Image Hosted by ImageShack.us vjeronauk 7.

SADRŽAJ STRANICE !!! (mjesečni planovi)




KLIKNI za teme iz RUJNA :

* Svatko je od nas jedinstven i potreban drugoga
* Izazovi puberteta
* Idoli i ideali u izgradnji osobnosti
* Zamke suvremenih ovisnosti
* Ljubav prema Bogu




KLIKNI za TEME iz LISTOPADA :

* Savjest-Božji glas u čovjeku
* Jesmo li doista slobodni
* Dekalog i ljudska prava
* Ja sam Gospodin Bog tvoj!
* Ne izusti imena Gospodina Boga svoga uzalud!
* Svetkuj dan Gospodnji!
* Poštivanje roditelja i starijih



KLIKNI za TEME iz STUDENOGA :

* Život nam je darovan
* Živimo li u 'kulturi smrti'
* Dostojanstvo života i tijela
* Ne sagriješi bludno
* Ne ukradi
* Ne poželi nikakve tuđe stvari
* Poziv na istinovljubivost
* ponavljanje


KLIKNI za TEME iz PROSINCA :



* Dekalog – ponavljanje
* Božićno vrijeme
* Sažetak prvog polugodišta


.........................................

KLIKNI za TEME iz SIJEČNJA :

* Vjera u jednoga Boga
* Biblija – Sveta knjiga izraelskog naroda
* Židovski vjernički život i blagdani
* Dijalog Židova i kršćana
* Proroci govore u Božje ime



KLIKNI za TEME iz VELJAČE :

* Proroci-čuvari Saveza
* Zbog nevjere u ropstvo
* Glasnici nade i izbavljenja
* Ivan Krstitelj-Mesijin preteča
*Tko je Isus?
* Veći od proroka!
* Proroci-Božji glasnici –
ponavljanje cjeline
* Isusova želja i molitva za jedinstvom



KLIKNI za TEME iz OŽUJKA

* Nastanak Pravoslavne crkve
* Katolici istočnog pokreta
* Nastanak protestantskih Crkava
* Ekumenski pokret
* Uskrsno vrijeme (izborna tema)



KLIKNI za TEME iz TRAVNJA :


*Svi griješimo
*Ustati nakon pada
* Priznajmo grijeh! Pokajmo se! Obratimo se!
* Nema života bez opraštanja
* Bog nam oprašta po sakramentima krštenja i ispovijedi
* Potreba pomirenja i oproštenja-ponavljanje cjeline
* Želim se pomiriti sa samim sobom-pisanje eseja
* Blagdan Uzašašća (izborna tema)



KLIKNI za TEME iz SVIBNJA :

*Blagdan Duhova (izborna tema)
*Ljudska bolest i patnja
*Strah pred smrću
*Postoji li život nakon smrti?
*Raj, pakao, čistilište
*Posljednji sud i uskrsnuće tijela
*Živjeti po krepostima
*Ususret kršćanskoj nadi



KLIKNI za TEME iz LIPNJA

* Snaga kršćanske ljubavi
* O životu nakon smrti – ponavljanje
* Živimo u vjeri, nadi i ljubavi - ponavljanje
* Ponavljanje gradiva prvog polugodišta
* Ponavljanje gradiva drugog polugodišta




.................................














NEKA TE TVOJ ANĐEO ČUVAR ČUVA OD ZLA...



VAŽNO!
Prisjeti se često ove korisne priče:

Ništa nije važnije u životu kao imati vremena za Boga…
Za osobni odnos s Njim…
Prava je Sotonska zamka da nas odvuče od Njega,
Da nas zaposli toliko da za svog Boga više nemamo vremena…

Pročitaj ovu priču
O tomu kako sotona zna trikove…
Image Hosted by ImageShack.us
Samo da bi nas odvukao…:
Sotona govori svojim pomoćnicima:
"Ne možemo zabraniti kršćanima odlaziti u crkvu.
Ne možemo im uzeti Bibliju i zabraniti da upoznaju istinu.
Ne možemo ih odvojiti od biblijskih vrijednosti, kojima su generacije kršćana odane,
zato moramo učiniti nešto drugo.

Moramo ih zaustaviti u izgradnji osobnog i trajnog odnosa s Isusom Kristom. Image Hosted by ImageShack.us
Kada imaju iskren i pouzdan odnos s Kristom, onda je naša moć slomljena.

Zato, pustimo ih da odlaze u crkvu,
ne uzimajmo im njihov konzervativni stil života,
ali se usmjerimo na njihovo vrijeme,
da nemaju vremena za blizak i iskren odnos s Isusom Kristom.

Svoj cilj ćemo najbolje ostvariti tako što ćemo im praviti prepreke u njihovim težnjama za iskrenim odnosom sa svojim Spasiteljem u samoći.Image Hosted by ImageShack.us

Moramo po čitav dan biti u njihovoj blizini kako bi im onemogućili ostvarenje tog i takvog odnosa."

"Kako ćemo to učiniti?" pitali su sotonini pomoćnici.
"Zabavite ih životnim sitnicama,Image Hosted by ImageShack.us
koristeći različite efektne trikove,
kako bi okupirali njihove misli." odgovorio je sotona.

"Učinite im primamljivim trošenje, trošenje,Image Hosted by ImageShack.us trošenje, a zatim pozajmljivanje, pozajmljivanje, pozajmljivanje.
Preplavite njihove poštanske sandučićeImage Hosted by ImageShack.us reklamnim materijalima, letcima, narudžbenicama i ponudama različitih besplatnih materijala, Image Hosted by ImageShack.us
nudite im razne usluge i lažne nade.

Neka je u njihovom životu novac uvijek na prvom mjestu.Image Hosted by ImageShack.us
Uvjerite žene kako je bolje ne imati djece,
kako bi imale vremena za puno radno vrijeme i izgrađivanje svoje karijere, koja je važnija od obitelji.
Neka muževi rade šest, bolje sedam dana u tjednu, deset a možda i dvanaest sati, kako bi mogli zadovoljiti svoj životni stil.

Zabranite roditeljima provoditi vrijeme s djecom.Image Hosted by ImageShack.us
Tako će se njihove obitelji početi raspadati. Image Hosted by ImageShack.us
Dom neće više biti oaza usred stresa od svakodnevnih briga.
Razdražujte njihova osjetila, kako ne bi mogli čuti tihi Božji glas i razmišljati o Božjoj Riječi.Image Hosted by ImageShack.us
Navikavajte ih na stalno uključen radio, slušanje glazbe kad god su u automobilu. Image Hosted by ImageShack.us

Uvjerite ljude kako treba imati stalno uključen televizor, video player ili računalo.
Neka u svim trgovinama i restoranima svira glasna glazba.Image Hosted by ImageShack.us
To će zaglušiti njihove misli pa neće biti sposobni saslušati jedan drugoga i razbit će njihovo međusobno i njihovo jedinstvo s Isusom.

Ne zaboravite njihove noćne ormariće popuniti novinama i časopisima.Image Hosted by ImageShack.us
Bombardirajte njihove misli novostima 24 sata dnevno.

Pobrinite se za njihove vikende.Image Hosted by ImageShack.us
Neka se s posla vraćaju umorni, bezvoljni i nespremni za dane i tjedne koje dolaze.
Nemojte im dopustiti otići u prirodu na odmor,Image Hosted by ImageShack.us
kako bi se divili prirodnim ljepotama i Tvorcu te prirode.

Dajte im kruha i igara.
Pripremite im hranu za oči. Image Hosted by ImageShack.us
Neka im filmovi budu glavna zanimacija, razdražujte njihova osjetila.
I kada budu na odmoru ne dajte im mira. Pošaljite ih na egzotična mjesta, zabavne parkove... samo neka se zabavljaju...Image Hosted by ImageShack.us
Kada se sastanu, servirajte im malo spletki i svjetskih tračeva,
zasvirajte im malo na osjećaje i živce a iznad svega
nemojte im dopustiti da svoju snagu crpe iz Božje Riječi.Image Hosted by ImageShack.us

Neka se raziđu s opterećenom savješću i razdraženih osećaja.
Ostavite ih da budu dio programa duhovnog nastojanja.
Što više, to bolje. Prepunite njihove živote velikim mnoštvom dobrih razloga protiv trošenja vremena na molitvu
i prilike da se proučava Božja Riječ.

Uskoro će se truditi vlastitom snagom,
žrtvovat će i svoje obitelji
i zdravlje zbog lažnih razloga."
Image Hosted by ImageShack.us

Sotonini suradnici su otišli ispunjavati svoje zadatke
- djelovati da kršćani trče s jednog mjesta na drugo,
s jedne akcije u drugu,
s jednog sastanka na drugi,
tamo i ovamo.
Je li sotonin plan dobar - prosudi…
Ima li sotona svojih suradnika među ljudima oko tebe? - Prosudi…


------------------------


* Zaključivanje ocjena

vjeronauk 7.

subota, 22.09.2007.

Svatko je od nas jedinstven i potreban drugoga

ključni pojmovi: čovjek - vrhunac stvaranja, č.- jedinstveno biće, č. - društveno biće

1. Svatko je jedinstven i treba druge
_________
Molitva
Ps 139

Jahve, proničeš me svega i poznaješ, (2) ti znaš kada sjednem i kada ustanem, izdaleka ti već misli moje poznaješ. (3) Hodam li ili ležim, sve ti vidiš, znani su ti svi moji putovi. (4) Riječ mi još nije na jezik došla, a ti, Jahve, sve već znadeš. (5) S leđa i s lica ti me obuhvaćaš, na mene si ruku svoju stavio. (6) Znanje to odveć mi je čudesno, previsoko da bih ga dokučio. (7) Kamo da idem od duha tvojega i kamo da od tvog lica pobjegnem? (8) Ako se na nebo popnem, ondje si, ako u Podzemlje legnem, i ondje si. (9) Uzmem li krila zorina pa se naselim moru na kraj (10) i ondje bi me ruka tvoja vodila, desnica bi me tvoja držala. (11) Reknem li: "Nek' me barem tmine zakriju i nek' me noć umjesto svjetla okruži!" - (12) ni tmina tebi neće biti tamna: noć sjaji kao dan i tama kao svjetlost. (13) Jer ti si moje stvorio bubrege, satkao me u krilu majčinu. (14) Hvala ti što sam stvoren tako čudesno, što su djela tvoja predivna. Dušu moju do dna si poznavao, (15) kosti moje ne bjehu ti sakrite dok nastajah u tajnosti, otkan u dubini zemlje. (16) Oči tvoje već tada gledahu djela moja, sve već bješe zapisano u knjizi tvojoj: dani su mi određeni dok još ne bješe ni jednoga. (17) Kako su mi, Bože, naumi tvoji nedokučivi, kako li je neprocjenjiv zbroj njihov. …(23) Pronikni me svega, Bože, srce mi upoznaj, iskušaj me i upoznaj misli moje: (24) pogledaj, ne idem li putem pogubnim i povedi me putem vječnim!
slava Ocu…

__________

Motivacija:

1. pps Posebno (http://split.hbk.hr/katehetski/kateheze/pps_prezentacija/index9.html)
'posebno' je riječ koja opisuje.. .. ... ... TEBE!)

priča:
2. OGLEDALCE, ili o smislu života - svatko je jedan dio ogledala koji može u svijet unositi svijetlo, radost...

Image Hosted by ImageShack.us

Kada je profesor završio s predavanjem, upitao je iz navike "Ima li pitanja?" ne očekujući nikakvo pitanje. Stoga je bio silno iznenađen kada ga je jedan od studenata upitao:
"Profesore, koji je smisao života?"

Neki od studenata koji su već bili izlazili podsmjehnuli su se na pitanje svog kolege i nastavili svojim putem.
Zatečen, profesor je dugo vremena promatrao studenta pitajući se je li pitanje bilo ozbiljno ili samo neka šala. Shvatio je da je student ipak ozbiljno postavio pitanje stoga reče: "Odgovorit ću vam."
Posegne u džep i izvuče novčanik iz kojega izvadi komadić ogledala veličine novčića.
I započne svoju priču:

"Bio sam dječak u vrijeme rata. Jednog sam dana na ulici ugledao bezbroj komadića ogledala koje je netko razbio. Kako nisam imao igračaka uzeo sam jedan od tih komadića da se poigram. Uskoro sam shvatio da mogu sunčevu svjetlost usmjeriti u neka mjesta i kutove u koje sunce nikad nije moglo doprijeti: duboke jame, tamne prostorije na sjevernoj strani zgrada...
Kada sam odrastao shvatio sam da to nije bila samo igra već i metafora onoga što bih mogao činiti u životu.

Jer i ja sam djelić jednog ogledala kojeg ne poznajem u cijelosti i svoj njegovoj veličini.
Ali s onim što imam i što mislim da jesam, mogu unijeti bar malo svjetla, istine, razumijevanja, dobrote i nježnosti u tamne i skrivene kutke ljudskih srdaca i možda promijeniti nešto u čovjeku čije je srce mračno.
Ako i drugi ljudi to primijete i shvate, možda se potrude učiniti isto – unijeti svjetlo tamo gdje ga nema.

Eto, u tome je za mene smisao života i zbog toga još uvijek čuvam komadić zrcala jer mi je svojom igrom svjetlosti pokazao put."


__________
rad s udžbenikom
str. 8,9,10
__________
izlaganje:
- BIBLIJA nam kaže da je čovjek VRHUNAC svega stvaranja
- Svatko je JEDINSTVEN…
- Svi smo upućeni jedni na DRUGE…
___________
Zaključak:
Čovjek je:
- vrhunac stvaranja. To znači da je on najsavršenije Božje stvorenje. Stvorio je cijeli svijet radi čovjeka.
Bog čovjeku daje RAZUM i moć da upravlja svijetom. Dao mu je i SLOBODU I BESMRTNU DUŠU – a po tomu se on razlikuje od svega stvorenog.
Čovjek je
- jedinstvena osobaTo znači da je svaki čovjek POSEBAN, drugačiji od drugih. …da nikada nije postojao niti će ikada postojati osoba kao on.
Ono što Bog želi da jedna osoba učini to nitko ne može učiniti umjesto nje.
(p.s. klonirane osobe? To je veliko zlo – čovjek uzima sebi za pravo da čini ono što samo Bog smije. … A ni tada ne postoje dvije iste osobe, jer osobu ne čini samo vanjski izgled…)
Čovjek je
- društveno bićeTo znači da je čovjek stvoren za društvo, za zajednicu. On ne može niti preživjeti bez drugih (malo dijete…) a kroz svoj život je stalno upućen na druge. Kao osoba možemo rasti i razvijati svoje sposobnosti samo u susretu s drugima.
__________
Zapisivanje:

U obliku umne mape zapisati gornji zaključak!
___________
pitanja za provjeru znanja:
- Što to znači da je čovjek vrhunac stvaranja
- Što znači da je jedinstvena osoba
- (Što je to što ti možeš činiti a nitko drugi ne može umjesto tebe?)
- Što znači da je društveno biće
-----------------
Molitva:
Molitva:
Daj Gospodine da promatramo jedni druge kao Tvoju sliku i da se međusobno poštujemo.
Molimo Te…
Slava ocu…

----------------------------

Jedinstveni smo i upućeni na druge!

ČOVJEKŕJEDINSTVENA OSOBAŕVRHUNAC STVARANJAŕDRUŠTVENO BIĆE

-Jedinstvena osoba:
-svatko je poseban(nitko nijekao ja,
Nitko ne može učiniti ono što ja trebam)!

