Put jednostavnosti https://blog.dnevnik.hr/putjednostavnosti

petak, 02.11.2012.

Drugačiji doručak

ili
Smoothie "Schwarzwald torta"


Od kada su curke krenule u školu, počela sam nam raditi doručke kod kuće.

Sjećam se dok smo sestra i ja bila djeca, mama bi nam uvijek davala doručak kod kuće, prije nego bismo krenule u školu. Najčešće je to bila šnita kruha namazana nečime i velika šalica čaja s medom. Pa i za vrijeme faksa, nije bilo šanse da izađem iz kuće a da nisam barem nešto pojela. Čak i kada sam išla na planinarenje i izlazila u 5 ujutro, par zalogaja prije izlaska je bilo obavezno, bez toga sam cijeli dan bila izgubljena.

Kasnije, kako sam se odselila od roditelja i zaposlila se, postala sam lijena dizati se ranije kako bih si napravila doručak. Uostalom, na poslu smo svi pili zajedničku jutarnju kavu i uz nju jeli peciva, ponekad i voće ili kolače. Čak i kada su cure krenule u vrtić, nisam ništa mijenjala. Ta imale su doručak u vrtiću, čemu ih gnjaviti da jedu i doma, bolje neka duže odspavaju. I tako je doručak kod kuće ostao nešto rezervirano za vikend. Naravno, ako ne idemo negdje. Jer ako se ide negdje, doručak je i opet gubitak vremena, bolje i praktičnije je uzeti nešto u pekari - štrudlu, pizzu, što god, i pojesti to u autu za vrijeme puta. Nije zdravo, ali već ću ja to potrošiti, barem sam uvijek aktivna.

Vjerovatno bi tako i ostalo bez obzira što cure kreću u školu jer idu u boravak što znači da imaju u školi doručak prije početka nastave. No, ovo ljeto sam lutajući bespućima interneta tko zna više za čime naletjela dvije stranice koje su malo pomalo, uz puno čitanja, razmišljanja i isprobavanja promijenile moj pogled na prehranu. Obje su govorile o vrlo sličnoj prehrani iako pod različitim imenima: paleo / primal, odnosno LCHF (low carb high fat). Najviše me navukao ovaj tekst u kojem sam prepoznala puno onoga što i sama radim, kako živim, i što me čini sretnom. Jedino što je drastično drugačije je prehrana. I onda sam se zapitala, ako sve drugo provjereno dobro radi kod mene, možda bi bilo tako i s prehranom. Odlučila sam napraviti eksperiment na samoj sebi. Djece taman nije bilo, bile su s tatom na moru, i to mi je bila idealna prilika za probu promjene prehrane.

Do tada sam se većinom pokušavala hraniti prema raširenim modelima zdrave prehrane, znači koristiti što više cjelovite žitarice i njihove prerađevine, jesti manje količine mesa (dapače čak sam koketirala i s makrobiotikom i imala bezmesne periode) i naravno paziti da mi je unos masnoća što niži. Kutija od 10 jaja nam je znala trajati po 2 tjedna pa i duže.

Sada sam pak smanjila žitarice u svim oblicima za preko 80%, poneke dane ih uopće ne jedem. Slatko sam gotovo skroz izbacila, osim crne čokolade i povremeno nekog maminog kolača (sentimentalna hrana ;)). Jedem puno više mesa i jaja, dodala sam masnoće (maslinovo ulje, maslac, kokosovo ulje, čak i svinjska mast), domaće punomasno nekuhano mlijeko. Povrća sam uvijek puno jela pa tu nije došlo do neke promjene. Općenito što više domaće i/ili organski uzgojene hrane, ali tome sam i ranije težila. Onda još i dosta voća, zamjenjuje mi drugo slatko, uzimam riblje ulje... Dosta promjena.

I koje su posljedice tih promjena? Pa, začuđujuće ih je puno, i začuđujuće su pozitivne. Kao prvo, iako sam uvijek bila vitka s relativno dosta mišićne mase, trbuh mi je vrlo često bio napuhnut. Čak i kada bih se ujutro probudila s ravnim trbuhom, već nakon prvog obroka bi iskočio. Nije to bilo ništa strašno, ali me je živciralo. Sada mi je trbuh puno ravniji i primjećujem da je to najvećim dijelom proporcionalno unosu žitarica - ako neki dan pojedem više žitarica eto i trbuščića, nema žitarica - nema niti trbuščića nakon jela. Nije to samo stvar estetike, nisam toliko sujetna, nego kompletan osjećaj težine u želucu, napuhnutosti, ponekad i grčeva... Znači definitivno poboljšanje. Sada mi je cilj gotovo potpuno ukloniti žitarice.

