Kako sam pobijedila rak

Elaine Nussbaum
Izdavač: Planetopija 2008.

Budući da sam najveći dio života proveo s Elaine , njezina je priča istodobno moja, a njezino je ozdravljenje jedan od vrhunaca mojega života.

Ako odustanemo od uplitanja, Priroda se blago oporavlja od poremećaja koji ju je zadesio. Naša tjeskoba, naša nestrpljivost sve to pokvari, i gotovo svi umiru od svojih lijekova, a ne od svojih bolesti. Moliere

Ralph i ja ostali smo sami. Ralph je sjeo na krevet, i dalje mi držeći ruku. Ponovno ju je stisnuo. Brana je popustila i napokon smo zaplakali.

Zagledala sam se u nju. Samosažaljenje je preraslo u bijes. Nije mi se sviđala ta žena. Bila je toliko učinkovita, toliko upućena, toliko nalik vladarici. Preuzela je nadzor nad mojim životom i morat ću je slušati.

Moj prvi liječnik došao nas je obavijestiti da je scintigram kostiju negativan. Nisam li jučer bila na toj pretrazi? Zašto nisam sretna zbog činjenice da se rak nije proširio na kosti? To mi se nekako doimalo nevažnim. 'Dobru vijest' je poništio moj 'rijedak i agresivan' tumor. Odjednom ništa više nije bilo važno. Nije bilo važno ni to što danas ne idem kući.
Nisam plakala. Ponestalo mi je suza. Isplakala sam ih.

Roditelji, djeca i sestre zvali su me u bolnicu. Svi su se suzdržavali. Svi, osim moje majke, koja je plakala bez suzdržavanja.

San nije dolazi. Dok sam prošlu noć ležala razmišljajući o budućnosti, te sam se noći sjećala prošlosti.

Rachel je podignula čvor zapetljane kose. Cijeli joj je ostao u ruci. Gledali smo ga osupnuti, a niz moje lice slijevale su se suze. Rachel se i dalje trudila. Čvor za čvorom odvajali su mi se od glave i padali oko mene na pod kupaonice.
Ponovno sam pogledala u ogledalo. Glava mi je bila išarana dijelovima rijetke crne kose, i svijetlim, ćelavim mjestima. Izgledala sam užasno.
Do ponedjeljka mi je otpala gotovo sva kosa. Stidjela sam se i nisam željela da me itko vidi. Morat ću početi nositi vlasulju.

Ćelava, s maramom ili vlasuljom na glavi – svaki pogled u ogledalo podsjećao me da bolujem od raka.

Aparat se uključio i začule se tiho brujanje. Na komandnoj ploči uza zid žaruljice su se palile i gasile. Zatvorila sam oči i pomislila na dvije stotine rada zračenja koji bombardiraju moje tijelo. Tiho razaranje. Uništavanje dobroga zajedno s lošim.

Moja bolest je svima uzimala vrijeme i energiju te zaokupljala misli. Ništa drugo više nije bilo važno. Zar je važno ako je za večeru sendvič sa sirom, ako nitko ne slaže rublje, ako ta suknja ne ide uz tu vestu, ako se zakasni na autobus ili ako se pokisne? Pa što ako zakažeš na završnom ispitu, zaboraviš predati rad ili dobiješ četvorku umjesto petice iz omiljenog predmeta? Zar je to važno? Zar je to važno kad ti majka možda umire?

Moj je oporavak bio rascjepkan i gotovo nestvaran. Kako mi se svijest bistrila, tako je bol jačala. Bol me podsjetila da sam živa. Nisam umrla na operacijskom stolu. Preživjela sam.

Pomišljala sam kako bi bilo bolje da umrem. Možda bi bilo bolje da umrem odmah, prije nego što izgubim zdrav razum, kao i tijelo, prije nego što se moja obitelj počne nadati mojoj smrti kao što se sada nadaju da ću preživjeti.