-Vrhunac stvaranja -čovjek je:
Najsavršeniji od svega
što je Bog stvorio
(ima SLOBODU, RAZUM,
BESMRTNU DUŠU)


- 19:49 - Komentari (0) - Isprintaj - #

Izazovi puberteta

ključni pojmovi: pubertet, tjelesni i duševni razvoj, sukobi u pubertetu


1. Razvoj u pubertetu

__________
Molitva
__________

Motivacija:
PRIJELAZ -?
Usporediti prijelaz:
Preko Crvenog mora… preko rijeke Jordan… gradivo od prošle šk.godine)
_________
aktivnost:
Image Hosted by ImageShack.us

__________
rad s udžbenikom
__________
izlaganje:

Pubertet
– vrijeme prijelaza iz jednog razdoblja u drugo!
– Prijelaz i djetinjstva prema odrasloj dobi

...
Pubertas – od latinske riječi 'pubertas' što znači 'dozrijevanje' 'zrelost'…
To je vrijeme dubokih (fizičkih i psihičkih) promjena u kojem djevojčice i dječaci prestaju biti djeca te prelaze najprije u mladenačku dob ili adolescenciju (lat. Riječ. ' adolescentia – mlado doba, mladost)
A zatim odraslu dob.
To se kod djevojčica obično događa od 10 do 15 god.,
A u dječaka između 11 i 16.e god.
Dob kada pubertet počinje i završava različita je u pojedinih dječaka i djevojčica.
Početak i svršetak puberteta ovisi o mnogim uvjetima: o osobnim fizičkim i psihičkim naslijeđenim i stečenim obilježjima, o klimi, o prehrani, o cjelokupnom pojedinačnom i zajedničkom načinu života u obitelji i u društvu.
__________
Zaključak:
___________
Zapisivanje:
UMNA MAPA:vjeroučit. započinje učenici nastavljaju sami...
Umnu mapu će učenici još razgranati
duševne promjene - tri linije - (u razmišljanju, u doživljavanju, u ponašanju)...usp. udžbenik str. 13.
___________
pitanja za provjeru znanja:
- Što je pubertet?
- kad počinje i koliko traje?
- koje se promjene događaju - osobito na području duhovnog razvoja?
- ...
-----------------
Molitva:..
___________


2. Razmirice i sukobi u pubertetu


Molitva
__________

Motivacija:

1. Mladi…
Stari…
(Asocijativni niz)

2. Tekst na str. 15.

VAŠA DJECA I NISU VAŠA DJECA

Vaša djeca nisu vaša djeca
Oni su sinovi i kćeri čežnje života za samim sobom.
Ona dolaze kroz vas ali ne od vas.
I premda su s vama ne pripadaju vama.
Možete im dati svoju ljubav, ali ne i svoje misli,
jer ona imaju svoje vlastite misli.
Možete okućiti njihova tijela, ali ne i njihove duše,
jer njihove duše borave u kući od sutra, koju vi ne možete posjetiti,
čak ni u svojim snovima.
Možete se uspinjati da budete kao oni,
ali ne tražite od njih da budu poput vas.
jer život ne ide unatrag niti ne ostaje na prekjučer.

(Halil Džubran)

Nakon što vjeroučitelj polako pročita ovaj tekst zatraži od učenika da pažljivo u sebi pročitaju tekst i zastave se na retku koji ih se najviše dojmio.
Jedan po jedan izgovaraju samo taj redak kna kojem su se zaustavili
(bez obzira ako se više puta ponovi isti redak... tim bolje... taj redak će im bolje ostati u sjećanju)

Isto se može napraviti s tekstom na str. 14. 'Djeca uče ono što doživljavaju'

iz Dnevnika Ane Frank, o sukobu s majkom...

'Upravo sam opet imala s mamom veliki okršaj, tko zna koji put. Jednostavno se ne možemo složiti ovih dana – a ni s Margom (tri godine starija sestra) nisam više tako srdačna kao prije!
Mamina i Margina narav meni su potpuno strane. Bolje mogu razumijeti svoje drugarice nego svoju rođenu majku. To je žalosno!'…

Jučer je opet bilo gužve. Mama je digla galamu i rekla tati sve što misli o meni. Tada je dobila strašan napadaj plača, tako da sam razumije se i ja udarila u plač. Zbog svega toga užasno me je zaboljela glava…

Tata želi da drage volje pomognem mami kad se ne osjeća dobro ali ja neću.

Ana ne podnosi što joj stalno stavljaju sestru kao uzor, a nju podcjenjuju: 'No ipak osjećam da i ja imam nekog prava da me shvate ozbiljno. Uvijek su me držali samo glupim Augustom. Nitko sam i ništa u našoj obitelji. Uvijek sam morala svoje postupke dvostruko plaćati, prvo zbog grdnji a poslije zbog teško povrijeđenih osjećaja…

No mama i njene mane su čini mi se nešto što je za mene najteže podnijeti. Ne mogu se uvijek svladati a da ne upozorim na njenu nemoralnost, njen sarkazam, nedostatak nježnosti, niti mogu vjerovati da je krivnja uvijek na meni. Mi smo potpuno različite u svemu. Zato prirodno, dolazimo u sukob, jer ne mogu izricati sud o maminom karakteru, jer to je nešto o čemu ja ne mogu suditi. Gledam na nju samo kao na majku i smatram jednostavno da ona nije u stanju da za mene to bude. Moram biti sama sebi majka. Ja sam izuzela sebe od svih ostalih. Ja sam sama sebi vođa…

Postupaju sa mnom vrlo neuravnoteženo. Jednog dana je Ana tako razumna i sve zna, drugog dana slušam kako je Ana jedino glupa ovčica, koja uopće ništa ne zna a umišlja sebi da je naučila mnogo iz knjiga. Ja više nisam beba niti mamina maza, kojoj se smiju na sve što učini. Ja imam svoje osobne poglede, planove …mada ih još ne znam izraziti riječima.'

-----------------
O čemu Ana govori? Koji je njen problem? Zašto dolazi do sukoba…
…kakvi smo mi prema roditeljima? Kako ih zovemo? Da li burno reagiramo? Tražimo li od njih novac bezobrazno? Prijetimo li? Ucjenjujemo? Razbacujemo stvari po kući u ljutnji? Bi li mogli imati više razumijevanja za roditelje koji su i umorni i teško im je u životu… i njih njihovi roditelji nisu mazili… Valjda bi nas i oni sami odgajali bolje kad bi znali bolje…
Primjećujemo li njihov rad, žrtvu, odricanja……

__________
Aktivnost:
Image Hosted by ImageShack.us

Rad u grupama:
Učenici u grupama razgovaraju o nekom sukobu u obitelju
(netko glumi djecu u pubertetu, a netko mamu… tatu)
Kasnije drugima 'odglume' zamišljenu scenu sukoba s roditeljima te objasne kako bi se taj sukob trebao rješavati…
- kako se treba pokazati poštivanje roditelja prema djeci
- kako se treba pokazati poštivanje djece prema roditeljima
(gdje i jedni i drugi često griješe???)
__________
rad s udžbenikom
__________
izlaganje:

- zbog čega sukobi ... SHVATITI DA SE TO NE DOGAĐA SAMO MENI ... to je općenita pojava ... veća nesigurnost... traženje vršnjaka... češći sukobi...
- što kažu roditelji...
- što kažu djeca...
- gdje je izlaz... MEĐUSOBNO POŠTOVANJE I LJUBAV
___________
Zaključak:

...Što se događa u pubertetu kao uzrok sukoba s roditeljima?: Djeca
- gube povjerenje u roditelje i više se okreću prema vršnjacima
- žele se pokazati zrelima a ne mogu ispunjati zadatke koji im se postavljaju
- postaju vrlo kritični i zapažaju da odrasli nisu idealni
RODITELJI navode sljedeće razloge:
- neposlušnost, kasno dolaženje, sumnjiva druženja, svađe sa braćom i sestrama, nemar u izvršavanju obaveza...
DJECA navode ove razloge:
- roditelji ih smatraju djecom, nepravedno kažnjavaju, zabranjuju im.., ograničavaju ih, nedovoljno se trude da poprave standard života, nesposobni su rješavatinjihove probleme...
__________
Zapisivanje:
U vrijeme puberteta često se sukobljavamo sa starijima. Djeca kao razlog navode propuste roditelja (nemogu rješavati njihove probleme, kažnjavanje...) a roditelji propuste djece (neposluh, svađe, sumnjivo društvo...)
I jedni i drugi se nalaze pred zadatkom da ovaj prijelaz iz djetinjstva u odraslu dob nastoje učiniti zajedničkim snagama uz LJUBAV I POŠTOVANJE!


pitanja za provjeru znanja:

