Image Hosted by ImageShack.us Ponavljanje cjeline - Pčele i med - Blog.hr
Linkovi
Image Hosted by ImageShack.us
PRVAŠIMA
DRUGAŠIMAr
TREĆAŠIMA
ČETVRTAŠIMA
PETAŠIMA- stara stranica
ŠESTAŠIMA
SEDMAŠIMA
OSMAŠIMA
Image Hosted by ImageShack.us

autor stranice

nova stranica:
naši vjeronaučni radovi



prezentacija autora:
'Krijesnica' na temu Religije (židovstvo, islam, kršćanstvo)
popraćeno lijepim slikama
i uvodom u kojem je priča: Božji tragovi
RELIGIJA ppt by Krijesnica
Sadržaj stranice (mjesečni planovi)
RUJAN
KLIKNI ovdje za TEME u RUJNU

*Pravila dobrih odnosa, poštovanja i zajedništva
*Ja i drugi zajedno
*Što je religija? – Početak religije


LISTOPAD
KLIKNI ovdje za TEME u LISTOPADU

*Velike monoteističke religije: islam
*Vjerski život Židova, muslimana i pripadnika drugih religija (izborna tema)
*Isus Krist
*Kršćanstvo
*Dijelovi svijeta u kojima se kršćanstvo intenzivno širi (izb. tema)
*Različiti, ali povezani
*Ponavljanje cjeline
*Biblija: posebna knjiga riječi i života


STUDENI
KLIKNI ovdje za TEME u STUDENOM
*Dugi put Biblije
*Kako upoznati i razumjeti Bibliju
*Slušanje Riječi Božje
*Kako se traži tekst u Bibliji
*Biblija u umjetnosti (izb.tema)
*Ponavljanje cjeline
*Provjera znanja
*Život ljudi u plodnom polumjesecu


PROSINAC
KLIKNI ovdje za TEME u PROSINCU
*Život ljudi u plodnom polumjesecu
*Abraham, Izak, Jakov
*Ponavljanje cjeline
*U susret Božiću
*Ponavljanje prvog polugodišta
*Zaključivanje


SIJEČANJ
KLIKNI ovdje za TEME u SIJEČNJU
*Izraelska plemena nakon dolaska u obećanu zemlju
*Šaul: prvi izraelski kralj
*Bog odabire Davida za svoju službu
*David i Jonatan
*David – kralj svega izraelskog naroda


VELJAČA
KLIKNI ovdje za TEME u VELJAČI
* Mudrost kralja Salomona
* Hram u Jeruzalemu
* Bog u povijesti izabranog naroda – ponavljanje cjeline
* Iz Isusova života
* Tko su bili Isusovi suvremenici
* Temeljni zakon novoga kraljevstva
* Isus se posebno brine za bolesne i odbačene
* Ozdravljenje jerihonskog slijepog prosjaka Bartimeja


OŽUJAK
KLIKNI ovdje za TEME u OŽUJKU
* Isusova ljubav prema grješnicima
* Isusovi učenici – svjedoci istine i ljubavi
* Isusovi učenici danas
* Isus Krist – ostvaritelj novoga svijeta – ponavljanje cjeline
* Uskrsno vrijeme (izborna tema)


TRAVANJ
KLIKNI ovdje za TEME u TRAVNJU
*Biti Kristov učenik - poziv i poslanje
*Vijest koja nastavlja živjeti i mijenjati
*Sv. Nikola Tavelić i Sv. Leopold Mandić
*Sv. Marko Križevčanin i blaženi Alojzije Stepinac
*Marija – uzor vjere i majka Crkve (izborna tema)
*Ponavljanje cjeline
*Kada i gdje se pojavljuje molitva
*Molitvene geste


SVIBANJ
KLIKNI ovdje za TEME u SVIBNJU
*Biti Kristov učenik - poziv i poslanje
*Vijest koja nastavlja živjeti i mijenjati
*Sv. Nikola Tavelić i Sv. Leopold Mandić
*Sv. Marko Križevčanin i blaženi Alojzije Stepinac
*Marija – uzor vjere i majka Crkve (izborna tema)
*Ponavljanje cjeline
*Kada i gdje se pojavljuje molitva
*Molitvene geste


LIPANJ
KLIKNI ovdje za TEME u LIPNJU
* Isus nas uči moliti
* Vrijeme i prostori za molitvu
* Čovjek se obraća Bogu molitvom i pjesmom - ponavljanje cjeline
* Ponavljanje gradiva prvog polugodišta
* Ponavljanje gradiva drugog polugodišta
* Zaključivanje ocjena


