AUTOPISIA DEI BALKANI

28.06.2018.

(TALIJANSKI AJVAR, RAGUZINO I PRIČA O PROŠEKU)

Ovih je dana u europskom parlamentu bila aktualna rasprava o prošeku i hrvatskom prvenstvu nad njim pa pomislih da se i ja pridružim tim raspravama ali uzimajući u obzir slučaj ajvara i jednoga našega sira. I baš sam nedavno pronašao u Adelaideu da talijanske firme također prave i prodaju ajvar i ja nemam ništa protiv toga, da Talijani prave ajvar. Neka prave ajvar i neka ajvara bude sto više, ali ne možemo dozvoliti da srpski ili hrvatski ajvar bude talijanskom izmišljotinom. To je nekada bio slučaj da su nam stranci otuđivali naše stečevine i ono što su kod nas namrijele generacije naših ljudi. To je nekada bio slučaj, više nije. Prema tome, mogu Talijani praviti ajvar ali je to našom stečevinom.

Sličan slučaj dogodio mi se ovdje u Adellaideu sa jednim našim dubrovačkim sirom. Meni je taj sir bio poznat još iz djetinjstva a onda je trebalo proći više od 40 godina, da bih ga ponovo kušao u Australiji i u tom talijanskom dućanu lijepo je pisalo ime sira Ragusino, ali to nikako nije talijanski sir, nego je naš dubrovački, jer postoje dvije Raguse: jedna je naša hrvatska, a druga je Ragusa sa Sicilije. Međutim, to nije sicilijanski sir, nego je naš domaći hrvatski sir. Prema tome, teško bismo se mogli oteti dojmu da Talijani nisu znali koji sir prodaju, nego da je riječ o jednome lukavstvu na koje bismo svi mi naivni trebali nasjesti.

Sličan je slučaj sa takozvanim kruhom kojega Njemci pravilno nazivaju Balkanische brot dok ga Talijani prodaju kao foccaca i vjerojatno bi se tih primjera moglo nabrojati daleko više, ali je i ovo dovoljno za tvrdnju da su naši prostori bili i još uvijek jesu sustavno pljačkani od stranaca samo zato, jer imaju bolji marketing i zbog naše indolencije i javašluka.

Sa druge strane, ti isti Talijani dočekuju sa velikom pompom naše proslavljene filozofe i ljude kulture kao što su Predrag Matvejević i Rada Iveković koja danas radi u Parizu i koja je u svojoj knjizi ''Autopsia dei Balkani'' baš tim Talijanima dokazivala kako smo mi primitivne zvijeri koje su odgajane na tlu jedne primitivne patrijalhalne civilizacije koju treba zgaziti kao žohara, ali joj nije smetalo to što Talijani otuđuju naše stečevine zbog kojeg otuđivanja mi i jesmo postali zvijeri, kojih se plaši cijela kulturna Europa.

Međutim, osobno mislim, da je tom otuđivanju i toj filozofiji odzvonilo i da joj zvoni posmrtno zvono u kapelici suvremenog mišljenja.


iz moje knjige "AGAMEMNON"

http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic23.php

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.