- Koji su česti razlozi sukoba s roditeljima u vrijeme puberteta?
- Gdje često griješe djeca i roditelji?
- Gdje je rješenje sukoba?
- (Što ti možeš učiniti da bude manje sukoba?)
-----------------
Molitva:
___________

o duševnim previranjima u vrijeme puberteta:

- o zaljubljenosti:
(vidi na: http://www.skac.hr/vjeronauk/zaljubljenost.htm)
- ..

preuzeto sa: http://split.hbk.hr/katehetski/kateheze/price/zivotna_pravila.html

27 ŽIVOTNIH PRAVILA

Da tijelo bude u formi:

1. Držat ću se tjednog dana odmora.
2. Spavat ću dovoljno dugo svake noći.
3. Radit ću svakog dana.
4. Izbjegavat ću gubiti energiju:
- pretjeranim pričama, mudrovanjima i strahovima
- neprestanim razmišljanjem o poslu
- stresom na poslu.
5. Brinut ću se o svom zdravlju kao o daru za koji ću morati odgovarati.
6. Držat ću se pravila zdravog življenja.
7. Koristit ću godišnji odmor, što znači:
- promjenu svakodnevice,
- potpuno odricanje od posla na radnome mjestu u mislima i djelima,
- ugodnu tjelovježbu i igru,
- dnevno proučavanje nepoznatog,
- dnevno bavljenje duhovnim stvarima.

Za umni rast:

Svake ću godine napraviti plan za poticanje umnog napretka.
Taj ću plan odlučno slijediti.
Temeljito ću proučiti jedno poglavlje iz Biblije.
Podrobno ću istražiti znanstveno područje vezano s mojim poslom.
Njegovat ću istraživački životni pristup i opažati stvari oko sebe.
Koristit ću se prilikama za koristan razgovor s drugim ljudima.
Napravit ću jednostavan plan za bilješke o pročitanim knjigama, razgovorima ili razmišljanjima.
Zabilježit ću ono što zahtijeva dodatno proučavanje.
Napisat ću nešto što zahtijeva dodatno proučavanje (članak, seminarski rad).
Povezat ću se s ljudima koje nazivaju pametnima.
Za duhovni rast:

Težit ću dugoročnim planovima za poticanje svoga duhovnog života.
Potrošit ću s vremena na vrijeme pola dana na razmišljanje o svom duhovnom stanju.
Neću nikada propuštati jutarnju molitvu.
Učinit ću sve za poticanje svojeg molitvenog života.
Isplanirat ću tihi čas s Bogom svakog dana.
Redovito ću proučavati Bibliju.
Pročitat ću s vremena na vrijeme neko duhovno štivo.
U crkvu ću odlaziti redovito.
Hrabro ću se boriti protiv grijeha svake vrste - a osobito ''malih grijeha''.
Suosjećat ću s bližnjima u njihovim nevoljama i pokušati im pomoći.


John R. Mott



- 19:48 - Komentari (0) - Isprintaj - #

Idoli i ideali u izgradnji osobnosti

ključni pojmovi: idol, idolatrija, ideal, uzor, čovjek je slika Božja

1. Suvremeni idoli
__________
Molitva
__________
Motivacija:
(Majka Tereza)

HIMNA ŽIVOTU

Život je prilika - iskoristi je.
Živoj je ljepota - divi joj se.
Život je san - pretvori ga u stvarnost.
Život je izazvo - suoči se s njime.
Život je obveza - ispuni je.
Život je igra - odigraj je.
Život je dragocjenost . pripazi na nju.
Život je bogatstvo - sačuvaj ga.
Život je ljubav - uživaj u njoj.
Život je tajna - spoznaj je.
Život je obećanje - ispuni ga.
Život je tuga - prevladaj je.
Život je himna - zapjevaj je.
Život je borba - prihvati je.
Život je tragedija - uhvati se s njom u koštac.
Život je avantura - prihvati je.
Život je sreća - zasluži je.
Život je život - ne daj ga.


Na ovu temu možete prikazati i ppt. - prezentaciju
IDOLI I IDEALI sa stranice katehetskog ureda - Split

ILI možete upotrijebiti neke slike s prezentacije:

(Kako je izgledao Michael Jackson prije plastičnih operacija, a kako poslije)

2. Razgovor o članku s interneta: sportašica - kršćanka...
http//www.ksc.hr/dbd/razgovor_dbd_2002_4.htm (Ivana Brkljačic, bacačica kladiva)

izvadak iz intervjua:
DBD: Nakon te pobjede učinila si jednu lijepu gestu, o čemu se radi?
IVANA: Tu zlatnu medalju poklonila sam Mađaru Josefu Horvatu kojeg sam nehotice pogodila kladivom na mitingu u Sloveniji. Eto, da se to nije dogodilo, sigurno bi i taj bacač kladiva bio na Svjetskom prvenstvu. Meni je bilo žao što se to dogodilo i žao mi je svakog sportaša koji na bilo koji način nastrada. Suosjećam s njima. Nisam osoba koja previše misli na sebe jer želim biti solidarna i svaki uspjeh i neuspjeh želim podijeliti s drugima. Hvala dragom Bogu da je sve dobro prošlo jer da se nešto drugo dogodilo ne bih više nikada bacila kladivo.
DBD: Kako bi se to odrazilo na tebe da nisi uspjela na ovom prvenstvu?
IVANA: Puno sam uložila u sebe. Trenirala sam, bila sam usmjerena na to natjecanje. Da nisam kojim slučajem uspjela, tko zna kako bi se sve to odrazilo na moju karijeru. Željela sam osvojiti tu zlatnu medalju. Mislim da nikada nisam bolje bacala i nikad nisam bila tako koncentrirana. Bila sam jako uvjerena da ću osvojiti medalju. Sada se mogu slobodno natjecati i sa seniorskim natjecateljicama. Ovo je moja treća medalja na svjetskim juniorskim prvenstvima.

aktivnost:
Image Hosted by ImageShack.us

power point prezentacija...
__________
rad s udžbenikom
str. 19-20.
__________
izlaganje:
- Opasnost: Televizija, časopisi, internet... često stavljaju u prvi plan osobe koje onda mladi žele imitirati - nasljedovati. No treba se zapitati kakvi su to 'ideali'? kakvi su to 'uzori'. Pravi ili... privid uzora?

- Što mi se to sviđa kod tih osoba?
Ljepota, bogatstvo, slava - popularnost, moć, lagodan život???
LJEPOTA? - To je Božji dar. Kad se divimo nekom zbog ljepote onda bi se mogli i prisjetiti tvorca te ljepote. Bog je onaj koji je stvoritelj sviju. Nije osoba birala kakva će se roditi...
BOGATSTVO? - Svatko ima pravo na pravedno stečeno bogatstvo... ali ima i odgovornost podijeliti svoje bogatstvo s drugima. Znamo da na svijetu postoje ljudi koji umiru od gladi dok s druge strane ima ljudi koji ne znaju šta bi sa novcem. Hrane ima dovoljno. ALi nije pravedno raspodijeljena... Biti bogat je i dar i odgovornost...
POPULARNOST?... sama po sebi ne mora biti ni loša ni dobra. Netko može postati popularan i zbog nečeg lošeg štoje učinio... ali uglavnom su to tv zvijezde... glumci i pjevači... A može netko postati popularan i jer je nešto dobro učinio... Činiti dobro samo da bi postao popularan i nije neko dobro.
Kakve je ljude u povijesti Bog birao za svoj posao? Tko su bili: Abraham, Mojsije, David, Gospa...?
To opet ne znači da ne može izabrati i one koji su postali već popularni (svjedočanstva u Međugorju: obraćenja poznatih... pjevač iz Kalifornije... obratio se i posvetio se tomu da o tomu svjedoči drugima)
LAGODAN ŽIVOT, UŽIVANJE?... Da li se zbog toga nekom diviti? Bog nije protiv užitaka. Stvorio je ljude s osjetima - a ne bez njih. pitanje je da li netko želi pošto poto uživati na ovoj zemlji - pa makar pri tom drugi bili ranjeni...povrijeđeni... Kršćanin uživa u svemu što je dobro.

