Salsa u Hrvata (by Los mamberos)

< siječanj, 2007 >
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
OYO.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Nadolazeći Eventi




Prošli eventi
Salsa Pa' Ti 1
Salsa Pa' Ti 2
Salsa Pa' Ti 3
Salsa Pa' Ti 4
Salsa Pa' Ti 5
Salsa Pa' Ti 6
Salsa Especial !
Salsa Especial 2!
Croatian Summer Salsa Festival 2005
Croatian Summer Salsa Festival 2006
Croatian Summer Salsa Festival 2007

Linkovi

Partneri
SalsaCroatia portal
SalsaPower-Croatia
SalsaZone
Caiman Verde
Bailadora (crvena)


Nedstat Basic - Free web site statistics Personal homepage website counter

Free counter

04.01.2007., četvrtak

Avanture jednog gringa - El Jose u Americi III

Avantura se nastavlja...

Salsa u New Yorku

Nakon prvog susreta sa salsom dosao je ponedjeljak i nastavak upoznavanja s New Yorkom. Kako je vrijeme i dalje bilo suncano, otisao sam do Central Parka i obisao ga uzduz i poprijeko, napravio krug oko manjeg jezera, a onda i oko rezervoara za pitku vodu (veceg jezera). To jezero je interesantno zato jer tko je gledao poznati film "Maratonac", sjetit ce se pocetka filma u kojem je Dustin Hoffman trcao upravo oko toga jezera. Ono je poprilicno veliko, tocnije krug ima 2300 yd (koliko ima 1 yard, trazite sami, meni se ne da). Park je prepun vjeverica, a ima i par interesantnih mjesta - lijep komadic prirode u velegradu. Slijedeci zanimljivi dio grada je Greenwich Village, povijesna oaza koju cine stare, lijepo ocuvane niske zgrade, a ispred ima dosta drveca, prepun malih i odlicnih retorana.

Onda je dosao na red Harlem, dakle sjeverni dio Manhattana. On sam po sebi nije posebno zanimljiv, vecinom su to stambeni blokovi koji se sastoje od zgrada koje slice jedna drugoj (a sve imaju one metalne ljestve izvana za nuzni izlaz). Interesantno je da su i tamo, slicno kao i u Brooklynu u vecini Crnci, ali porijeklom sa spanjolskog govornog podrucja (Puerto Rico, Dominikanska R.) i po trgovinama se cesto moze cuti merengue i bachata. Isto tako ima dosta njihovih restorana. Kada smo kod toga, spomenuo bih nekoliko stvari koje se bitno razlikuju od kafica npr. u Zagrebu. Prvo, tamo ima malo klasicnih kafica, nego su to u pravilu mjesta gdje se moze nesto pojesti. To u pravilu izgleda tako da se jelo dobije na papirnatom ili plasticnom tanjuru, a pravi tanjuri i pribor za jelo uglavnom u boljim restoranima. To se onda jednostavno baci. Isto vrijedi i za kavu, ona se dobije kao kod nas u McDonaldsu. Daleko najvise ima talijanskih restorana ili slicnih koji nude pizze. Drugo, onaj tko se zeli odviknuti od pusenja, NY i opcenito SAD je idealno mjesto za to. U NY je pusenje zabranjeno SVUGDJE, a to znaci u svim kaficima, restoranima kao i na stanicama podzemne. Jedino se moze pusiti na ulici. Isto vrijedi i za mjesta gdje sam bio na salsi (o tome kasnije). Trece, WC-i su im cisti iako nigdje nisam vidio cetku za ciscenje WC-a, pa cak ni u prvom hotelu u mojoj kupaonici. Nivo vode je visi. Neobicno.

Zatim sam otisao na East Side i prema Hudson Riveru do zgrade Ujedinjenih naroda. Tamo se moze uci i malo razgledati, uz obaveznu kontrolu i to samo jedan mali dio, tocnije podrum. Moze se popiti kava, kupiti suvenire, kao na aerodromu. Nista specijalno.
Neki dan sam slucajno, dok sam pio kavu, upoznao troje Zagrepcana i malo s njima popricao. To je bilo i prvi puta, otkad sam otisao u SAD, da sam cuo nekog da govori hrvatski.

