subota, 09.09.2017.

Sedam savjeta za lijepi ten

Prešla sam 40 i još se ne osjećam se staro. Mi koji prodajemo kozmetiku to zovemo zrelo. :-) Nabacila sam koje kilo, ali i odbacila puno ambicija, moranja, trebanja i jurnjave, djeca mogu sama skuhat i oprat pa se nadam da ću vrlo brzo ući u razdoblje sa mnogo više slobodnog vremena. Slobodno vrijeme je ono što me iznimno veseli i zato se veselim promjenama. Međutim, kako imam prilično čist i zdrav ten (osim ako se ne iživciram na državu i slične stvari), često sam meta upita: Šta stavljaš na lice, šta piješ, udišeš li šta eterična kad imaš tako dobar ten u 40ima?
I svi rašire oči i načule uši u nadi da će čuti neki čudesan brzinski recept. Naprimjer super čudesna hidratantna krema sa uljima kao što su karanja, tamanu, boražina, babassu ili barem baobab a od dodataka žele barem zmijski otrov ili puževe sluzi...
Iako možda mogu dobrom kosom i dobrim tenom prodavat sapune i šampone i kreme, to ću učinit drugom prilikom. Ljudi očekuju brza rješenja pa ću za dišpet sada napravit sve suprotno. Napisat ću Vam prave savjete koji očekuju vaš angažman.

1. Šešir
U lokalnim novinama u jednom kratkom intervjuu sam navela izbjegavanje sunca kao glavni savjet za lijepu kožu. Oni su to "izbjegavanje" preoblikovali u "razumno izlaganje suncu". Ipak smo turistički kraj i sunce se od svega najviše prodaje. Okej, ja ovdje ne pišem o sintezi D3 vitamina. Po bespućima interneta sam našla podatak da na našem geografskom položaju ako želiš sintetizirat D3 moraš u najžešće doba dana ljeti tj. u podne 10ak minuta izložit cijelo tijelo. O tome ne znam mnogo, ali ako je istina, u tom slučaju pogotovo treba imati šešir. Šešir glavu čuva, a štiti od bora bolje nego bila koja zaštitna krema. Uglavnom, vaše lice će skoro uvijek imati više štete od sunčanja nego koristi.
Uglavnom, ja šešir nosim čitavo ljeto, ne samo kad idem na plažu, nego ga stavljam svaki put kad izlazim iz kuće. To mi znatno pomaže da se ne mrštim dok hodam po suncu. U planini svi moji supatnici skoro uvijek izgore jer nemaju šešir sa velikim obodom, dočim ja ništa. Zato je bitno da šešir ima veliki obod. Sredstva za zaštitu sunčanja uglavnom ne koristim nikako. Uz šešir i kvalitetne majice i duge hlače mi ne treba dok planinarim, dobro sad, ja ne planinarim nešto pretjerano visoko. Kad sam na plaži, ja se okupam, izađem iz mora, obrišem i osunčam 20ak minuta. I tada imam šešir. To je bilo svega 10ak puta ovo ljeto jer u Dalmaciji uglavnom dosta radim ljeti pa ne stignem. Svakako bih se češće i kupala i sunčala da imam vremena, ali nikad duže od 20ak minuta ne bih ostajala na suncu. To je moj limit. U hladu na plaži mogu ostati čitav dan, igrala bi rado briškulu ili čitala časopise, ali na suncu nikako. Ako pričamo o koži tijela, sintezi D3 vitamina, kako pocrnit a neizgorit, jel sunce zdravo.. Možda se i može o toj maksimalnoj minutaži na suncu raspravljat, ali u jedno sam sigurna; moje lice ne treba bore.
Koža lica je posebno osjetljiva. Šeširi možda nisu u modi, ali ljudi su ih koristili tisućama godina, valjda sa razlogom. Ako želite što duže imat lice bez bora upitajte se zašto azijatkinje imaju glatko fino lice u četrdesetim i pedesetim godinama. Dok raznosim svoje sapune po Splitu na plus 400 prepoznat ćete me jer (osim korejanaca i japanaca koji su znatno niži od mene i imaju kose oči) ja jedina nosim šešir. Iskreno, ne nosim šešir zbog lijepog tena u godinama koje dolaze, nego se na plus 400 lakše krećem kad me sunce ne tuče po mozgu. Lijep ten je kod mene nusproizvod onoga šta ja zovem zdravi razum :-) Iako, zbog šešira me svi prijatelji zajebavaju. Teško je labilnu karakteru ić protiv modne struje, ali jednostavno; šešir je nezaobilazan za lijep ten u kasnijim godinama.
Prave šešire sam otkrila prije 10ak godina u trgovinama planinarskom opremom. Malo su skuplji, ali pod njima se ne toliko znoji glava, a imaju nekakvu uv zaštitu za koju ne znam kako djeluje, ali su mi definitivno puno ugodniji od jeftinih plastičnih šešira koji glume slamu.

