RANT
verb: to speak or shout in a loud, uncontrolled or angry way, often saying confused or foolish things.
noun: a long, angry and confused speech
Cambridge Advanced Learner's Dictonary

INVECTIVE
noun: criticism that is very forceful, unkind and often rude
Cambridge Advanced Learner's Dictionary

DIATRIBE
(Greek 'rubbing through')
It now has the more or less exclusive meaning of a rather violent attack on a person or work, couched in vitriolic language.
The Penguin dictionary of Literary Terms and Literary Theory, 4th edition, J. A. Cuddon, Penguin books, 1999

rant

12.08.2006., subota

Izbor po rvatski

Faropis je još jedan festival književnosti. O kojem nisam imala nikakvo mišljenje. Pa sam se, nakon što sam se o njemu informirala na Culturenetu otputila na tamo ponuđenu webadresu, u potrazi za, zamislite glupaču!, još podataka. Prvo što sam pomislila, kad sam malo pokopala po siteu je, ili sam ja krivo shvatila da je to službena adresa nekog festivala ili su ovi iz cultureneta možda stavili krivi link. Zakaj? Jer sam zalutala web site Tolkienovog fana, piše "Moria", di su patuljci?! So, ok, I'm a freak and a geek.

Pa sam još jednom pročitala culturenet i skužila u čemu je štos. I to i nije tako strašno. Ali zato ima još! Na početnoj stranici Morie možete birati oćete čitati na engleskom ili na hrvatskom. Ali kad odaberete, ako ste kao ja, mozak će vam sam otići prema želji da stvorite kulturološki obojen izraz. Kao recimo - 'hrvatski izbor' ili 'izbor po hrvatski'. Hmm, ili možda 'izbor na hrvatski način'.

Jer kad čovjek klikne hrvatski, dobije "hrvatska verzija u izradi!". Dakle, vrata broj jedan kriju - ništa. Osim nepoznavanja pravopisa. I ne nisam mogla, a da to ne pomislim, pa ipak je to festival književnosti, koji se zove Faropis. If the rhyme hadn't gotten me, what would have? (Na stranu ironija da festival hrvatske književnosti nema stranica na hrvatskom jeziku.)

A kad čovjek klikne na english, dođe na stranicu jedne galerije, pa onda kad na toj stranici kliknete link za Faropis, već biste trebali biti pripremljeni za ono što će vas dočekati. A to su dva linka, jedan 'tekstovi' koji ne vodi nigdje, a drugi 'slike'. I taj čak radi. Kliknete i eto, brdo slika. Very apt, jer ipak je to stranica galerije, a ne festivala drito. Mislim, bilo bi glupo imat neke tamo tekstove na stranici festivala književnosti. I da, nisam prevodila. It really does say 'tekstovi' i 'slike'. Na hrvatskom. Iako je link koji vodi do toga glasio 'english'. Druga vrata, dakle, kriju polovinu od ništa. Sve na pogrešnom jeziku. I obavijest koja kaže 'stranica u izradi'. I jopet na hrvatskom.

Whispers from the other side: Kaj? Tražite obavijest o tome kada je ovogodišnji festival? Like, why?. Ak niste pisac, nemate kaj tu tražit. Ak ste pisac, a niste pozvani i bolje vam je da ne znate kaj ćete propustit. To samo stvara ljubomoru i bad blood. Ak ste novinar koji slučajno nije jedan od pozvanih pisaca, čitajte culturenet (ionako nas nećete pokrit, jer niste pozvani). A vi koji bi htjeli znat o festivalu? Pa kaj vas briga, kultura tak-ionak nikog zanima. Ak baš morate, ote si lepo kopat po starim novinama. Ili internetu. Ovo nam je tek peti po redu. Nismo stigli nego stavit slike. Bilo je lakše nego mailat svim sudionicima ponaosob. I brže. Puno posla. (Dialect intended.)

A hrvatski izbor? Izbor između ničega i još malo ničega na vlastiti račun takes the fun out of choosing altogether, doesn't it?



- 08:14 - rantaj (0) - nosi doma - #

<< Arhiva >>

< kolovoz, 2006 >
P U S Č P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Ispušni ventil, moj
Jarci, kažu, ujutro mrze sebe, a popodne cijeli svijet. Zmajevi, pak, rigaju vatru. I Jarčica i Zmajica, ponekad se, eto, naljutim. Krene logično, pravo jarčevski, a ubrzo odleti, poput zmaja, bez obzira na eventualnu gravitaciju argumenata koji letenje ni u teoriji ne dopuštaju. I zato sam ovdje: da mogu rantati preko svake mjere kad me pamet napusti, a vatra ispuni.

You have been warned.

rantalica na gmail.com

copyright © 2005. - 2009. by mmp