A sada salsa. Ako me prvi dojam razocarao, onda je drugi bio nesto sasvim drugo. Ovaj puta sam izabrao 2 udarna mjesta. Prvi je bio S.O.B.s [esoubiis]. Klub usporediv s Lake-om po velicini, ima poviseni podij na jednom mjestu pokraj plesnog podija, a okolo stolovi. To je ujedno i restoran. Ovdje je svakog petka salsa sa live koncertima raznih bandova. Vidi stranicu:

http://www.sobs.com/

Muzika? Nakon pocetnih uspavanki tipa Buena Viste se pojavio neki tip i reklamirao svoju plesnu skolu, te pozvao ljude da sudjeluju na probnom satu. Javio sam se i plesao s jednom Crnkinjom desni okret, cross body i sl. Za razliku od prije ovdje se plesalo i On2 i On1, kubanski nisam vidio nigdje, niti sam cuo da je netko pustio i jednu pjesmu kubanskih izvodjaca. Ne mogu vjerovati da im bas nista od toga ne valja. Nakon toga se plesala salsa i muzika je bila dobra. Tu i tamo koji merengue, ali ne previse i ljudi ga ovdje VOLE plesati. A onda se pojavio band Son de Madre i ono sto sam ocekivao se ispunilo, imali su odlican koncert. To je mladi band, ove godine su izdali prvi CD (koji sam jos ljetos cuo), a uzivo su bili jos bolji. Bilo ih je 10, a jedina zena u bandu je svirala klavir da je to bio mrak, sjetio sam se odmah Manolita i Milana, u jednom trenutku je odsvirala solo da me prosla jeza. A i DJ je pustao muziku kakva bi trebala biti, s dobrim ritmom da se moze plesati. Ja sam isto imao srece i otplesao par plesova. I mozete mi vjerovati, da ih nisam ostavio ravnodusnim. Mi IMAMO dobar level. U prosjeku plesu nesto bolje nego sto se plese u Hr, ali stvarno dobri su isto tako rijetki i to je sve puno godina plesne skole. Tako sam happy isao doma, a igrom slucaja bio mi je jos i rodjendan.
Slijedeci dan, u subotu je na red dosla Copacabana, a to je prema pricanju, reklami i sl. i najbolje mjesto u NY.

http://www.copacabanany.com/

Nakon cekanja u redu za ulaz, kontrole itd. usao sam unutra i imao sto za vidjeti: to su dvije dvorane (na dva kata), a na gornjoj je salsa subotom. I isto kao i u S.O.B.'su, svaka subota live koncert, s tim da su ovdje apsolutno najvece svjetske zvijezde (tipa Gran Comba, Jose Alberta, Gilberta Santa Rose, Marc Anthonyja). Na zalost opet bez Kubanaca, mislim da to nije slucajno. Dvorane su lijepo uredjene, svjetlo malo priguseno, mozda za nijansu previse, a velicina... Bez pretjerivanja, svaka dvorana ima preko 500 m2, a procitao sam da po zakonu smiju primiti 2200 ljudi. Gornja dvorana ima plesni podij koji je veci od cijelog Strossa, osim toga veliku povisenu binu za nastupe bandova i jednu malu za nastupe animacije (o tome kasnije). Kada sam cuo muziku, znao sam koliko je sati: konacno da netko pusta muziku onakvu kakvu si covjek samo moze pozeljeti, dobar ritam, najveci hitovi (prepoznao sam sve pjevace), ozvucenje savrseno, klima savrsena, nema vrucine, nema dima. Do plesnog podija s dvije strane stolovi koji su svi rezervirani po defaultu, a to znaci da tamo mozes sjediti samo onda ako ga telefonski rezerviras i to uz uvjete: moras neki minimum potrositi. Inace ostaje stol prazan. Vjerojatno se moze doci i sjesti, ali uz spomenuti uvjet i da se pita. Inace sva cuga se daje u plasticnim casama osim onima koji sjede za stolovima. I onda je dosao Willie Colon, stara zvijezda, vec preko 30 godina u businessu. Pratio ga je band od 8 ljudi, a on, osim sto je pjevao, svirao je povremeno trubu i trombon. Jako dobar koncert, ovacije. Nakon toga se muzika pokvarila, bilo je previse merenguea, tu i tamo koja bachata. Bachatu ne zna nitko plesati. Publika: uglavnom Crnci i Latinosi, Bijelci manjina. Dosta solo tipova kao i u S.O.B.'su. Stil plesanja: slicno S.O.B.'su. Htio bih istaknuti prethodno spomenutu animaciju: na malom podiju su se povremeno izmjenjivala 2 lijepo obucena para. Plesali su On2, ali stvarno dobro, posebno mi se svidjelo kako su curke radile rukama. Copa, kako je ovdje zovu domorodci, :) je lijepo mjesto, posebno s drustvom. Slijedecu subotu sam tu za Novu Godinu (Jose Alberto i Aventura).

Josip

- 09:26 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>