2. Suho četkanje
Nježnom četkom par minuta svako jutro malo četkat lice prije kose. Ovo radi blagi piling a kažu da djeluje i na limfu. Naravno, četka treba imat izrazito nježnu dlaku. Neki kažu da, neki ne. Vrlo nježno četkanje lica meni se pokazalo djelotvorno. Meni je to suho četkanje jedan od najboljih stvari, ako ne i jedini koji mi pomaže kod seboreje. Moja "seboreja" koju su dijagnosticirali dermatolozi, se javlja u vlažnim uvjetima, tuširanje, znojenje, more... Ako svako jutro par minuta očetkam lice, više se ne crvenim ni kod najžešćih treninga..

3. Umivanje hladnom vodom.
Ja prirodne sapune koristim uglavnom za tuširanje. Ujutro se uvijek umivam isključivo hladnom vodom. Izbjegavanje agresivnih preparata je pola puta prema uspjehu. Ako skidam šminku, koristim svoj sapun s medom. Kako imam suhu i zrelu kožu uglavnom ne koristim ništa za pranje lica.

4. Ulje od marelice, argana, žumanjak, med...
Koristim svoj macerat smilja u marelici u kombinaciji sa arganovim uljem. Ta ulja nisu komedogena (što je meni važno jer mi skoro sve što stavim na lice izaziva mitesere) a vrlo su fina za zrelu kožu. Kombinacija je bezbroj, ali meni ova jako pašu. Ženama sa masnom kožom će biti bolja hidratantna krema, možda im ne pašu nikakva ulja... to je vrlo individualno i druga, vrlo duga tema, ali ono na što želim obratiti pažnju je da stvarno treba jako pripaziti da ti preparati ne naprave više štete nego koristi. Dobro je da se upoznamo sa sadržajem naših krema i da odaberemo šta manje štetnih sastojaka. Isto tako obična hidratantna krema ne treba koštati ko najnoviji model mobitela pa je svakako dobro i potrudit se naći puno jefitnije alternative kako nam kućni budžet ne bi stradao u borbi za mladost. Postoje jeftini i učinkoviti sastojci u svakom kućanstvu.
Naprimjer, obični med je super sastojak. Maska sa medom mi je prva liga za suhu kožu, za masnu kožu, za seboreju, za zrelu kožu... Žumanjak je super sastojak jer je pun kolesterola a ovaj je potreban zreloj i suhoj koži. Možete čajnu žličicu jednog i drugog pomiješati sa maslinovim uljem i eto super antiage maske za lice. Samo je treba brzo potrošiti.

5. Izbacila sam gluten iz prehrane nakon što sam otkrila Anitu Šupe. Puno spekatakularnih otkrića zahvaljujem njenom blogu a u borbi za lijepu kožu mi je zakon njen: TEMELJAC tj. juha od kokošjih kostiju - to je prirodna kolagenska bomba. O svemu vezano za nutricionizam prave bezglutenske prehrane (paleo i lchf) možete naći na njenom blogu Istine i laži o hrani.

6. Kozmetika iznutra. Na Plantagei (stranica koju inače preporučam na radionicama izrade sapuna za učit, učit, učit, i još učit) sam saznala za supermoći korijena čička. Veliki čičak se u mojoj obitelji pokazao dobar i kod akni, i kod seboreje, pa čak i kod impetiga. Morat će mi već netko iz ljekarni dat popust na sipf korijena čička. Mi doma radimo više kura godišnje sipf-om čička (može i neka druga tinktura čička). Kure traju po tri tjedna i onda se radi pauza. Uglavnom pročitajte o tome to na Plantagei poglavlje "Kozmetika iznutra"...

7. Limfna drenaža
Jedini "kozmetički" tretman za koji ću rado odvojit novac ako mogu. Nije samo kozmetički već i zdravstveni, iako je poslije limfne drenaže ljepša koža lica, celulit zasigurno manji i tako dalje... Treba je raditi izrazito stručna osoba jer treba poznavati puteve limfe, limfne čvorove i imat ispraksiranu ruku za ritmički blag pritisak. Tretman košta cca 200 Kn. Limfna drenaža izbacuje višak vode, oslobađa tijelo toksina, opušta, potiče imunitet... Prava limfna drenaža ima moje tople preporuke. Dobro je znat da bilo koja rekreacija potiče limfu.

p.s. Ono ostavljanje pušenja, stresa, drogašenja i alkoholiziranja smatram da se razumi samo po sebi... Nadam se da san pomogla savjetima i da van smanjivanje drogašenja ne pada teško :-)

p.s.s. Pita bloger u komentariu šta je sa "keks", pa sad da ne ispadne da sam sve nabrojila ovin poston :-) iman još par savjeta; bilo bi dobro bit i žena pomorca a ne radit osam sati na baušteli itd... bilo bi dobro i jest finu ribu, pit skupa vina, ić na godišnji pet puta godišnje.. sami nastavite niz....


- 15:36 - Komentari (13) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>