Tko je moj uzor?
Zašto želim biti kao moj uzor?
Je li to ipak samo privid... ili prav uzor?
Koje vrijednosti u toj osobi želim nasljedovati?...
___________
Zaključak:
___________
Zapisivanje:

Mladost je vrijeme traganja za uzorom.
Televizija i časopisi često mladima nameću uzore. Mladi im se često dive zbog ljepote, popularnosti, lagodnog života, bogatstva... (pjevači, glumci, sportaši...) To je ipak ono što oni imaju, a ne što oni jesu - kakve su osobe...
Ostaju u sjeni mladi ljudi koji žive običnim životom a nastoje u svakodnevnom životu živjeti poštenje, istinoljubivost, skromnost, radišnost, poniznost, ...
Kad prihvaćamo neki uzor trebamo se zapitati - 'Koje vrline u toj osobi želim nasljedovati?'.


pitanja za provjeru znanja:

- Što je to idol?
- Što je to uzor?
- Mogu li mediji nametati mladima uzore? (koga veličaju, koga zaboravljaju)
- Što bi mogao biti kriterij za odabiranje uzora?
-----------------
Molitva:
___________

2. Kršćanski uzori
__________
Molitva
__________
Motivacija:


__________

aktivnost:
Image Hosted by ImageShack.us

1. Majka Tereza.ppt
IGNACIJE LOJOLSKI.ppt

ili
2. izraditi plakat sa svecima: KRŠĆANSKI UZORI
na način da svaki učenik dobije kratak životopis jednog sveca i njegovu sličicu, izdvoji glavne crte, nalijepi na komad kolaža sličicu i uredno napiše (ne premalim slovima!) glavne podatke o svecu...

***materijale za izradu plakata mogu i potpuno sami (ako je moguće) pribaviti.

***Rad može biti podijeljen i tako da se učenici podijele u dvije veće grupe.
Jedna grupa radi sa biografijama slavnih (idola) a druga grupa sa biografijama kršćanskih uzora!
__________
rad s udžbenikom
__________
izlaganje:

Idol (ili kumir) je negativan pojam. To je predmet slijepog obožavanja.
IDEAL može označavati - UZOR. To može biti neka pozitivna vrijednost tj. osoba koju želim nasljedovati. (npr. Majka Tereza, zbog nesebičnog pomaganja najsiromašnijima)
Ideal može biti i cilj koji želim ostvariti. (npr. biti poštena osoba)

Pozitvne vrijednosti bi bile: poštenje, istinovljubivost, iskrenost, druželjubivost, smisao za (dobar) humor, bogobojaznost, poniznost, skromnost...

Ove vrijednosti koje su ujedno i kršćanske tj. one koje nam je Isus ostavio... nisu i one koje svi smatraju vrijednostima.

Tako se često skromnost i poniznost neće smatrati nekakvom vrijednošću poželjnom za nasljedovanje.

Ono što se mladima nameće kao vrijednost su bogatstvo, slava, ljepota...
To je ono što im se nudi kao privlačno i poželjno.

Isus je naš UZOR... Što on kaže na to?
Na slavu? Na moć?
Sjetimo se Isusove kušnje u pustinji...
Đavao ga je iskušavao... Je li Isus mogao pozvati svoje anđele i pokazat svoju moć: skočiti sa stijene, a anđeli da ga nose...
...
ISUS izabire poniznost.
Prisjetimo se otajstava krunice... otajstava Isusova zemaljskog života...
radosnih i žalosnih...
Slavna otajstva dolaze tek poslije smrti... Uskrsnućem!

'Želiš li sada krunu od cvijeća (slavu) kasnije ćeš imati krunu od trnja...
Želiš li sada krunu od trnja (poniznost) kasnije ćeš imati trnju od cvijeća'

(nešto slično Isus govori Katarini Sijenskoj...) Da li i nama?

Katarina Sijenska je svetica. A mi?
Ne trebamo činiti posebne stvari da bi to bili... Bog je svakog pozvao na SVETOST. 'Svetost nije luksus za odabrane. Nego jednostavna dužnost. Za mene i za tebe' (Majka Tereza)
___________

Zaključak:
Mladost je vrijeme kad se traže uzori za nasljedovanje.
Okolina nam može nametati krive uzore tj. osobe koje nemaju kršćansku ljestvicu vrednota. Na nama je da prosudimo - koliko me ta osoba dovodi bliže Dobru... bliže Bogu, jer Bog je samo Dobro.
Koliko mi ta osoba koju izabirem za svoj uzor može pomoći da postanem bolja osoba.
Nema boljeg uzora od samog Isusa. Ali on je bio i Bog. Odljudi nema boljeg uzora od Gospe. Ali ona nam se čini posebnom. Poslije nje tu su sveci... I oni nam se čine posebni...
Ipak... nisu oni stvoreni s boljim šansama da postanu sveci.
Ako Bog to od sviju želi onda je svima dao i mogućnost.
Na nama je da biramo.
___________
Zapisivanje:

KRŠĆASNKI UZORI
Prvi uzor nama kršćanima je ISUS koji je rekao: Ja sam PUT, Istina i Život.
On nam je pokazao put tj. primjer kako treba živjeti.
Poslje njega naš primjer i naša pomoć na putu jest Gospa koju nam je svima ostavio za drugu MAJKU.
Naši kršćanski uzori su i SVECI koji su u svom životu nastojali nadvladavati svoje ograničesnoti (oholost, sebičnost, naglost i ljutnju, površnost, tjelesnu požudu, udobnost, lijenost...) kršćanskim vrijednostima: VELIKODUŠNOST, BLAGOST, STRPLJENJE, UZDRŽLJIVOST, SKROMNOST, RADIŠNOST...
Neki kršćanski uzori: Majka Tereza, Ignacije Lojolski, Dominik Savio, Ivan Merz, Sv. Franjo, sv. Antun Padovanski...

pitanja za provjeru znanja:
- navedi neke kršćanske uzore
- kaži nešto o životu jednog sveca
- koje su to pozitivne vrijednosti koje kršćanin može nasljedovati u svom - pravom - uzoru

.............................

Idoli i ideali

(-) Idoli - predmet slijepog obožavanja osoba
koji netko slijepo obožava (ne vidi mane)
(*) Idoli - kojeg želim nasljedovati!
- može se izabrati i
KRIVI UZOR (lošeg ponašanja) Paziti!
- može se izabrati i
PRAVI UZOR (dobrog ponašanja, pošten…)

-----------------
Molitva:
___________

POUČAN TEKST:

JA SAM JA

(preuzeto s: http://split.hbk.hr/katehetski/kateheze/price/deklaracija_samopostovanje_vjeronauk.html)

(deklaracija o samopoštovanju)
NA ČITAVOM SVIJETU NEMA NIKOGA TKO JE POTPUNO ISTI KAO JA.
SVE ŠTO DOLAZI OD MENE JE AUTENTIČNO MOJE JER JA TO IZABIREM SAM. JA POSJEDUJEM SVE ŠTO SE MENE TIČE: MOJE TIJELO, MOJE OSJEĆAJE, MOJA USTA, MOJ GLAS, SVE MOJE POSTUPKE, BEZ OBZIRA NA TO ODNOSE LI SE NA MENE ILI NA DRUGE.
JA POSJEDUJEM MOJE FANTAZIJE, MOJE SNOVE, MOJE NADE, MOJE STRAHOVE.
JA POSJEDUJEM SVOJE TRIJUMFE I USPJEHE, SVE MOJE PADOVE I POGRJEŠKE ZATO ŠTO POSJEDUJEM SVE NA I U SEBI.
MOGU SE POTPUNO POZNAVATI. ZNAJUĆI TO MOGU SE SPRIJATELJITI SA SVIM SVOJIM DIJELOVIMA I ZAVOLJETI SEBE.
ZNAM DA IMA NEKIH VIDOVA SAMOGA MENE KOJI ME ZBUNJUJU I ONIH KOJE NE POZNAJEM, ALI SVE DOK SAM PRIJATELJSKI RASPOLOŽEN PREMA SEBI I DOK SE VOLIM, MOGU HRABRO I S NADOM TRAGATI ZA RJEŠENJIMA ZAGONETKI I ZA NAČINIMA NA KOJE MOGU SAZNATI VIŠE O SAMOM SEBI.
BILO KAKO BILO, IZGLEDAM DOBRO I ZDRAVO I ŠTOGOD KAŽEM ILI UČINIM, MISLIM ILI OSJEĆAM U DATOM TRENUTKU JE AUTENTIČNO MOJE.
AKO SE KASNIJE NEŠTO OD TOGA ŠTO SAM REKAO, KAKO SAM IZGLEDAO I ŠTO SAM OSJEĆAO POKAŽE KAO KRIVO, JA TO MOGU ODBACITI A ZADRŽATI OSTATAK I SMISLITI NEŠTO NOVO UMJESTO ONOG ŠTO JE ODBAČENO.
VIDIM, ČUJEM, OSJEĆAM GOVORIM; IMAM ORUĐE DA BIH PREŽIVIO, DA BIH BIO BLIZAK DRUGIMA, DA BIH BIO PRODUKTIVAN I PRONAŠAO SMISAO I RED U SVIJETU LJUDI I STVARI IZVAN MENE.
JA SEBE POSJEDUJEM I ZATO SE MOGU STVARATI.

JA SAM JA I JA SAM O.K.


roditelji su često prvi uzori djeci
ipak oni često zakažu u svojoj ulozi...
tebali bi imati na pameti:

(Preuzeto s:http://split.hbk.hr/katehetski/kateheze/poucne_price/Sigurnost.html)

ŠTO POVEĆAVA SIGURNOST KOD DJETETA

- Pokažite djetetu da ga volite takvo kakvo jest
- Razvijte osjećaj da Vam je jako važno
- Ostvarite osjećaj bliskosti
- Neka zna da ima svoje mjesto u svijetu i da pripada nekome - Vama
- Neka zna da je uz Vas sigurno i zaštićeno bez obzira na promjene u svakodnevnom životu.
- Pohvalite svako pozitivno ponašanje
- Pri kažnjavanju ne govorite ''više te ne volim'' -
već recite da ste ljuti zbog tog konkretnog postupka,
- Ne dopustite da dijete ne zna što bi sa sobom; pomozite mu da osmisli svoje vrijeme igrama, dužnostima… neka se osjeti korisnim, ne ostavljate ga samom sebi
- Pomozite da razumije događaje oko sebe. Razgovarajte s njime primjereno dobi.
- Igrajte se s njim i radije mu pričajte priče nego čitajte.
- Ako ste Vi sigurni i dijete će se osjećati sigurno
- Ako ga Vi volite ono će voljeti sebe
- Ako djecu odbacujete oni će se osjećati lošima
- Ne štedite nježnosti - pogotovo do 5. godine
- Ne osuđujte ih za sve agresivne postupke.
- Tolerirajte proteste ukoliko je način njihova iskazivanja takav da ne povrijede druge
- Agresija i bijes su normalni osjećaji. Pitajte ih za razlog tih osjećaja
- Budite prema djetetu iskreni, spontani i onda kad ste ljuti, tužni… neka Vas i takve upozna, imat će više povjerenja u Vas
- Budite dosljedni

NAJVIŠE ŠTO RODITELJI MOGU UČINITI ZA SVOJE DIJETE:
- OSMISLITI SVOJ ŽIVOT
- VOLJETI JEDAN DRUGOGA




- 19:46 - Komentari (0) - Isprintaj - #

Zamke suvremenih ovisnosti

ključni pojmovi: ovisnost, droga, pušenje, alkohol

1. Zamke suvremenih ovisnosti
______
Molitva
__________
Motivacija:
__________
Aktivnost:
Image Hosted by ImageShack.us

umna mapa na temelju pogledane ppt:
Opasnost droge.ppt
_________
Rad s udžbenikom
__________
izlaganje:
___________
Zaključak:
___________
Zapisivanje:
Zbog problema u obitelji, zbog lošeg društva, zbog nagovaranja, zbog radoznalosti mladi se lako mogu upustiti u veliki rizik da postanu ovisnici.
Iako nitko tko uzima opojna sredstva u početku ne želi biti ovisnik ipak mnogi to postanu. Štetne posljedice su velike i za tijelo (osobito mozak, jetru, pluća...) a i za duševni život. Osim toga ovisnosti razaraju ljudske veze, brakove, prijateljstva, prouzrokuju i mnoge prometne nesreće i mnoge tragične sudbine.
Bog reče: 'Ne ubij!... a onaj tko truje svoje tijelo na neki način i 'ubija'.
Mi smo Božji hram, Bog nam je dao život i tijelo naše je Njegov dar. On želi radi našeg dobra - radi naše sreće - da ga čuvamo.
Lako je upasti u zamku ali onaj tko jednom upadne teško se izvuče, jer poznata je izreka: 'JEDNOM OVISNIK - UVIJEK OVISNIK' - što znači da kad se netko i izliječi od obisnosti opet je u velikoj opasnosti da se ponovo u nju vrati samo ako jednom ponovo uzme opojno sredstvo.

___________
Pitanja za provjeru znanja:- Razlozi zbog kojih mladi upadaju u zamku suvremenih ovisnosti?
- Neke štetne posljedice opojnih sredstava
- Protiv koje Božje zapovijedi griješi onaj tko se truje alkoholom, dr...
- Što znači: 'jednom ovisnik - uvijek ovisnik!'
-----------------
Molitva:
___________

2. Ovisnosti: pušenje, droga, alkohol
Image Hosted by ImageShack.us


1. Učenici rade plakat od prikupljenih materijala
2. Učenici rade grupni rad: Da su oni kao grupa na vlasti što bi sve poduzeli da spriječe širenje ovisnosti...

-----------------------
umna mapa
Image Hosted by ImageShack.us
izradila Matea Radovan, 7r


umna mapa:
http://www.esnips.com/doc/90b1e138-8444-412c-af0f-21b533d8f4cd/droga,-umna-mapa

...........
POUČNA PRIČA

NEMA ZLA KOJE JE MALO

U jednoj obitelji došlo je do rasprave oko toga hoće li se posuditi film iz videoteke.

Otac je bio protiv jer je čuo da u filmu ima nasilja. Djeca su ga pokušavala nagovoriti govoreći kako je to samo jedan mali dio filma, ali da je film inače super, izvanredan, svi govore kako je odličan.

Otac je tvdoglavo ostao pri svom.

Sutradan su se djeca vratila iz škole i dočekao ih je ugodan miris kolača - onih koje oni najviše vole.

Otac reče - "Evo djeco, da se iskupim što vam jučer nisam dopustio gledati film, ispekao sam vam kolače koje najviše volite.
Radio sam ih po našem starom receptu samo sam ovaj put napravio malu iznimku. Znate, dodao sam malu količinu sastojaka iz kante za smeće. Ali ne brinite, to je tako maleni i sićušni dio da to nećete uopće opaziti. Vjerujte mi, tako je mali dio da neće promijeniti okus kolača."

Djeca su naravno s gađenjem odbila kolače ali i shvatila poruku:

NEMA ZLA KOJE JE MALO!

Imate tako malo vremena za odgojiti svoje dijete, ne dopustite da prođe pored Vas!


..............

Priča bivšeg ovisnika

Jedna žrtva droge manje! Zovem se Franc Huber. Ja sam izbavljen iz pakla droge. Bio sam potencijalni mrtvac. Nakon dvadeset godina u drogi želio sam još samo umrijeti. Amsterdam - jednosmjerna ulica za ovisnike. Moja životna snaga istrošila se u vrtlogu slobode, zatvora i psihijatrije. Oko mene je bila samo bijeda. Svi su mi prijatelji visjeli na igli ili pak ležali na groblju. Ufiksao sam si zrak u venu. No preživio sam taj pokušaj samoubojstva. Hodao sam dalje ulicama Amsterdama vođen strašću za drogom kao daljinskim upravljačem. Sada mi je pedeset i jedna no dobro se sjećam doba kada sam bio dijete s ključem oko vrata. Majka me mogla nahraniti, ali mi je obiteljska toplina bila stran osjećaj. Kao tinejdžer našao sam sebe među rock-bendovima i anarhistima. Kad sam došao u dodir s drogama, prekinuo sam učenje zanata. Primjer mi je bila Janis Joplin koja je jednom rekla: "Živi brzo, živi intenzivno, umri mlad". Živio sam brzo i intenzivno - ali još sam živ! »ak se i radujem Životu. Godine 1980. dovukao sam se, pun heroina, do ljudi koji su mi željeli pomoći. Ohrabrili su me i potaknuli na tko zna koji pokušaj odricanja. S njima sam proveo jednu godinu. Našao sam mir i upoznao pravi život. Život bez ovisnosti mora se vježbati, no uobičajene terapije, psihijatar i boravci u zatvorima slabo su mi pomogli. Ovisniku treba više - njemu treba čudo! Njemu treba hrabrosti za život. Za čuda je nadležan Bog i to sam iskusio. On mi je, kada je sve propalo, podario nov početak.

