Burka...

06.10.2016.

Slušam danas ranom zorom (o da, i direktorice putuju na posao, čak i mrvicu prerano za njihov status naughty) kako će Norveška zabraniti burke (pokrivalo za glavu kod žena muslimanske vjeroispovijesti) - doduše u dijelu koji pokriva lice.

Koliko se dobro sjećam, o ovoj tematici nisam rekla svoje osobno mišljenje. Pa eto vam Rudarkinog mišljenja. smijeh

Bijah ja i u arapskim zemljama i to uglavnom poslovno. Trudila sam se obući i ponašati dostojno njihovog svjetonazora ne vrijeđajući njihovu kulturu. Napominjem - u njihovim zemljama. Čak i mimo vlastitog modnog izričaja. No, kad oni dođu k nama - eee... vrijeme je da se počnu ponašati europski.

Zapravo me smeta što kordon izbjeglica tokom posljednjeg desetljeća mijenja sliku Europe u smjeru koji se ne može smatrati našom kulturom. Jebiga - ako ja skidam cipele kad ulazim u džamiju, očekujem da isto tako oni - pogotovo ako žele živjeti u našoj kulturi - neka se izvole ponašati u skladu sa našim kulturološkim standardima. A to bi bilo bez burke. Točka.

Ne spominjem ovdje Amerikance i njihovo - u šorcu i majici na bretele i u crkvu i na glasanje... već ipak našu relativno konzervativnu europsku sredinu i način ponašanja. Ali ipak bez muslimanskog obilježja burke, pogotovo one sa sakrivenim licem.

Čak me dio priče oko oblačenja na plaži ovog ljeta - a bilo je novinarskih ispada u stilu hodanja u toj famoznoj "odjeći za plažu" i nije smetalo. Ipak smo mi turistička zemlja. Pa ako i netko dođe od glave do pete pokriven - neka mu bude. zubo

Tako smo prije nekoliko mjeseci doživjeli muslimanski "prepad" usred Beča. Izašlo u centar grada više "njih" od klasičnih zapadnjaka. Pretpostavljam da nije bilo domaćih (bio je produženi praznik). Čak je bio i respektabilan broj duša što je komunicirao na razumljivom jeziku "našeg" Balkana.... nut

Znam da je pitanje burke senzibilno jer je za nosioce iste - od mladosti navikle cure/djevojke/žene zapravo neprihvatljivo i pretpostavljam neugodno iskustvo skidanja iste i pokazivanja glave nakon dugogodišnjeg odgoja drugačije vrste. No, pitanje asimilacije u određenu sredinu je sigurno i pitanje vanjskih obilježja - svidjelo se to nekome ili ne.

Kako ti isti pripadnici raznih zemalja doseljeni u središnju i sjevernu Europu moraju znati domicilni jezik kako bi živjeli/radili ili se školovali, isto tako je pitanje prihvaćanja vanjskih obilježja (tu smatram dotično oblačenje i samo nošenje burke kao takvo) lokalne kulture pitanje samog života u toj sredini.

Jednom riječju - ako niste shvatili što htjedoh reći - ja sam protiv burke za žitelje Europe. Pa prozvali me konzervom ili tko zna kako. Sori. lud

<< Arhiva >>