...in patria sua

02.12.2017., subota

Slučajevi

(Svaka sličnost s nekim drugim slučajevima posve je slučajna.)

#
Dogodilo se da je neki jež još za života proglašen svecem. Kad su ga pitali kako mu je s novim statusom, rekao je:
- Ne znam, još sam sv.jež.

#
Neko dijete je reklo da jako voli "leptile". Moguće je da sam ga krivo shvatio jer se rasplakalo kad sam mu donio nekoliko zmija i guštera.

#
- Nije da ti želim soliti pamet, ali tu sam ukratko napisao što mislim da bi ti dobro došlo u životu.
- To je petnaest debelih knjiga!
- I da, mislim da bi trebao malo više čitati.

#
Žalio se neki drug, naskroz umoran,
da jedva se okrene i već mu prođe dan.
Ja mu pak ne mogoh ništa drugo reći,
osim: "Dragi druže, brže se okreći".

#
- Da počnemo, čime se vi zapravo bavite?
- Moje šire područje je kemija, a konkretno se bavim katalizatorima, tvarima koje ubrzavaju kemijske reakcije.
- I nedavno ste otkrili katalizator koji je po nečemu poseban...
- Da, taj spoj može ubrzati nevjerojatno raznolike reakcije, a k tomu je iznimno učinkovit. Jedini problem je što ga je vrlo teško sintetizirati, tako da moram raditi s vrlo malim količinama.
- Kako točno izvodite svoje pokuse?
- Princip je vrlo jednostavan. Zamiješam sastojke za dvije identične reakcije, samo što u jednu smjesu dodam katalizator, a u drugu ne, i onda pratim koliko brzo koja ide.
- I kako to ide kad imate vrlo malo katalizatora?
- Za to sam razvio posebnu strategiju, koju sam nazvao "optiminimalno". Tražim najmanju količinu katalizatora koja će i dalje pokazati neko djelovanje, odnosno neku razliku naspram reakcije u kojoj nema katalizatora.
- A gdje vidite tu razliku?
- Obično u zadnjoj znamenci brzine reakcije. (pokazuje tablicu s brojkama od po desetak znamenki)
- Je li ta zadnja znamenka uopće značajna?
- Meni je.


<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Dijeli pod istim uvjetima.