Kada dosegneš dno, dolazi do prekretnice.

Isus je pobijedio besmislenost i smrt. On nam svojim opraštanjem daje nov život. Iza ovisnosti skriva se duboka čežnja za smislenim i sadržajnim životom. Božjom pomoću uspio sam to pronaći."



(Franz Huber)

..................


zadaci za grupni rad:

ALKOHOL
(zadatci za grupni rad)

KOŠARKA

Dva mjeseca treniraš za turnir u košarci. Jako si uzbuđen. Igraš na svojoj omiljenoj poziciji i misliš da ti dobro ide.
Ali, dva dana prije turnira, uhvati te jaka prehlada. Roditelji kažu da moraš ostati kod kuće i mirovati, ali ako propustiš zadnji trening, trener kaže da ne možeš igrati.
Što možeš učiniti?


PIĆE U PARKU

Tvoj najbolji prijatelj je odlučio provoditi više vremena s grupom koja je u školi poznata po konzumiranju alkohola. Prijatelj te zove da im se pridružiš poslije škole u parku i piješ s njima.
Što ćeš reći prijatelju o sastajanju poslije škole, o grupi s kojom se namjerava sastati i o njihovom uživanju alkohola? Hoćeš li im se pridružiti?


ŠKOLSKI ŠPORTOVI


Upotreba alkohola i droge naravno, zabranjena je u tvom timu i ti se s tim slažeš. Dva najbolja igrača počela su tebi i drugima pričati o tome kako piju prije utakmice i tvrditi da su im rezultati bolji zbog alkohola.
Ti i ostali koji ne piju morate odlučiti kako se postaviti - u pitanju je prijateljevo zdravlje i uspjeh vašeg tima.


IVAN

Ivan je novi učenik u školi. Na putu kući Ivan razgovara s Markom i Hrvojem, najpopularnijim dječacima u školi. Oni ga pozivaju Marku na votku koju Markov otac ima u kućnom baru. Uvjeravaju ga da nitko neće saznati i da će im biti zabavno. Što Ivan može učiniti?


TINOVA DILEMA

Tin izlazi u kafić s prijateljima. To je mjesto gdje se okupljaju i zabavljaju mladi. Petnaest mu je godina i misli da je "štos" ići u kafić. Njegovi prijatelji naručuju pivo i piju ga. Tin zna da je to loše, ali ne želi da ga prijatelji isključe iz društva.





- 19:44 - Komentari (1) - Isprintaj - #

Ljubav prema Bogu

Ključni pojmovi: prva ploča Dekaloga, bogoslovne krjeposti, načini kršenja prvih triju zapovijedi, Dan Gospodnji i zapovijedani blagdani

aktivnosti:
Image Hosted by ImageShack.us


• razgovarati o prvoj zapovijedi ljubavi
• prikupiti podatke o prve tri zapovijedi, te pronaći novinske članke koji govore o kršenju istih
* plakat: Svetkuj Dan Gospodnji!

1. Ja sam Gospodin Bog tvoj!

power point prezentacija
(by Krijesnica) klikni na kvadratić:
'JA SAM GOSPODIN BOG TVOJ, nemaj drugih bogova uz mene''
'JA SAM GOSPODIN B...
Hosted by eSnips

Hvala Krijesnici na lijepom doprinosu ovoj stranici!!!
Image Hosted by ImageShack.us
iz Katekizma Katoličke Crkve:Image Hosted by ImageShack.us

PRVA ZAPOVIJED
"Ja sam Gospodin, Bog tvoj, koji sam te izveo iz zemlje egipatske, iz kuce ropstva. Nemoj imati drugih bogova osim mene.
Ne pravi sebi lika urezana niti kakve slike onoga što je gore na nebu, ili dolje na zemlji, ili u vodama pod zemljom.
Ne klanjaj im se niti im služi"
(Izl 20,2-5).
Pisano je: "Gospodinu Bogu svom se klanjaj i njemu jedinome služi!" (Mt 4,10).
I. "Klanjaj se Gospodinu, Bogu svome, i njemu služi"
2084 Bog se očituje podsjećajući na svoje svemoguće, dobrohotno i osloboditeljsko djelo u povijesti onoga komu se obraća: "Ja sam te izveo iz zemlje egipatske, iz kuce ropstva." Prva riječ sadrži i prvu zapovijed Zakona: "Boj se Gospodina, Boga svoga (...) Ne idite za drugim bogovima" (Pnz 6,13-14). Prvi poziv i pravedan Božji zahtjev jest da ga čovjek prihvati i da mu se pokloni.
2085 Jedini i pravi Bog prije svega Izraelu objavljuje svoju slavu. Objavljenje poziva i istine o čovjeku povezano je s objavom Boga.
Čovjek ima poziv da očituje Boga djelujuci u skladu sa svojim bićem stvorenim "na sliku i priliku Božju":
Nikada neće, o Trifone, biti drugih bogova, niti ih je ikada bilo (...), osim onoga koji je stvorio i uredio svemir. Mi ne mislimo da se nas Bog razlikuje od vašega. To je onaj isti Bog koji je vaše oce iz Egipta izveo "moćnom rukom i ispruženom mišicom". Ne polazemo svoju nadu u nekog drugog Boga - a njih ni nema - nego u istog Boga u kojega se i vi uzdate, u Boga Abrahamova, Izakova i Jakovljeva.
2086 "U izričitoj Božjoj izjavi: 'Ja sam Gospodin, Bog tvoj' uključena je zapovijed vjere, nade i ljubavi.
Doista, ako priznajemo da je on Bog, i to vječni, nepromjenljivi, uvijek isti sa samim sobom, time priznajemo i njegovu beskonačnu istinitost; odatle slijedi obveza prihvatiti njegove riječi

- 19:44 - Komentari (0) - Isprintaj - #

Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

  rujan, 2007 >
P U S Č P S N
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Rujan 2008 (1)
Lipanj 2008 (3)
Svibanj 2008 (5)
Travanj 2008 (4)
Ožujak 2008 (3)
Veljača 2008 (4)
Siječanj 2008 (4)
Prosinac 2007 (4)
Studeni 2007 (5)
Listopad 2007 (5)
Rujan 2007 (5)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
OYO.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga
materijali za vjeronauk

stranica ZA VJEROUČITELJE
i za one koji žele znati kada koje teme obrađujemo

U izradi stranice pomažu učenice (sedmašice)

- Mia Rogošić,
- Ana Perišić,
- Marija Plazibat
- Ivona Bosančić
- Sara Radan
- Meri Rogošić
- Tomislava Rogošić
- Matea Kardum
- Maja Perišić
- Mirna Perišić
-...




blog counter





prezentacije:
do kojih možete doći klikom na SLIKU:

Image Hosted by ImageShack.us


Image Hosted by ImageShack.us


Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us


HVALOSPJEV LJUBAVI JEDNOG UČITELJA
Kad bih poučavao vještinom
najboljih učitelja,
a ljubavi ne bih imao
bio bih samo pametan govornik i simpatičan zabavljač.
I kad bih poznavao sve tehnike i ispitao mnoge metode,
i kad bih imao toliko obrazovanja da bih se osjećao kompetentnim,
a ne bih shvaćao način na koji moji učenici razmišljaju i osjećaju
ne bi bilo dovoljno.
I kad bih provodio mnoge sate u pripremanju
da bih postao napet i nervozan,
a ne bih imao ljubavi i razumijevanja
za osobne probleme mojih učenika
to još ne bi bilo dovoljno.
Učitelj koji ljubi je strpljiv, dobrostiv;
ne sablažnjava se kad mu se ljudi povjeravaju;
ne ogovara; ne obeshrabruje se lako;
nije nepristojan
nego je uvijek svojim učenicima živi primjer
dobrog načina života o kojem govori.
Ljubav nikad ne prestaje.

