Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/wrc

Marketing

Rally Finska

Pobjedom na domaćem terenu Grönholm je prekinuo zabrinjavajući niz rallyja bez pobjede i istovremeno pružio momčadi i konstruktorima Peugeota 307 WRC razlog za zadovoljstvo zbog prvog trijumfa tog automobila. Plasman na najvišu stepenicu pobjedničkog postolja Grönholmu će odlično poslužiti kao zaborav na događanja na Ciparskom Rallyju, kada je Finac diskvalificiran zbog neispravnosti na automobilu, čime je izgubio tada osvojenu pobjedu.
Međutim, u Finskoj mu nije bilo prave konkurencije, do pobjede je došao u svom stilu i na opće oduševljenje navijača. Drugo mjesto pripalo je Markku Märtinu u Fordu, koji se dobro oporavio od posljedica izlijetanja u Argentini. Iza njega, posljednju stepenicu pobjedničkog postolja osvojio je Carlos Sainz u Citroënu, iskusni je Španjolac u Finskoj uvijek u samom vrhu plasmana.
Peugeot je, unatoč odustajanjima, u Finskoj dokazao svoju snagu i potencijal 307-ice, a koji je ove sezone prečesto bio zasjenjen kvarovima i nesrećama. Ipak, do cilja i do bodova za momčad stigao je samo Grönholm, preostala dvojica, Harri Rovanpera i Sebastian Lindholm odustali su tijekom rallyja. Već je Rovanpera tijekom prvih brzinaca dokazao koliko je 307 WRC brz u Finskoj. Međutim, greška na šestom brzinskom ispitu donijela je izlijetanje, odustajanje i gubitak dotadašnjeg vodstva. Njegovim je momčadskim kolegama preostalo boriti se za pobjedu.
Na početku druge etape odustaje i Lindholm, pa Grönholm ostaje jedini Peugeotov vozač na stazi. Na njegovu sreću niti problemi s mjenjačem na 14. i 15. brzinskom ispitu, kada je Finac ostao bez četvrtog stupnja prijenosa, nisu ga izbacili iz takta. Do cilja je stigao na prvom mjestu s pola minute prednosti ispred Märtina.
U boksovima Forda nakon rallyja također su mogli biti zadovoljni. Njihov prvi vozač, brzi Estonac Markko Märtin prije rallyja nije bio siguran hoće li uopće nastupiti. Teško izlijetanje u Argentini Markku je ostavilo posljedice u obliku vrtoglavica i zamućenog vida, pa je bilo upitno hoće li biti u formi dovoljnoj da konkurira vodećima, ukoliko uopće starta. Na samom početku rallyja Märtin je novinarima kazao kako još uvijek osjeća posljedice sudara od kojeg se nije u potpunosti oporavio. No, tijekom brzinskih ispita Estonac je postupno ubrzavao da bi na koncu stigao do drugog mjesta. S te je pozicije tijekom rallyja na oku držao vodećeg Grönholma, spreman uskočiti na njegovo mjesto ukaže li se prilika.
Osim Märtina Fordove su boje branili Janne Tuohino i François Duval. Tuohino je odlično vozio tijekom prve etape, dokazavši da Finci u Finskoj ipak znaju nešto što drugi ne znaju. Ipak, preostale dvije etape nisu donijele konstantu u brzini, pa je Tuohino na koncu završio na petom mjestu. Duval je, zahvaljujući neiskustvu, bio izvan konkurencije za vrh plasmana, ali je u Finskoj stekao korisna iskustva.
Premda u Finskoj nisu došli do pobjede Citroënovi vozači imaju razloga za prilično zadovoljstvo. Problemi s podešavanjem postavki Xsare WRC tijekom prve etape usporili su španjolsko-francuski dvojac. Kada su problemi otklonjeni Sainz i Loeb počeli su juriti, što je na koncu rezultiralo i odličnim plasmanima.
Sainz tako trećim mjestom dokazao da je Finski Rally jedan od njemu najomiljenijih, dok je momčadski mu kolega Loeb svojim četvrtim mjestom došao do novih bodova i povećao prednost u ukupnom poretku Svjetskog prvenstva. Pravu žetvu bodova Citroën je ostvario i u momčadskoj konkurenciji, gdje nastavlja bijeg od pratitelja u ukupnom poretku.
Momčad Škode ove sezone ne nastupa na svim rallyjima SP-a. Pomno su odabrali natjecanja na kojima žele dokazati, pokazati, ali i isprobati Fabiju WRC, kako bi održali kontakt s natjecanjima, ali i odmjerili učinak napornog rada na razvoju i usavršavanju tog automobila. Odluka da nastupe u Finskoj pokazala se dobrom. Još je bolja bila odluka da za to, uz Tonija Gardemeistera i Armina Schwarza, angažiraju finskog vozača Janija Paasonena. On im se odužio za ukazano povjerenje odvozivši fantastičan rally, tijekom kojeg je ostvarivao vrlo dobra vremena, a na koncu je stigao do šestog mjesta u ukupnom poretku.
Za momčad je podjednako važan podatak da je Fabia, osim brzinom, zadovoljila i pouzdanošću. Naime, do kraja rallyja stigla su sva tri automobila. Gardemeister je osvojio osmo, a Schwarz dvanaesto mjesto.
Aktualni Prvak Petter Solberg i momčadski mu kolega Mikko Hirvonen odustali su tijekom prve etape. Time je Subaru ostao bez predstavnika vrlo rano u rallyju. U ukupnom poretku momčadi japansko-britanska momčad teško će održati prednost pred Peugeotom. Istovremeno, Solberg za Loebom zaostaje puna 22 boda.
Mitsubishi je i u Finskoj priredio blijedu predstavu. Do cilja je stigao samo Panizzi, izvan bodova, no s podacima važnim za razvoj Lancera WRC. Momčadski kolega Kristian Sohlberg odustao je na 11. ispitu uslijed izlijetanja.

Zagreb, 10.08.2004. 20:40 (VIPautosport)

Post je objavljen 03.09.2004. u 04:13 sati.