Pregled posta

Adresa bloga: http://blog.dnevnik.hr/goskola

Marketing

Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (4) – čuvanje kuta (64.)

U dosadašnjim razvojima nakon tsuke-nobi prilaza na F4 i potiska bijeloga u namjeri očuvanja igre po doljnjoj stranici prema desnoj strani s G4, crni je odgovarao s F5. Na taj način je čuvao opredjeljenje igre prema sredini uz veće mogućnosti kontriranja protivniku po doljnjoj stranici, a i stvaranjam visokog nadzora na lijevu stranicu.
Sada ćemo vidjeti mogućnost razvoja čuvanjem kuta. Nakon po dva poteza oba igrača u ovom kutu crni igra 1.E3. To je izravno zaustavljanje razvoja bijeloga po trećem redu prema kutu. Ujedno je to i slabljenje bijela dva kamena na F3 i G4.
Bijeli će sada iskoristiti ostavljenu mogućnost igre na 2.F5. Napadnut je kamen na F4. Uzme li ga bijeli ostavrio bi 'pon-nuki', koji bi ovdje bio vrlo jak zbog utjecaja na desno i gore, a ujedno bi tu bili i slabi crni kamenovi. Crni ne dozvoljava uzimanje svoga kamena, jer bi time bijeli puno dobio i to ne kao zarobljeni kamen, već vrijednosti koje su spomenute malo prije. Dakle crni 3.E4.
Nakon ove, forsirane, izmjene poteza bijeli je pred odlukom. U ovoj postavi slabe su mu točke G3 i G5, gdje crni može razdvajati njegove nepovezane kamenove. Na oba mjesta ne stiže odigrati jednim potezom, pa treba odlučiti što osigurati ili možda ništa. Crni je osigurao kut, pa mu to može pomoći u odlučivanju. Odigravanjem 4.G5 bijeli će čuvati široki utjecaj prema gore uz mogućnost nastavka na lijevu stranicu s D5 i stvaranja jakoga zida prema gore. Kamen na F3 nije veliki gubitak, ako se crni usmjeri na njega, jer tu je kombinacija koja je crnom 'gote', što znači gubitak inicijative. Nakon; crni G3, bijeli H3, crni uzima bijeli kamen s F2, bijeli može igrati 'tenuki' (negdje na drugom dijelu ploče) i ostaviti crnom ravoj po drugom redu uz početak crnoga na H2.
Bijeli se tako stabilizirao uz vrijednosti koje mogu dobro poduprijeti daljnji razvoj igre. Naravno pri odabiru ovoga razvoja vrlo je značajan raspored drugih kamenova u okruženju, jer razultati ovoga razvoja s njima će stvarati daljni razvoj igre po cijeloj ploči.
Crni sada odigra još 5.D6 čime razjasni svoju namjeru na lijevo stranici i suprostavi se bijeloj namjeri stvaranja velikoga zida.

U gou nisu sustavi igre u kutovima neko znanje koje svoju vrijednost nalazi samo u tome dijelu, gdje se igra (kut). Odabir razvoja u svakom dijelu ploču ima vrijednosti koje se uklapaju u okruženje u kojem se nalaze, a preko njega i još dalje po cijeloj ploči. Na taj način kombinacije su dalekosežne i vrlo 'duboke'. Igrajuči tako, go nam se neće događati, već ćemo kreirati igru. Odnos između kreiranja i događanja jest u svijesti našoj o nama kao subjektima života. U životu često automatiziramo dijelove i na taj način predajemo dio svoje kreativnosti u dio života van svijesti naše. Taj dio često biva sve veći, dok nas na kraju potpuno ne udalji od života. U gou imamo kriterije vrijednosti, koji nas vode upotrebljavanju sebe u području koje go, kao igra, predstavlja. Na taj način nas upozorava na nas same prema sebi, a time i životu u sebi i oko sebe. Od tuda i kritičnost prema sebi i nastojanje promjene na bolje, da bi nam rezultat bio bolji. Tako vidimo odnos cjeline i djelova i naš odnos prema tome. Ja vidjeh u tome trag mudrosti življenja.
I ovaj post i opet uz pozdrav onaj što Mladen ga zovu uradi


Post je objavljen 15.09.2004. u 08:53 sati.