Kako plivati u divljim vodama...
[ # ]

Većina ljudi koji su ikada bili blizu divljih voda znaju ili su čuli za „divljevodaški položaj“. Plutamo na vodi, guza gore, noge ispružene, ruke lagano raširene. Noge dok plivate kroz divlje vode nikada ne spuštate na dno kako biste izbjegli mogućnost da vam se iste zaglave između stijena. Divljevodaški položaj je defanzivni stil plivanja i ponašanja na divljim vodama, no nije i jedina mogućnost koja je pred vama.

Plivanje kroz divlje vode ima nekoliko stilova i svaki refter, kayakaš, kanuist ili slučajni turist bi ih trebao znati.

Za početak – defanzivno plivanje



Kao što smo već rekli prvo što morate učiniti kada se nađete u zapjenjenim, divljim vodama morate leći na leđa, noge ispružiti nizvodno, na površini vode. Tako plutajući u defanzivnom položaju možete dobro zaštićeni udahnuti i procijeniti gdje ste i što se nalazi ispred vas.

Tijelo držite okomito na tok rijeke kako biste se mogli odgurnuti od stijena.

Dok ste u glavnom, dinamičnom toku rijeke uvijek držite noge na površini. Ukoliko ih spustite izlažete se riziku da vam se one zaglave između stijena (foot etrapment). To ne želite da vam se dogodite jer ćete se naći u smrtnoj opasnosti. Voda će vas gurnuti naprijed te postoji mogućnost da vam se glava nađe ispod iste.

Čak se i iskusni divljevodaši nošeni umorom, gladi, zimom ili strahom mogu dovesti u ovu potencijalno opasnu situaciju.

Dakle plivajte pravilno u divljevodaškom pložaju sve dok rijeka nije dovoljno plitka, mirna ili ste dovoljno zaštićeni da bi mogli spustiti noge.

Kada ste se stabilizirali u ovom položaju i evaluirali što se nalazi pred vama vrijeme je da krenete u dalje akcije. Ukoliko primijetite opasnosti (kamen, drvo ili nešto slično) koje trebate izbjeći možete sa rukama „veslati“ uzvodno i prilagoditi kut svoga tijela na tok i izbjeći iste. Isto tako možete doveslati do obale, eddy-a, čamca ili nekog drugog sigurnog mjesta. Cijelo vrijeme gledajte kroz svoje noge i budite fokusirani na moguće opasnosti .

Agresivno plivanje

Ukoliko se nađete u situaciji kada vam treba više snage, prebacite se na agresivno plivanje. Okrenite se na trbuh i koristite „kraul“ tehniku plivanja. Ova tehnika zahtjeva puno snage i pogodna za kreče, eksplozivne dionice koje trebate savladati u kratkom ruku. Ukoliko se odlučite za takozvani ženski stil plivanja ili prsni zamah poboljšati će te vidljivost i manje se umarati ali ćete zato znatno sporije napredovati.

Plivanje može iscrpiti i biti ćete sami sebi zahvalni na teretani, trčanju i ostalim pripremama. No pazite da se previše ne iscrpite. Možda će vam kasnije trebati snaga. Kraul tehnika plivanja posebno je pogodna za duboke rijeke, velikog volumena. Ako primijetite mjesto gdje želite doći, zaplivajte iz sve snage..

Specijalne tehnike plivanja u divljim vodama

Prevrtanje preko linije eddie-a

Kada ste ugledali edde-e i želite uplivati u njega a on ima snažnu liniju (prostor između eddi-a i toka) najlakši način je da se jednostavno „prevrnete“ u isti. Doplivate do linije, i bacite se preko nje. Nema jednostavnijeg načina za uči u eddie, posebno ako ima jaku liniju koja vas želi vratiti u glavni tok.

Nemojte propustiti najjednostavnije rješenje, zgrabite stijenu

Ukoliko je struja rijeke jaka možda nećete tako lako doplivati do obale ili u eddy. Ukoliko primijetite stijenu koja izgleda dovoljno prijateljski nemojte propustiti šansu. Ulovite se za nju svom snagom. Možda si uštedite dugotrajno i potencijalno opasno plivanje.