Programi? - Zastarjet će;
Metode? - Postat će staromodne;
Tehnike? - Bit će napuštene;
Jer, ograničeno je naše znanje,
I samo malo ga možemo predati svojim učenicima;
Ali ako imamo ljubavi
Onda će svi naši napori postati stvaralački,
I naš utjecaj ostat će zauvijek
Prisutan u životima učenika.
A sada ostaju vještine, metode i ljubav,
to troje
ali najveća je među njima ljubav.
Anonymous (prema I. Korinćanima 13)


Na DAN DANAŠNJI tu vas je:





METODE...
Image Hosted by ImageShack.us

Metode u korištenju tekstova na nastavi:

- SLUŠATI TEKST S KASETOFONA…
(Kod težih tekstova dobro je da učenici istodobno i slušaju i prate tekst)
- GLEDATI TEKST NA PREZENTACIJI PPT.
(Tekst popraćen sa slikama i glazbom duže ostaje u pamćenju)
- NASTAVNIK PIŠE KRATKI TEKST, šutke, čeka komentar učenika
(citat, aforizam…)
- GRAFIČKO OBLIKOVANJE TEKSTA NA RAČUNALU
Na računalu se tekst oblikuje u raznim fontovima i stilovima pisanja…
Umetanje tablica…
- SAŽIMANJE DUŽEG TEKSTA
Učenici kod kuće čitaju neki duži tekst, sažimlju ga u nekoliko teza…
- PRIPRAVLJENI SUSRET S TEKSTOM
Kod težih tekstova pripremiti učenike na ono što će pročitati u tekstu: o stručnim pojmovima, o kontekstu, o osnovnom problemu, o učinku koji bi neki tekst mogao imati…
- PREDHODNA ANALIZA ODLOMKA NEKOG TEKSTA
(Teži dio se posebno protumači… možda pomoću skice na ploči…)
- TEKST – SLAGALICA (PUZZLE)
Određeni tekst se razreže na manje dijelove…
Učenici sastavljaju rečenice…
Umetnuti i dijelove koji ne pripadaju rečenicama…
- NADOPUNJAVANJE TEKSTA
( u tekstu su praznine u koje treba upisati riječi koje nedostaju)
- OZNAČAVANJE I POTCRTAVANJE TEKSTA
Učenici Podcrtaju ono što se njima čini najvažnije.
Kasnije brisati suvišno podcrtavanje.
- OD TEKSTA DO TABLICEObjasniti učenicima kako će podatke iz teksta unijeti u tablicu
- JE LI TEKST ISINIT?Kod čitanja usporedbi, bajki, prispodoba… upitati učenike je li taj tekst istinit… odrediti značenje usporedbe, bajke, prispodobe
- RAŠČLANJIVANJE TEKSTA
Učenici označavaju 'naslovima' pojedine dijelove teksta… Uočavajući unutarnju podjelu teksta…
- PRECRTAVANJE NEPOTREBNOG TEKSTA
Učenici precrtaju nepotreban tekst – kako bi ostale samo najvažnije informacije iz teksta
- RAZRADA TEKSTA POMOĆU UVODNIH PITANJA
Na tekstu su uvodna pitanja koja učenici trebaju odgovoriti.
Na drugoj strani teksta mogu biti odgovori kako bi mogli provjeriti svoje rezultate
- OBRADA RAZLIČITIH TUMAČENJA
Učenici se podijele u grupe. Dobiju isti tekst. Na tekstu dobiju pitanja na koja trebaju odgovoriti, ali ne ista nego različita. Odgovori će stoga biti različiti i imat ćemo nekoliko različitih tumačenja (biblijskog) teksta. Iznose rezultate.
- USPOREĐIVANJE TEKSTA
Tekstovi mogu imati različit završetak… različite motive.. različit početak… te se trebaju usporediti i preispitati u svojoj uvjerljivosti
- USPOREDBA BIBLIJSKOG TEKSTA S PREOBLIKOVANJEM
Biblijski tekst se preoblikuje te usporedi s izvornim…
(npr. Priča o milosrdnom samaritancu… može biti preoblikovana u priču o milosrdnom čovjeku iz nama susjedne zemlje… a ranjenik njihov mještanin…)
- TEKST PREPRIČAN U SLIKOVNOJ PRIPOVIJESTI
Koje bi se slike mogle napraviti vezane uz pročitani tekst? (Upitati učenike… a po mogućnosti i skicirati to na ploču) Ukoliko nije prezahtjevno za učenike i oni će tekst likovno prikazati
- IZRADA FILMSKIH KADROVA
U odgovarajuću tablicu učenici upisuju mjesta, likove, radnju i dijalog…
Učenicu stvaraju scenarij
Pojedine scene raditi u grupi
- SHEMATSKI PRIKAZ
Odnosi između osoba u tekstu prikažu se grafički (krugovi, strelice, kvadrati… s upisanim imenima i odnosima)
- IZBOR I KOMENTIRANJE AFORIZMA
Izabire se jedan aforizam i objašnjava izbor. Objašnjenja se uspoređuju.
- PREOBLKOVATI (BIBLIJSKI) TEKST
Paziti da tekst ostane sadržajno isti a od njega probati napraviti:
- sažetak, novinski izvještaj, policijski izvještaj, pismo, …
- PERSPEKTIVNO BIBLIJSKO PRIPOVIJEDANJE
Biblijski tekst pripovijedati sa stajališta nekog od likova u tekst
- AKTUALIZACIJA BIBLIJSKIH TEKSTOVA
Biblijski način izražavanja prilagoditi današnjem načinu govora… zadatak za učenika.
- PISANJE NOVIH PRISPODOBA
O kraljevstvu Božjem…
- STAV PREMA TEKSTU
Što mi smeta? Što mi se ne dopada u tekstu? (rad u tišini… eventualno u paru…)
- ZA I PROTIVUčenike podijeliti u skupine. Jedni će braniti tekst, jedni će ga osporavati. Kod kuće će prikupiti argumente. Pripremiti obranu svog stava i sljedeći sat raspravljati (parlaonica)
- VAŠ NASTUP
Osoba se poistovjeti s nekim likom iz Biblije. Kod kuće će se pripremiti. Učenici će mu postavljati pitanja…može biti i više učenika koji će imati isti zadatak (više različitih likova)
- BIBLIJSKI KVIZ
Kviz 'Tko sam ja?... (učitelj ili učenik preuzima ulogu nekog biblijskog lika); pantomima: pogoditi o kojoj je situaciji riječ; asocijacije;
ODGONETANJE BIBLIJSKIH CITATA
Učenici traže navedeni citat: (Izlazak 3,7), organizirati natjecanje u traženju tekstova, …
UČENJE BIBLIJSKIH TEKSTOVA NAPAMET
Ponoviti neke važnije citate, molitve - više puta… naučiti ih napamet (ograničiti se na bitni dio!, jer je ova metoda došla na zao glas…)
PROCJENA IZABRANIH BIBLIJSKIH TEKSTOVA
Pronaći u bibliji tekst koji najbolje odgovara današnjoj situaciji … npr. Tekst o pravdi… (potrebno da učenici imaju Biblije)
MOJI TEKSTOVI – MOJE BLAGO
Sastavljanje vlastitih tekstova koje učenici izabiru kao posebno lijepe, važne, vrijedne… 'poetski album' … Nastavnik može koristiti tekstove iz nečije antologije.
SAT ČITANJA
(Predstavljanje tekstova koje su učenici sakupili u svojoj antologiji i koji se njima čine važni… u slobodnom satu čitanja ili sa unaprijed određenom temom…)


Blog.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Više o kolačićima možete pročitati ovdje. Nastavkom pregleda web stranice Blog.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice Blog.hr kliknite na gumb "Slažem se".Slažem se