Priroda Djeca Mi

nedjelja, 27.02.2011.

Sijanje presadnica (flanci) za novu vrtlarsku sezonu

Sadnja
Sniježilo je no ja sam ipak odlučila danas posijati flance.
Petra i Sandra su mi jučer poklonile divnu posudicu za aromatično bilje, Snježana(Superprijateljica koja brine i o ovom blogu) svoje je sredila prije dva tjedna, e, pa vrijeme je da se i ja aktiviram.
Zemlja je smrznuta. Prošli tjedan sam posadila luk, samo ga pobacala, bez reda i prekrila drekićima i sijenom koje sam ostavila na mom vrtu pod steljom. Još nije od toga napravljen kompost, ali meni idealno služi, stvar je u tome da mi je luk počeo puštati klice i morala sam barem dio staviti u Zemlju. Još mi je ostalo, ali to čak i ja moram pričekati.
Da, obzirom da je stvarno hladno, otišla sam na kompost, malo maknula gornji sloj i izvukla super-rahli i topli kompost u tačke, a onda sve to prebacila u posude.

Photobucket

Ove sam godine upotrijebila od motora koji dečki više ne voze – sic, njihovu staru prikolicu, lijepu staru drvenu ladicu i posude za cvijeće, sve za flance.

Photobucket


Dečke sam uključila u punjenje posudica. Moram priznati da nas je sve zima ulijenila, pa je malo potrajalo privikavanje, ali, kad je krenulo, bilo je zabavno.
Obično ne sadimo puno flanaca. Dosta biljaka jednostavno ostavim preko zime, one poberu zimske energije, najsnažnije sjemenje izraste, obično su to stvarno jako snažne i zdrave biljke. Ipak, ove godine radimo pripremu i za radionice, a lijepo je dozivati Proljeće do je vani vrlo hladno.
Super je napraviti prostor u koji se biljke posade odmah u Zemlju pa se otuda prebacuju na vrt. Taj prostor je praktično napraviti u nekom čošku vrta. Biljke su na zraku i ne rastu prebrzo, što je ponekad slučaj s biljkama koje čuvamo u kući na pretoplom. Desi se da su vrlo visoke i tanušne pa im dugo vremena treba da se priuče na vrt, te su biljčice jako osjetljive. Smatram da se trebaju uzgajati snažne biljke, a to je najbolje odmah na otvorenom. Napravite im sklonište od priručnih stvari koje ne koristite, mi svake godine radimo nešto novo. Odlično je klijalište od bala sijena, imali smo i jedno od starih prozora, a možete jednostavno napraviti stalno od dasaka pa ga prekrivati.
Danas, a i inače moj najbolji savjetnik na svijetu je moja baka Maca. Ona je mudra i prepuna iskustva i divno je svaki put kad mi zapne, a zapne često, otrčati Superbaki, ona uvijek zna rješenje. Mmmmmm.

Photobucket


Odlučile smo se za bosiljak. On je divna i korisna biljčica, vrlo lako ga je osjemeniti i sami imate svoje sjeme iduće godine. Njega je odlično ostaviti preko zime, sam naraste bez problema. Lak je za uzgoj.

Photobucket

Napišite gdje vam je što, ja uvijek mislim da ću zapamtiti gdje je što, ali pomiješa se
Anis, hm, njega sam posadila prošle godine svuda po malo, kako to obično radim, ali nije mi uspio, baš stoga ove godine radim flance, da vidimo kak će to funkcionirati.
Origana imam svuda u dvorištu, isto je vrlo zahvalan i jednostavan za uzgojiti, ali flancam ga zbog djece. Sjeme ponekad zna dugo klijati što je meni ok, ali na radionicama možemo raditi i sjeme i flance, to je uvijek zanimljivo.

Komorač ove godine prvi put sadim. Dosta veliku količinu dao mi je Nikola, divan striček s kojim je pravo uživanje razgovarati o svemu.


VAŽNO – to me sad sjetilo, sjemenje smo razmjenili na prošlogodišnjoj razmjeni sjemenja. Ma gdje živjeli, pokušavajte organizirati razmjene sjemenja. Ja ih obično organiziram u našoj knjižnici i moram reći da sam silno iznenađena na početku bila kako to dobro funkcionira. Prepisali smo to od udruge Rustica, hvala. Bit je u tome da svatko donese što ima i mijenja s drugima. Idealno je stoga što se tako potiče održavanje biološke raznolikosti, dolazi se do stvarno starinskog sjemenja koje ljudi drže u životu još od svojih baka i djedova, a daje nam i mogućnost izbora da ne moramo samo kupovati sjemenje u trgovinama već ga možemo nabaviti jedni od drugih posve besplatno. Vau. Ipak, uvjet je da morate s Biljkama raditi da biste uzgojili svoje sjemeJ
Moja je baka sačuvala dosta svog sjemenja tako da smo i danas posijali njeno sjeme bundave, crvenog, rozinskog i paradajza jabučara te velike paprike.

Photobucket

Photobucket

Tikvice nikad nisam flancala tako da mi je to ove godine prvi put. Novo iskustvo. Jedne godine smo sadili samo najrazličitije vrste bundava, tikvica, tikvanja. Bila je to ludnica, ako se za tako nešto odlučite budite spremni smišljati sva moguća jela od njih, jer ako ih ima, stvarno ih ima.

Ako sadite hrpu različitih vrsta, teško ih je osjemeniti u čistom jer pčelice sve živo pomiješaju. Kažu da je za taj slučaj idealno u žitu(koje se ne šprica, naravno) saditi otočiće s određenom vrstom bundave ili tikvice i tako vam se neće pomiješati.

Patison tikvice nam je dao Damir, izvrstan čovjek koji već sudjeluje u našim radionicama, s dječicom iz Zvončice radio je herbarij, njegovo je znanje o biljkama i ne samo njima, ogromno i super je što takvih ljudi ima oko nas tako da iskustva možemo dijeliti. On i Neno naučili su nas raditi izvrsnu kremu od nevena, hvala

S Nenom dogovaramo da odemo u Centar za rehabilitaciju Komarevo i njih poučiti kako raditi kreme od nevena. Prošle godine svi smo bili jako vrijedni, oni su na svom prostoru pokrenuli vrt i dolazili k nama na Zajedničke vrtove. Imali su puno nevena, vrijedno su ga brali i s Domagojem pripremili ulje. Idući tjedan konačno radimo svi zajedno kremu.


Ah, sve se polako budi, barem mi imamo takav osjećaj. Počinju već dogovori za radionice, nove ideje i planovi samo skakuću.
Poziv Vama – imate li vremena i želje uzgojite poneku biljku, pa makar i u lončanici, to je odličan početak. Polako izlazite u Prirodu, planirajte gdje će biti Vaš vrt, ako nemate zemlje dođite k namaJ, želite li sudjelovati, a imate viška, pokoju sadnicu donesite u „Centar za rehabilitaciju Komarevo“…
U svakom slučaju, aktivirajte se, nemojte samo razmišljati, uvijek postoje neka rješenja.


Da, moram si ubilježiti i da su Plameni i Stribor dovoljno odrasli da su po noći zajedno u boksu. Mame su im ponovo ždrebne i svi se malo odmore, a ujutro krdo samo kroji svoju politiku i način funkcioniranja.

- 16:39 - Komentari (0) - Isprintaj - #