Ali nisam još mogla umrijeti. Jeffrey je bio dječak. Kako sam mogla umrijeti i ostaviti ga? A Rhonda je bila u Izraelu. Kako sam mogla umrijeti i ostaviti kćer samu na drugome kraju svijeta? Kako sam mogla ostaviti Debru i Rachel usred njihovih sve većih uspjeha, usred njihove mladosti? Tko će voljeti Ralpha ako ja sada umrem? I moji roditelji? Kako bih mogla dopustiti da gledaju patnju i umiranje svoje najstarije kćeri?
Nisam se bojala smrti. Smrt bi tada bila blagoslov, oslobođenje od boli, dobrodošao mir. Ali nisam željela umrijeti. Još nisam bila spremna. Nisam završila sa životom.

Tipičan obrok sastojao se od riže i povrća kao što su bundeva, kelj, mrkva ili brokula.

Moja primarna žitarica bit će smeđa riža kuhana u ekspres loncu, a sekundarne proso i ječam. Trebala sam izbjegavati heljdu i tjesteninu od heljde, a u jednome obroku nisam smjela miješati više od dvije vrste žitarica. Svakog jutra trebala sam pojesti zdjelicu miso juhe s povrćem i wakame algama. Juhu će biti potrebno svaki dan pripremati svježu. Tijekom dana po želji mogu pojesti još jednu zdjelicu juhe. Povrće moram birati s popisa ' povrća za redovitu konzumaciju', trebala sam uključiti korjenasto, okruglo i zeleno lisnato povrće. Od mahunarki mi je naročito preporučila azuki grah i leću, a jedan put na mjesec mogu pojesti porciju slanutka. Mahunarke uvijek moraju biti kuhane s kombu algom. Prerađevine mahunarki kao što su tofu, tempeh i natto mogu jesti dva puta na tjedan, uvijek kuhane i u malim količinama. Mogu jesti male količine domaćeg ukiseljenog povrća, a za žeđ je dobra izvorska voda, bancha čaj od grančica ili čaj od ječma. Trebala sam izbjegavati sve namirnice životinjskog podrijetla, uključujući meso, perad, jaja i mliječne proizvode, sve zaslađivače, sve pekarske proizvode i nisam smjela jesti ribu, voće, ni orašaste plodove. Preporučila mi je nekoliko posebnih jela, kao što je korjenasto povrće kuhano s algama i azuki grah kuhan s kombu algom i bundevom.

Čelo predstavlja crijeva, a gornji dio čela otkriva stanje mokraćnog mjehura. Vrh nosa predstavlja srce i njegove funkcije, srednji dio nosa predstavlja želudac, područje do gornjeg dijela nosa predstavlja gušteraču, a područje između obrva otkriva stanje jetre. Usta predstavljaju probavni sustav: gornja usna otkriva stanje želuca, a donja stanje crijeva. Područje oko usta odgovara spolnim organima, a stanje pluća odražava se na obrazima. Uši predstavljaju bubrege, kao i područje ispod očiju. Šarenica i bjeloočnice odražavaju stanje cijeloga tijela.
Na našim licima se vidi što jedemo i kako ta hrana utječe na naše unutarnje organe.

Murray je promotrio moje lice i preporučio mi: Svaki dan smeđa riža kuhana u ekspres loncu, proso tri ili četiri puta na tjedan, ječmena prekrupa dva ili tri puta na tjedan, slatka riža mochi dva ili tri puta na tjedan u juhi, bez hrane od brašna. Povrće moram ravnomjerno rasporediti na korjenasto, okruglo i zeleno lisnato te ga uvijek trebam jesti kuhano. Tri ili četiri puta na tjedan trebala sam pripremati varivo s korjenastim povrćem, tri puta na tjedan jesti azuki grah kuhan s kombu algom i bundevom te svaki dan jesti zeleno lisnato povrće kuhano u vodi ili na pari. Juhe sam trebala kuhati s wakame algom ta dva ili tri puta na tjedan pripremati prilog od arame ili bijki algi da bi mi se poboljšala probava, povremeno nakon obroka mogu uzeti komadić ukiseljenog takuana (rotkva) ili umeboshi šljivu. Nisam smjela jesti ribu, voće, orašaste plodove ili maslace od orašastih plodova, začine, ništa sirovo i ništa hladno.