Cjediljke (straineri)

Straineri ili cjediljke su pojava da je tok rijeke pred nama zapriječen npr. Drvom i da voda dijelom ide preko njega i dijelom ispod. Ne smijemo si dozvoliti da nas tok donese u divljevodaškom položaju jer nas voda koja nam udara u leđa može „prikucati“ za zapreku. Isto tako si ne smijemo dozvoliti da uronimo ispod strainera jer ne znamo kako je isti zapriječen. Rješenje je ukoliko nas tok nosi prema cjediljki da se prebacimo na prsa, pred samom zaprekom snažno zaplivamo, uhvatimo se rukama za istu, izdignemo preko nje i spašeni smo. Dakle na strainere idemo glavom naprijed :-)

Vertikalni padovi

Vertikalni padovi, slapovi imaju jedinstvenu tehniku za prelaženje. Jednostavno se sklupčate u loptu. Tako ćete spriječiti da vam se noga zaglavi ili da vas uhvati stoper od slapa. Ovu tehniku primjenjujemo na padove od pola metra na više.

Plivanje u rupama

Plivanje u rupama je luda zabava, naravno, ukoliko smo odabrali pravu rupu. Ukoliko smo pogriješili ili nas je voda kao plivača uvukla, vrijeme provedeno u istoj moglo bi biti nezaboravno u negativnom smislu. Ukoliko shvatite da vas je neka neljubazna rupa ulovila u svoj zagrljaj poanta nije plivanje prema površini vode. Mijenjajte svoj položaj i nadajte se da će vas rupa ispljunuti. Niste uspjeli?? Pokušajte agresivno plivati prema rubovima rupe, tamo je ista najslabija. I to nije upalilo. Zaplivajte uzvodno i nadajte se da će vas uloviti tok koji prolazi ispod rupe. Sklupčajte se.

Plivanje u jako divljim vodama - poplave.

Najbolja i najsigurnija tehnika je izbjeći pod svaku cijenu plivanje u dugim, divljim dijelovima rijeke prepunim strainera, poplavljenih obala. No ukoliko se nađete u takvoj rijeci i primijetite put prema sigurnosti plivajte i ponašajte se super agresivno. U suprotnom promatrajte okolinu, izbjegavajte veće opasnosti i čuvajte snagu za superagresivno plivanje. Ne zaboravite da su takve vode u pravilu hladne stoga pazite na znakove hiportermije. Ukoliko je vaš čamac prevrnut u blizini nije nužno da ga se držite. Promatrajte obale kako bi na vrijeme primijetili potencijalne pomagače koji će vam vjerojatno trebati.

SAŽETAK

Za plivanje po divljim vodama trebate znati nekoliko osnovnih stvari. Leđni zamah za upravljanje i sporo izvlačenje uz korištenje divljevodaškog položaja. Prsno ili kraul za agresivno plivanje u dubokoj vodi i specijalna tehnika izvrtanja za lovljenje eddy-a sa jakim linijama. Trebate znati kako proći strainer i slap te kako se rješiti zagrljaja rupe ili role. Problem sa svim tim je što rijetko treba. A kada zatreba nema više vremena za instrukcije. Stoga prije odlaska na divlje vode budite sigurni da vladate svim potrebnim znanjima.

VAŽNO:

Nikada ne znate kada ćete se nači u hladnoj i zapjenjenoj vodi. Hipotermija je realna opasnost. Također tu je i mogučnost ozljeđivanja. Od prve opasnosti štiti vas kvalitetna odjeća (neopren) a od druge sigurnosni pojas i kaciga. Nikada nemojte ići na divlje vode ako nemate kvalitetnu opremu.

www.rafting.com.hr

15.10.2010. ...19:22 [ Komentari (0) ] Isprintaj

Jesen u meni i Gorskom Kotaru + malo dobrih Kupskih brzaka = genijalan vikend u prirodi
[ # ]

Kako nas je dan neovisnosti ove godine obradovao i ugnijezdio se točno petak, pred nama su bila tri dana vikenda. Još je nakon gotovo mjesec i pol odurnih prognoza i mračnih oblaka koji su nas namrgođeno gledali sa svih meteo stranica na istima zasjalo sunce.

