Pregled posta

Adresa bloga: http://blog.dnevnik.hr/novac

Marketing

Otvaranje firme

Ja sam to sredio prilično jednostavno platio sam frendu cca 150 EUR i on mi je sve sredio u rekordnom roku;)
Ima na ovoj stranici detaljnije objašnjeno: osnivanje d.o.o.

Prvi korak je izabiranje imena firme. Nabacite barem dvadesetak imena s time da engleske riječi zaboravite i skoncentrirajte se hrvatski, latinski i starogrčki. Naravno svako pravilo ima izuzetaka pa se može dogoditi da uspijete progurati neko svoje ime ako imate možda nekakvo odlično objašnjenje ili je sudac dobre volje taj dan. Uglavnom vidim da ima svakakvih imena. Neka su registrirana prije izmjena u zakonu kad još nisu postojala takva ograničenja.

Koja su imena zauzeta možete pogledati ovdje sudski registar s tim da pregledajte i one u stečaju. Ima još jedna fora, a to je da ne mogu postojati dvije firme s istim imenom - logično, ali kad uđete u registar vidjet ćete da ima više firmi s istim imenom npr. DOM d.o.o. Ono što je razlika je mjesto odnosno trgovački sud gdje su registrirani. To bi teoretski značilo da bi mogli ime koje je "zauzeto" ipak dobiti ako firmu registrirate u drugom gradu samo što je onda i sjedište firme u tom gradu.

Drugi korak je da si izaberete djelatnosti kojima ćete se baviti. Poslužite se ovim linkom: nacionalna klasifikacija djelatnosti. Ukoliko se želite baviti nečime čega nema na popisu, npr. izradom web stranica?!?! to možete unjeti tzv. zvjezdicom " * " i onda opisno napišete što bi to bilo. Frend mi je tako upisao dosta djelatnosti jer ima nekih zvjezdica koje pokrivaju više toga. To su sad fakat fore i trikovi koje ja ne znam i zato plaćam njega:)) Mislim da su sada čak i ukinuli ono da jedna djelatnost košta 150 kn i da sada opet možete upisati koliko želite. Samo nemojte pretjerivati.

Kad ste odredili te dvije stvari, sakupili 20 somova kuna (ili barem 10 + platili procjenitelja da vaš stari stol i kompić procjeni na još 10) i dogovorili se tko je direktor (netko mora biti direktor) možete krenuti dalje.

Sljedeći korak bi trebao biti da sastavite akt (odluku) o osnivanju firme što je u stvari najvažniji dokument. To je jedna špranca koju odvjetnici i javni bilježnici imaju u kompiću i onda je malo promjene (naziv firme, sjedište, djelatnosti i sl.) i prodaju za dobru lovu. Teoretski bi to mogli i sami napraviti ili skopirati od neke firme. Tu isto ima fora i trikova npr. možete upisati da je društvo obvezno vama kao osnivaču nadoknaditi troškove osnivanja do određenog iznosa i onda možete tu lovu uzet sebi nazad iz firme.

Budući ja nisam sudjelovao u sakupljanju i nošenju papira okolo, mogu samo napisati da ima još toga (izjava da niste ništa dužni, plaćanje oglasa u nn i vjesniku, bla. bla.) Uglavnom detaljnije je na prvom linku koji sam dao na početku.

Ovih 20 somova treba uplatiti u banku na poseban račun i banka vam izdaje potvrdu da ste uplatili taj iznos za temeljni kapital i tu potvrdu prilažete trgovačkom sudu zajedno s ostalim papirima i odlukom o osnivanju. Koja je tu najveća fora, ako sam dobro skužio svog frenda..... Sud vam može odbiti upis firme ako vam ime firme ne štima!!! To znači da ste pljunuli lovu za javnog bilježnika (solemnizaciju) i da morate sad ponovo pokušati s novim imenom! PSMTR!

No, recimo da ste se uspjeli upisati u trgovački registar. Super! Čestitam! Sad još trebate odabrati jednu od silnih djelatnosti da bude "glavna". Glavna znači da će statistički zavod vaše poslovne rezultate i ostale podatke zbrajati u tu grupu djelatnosti. Ono što je važnije je da tu dobivate matični (porezni) broj firme. Taj broj ćete jako brzo naučiti napamet jer vam svugdje treba, skoro na svakom jebenom papiru:)

Ako ste do sada sve preživjeli trebate si napraviti pečat (moj nema nikakav broj niti sam još vidio pečat s tim brojem upisa u registar iako na onom linku piše da to mora bit? možda je to stari/novi podatak?)

VRLO VAŽNO: prije početka rada trebate imati i minimalne tehničke uvjete. Oni se daju ovisno o djelatnostima koje ste registrirali. Naravno nisu isti uvjeti ako doma radite web stranice ili imate dućan hrane. Škvadra iz općine gdje je sjedište firme bi mogla izaći na teren (u vaš stan ako je tamo sjedište) i pregledati da li je sve ok. Eventualno bi mogli tražiti da napravite (a)testove, vode, struje (?!??!) i tak to. Čudno, ali istinito.

Žiro račun možete otvoriti u bilo kojoj banci ili u više njih i to je par minuta posla.

Sjedište firme
Najvjerojatnije će u početku to biti vaš stan. Budući firma koristi jedan dio vašeg stana ona bi inače za to plaćala najamninu. Vi niste ludi sami sebi naplaćivati nego ćete htjeti (samo htjeti) da besplatno firmi ustupite prostor. E neće moći. Vi morate sklopiti s firmom ugovor o najmu i prijaviti ga poreznoj upravi. U njemu možete napisati da se odričete love, da ne želite da vam firma išta plaća, bla. bla. bla. Međutim, poreznjaci će procjeniti da najam prostora od npr. 10 m2 u vašem kvartu košta, lupam 700 kn mjesečno i tražit će od vas (vlasnika stana) da kao fizička osoba mjesečno plaćate porez na prihod od najma!! kao da ste npr. iznajmili sobu podstanarima! I to iako firma vama ništa ne plaća! Ne želim previše ulaziti u to, ali to vam je trenutno tak. Nadam se da će to ukinuti ili da imate lovu da kupite ili iznajmite od nekog pošteni poslovni prostor.

Moj bi nekakav zaključak oko cijele te priče bio: potražite stručnu pomoć. Uštedjet ćete tih 150 EUR-a na prvom koraku. Srećom imam frenda koji se kuži, a i sam sam se malo raspitivao tako da je sve glatko i brzo (isprve) prošlo. U stvari planiram se naći s njim na kavici ovih dana i možda ga malo iscimam za još detalja i upotpunim ovaj tekst.

Post je objavljen 10.09.2004. u 00:41 sati.