Nadalje, tek sam sada shvatila koliko sam ranije svako malo bila gladna i svako malo trebala nešto grickati. Sada rijetko imam potrebu između obroka nešto prigristi. Također, vrlo često sam nakon obroka imala padove energije što se također prilično smanjilo.

Izgubila sam oko 1,5 kg u odnosu na višegodišnju konstantu bez da sam to uopće namjeravala, što se na mojih 50 i sitno kila čak i vidi. A jedem koliko želim, i uživam u hrani.

Općenito imam puno više energije. Ujutro se budim odmorna, bistra, ne-usporena. Sve mi je lakše.

I ono najfascinantnije, i moje raspoloženje se popravlja. Ranije sam povremeno znala imati bezvoljne melankolično-depresivne dane, sada sam stalno optimistična. I smirenija sam, kako na poslu tako i s curama. Na poslu se ne živciram, cure me ne uspijevaju tako lako izbaciti iz takta i puno manje vičem na njih čak i kada me ljute.

I kakve to sad sve ima veze s naslovom? Pa, shvatila sam da su nam doručci nutritivno najgori obroci u danu. Moje pecivo-kava, dječji vrtićki a sada školski kruh-namaz/salama. I da ću tu najlakše unijeti pozitivnu promjenu. Prvih dana škole probala sam s varijantama jaja na razne načine ali nije se pokazalo uspješno. Cure su ujutro dosta pospane i ne jede im se ništa konkretno što treba žvakati, pa je doručak trajao po pola sata što je katastrofa.

Onda sam od par poznanika čula da rade smoothi-e, pa sam i ja odlučila probati te smutije ;) I smutila ih ja, što se pokazalo kao uspjeh bez premca! Nutritivno bogat doručak, vrlo ukusan, a pojede se tj. popije za najviše 5 minuta. I svaki dan je drugačiji, ovisno o mojoj inspiraciji i namirnicama koje u tom trenutku imam kod kuće.

Za kraj evo recept od neki dan koji nas je totalno oduševio: Smuti a la Švarcvaldica ;)

Možda će neki sastojci zvučati čudno, ali u nekom od idućih postova ću objasniti svoju logiku izbora sastojaka.

Sastojci za cca 3 čaše:
1 šalica višanja (koristila sam one zamrznute očišćene od koštica, veče prije ih izvadila da se odlede, ali tko voli hladno može i smrznute direkt)
1 velika jabuka
1-2 žlice kakaa (čisti kakao, ne oni instant s razno raznim dodacima)
3 velika lista kelja
1 dl kokosovog mlijeka
2 dl domaćeg punomasnog kefira
1 sirovi žutanjak
1-2 žlice proteina sirutke u prahu s aromom vanilije
(da sam imala, dodala bih i slatko vrhnje, odlično bi se uklopilo)

Postupak:
Sve sastojke ubacim u posudu i miksam štapnim mikserom dok ne dobijem ujednačenu mješavinu bez vidljivih komadića, fine kremaste teksture. Nalijem u lijepe čaše na stalku i uživamo - 5 minuta mira i druženja prije jutarnje jurnjave svatko na svoju stranu.

Sada bi bilo lijepo da ovdje ubacim i sliku, ali toliko luda nisam da ujutro još i slikam što sam smućkala.

02.11.2012. u 13:28 • 3 KomentaraPrint#^

<< Arhiva >>

< studeni, 2012  
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30    

Studeni 2012 (1)
Listopad 2012 (2)
Travanj 2012 (1)
Ožujak 2012 (2)
Veljača 2012 (1)
Siječanj 2012 (2)
Prosinac 2011 (4)
Studeni 2011 (3)
Rujan 2011 (7)
Kolovoz 2011 (2)
Srpanj 2011 (2)

Opis bloga

Crtice iz potrage za jednostavnošću, smirenošću i zadovoljstvom u kompliciranom svijetu zaposlene razvedene majke.

Padawana = naučnica Jedi vitezova, uči ovladati Silom (za sve neupućene, pogledati Star Wars ;)), nema nikakve veze s bilo kojom postojećom religijom

sunceiklonovi@gmail.com

Misli vodilje

What lies before us
and what lies beyond
are tiny compared to
what lies within us.

***
Tko hoće, nađe način.
Tko neće, nađe izgovor.

***
Iskustvo je ono što dobiješ
kada ne dobiješ ono što želiš.

***
Ne slijedi stazu.
Kreni kuda staze nema
i ostavi trag.

***
You can never get enough
of what you don’t really need
to make you happy.

***
1. Reduce
2. Repair
3. Reuse
4. Recycle

***
Samo je promjena stalna.

Koliko pogleda?

od 28.09.2011:
Free Web Counter
Free Web Counter

Zanimljivo i / ili korisno:

Zen habits
Green guide
Energetska efikasnost