Put jednostavnosti https://blog.dnevnik.hr/putjednostavnosti

četvrtak, 04.08.2011.

Muke po HEP-u

ili
Ne želim više kreditirati državne firme


Da li se i vama desila ovakva situacija? Dobijem jučer polugodišnji izvještaj dragog nam HEP-a gdje se vidi da smo u prošlom razdoblju platile, prema izdanim uplatnicama za mjesečne rate, X kuna. Istovremeno, prema očitanom stanju brojila, u tom razdoblju smo zapravo potrošile struje za Y kuna. Y < X, odnosno preplatile smo. Naravno, preplaćeni iznos nam neće isplatiti u gotovini osim ako osobno ne predam zatijev u poslovnicama Elektre, u roku od 15 dana. Vjerujem da to gotovo nitko ne napravi, nego prihvatimo ponuđenu varijantu da nam rate u idućem razdoblju umanje za preplaćeni iznos, nije ni to loše. Očekujem naravno da će nam rate za idućih 6 mjeseci biti smanjene jer vidi se, trošile smo stvarno manje nego što smo plaćale. Ali eto iznenađenja na drugoj strani izvještaja – nove rate ne da nisu smanjene u odnosu na prošle nego su još povećane skoro 20%!!! E pa tko tu koga je...?

Nekada bih gotovo sigurno progutala i to, i pokorno platila taj besmisleni iznos, samo usput prigovarajući i živcirajući se, ali sumnjam da bih išta probala promijeniti – ropski mentalitet je preduboko ukorijenjen :S

Ali već mi je previše pare izašlo kroz uši radi raznih besmislenosti, da ne kažem idiotarija i koju još ružniju riječ. I odlučila sam! A ne, ovaj put vas više neću ja kreditirati. Dosta mi je igranja uloge glupe pokorne ovce koja sve prihvaća pognute glave.

Nakon konzultiranja s kolegom s posla i pretresanja mogućih varijanti:
ad 1) ne platiti 1 ratu, ili čak 2, pa vidjeti na idućem polugodišnjem izvještaju da li još koju siću trebam doplatiti ili sam nešto, ali ipak manje, opet pretplatila
ad 2) platiti svaki mjesec, ali ne ovu propisanu nego manju ratu koja bi prema dosadašnjoj potrošnji bila realna, pa opet vidjeti idući izvještaj....
na kraju sam odlučila biti fina i pristojna i prvo nazvati HEP i s njima to probati riješiti.

Sinoć sam već dalekovidno očitala novo stanje brojila te ponijela na posao njihov izvještaj sa šifrom kupca i svim ostalim potrebnim podacima.

Prvi pokušaj: zovem besplatni potrošački telefon. Javlja se automat i nabraja mi koji broj na telefonu trebam stisnuti, ovisno o tome što mi treba. Slušam do kraja ali ni spomena nekoj reklamaciji ili bilo čemu sličnome. Prekidam.

Drugi pokušaj: zovem neki drugi broj naveden na izvještaju kraj ovog besplatnog. Zvoni, zvoni, zvoni, već mislim prekinuti kada netko digne napokon slušalicu, ali je isti tren i spusti. Uf, oblačić pare izlazi na uši.

Treći pokušaj: zovem ponovo besplatni potrošački telefon, odlučujem stisnuti bilo koji broj pa neka me spoji s nekim a taj će me onda spojiti s osobom koja može riješiti moj problem. Odslušam poruku automata, stisnem broj koji bi mogao iza sebe skrivati nešto koliko-toliko blisko onome što trebam, ali ništa se ne dešava. Nakon par sekundi glas automata: niste birali niti jednu uslugu, ili vaš telefon nema tonsko biranje. Uključite ga pritiskom..... Probam, nema nikakvog učinka. Ponovo odustajem.

Četvrti pokušaj: opet zovem onaj broj gdje su mi malo prije spustili slušalicu, ovaj put odlučna u namjeri da zvoni dok god mi se netko ne javi. Ako prekinu, zvati ću opet i opet dok nekoga ne dobijem. Nema šanse da odustanem, majčicu im njihovu.... (i sve u tome stilu). Telefon zvoni. I zvoni. I još zvoni. I zvoni. Zvoni već dobrih par minuta, ali nema šanse da odustanem. Nekome će prije ili kasnije dosaditi da ga sluša i javiti će se. I eto ga! S druge strane se javlja glas vidno (ili slušno, kako bi se to već reklo ;)) iznervirane gospođe.
Ja (ljubazno): Dobar dan, zovem u vezi korekcije mjesečne rate za struju.
Ona (otresito): Za to morate osobno doći u poslovnicu.(koja, usput rečeno radi do 15 sati, a ja do 16 i vrlo mi je teško izaći iz firme prije tog vremena)
Ja (malo manje ljubazno ali i dalje pristojno): Zar stvarno to nije moguće drukčije riješiti?
Ona (reži): Onda nazovite naš potrošački telefon broj...
Ja (duboko udahnem da ostanem smirena): Ali već sam ga zvala. Nemam tonsko biranje, a uostalom tamo mi ne nudi opciju za ovo što ja trebam.
Ona: Ne treba vam tonsko biranje.
Ja: Kako mi ne treba? Pa zvala sam, i kaže mi..
Ona (prekida me u pola rečenice i samo što ne viče na mene): Ne slušate me! Ne treba vam tonsko biranje! Poslušajte poruku do kraja.
Ja: Dobro, pokušati ću ponovo.

Peti pokušaj: zovem i opet besplatni potrošački telefon, iako pretpostavljam da ću uskoro opet morati zvati ljutitu gospođu. Automat ispriča svoje, ja opet ne mogu izabrati jer nemam tonsko biranje, automat mi daje još jednu šansu i ponovi mi sve opcije, ako valjda nisam shvatila koji broj je za koju uslugu, ja i dalje čekam pitajući se koliko puta će se to ponoviti, automat me upućuje što stisnuti na telefonu da aktiviram tonsko biranje pa mi opet nabraja sve opcije, pokušavam i opet ne pali, i nakon toga, o čudo! mijenja priču i obavještava me: prebacivanje na tonsko biranje nije uspjelo ili vaš telefon ima brojčanik, pričekajte i spojiti ćemo vas sa dežurnim operaterom. Javlja se drugi automat: svi operateri su trenutno zauzeti, možete pričekati dok se neka linija ne oslobodi ili pokušati nazvati kasnije. A ne, nikakvi kasniji pokušaji, ne prolazi mi se kroz sve ovo ponovo! Čekam. Novi automat: dobili ste radno mjesto operatera broj X, treći ste na listi čekanja. Možete pričekati na liniji ili ako želite ostaviti pokruku pritiskom na broj... Čekam, nema odustajanja. Malo mi puštaju neki valcer a onda onaj zadnji automat ponavlja svoju poruku. Ama čekam, ne ponavljaj više! Opet valcer, pa opet automat, i tako nekoliko puta. I onda napokon ljudski glas!
Ja: Sva sretna ispričam gospođi o čemu se radi.
Ona (poslovno): Žao mi je ali ne možete to telefonom riješiti. Najbolje da dođete u našu poslovnicu.
Ja (sva očajna): Ali zar se stvarno u današnje doba to ne može drugačije riješiti? Ne mogu vjerovati.
Ona (iznenađujuće ljubazno): Pa može se pisanim putem, faxom, internetom...
Ja (oduševljeno): Odlično! Sad mi samo molim Vas recite proceduru, što kome trebam poslati...
I za tren sam dobila e-mail adresu na koju, kako je gospođa rekla, potrebno samo poslati svoju šifru kupca, stanje brojila, te što i kako želim da bude promijenjeno, uz rečenicu- dvije obrazloženja. I onda će to oni napraviti kako Vi želite, možda već danas dobijete odgovor.

Tako je rekla, ja sam poslala i sada čekam odgovor. I baš me zanima kakav će biti. Ako mi ne smanje ratu? E onda ću uzeti u obzir one druge opcije o kojima sam pričala s kolegom.

Poanta priče: Ako ste i vi u sličnoj situaciji, i ako vam je dosta da od vas prave ovcu, kozu, magarca... onda:
1. naoružajte se strpljenjem, s puno puuuuuuuuno strpljenja i
2. ne odustajte!
Sretno!

A ja sad odoh na godišnji, čitamo se ponovo za 3 tjedna!

04.08.2011. u 14:06 • 5 KomentaraPrint#^

<< Arhiva >>

< kolovoz, 2011 >
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        

Studeni 2012 (1)
Listopad 2012 (2)
Travanj 2012 (1)
Ožujak 2012 (2)
Veljača 2012 (1)
Siječanj 2012 (2)
Prosinac 2011 (4)
Studeni 2011 (3)
Rujan 2011 (7)
Kolovoz 2011 (2)
Srpanj 2011 (2)

Opis bloga

Crtice iz potrage za jednostavnošću, smirenošću i zadovoljstvom u kompliciranom svijetu zaposlene razvedene majke.

Padawana = naučnica Jedi vitezova, uči ovladati Silom (za sve neupućene, pogledati Star Wars ;)), nema nikakve veze s bilo kojom postojećom religijom

sunceiklonovi@gmail.com

Misli vodilje

What lies before us
and what lies beyond
are tiny compared to
what lies within us.

***
Tko hoće, nađe način.
Tko neće, nađe izgovor.

***
Iskustvo je ono što dobiješ
kada ne dobiješ ono što želiš.

***
Ne slijedi stazu.
Kreni kuda staze nema
i ostavi trag.

***
You can never get enough
of what you don’t really need
to make you happy.

***
1. Reduce
2. Repair
3. Reuse
4. Recycle

***
Samo je promjena stalna.

Koliko pogleda?

od 28.09.2011:
Free Web Counter
Free Web Counter

Zanimljivo i / ili korisno:

Zen habits
Green guide
Energetska efikasnost