subota, 15.06.2013.

From Beyond (1986)




Sve u svemu: 3,5 / 5 party
Više o filmu: Imdb.com
Video

Dva znanstvenika izumili su rezonator koji može pojačati ljudsko takozvano šesto čulo. Pokrećući rezonator, znanstvenici dolaze u kontakt s bićima koji nisu iz ovog svijeta i koji počinju napadati sve koji taj rezonator jednom upale...




Već me pomalo sramota bila kako ovaj film nisam gledao još nijedan put, a blog vodim već šest godina. Riječ je o ekranizaciji novele legendarnog H.P. Lovecrafta, vjerojatno svima poznatog pisca brojnih horror i sci-fi novela i romana. U ovom djelu Lovecraft je povezao te dvije struje i uobličio je u sasvim neobičan i inovativan koncept čistokrvnog horror filma. Naravno, ekranizacija je po mojim saznanjima ponešto brutalnije odrađena, a Stuart Gordon (Re-Animator, Dolls) unio je svoju dozu pravog splattera u svoje viđenje ove novele. Valja napomenuti za sve fanove horrora da je ovo prava poslastica osamdesetih, jedan od zabavnijih horrora koje sam pogledao iz toga razdoblja. Naravno, zabava i kvaliteta nemaju uvijek dodirnih točaka, tako da mogu reći da sam unatoč uživanju u vizualizaciji ovog filma ipak imao nekih zamjerki za određene segmente. From Beyond je, unatoč tome, film kojeg sam iz jednog daha pogledao i u tih osamdesetak minuta je ispao kao vrlo dobar predstavnik osamdesetih. Stuart Gordon nije me još razočarao sa svojim horrorima, a uskoro ću dati šansu i njegovom Re-Animatoru. Krpajući rupe propuštenih horrora, drago mi je što sam se sjetio ovog filma.




From Beyond cijelo svoje trajanje prolazi kroz morbidnost i bizarnost, sve što se moglo pretvoriti u prikazivanje krvi i gnjusnih transformacija, kreatura i scena pretvorilo se. Gotovo da u filmu 15-20 min nema nekih scena za dizanje želuca. Upravo ta posebnost sadržaja priče je ono što me prikovalo za ekran, jer me živo zanimalo što se još može pojaviti u tom neobičnom konceptu. Za razliku od ostalih sličnih horrora, ovdje nema humora, velika većina scena napravljena je s ozbiljnom namjerom, iako neke doista izgledaju komično. Što se tiče glume i likova, valjalo bi izdvojiti tandem koji se pojavljuje u većini filma, a to su Jeffrey Combs (znanstvenik asistent), Barbara Crampton (doktorica za šizofreniju) i Ken Foree kao inspektor Bubba. Trojac koji si međusobno savršeno paše zapravo su digli atmosferu filma na neku drugu razinu upravo zbog te nekakve nespretne interpretacije svojih karaktera i zbog spontanog pasanja. Brutalnih scena, kako je već rečeno, stvarno ima puno, a neki korišteni specijalni efekti ili su loši, ili su potrefili svoju namjeru. Pogledana Director's Cut verzija otkriva mnoge scene koje su u nekim slučajevima bile ili zabranjene ili su se jednostavno izbacile iz samog filma, što je dodatno pridonijelo autentičnosti pogledanog materijala.




Zanimljiva radnja dobrog starog Lovecrafta, puno neobičnosti i krvi, neke scenske ili vizualne pogreške, to je ono što čini dobar horror tog razdoblja. Šteta što se u novije vrijeme sve slabije vide ovakve kreature i bića, kao da je današnji horror svijet baziran samo na duhovima, ljudima kao sadistima i prožvakanim zombijima. Uvedite nešto novo poput From Beyond i malo tko će vam zamjeriti.

02:55 | Komentari (0) | Isprintaj | #

<< Arhiva >>