Dakle, rekla sam na odlasku, ta će prehrana izliječiti anemiju i rak.
O ne, ispravio me je Murray. VI čete izliječiti svoj rak. Makrobiotika će biti vaše oružje.

Shizuko je rekla da mi bubrezi još uvijek slabo rade te da ih je potrebno osloboditi toksina. Za olakšavanje toga procesa predložila mi je da na leđa, iza bubrega, svaki dan stavljam obloge od đumbira.

'Kako vidjeti vlastito zdravlje' – Michi Kushi

Niste gladni, nemojte jesti. Niste žedni nemojte piti. Slušajte svoje tijelo. Tijelo će vam reći što je potrebno.

Više nisam jela u žurbi, planirala sam dovoljno vremena za pripremu hrane i temeljito žvakanje. Bacila sam aluminijsko i teflonsko posuđe te ga zamijenila kvalitetnim posuđem od nehrđajućeg čelika. Sve sam kuhala s izvorskom vodom, a bila sam samo kad sam bila žedna. Izbjegavala sam kuhati na električnom štednjaku, a osobito u mirkovalnoj pećnici, jer nepovoljno djeluju na probavu i prehranu. Više se nisam dugo kupala niti tuširala vrućom vodom, jer to osiromašuje zalihe minerala u tijelu, a svoj sam dom ukrasila mnogim zelenim lončanicama koje osvježavaju zrak, obogaćuju ga kisikom pa potiču dublje disanje i jačaju metabolizam.

Obilna konzumacija bjelančevina, posebno životinjskih, povezana je s kroničnim bolestima, kalcij iz mliječnih proizvoda nije potreban za sprječavanje osteoporoze, konzumacija mesa nije potrebna za sprječavanje anemije prouzročene pomanjkanjem željeza te je sadržaj željeza u krvi izravno povezan s unosom hrane bogate vlaknima.

Višak bjelančevina u prehrani može potaknuti gomilanje kiselina i masnoća u krvi, koje potiču izlučivanje esencijalnih minerala kao što su kalcij, željezo, megnezij, fosfor i cink. Ti se minerali najčešće izlučuju iz kosti i zuba kako bi sudjelovali u metabolizmu suvišnih bjelančevina, što slabi i kosti i zube.

Budući da je meso siromašno vlaknima, duže putuje kroz crijeva, a ostaci, odnosno fekalije, ostaju u crijevima tri ili četiri dana. Bakterije truljenja u crijevima utječu na žučne kiseline potrebne za razgradnju masnoća i pretvaraju ih u snažne kancerogene tvari. Te potencijalno smrtonosne tvari iz dana u dan nakupljaju se u crijevu te bezazlene žučne kiseline neprestano pretvaraju u kancerogene spojeve.
Probava ljudi čija je prehrana bogata vlaknima (žitaricama, povrćem, mahunarkama i sjemenkama) traje otprilike dvadeset i četiri sata, odnosno, hrana tijekom tog vremena prođe kroz cijeli probavni sustav. Fekalije u crijevima ostaju manje od osamnaest sati. Žučne kiseline u stolici izlučuju se gotovo nepromijenjene i netaknute, bez utjecaja bakterija truljenja.

