hrvatskoga,

na krošnji prva grana bješe grana Zrinskih-Frankopana,

druga grana bješe grana Jelačića-bana,

treća grana bješe grana Radića Stjepana,

četrvrta grana bješe grana Mate Bobana,

peta grana bješe grana Franje Tuđmana,

šesta grana bješe grana Ivice Račana,

a sedma, najviša grana, bješe grana blogera saroukh-mana.


<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Bez prerada.