Cooollll konačno ćemo malo uživati. Brzo surfanje do stranice HR voda i Kupa Zapeć -148. Ma milina.

Još i nekoliko najavljenih turista dalo nam je dodatnu motivaciju za odlazak u Brod na Kupi... Već sa autoputa smo vidjeli da su šume u potpunosti odjenule svoje jesenje ruho. Kako smo se spuštali iz Delnice prema okoliš je bio sve ljepši i ljepši.

Tisuće boja kao da se smiješe i svi krajolici na koje smo navikli tijekom ljeta izgledaju drugačije. Dolazimo do našeg sportskog centra. Odlično, Kupa nije mutna, velika je i lagano zelena. Biti će super..


Nismo se prevarili.. Jedino nam je vjetar pokvario nedjelju. Bilo je toliko zima da smo morali odustati od veslanja.. No nema veze... Dva dana čiste uživancije.

Ne vjerujete?? Pogledajte video



www.pustolovine.net

12.10.2010. ...01:12 [ Komentari (1) ] Isprintaj

Adidas Sick Line - svjetsko prvenstvo u extremnom kayaku
[ # ]

Ovaj vikend 02-03.10.2010 u dolini Oetztal na Oetz rijeci-Wellebrucke brzice održati će se Adidas Sick Line - svjetsko prvenstvo u extremnom kayakingu.



Rijeka i brzica će tijekom tjedna, kada su treninzi i za vikend tijekom natjecanja žvakati, prevrtati, udarati i zagorčavati život najboljim svijetskim kajakašima. A na nama je da gledamo online prijenos i vidimo tko će biti najbolji i prvi stići do cilja.

A prijavilo se ukupno 150 natjecatelja. Da bi sudjelovali u samom natjecanju moraju se kvalificirati. A dio koji završava za šest metarskim vertikalnim padom zasigurno će odvojiti muškarce od dječaka :-)



Nakon kvalifikacija, natjecanje se seli nekoliko stotina metara uzvodno. To će pred natjecatelje staviti 60 sekundi "najbolje" divlje vode koja se može naći u okolici...

Staza je zakomplicirana od prošle godine i pred natjecatelje stavlja hrpu tehničkih detalja. Čisto da im zagorča život.



Ovo je svjetska utrka tako da su sve suvremene tehnologije upregnute do maxsimuma. To znaći da se može pratiti online direktan prijenos utrke na ovom linku - Freecaster.tv . A službena stranica utrke je na ovom linku.

www.pustolovine.net

01.10.2010. ...22:32 [ Komentari (0) ] Isprintaj

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

 

< listopad, 2010 >
P U S Č P S N
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Veljača 2011 (1)
Siječanj 2011 (1)
Prosinac 2010 (5)
Studeni 2010 (6)
Listopad 2010 (3)
Rujan 2010 (3)
Kolovoz 2010 (3)
Srpanj 2010 (3)
Lipanj 2010 (8)
Svibanj 2010 (6)
Travanj 2010 (6)
Ožujak 2010 (5)
Veljača 2010 (7)
Siječanj 2010 (4)
Prosinac 2009 (4)
Studeni 2009 (8)
Rujan 2009 (2)
Kolovoz 2009 (6)
Srpanj 2009 (4)
Lipanj 2009 (5)
Svibanj 2009 (6)
Travanj 2009 (11)
Ožujak 2009 (6)
Veljača 2009 (8)
Siječanj 2009 (9)
Prosinac 2008 (7)
Studeni 2008 (10)
Listopad 2008 (7)
Rujan 2008 (6)
Kolovoz 2008 (2)
Srpanj 2008 (3)

O čemu pišemo..

Linkovi

Blog.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Više o kolačićima možete pročitati ovdje. Nastavkom pregleda web stranice Blog.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice Blog.hr kliknite na gumb "Slažem se".Slažem se