U nekim vrstama mlijeka ostane toliko penicilina da ga u proizvodnji sira nije moguće upotrijebiti kao starter kulture.
Najveći dio hranjive vrijednosti mlijeka uništava se postupkom pasterizacije. Ispitivanja su pokazala da sintetički vitamin D izaziva toksične reakcije kod životinja. Homogenizacija mlijeka razlaže čestice masnoće i oslobađa enzim zvan ksantin oksidaza, koji uništava presudno važne kemijske tvari u tijelu, koje u normalnim uvjetima štite srčane arterije. Opaženo je da je stopa smrtnosti od srčanih bolesti u raznim zemljama proporcionalna količini homogeniziranog mlijeka koje njihovi stanovnici piju.
Mliječna hrana utječe na sve organe ljudskog tijela. Budući da je proizvod mliječne žlijezde, najviše utječe na ljudske žlijezde i s njima povezane strukture, posebno reproduktivne organe. Utjecaj se najčešće opaža na dojkama, maternici, jajnicima, prostati, štitnjači, u nosnoj šupljini, hipofizi, pužnici uha i cerebralnom području oko srednjeg mozga. Mnogo današnjih zdravstvenih problema povezano je s konzumacijom mliječnih proizvoda, uključujući vaginalni iscjedak, ciste na jajnicima, fibroidne tumore, tumore dojki, mnoge kožne bolesti, alergije, nastanak kamenaca, peludnu groznicu, artritis, sivu mrenu i osteoporozu. Kako se svakodnevna konzumacija mliječnih proizvoda nezaustavljivo povećava, sve su te bolesti u porastu.

Dobri izvori kalcija u makrobiotičkoj prehrani su alge, zeleno lisnato povrće, mahunarke, sjemenke i orašasti plodovi. Dok šalica mlijeka sadržava 300 miligrama kalcija, šalica kuhanog zelenog lisnatog povrća (goruščice, kelja, repe) također ima 200 do 300 miligrama kalcija. Među drugim biljnim izvorima su daikon, potočarka, listovi maslačka, dulse, sjemenke sezama, sojine prerađevine (tofu, tempeh) i shiso listovi. Osobe koje ne jedu hranu životinjskog podrijetla, trebaju manje kalcija nego one koje jedu hranu životinjskog podrijetla jer se u krvi osoba koje ne jedu hranu životinjskog podrijetla ne gomila kiselina koja uzima kalcij iz zuba i kostiju.

Rafinirani šećer uzrokuje pretjeranu kiselost krvi, a tijelu su potrebni minerali da bi ponovno uspostavilo normalnu kiselo-lužnatu ravnotežu krvi. Natrij, kalij i magnezij crpe se iz tijela, a kalcij iz kostiju i zuba.

Učestala pretjerana konzumacija štetne hrane potiče nakupljanje neželjenih tvari u tijelu. Kad se dotok tih suvišnih prehrambenih čimbenika zaustavi, kad se kvaliteta hrane poboljša i njezina se količina svede na primjerene razine, tijelo će se spontano osloboditi i očistiti od nakupljenih štetnih tvari.
Čišćenje katkad može izazvati simptome kao što su prehlada, groznica i vrućica, glavobolja, učestalo mokrenje, proljev ili kožni osipi. Tijelo se na taj način čisti, a simptomi će spontano nestati kad čišćenje završi. Mehanizam čišćenja dio je normalnog procesa ozravljenja.

Oznake: Zdravlje

11.08.2017. u 13:39 | 0 Komentara | Print | # | ^

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< kolovoz, 2017 >
P U S Č P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      

Ožujak 2020 (74)
Siječanj 2018 (14)
Kolovoz 2017 (22)
Prosinac 2016 (26)
Travanj 2016 (15)
Lipanj 2015 (24)
Kolovoz 2014 (14)
Travanj 2014 (12)
Siječanj 2014 (31)
Ožujak 2012 (10)
Rujan 2011 (19)
Svibanj 2011 (13)
Siječanj 2011 (11)
Listopad 2010 (24)
Ožujak 2010 (12)
Siječanj 2010 (9)
Prosinac 2009 (13)
Listopad 2009 (10)
Rujan 2009 (4)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

Ako ste ljubitelji čitanja, ovdje možete pročitati meni najdraže dijelove pročitanih knjiga. Ako želite prodiskutirati o pojedinoj knjizi ili navesti neku sebi dragu, samo se javite.

Linkovi

Dnevnik.hr
Video news portal Nove TV

Blog.hr
Blog servis

Forum.hr
Monitor.hr