*************************
HVALOSPJEV LJUBAVI JEDNOG UČITELJA
Kad bih poučavao vještinom
najboljih učitelja,
a ljubavi ne bih imao
bio bih samo pametan govornik i simpatičan zabavljač.
I kad bih poznavao sve tehnike i ispitao mnoge metode,
i kad bih imao toliko obrazovanja da bih se osjećao kompetentnim,
a ne bih shvaćao način na koji moji učenici razmišljaju i osjećaju
ne bi bilo dovoljno.
I kad bih provodio mnoge sate u pripremanju
da bih postao napet i nervozan,
a ne bih imao ljubavi i razumijevanja
za osobne probleme mojih učenika
to još ne bi bilo dovoljno.
Učitelj koji ljubi je strpljiv, dobrostiv;
ne sablažnjava se kad mu se ljudi povjeravaju;
ne ogovara; ne obeshrabruje se lako;
nije nepristojan
nego je uvijek svojim učenicima živi primjer
dobrog načina života o kojem govori.
Ljubav nikad ne prestaje.

Programi? - Zastarjet će;
Metode? - Postat će staromodne;
Tehnike? - Bit će napuštene;
Jer, ograničeno je naše znanje,
I samo malo ga možemo predati svojim učenicima;
Ali ako imamo ljubavi
Onda će svi naši napori postati stvaralački,
I naš utjecaj ostat će zauvijek
Prisutan u životima učenika.
A sada ostaju vještine, metode i ljubav,
to troje
ali najveća je među njima ljubav.
Anonymous (prema I. Korinćanima 13)

Metode nastave...

Image Hosted by ImageShack.us

Metode u korištenju tekstova na nastavi:

- SLUŠATI TEKST S KASETOFONA…
(Kod težih tekstova dobro je da učenici istodobno i slušaju i prate tekst)
- GLEDATI TEKST NA PREZENTACIJI PPT.
(Tekst popraćen sa slikama i glazbom duže ostaje u pamćenju)
- NASTAVNIK PIŠE KRATKI TEKST, šutke, čeka komentar učenika
(citat, aforizam…)
- GRAFIČKO OBLIKOVANJE TEKSTA NA RAČUNALU
Na računalu se tekst oblikuje u raznim fontovima i stilovima pisanja…
Umetanje tablica…
- SAŽIMANJE DUŽEG TEKSTA
Učenici kod kuće čitaju neki duži tekst, sažimlju ga u nekoliko teza…
- PRIPRAVLJENI SUSRET S TEKSTOM
Kod težih tekstova pripremiti učenike na ono što će pročitati u tekstu: o stručnim pojmovima, o kontekstu, o osnovnom problemu, o učinku koji bi neki tekst mogao imati…
- PREDHODNA ANALIZA ODLOMKA NEKOG TEKSTA
(Teži dio se posebno protumači… možda pomoću skice na ploči…)
- TEKST – SLAGALICA (PUZZLE)
Određeni tekst se razreže na manje dijelove…
Učenici sastavljaju rečenice…
Umetnuti i dijelove koji ne pripadaju rečenicama…
- NADOPUNJAVANJE TEKSTA
( u tekstu su praznine u koje treba upisati riječi koje nedostaju)
- OZNAČAVANJE I POTCRTAVANJE TEKSTA
Učenici Podcrtaju ono što se njima čini najvažnije.
Kasnije brisati suvišno podcrtavanje.
- OD TEKSTA DO TABLICEObjasniti učenicima kako će podatke iz teksta unijeti u tablicu
- JE LI TEKST ISINIT?Kod čitanja usporedbi, bajki, prispodoba… upitati učenike je li taj tekst istinit… odrediti značenje usporedbe, bajke, prispodobe
- RAŠČLANJIVANJE TEKSTA
Učenici označavaju 'naslovima' pojedine dijelove teksta… Uočavajući unutarnju podjelu teksta…
- PRECRTAVANJE NEPOTREBNOG TEKSTA
Učenici precrtaju nepotreban tekst – kako bi ostale samo najvažnije informacije iz teksta
- RAZRADA TEKSTA POMOĆU UVODNIH PITANJA
Na tekstu su uvodna pitanja koja učenici trebaju odgovoriti.
Na drugoj strani teksta mogu biti odgovori kako bi mogli provjeriti svoje rezultate
- OBRADA RAZLIČITIH TUMAČENJA
Učenici se podijele u grupe. Dobiju isti tekst. Na tekstu dobiju pitanja na koja trebaju odgovoriti, ali ne ista nego različita. Odgovori će stoga biti različiti i imat ćemo nekoliko različitih tumačenja (biblijskog) teksta. Iznose rezultate.
- USPOREĐIVANJE TEKSTA
Tekstovi mogu imati različit završetak… različite motive.. različit početak… te se trebaju usporediti i preispitati u svojoj uvjerljivosti
- USPOREDBA BIBLIJSKOG TEKSTA S PREOBLIKOVANJEM
Biblijski tekst se preoblikuje te usporedi s izvornim…
(npr. Priča o milosrdnom samaritancu… može biti preoblikovana u priču o milosrdnom čovjeku iz nama susjedne zemlje… a ranjenik njihov mještanin…)
- TEKST PREPRIČAN U SLIKOVNOJ PRIPOVIJESTI
Koje bi se slike mogle napraviti vezane uz pročitani tekst? (Upitati učenike… a po mogućnosti i skicirati to na ploču) Ukoliko nije prezahtjevno za učenike i oni će tekst likovno prikazati
- IZRADA FILMSKIH KADROVA
U odgovarajuću tablicu učenici upisuju mjesta, likove, radnju i dijalog…
Učenicu stvaraju scenarij
Pojedine scene raditi u grupi
- SHEMATSKI PRIKAZ
Odnosi između osoba u tekstu prikažu se grafički (krugovi, strelice, kvadrati… s upisanim imenima i odnosima)
- IZBOR I KOMENTIRANJE AFORIZMA
Izabire se jedan aforizam i objašnjava izbor. Objašnjenja se uspoređuju.
- PREOBLKOVATI (BIBLIJSKI) TEKST
Paziti da tekst ostane sadržajno isti a od njega probati napraviti:
- sažetak, novinski izvještaj, policijski izvještaj, pismo, …
- PERSPEKTIVNO BIBLIJSKO PRIPOVIJEDANJE
Biblijski tekst pripovijedati sa stajališta nekog od likova u tekst
- AKTUALIZACIJA BIBLIJSKIH TEKSTOVA
Biblijski način izražavanja prilagoditi današnjem načinu govora… zadatak za učenika.
- PISANJE NOVIH PRISPODOBA
O kraljevstvu Božjem…
- STAV PREMA TEKSTU
Što mi smeta? Što mi se ne dopada u tekstu? (rad u tišini… eventualno u paru…)
- ZA I PROTIVUčenike podijeliti u skupine. Jedni će braniti tekst, jedni će ga osporavati. Kod kuće će prikupiti argumente. Pripremiti obranu svog stava i sljedeći sat raspravljati (parlaonica)
- VAŠ NASTUP
Osoba se poistovjeti s nekim likom iz Biblije. Kod kuće će se pripremiti. Učenici će mu postavljati pitanja…može biti i više učenika koji će imati isti zadatak (više različitih likova)
- BIBLIJSKI KVIZ
Kviz 'Tko sam ja?... (učitelj ili učenik preuzima ulogu nekog biblijskog lika); pantomima: pogoditi o kojoj je situaciji riječ; asocijacije;
ODGONETANJE BIBLIJSKIH CITATA
Učenici traže navedeni citat: (Izlazak 3,7), organizirati natjecanje u traženju tekstova, …
UČENJE BIBLIJSKIH TEKSTOVA NAPAMET
Ponoviti neke važnije citate, molitve - više puta… naučiti ih napamet (ograničiti se na bitni dio!, jer je ova metoda došla na zao glas…)
PROCJENA IZABRANIH BIBLIJSKIH TEKSTOVA
Pronaći u bibliji tekst koji najbolje odgovara današnjoj situaciji … npr. Tekst o pravdi… (potrebno da učenici imaju Biblije)
MOJI TEKSTOVI – MOJE BLAGO
Sastavljanje vlastitih tekstova koje učenici izabiru kao posebno lijepe, važne, vrijedne… 'poetski album' … Nastavnik može koristiti tekstove iz nečije antologije.
SAT ČITANJA
(Predstavljanje tekstova koje su učenici sakupili u svojoj antologiji i koji se njima čine važni… u slobodnom satu čitanja ili sa unaprijed određenom temom…)



Pčele i med

ponedjeljak, 01.10.2007.

Ponavljanje cjeline

dijalog
poštovanje

• sudjelovati u izradi pitanja za Kviz znanja, te u njemu sudjelovati

- 18:35 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

Rujan 2008 (1)
Srpanj 2008 (1)
Lipanj 2008 (4)
Svibanj 2008 (7)
Travanj 2008 (5)
Ožujak 2008 (5)
Veljača 2008 (5)
Siječanj 2008 (3)
Prosinac 2007 (6)
Studeni 2007 (5)
Listopad 2007 (8)
Rujan 2007 (5)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
OYO.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga
materijali za vjeronauk
stranica ZA VJEROUČITELJE
i one koji žele znati kada koje teme obrađujemo


u izradi stranice sudjeluju:

- Mia Rogošić,

- Ana Perišić,
- Marija Plazibat
- Ivona Bosančić
- Sara Radan
- Meri Rogošić
- Tomislava Rogošić
- Matea Kardum
- Maja Perišić
- Mirna Perišić-...

i ovo je možda korisno za vjeroučitelje:
nova stranica:
naši vjeronaučni radovi



Brojač posjeta od početka šk.god 2007/08

blog counter




Image Hosted by ImageShack.us



BROJAČ POSJETA NA dan današnji: