Altruist - utopist

srijeda, 01.10.2008.

Big bang for dummies (like me)

Malo sam čitao neke blogove pa sam se prisjetio jednog, za mene, zanimljivog otkrića. Naime, radi se o teoriji nastanka svemira, tzv. Big bang. Prije sam mislio da to i nije neko znanstveno iznašašće, mislio sam kako je to samo teorija. Big bang to i jest, ali teorija sa znanstvenim podacima na koje se ne može oglušiti.

Prvo bih spomenuo dopplerov efekt. To je pojava koja se pojavljuje na različitim gustoćama zvučnih valova objekta koji se približava od onog koji se udaljava. Najbolji je primjer jureći vlak. Kad se približava ima viši ton nego kada odlazi od nas. Slika će vam najbolje pojasniti o čemu se radi:



Dakle, frekvencija zvuka putujućeg objekta je veća kod dolazećeg nego kod odlazaćeg objekta. Isti efekt vrijedi i za boje, koje su u biti titrajuće svijetlo. Tako, primjerice, dolazeće svijetlo ima višu frekvenciju od odlazećeg, baš kao što i slika prikazuje:


Zašto je to bitno za Big bang teoriju? Naime, astronom Hubble je promatrajući svemir zaključio na temelju dopplerova efekta da se svemir širi. Promatrajući daleka zviježđa uočio je promjene u frekvencijama, odnosno bojama. Iz svojih proučavanja iznjedrio je konstantu koja označava brzinu udaljavanja galaksija jedne od druge. Pomoću hubbleove konstante su izmjerili udaljenosti zvijezda i enormnim računanjem izračunali koliko je trebalo svemiru da dođe to početne točke, odnosno big bang-a. Jer ako se svemir širi morao je od nekuda i početi. Kažu između 15 i 20 milijardi godina (to ovako izgleda: 150000000 - 200000000). A brzina širenja svemira iznosi 75 kilometara na sekundu i megaparsek. Ovo posljednje jest udaljenost iz koje se razdaljina od Zemlje do Sunca vidi pod kutom od jedne lučne sekunde odnosno 1 parsek = 30, 856 bilijuna km ili 3,2615 godina svjetlosti. 1 megaparsek je milijun parseka. Etonaughty



Cijela teorija ovisi o točnosti Hubbleove konstante. Neki znanstvenici čak tvrde kako svemir diše i kako je big bang događaj koji se ponavlja svakih nekoliko bilijuna godina.
Kako bilo, čini se da se sve miče i pokreće, a pokret kao osnovna značajka ograničenosti i nesavršenosti mi ponovno ukazuje na nekog savršenog koji se stvarajući igra (ako uzmemo da je igra čin koji se ne čini iz nužnosti već čiste želje).
Sve ovo je fascinantno i mene kao vjernika pokreće na misao o inteligentnom pokretaču cijelog ovog našeg svemira (zanimljivo da kažem našeg a ne znamo niti 1 % o njemu:). No, da ne odem predaleko i izgubim se u fizici, koju površno poznajem, mogu jednostavno svoja opažanjna usmjerit na samoga sebe i dobit ću jedan mikrokozmos sa svojim osobnim big bangom tamo negdje 1979. u utrobi svoje matere. I baš kao što svemir diše, danas dišem i ja, širim se i skupljam, a i slabo se poznajem ako ćemo iskreno. Stvarno sam samome sebi svemir, no u meni je sve samo ne mir, pa na tom tragu svemiru ostavljam da se zove svemir, a svoj mikrokozmos mogu nazvati nemirlud Mnoštvo je pitanja predamnomzujo



ps. nadam se da prepoznajete ovu potonju slikupjeva, sigurno je sve počelo ovako: kiss

01.10.2008. u 22:03 • 3 Adekvatno odreagirajOtisni i pokaži župniku#

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.

< listopad, 2008 >
P U S Č P S N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    

Svibanj 2010 (1)
Prosinac 2008 (1)
Listopad 2008 (3)
Rujan 2008 (2)
Kolovoz 2008 (2)
Srpanj 2008 (1)
Lipanj 2008 (3)
Travanj 2008 (1)
Ožujak 2008 (2)
Veljača 2008 (3)
Siječanj 2008 (2)
Prosinac 2007 (2)
Studeni 2007 (2)
Listopad 2007 (2)
Kolovoz 2007 (2)
Srpanj 2007 (8)
Rujan 2006 (9)
Kolovoz 2006 (2)
Svibanj 2006 (2)
Travanj 2006 (2)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
OYO.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv


Komentari da/ne?

Opis bloga



Tko sam ja?

Student jedne grane humanističkih znanosti. Reći za sebe boem je pretenciozno, pa ni neću. Između ostalog veliki sam pobornik slobode, ali one u ljubavi, ne robovanju (unatoč nicku). Fotografija je, uz glazbu i riječi, moj najdraži način izražavanja. Imam velike oči kojima promatram svijet i prihvaćam život, iako se ponekad grčevito protiv njega borim. To sam ja, pun fantazija i grešaka, ali čovjekwave

Ovim putem pozivam ljude dobre volje da mi pomognu, tko zna, napraviti novi predložak za moj blog. Unaprijed hvalapjeva


Slijedi popis ljudi čija promišljanja ili uratke volim čitati i gledati redovito i sa zadovoljstvom

Moj prijatelj fotograf
Donin svijet
Athena
Fartello
Neazess




Lista za otpis
O kvazi humanitarnim akcijama (aka 060 pljačka)
O navijačima
O velikom prasku
O katoličkom ekskluzivizmu
O Zagrebu
O paradoksu fenomena Međugorje i o dječjoj vjeri
O cajkerima
O hrvatskoj koristoljubivosti
O limbu 2
O limbu 1
O anemičnom kršćanstvu današnjice
O muljanju navijača
O poštenju 2
O poštenju 1
O pravu na to da budeš budala
O dvoličnom poslodavcu
O duhovnoj tuposti
O Bogu Staroga saveza
O ženskoj izbirljivosti
O osjećajima
Sastojci ljubavi
O ispravnom tumačenju Knjige Postanka
Jad i bijeda hrvatskog novinarstva
Spoznaj sebe
Rastrojeni, a opet iz jednog
Postoji li Bog, pt.1
Postoji li Bog, pt.2
Postoji li Bog, pt.3
Postoji li Bog, pt.4 ili Tko je nalogodavac dobra
O duhovnjacima
Odobrava li Crkva smrtnu kaznu
Bog je lud!
Neka pitanja i pokušaji odgovora o Bogu
O ateistima
Smije li ogorčenje jednoga biti razlog nedosljednosti drugoga
Ima li ljudi u paklu?





DREAM THEATER lyrics


Myspace

Kaj te muči, Njofra????







NEIL YOUNG lyrics

Nova zapovijed

Zapovijed vam novu dajem:
ljubite jedni druge;
kao što sam ja ljubio vas
tako i vi ljubite jedni druge.

Isus Krist


myspace




Želite li me kontaktirati privatno??? Ok, here you go:

horvatinjos@gmail.com




Špijunka

Myspace layouts




Free Web Site Counters




Ajde, ajde, možete vi i bolje

Autor i scenarist:

Hvala što me čitate, živjeli! :)





Web Hrvatska