Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/hal

Marketing

I spy! (2): Blog po blog

Zanimljiv tjedan. Vidi se da se neki trude. Anderlon se odlučio za mission impossible - pregledavanje blogova. Ja ne. Kliknem na naziv bloga ako mi zapne za oko a inače... najbolje primjere uglavnom tražim na Anderlonovom blogu :) Slijedivši tragove i veze među blogovima nekako mi je palo na pamet izmisliti toplu vodu i odrediti se prema blogovima općenito i njihovim piscima rasporedivši ih u kategorije. Ovo je mala studija za moju dušu, sređivanje kaosa u tintari. Što želim čitati a što me ne zanima? Kako da znam? Možda će vas zanimati, možda će vam biti korisno. Ako ne - napravite nešto po svome. Blog.hr je slobodna zemlja. Dakle...

Pisaca imamo raznih, ali nekako sam ih pokušao ukalupiti u nekoliko grupa. Kao prvo po ambicijama:
1. Blog? Što je to blog? - negdje su pročitali da postoji blog.hr, otišli tamo, registrirali se, upisali "testing..." i - "Yesssss! Uspio sam!" Nakon toga zameo im se svaki trag. Zadovoljni su osjećajem pripadnosti zajednici bloggera i njihov je krajnji domet "I ja imam blog. Što ću sad?".
2. Blog? Gle, gle, zanimljivo! - napravili su isto što i prva grupa, ali... Boxovi? Hmm zanimljivo, ajmo probati što s tim. Uuuuu, gle, mogu sam napraviti svoj dizajn. Super! Hej, kako je Blue napravio tako mali kalendar? Hmmm, da vidimo, dizajn... kalendar... aha, to je to. Ok,idemo dalje, post... Šta da napišem? Uh, što da napišem...
I tako se ova grupa trudi napraviti nešto prepoznatljivo, prihvaćaju izazov da vide što mogu napraviti, trude se, i zadovoljni su. "...ti sunce, gle, stavili su me na naslovnicu. Juhuuuu!". Ovi bloggeri pokazuju ambiciju prelaza u grupu 3. Osvježavaju povremeno.
3. Blog? Pa naravno da blog! - ovo je grupa starih prekaljenih bloggera, imaju svoj stil imaju prepoznatljivost, oni su znali za blog i prije bloga, znaju o čemu pišu i pišu dobro. Njihovi blogovi su posjećeni, međusobno su povezani imaju redovite čitatelje. Oni su uzor i povod drugima za stvaranje. Barataju informacijama i osvježavaju redovito

Nadalje, jedna od važnih stvari za bloggere koji su redoviti i aktivni je tematika:
1. Dnevnici - stvarno, što još ovome dodati. To su jednostavno dnevnici "Gdje sam bio, što sam radio danas..." Primjer: Misli opasnog uma
2. Informativni - u ovoj grupi pronalazimo, putopise, pravila ponašanja, informacije o filmu i medijima, tehnologiji. Pišu ih uglavnom oni koji navedenom tematikom vladaju i više nego dovoljno da bi mogli o tome pisati ili su uložili dovoljno truda da bi neku temu dobro i informativno obradili. Primjeri: Jesus Quintana, Dalibor
3. Zabavni - pisci zabavnih blogova uveseljavaju svoje čitatelje opisom zanimljivih, događaja, osebujnim stilom i načinom pisanja ili jednostavno skupljanjem viceva iz tko-zna-kojih izvora. Primjeri: od branka, Caranx Sexfasciatus
4. Kritičarski - i kritičara ima raznih, neki se bave ozbiljnom kritikom osoba i događaja, pojava, blogova i još ponečeg. Ima i onih koji će na grub način kritizirati (čitaj popljuvati) i prostačiti po bilo čemu što što nije u skladu s njihovim razmišljanjem i o čemu nemaju pojma koristeći pri tome svetu mogućnost anonimnosti (vidi grupu 8) a uz to zabunom misle da kritizirati znači prikazivati isključivo u negativnom svjetlu. "Hej, blog ti je super!" je također kritika :)Držimo se ipak pozitive, zanimaju nas kritike i osvrti s argumentacijom. Primjeri: Direktor Svemira, Whatever
5. Filozofski i duhovni - izuzetno široka paleta raznih znanstvenih, neznanstvenih rasprava o ljudskoj prirodi, promišljanja o životu, pravdama i nepravdama, ljudskim odnosima, ljubavi... to su unutrašnji tijekovi misli, emotivni bljeskovi, ili pak jednostavne lamentacije na temu "JA". Većina njih zaslužuje pohvale za promišljanje i dobar stil pisanja. Primjeri: Nastassja, tisina..., Love&Marriage, Minam
6. Literarni - blogovi različitih tema ali pisanih s vidljivim književnim vrijednostima, dosta su rijetki ali kvaliteta pisanja je na nivou za objavu knjige ili druge papirnate publikacije. Ako želite nekoga zvati dobrim piscem onda su to ponajprije bloggeri ove grupe. Primjeri: Medo Bembo, Mentalne dijareje
7. Cool - ovo nema veze sa rubrikom Cool Blogs, ali tako sam nazvao ovu grupu u nedostatku pametnijeg naziva. Ovo su blogovi koji su posebni po... nečemu, imaju neku dobru ideju, neko dobro tehničko rješenje, neki posebni način i stil a da pri tome ne pripadaju direktno ni u jednu od gore navedenih grupa.
8. Crap - najveća grupa blogova. Ovo su ili čista iživljavanja pod maskom anomnimnosti, baljezganja ali baš ni o čemu, bez ama baš ikakve ambicije, nešto što otvorite i brzo zatvorite trudeći se isti čas to zaboraviti Primjeri: potražite ih sami, vidjet ćete na što mislim

Sljedeći način na koji vidim blog kolekciju je po dizajnu:
1. Osnovni - koriste jedan od originalnih predložaka jer (a) smatraju da je sasvim dobar, (b)ne znaju kako ga promijeniti ili (c)ne znaju da ga mogu promijeniti ili (d)bave se profesionalnim dizajnom ali im se ne da. Neki dodaju nove sadržaje u boxove, neki ne.
2. Napredni - Uglavnom promjena boja postojećeg originalnog predloška, dodavanje novih linkova, iskorištenost boxova na ovaj ili onaj način. Ovi bloggeri ili znaju kako to napraviti ili su nekog pitali ili su dobro pročitali upute i napravili dobar posao. Primjeri: UK Uncovered, Blue
3. Webmaster - bloggeri koji koriste privilegiju svog tehničkog znanja te na njihovim blogovima možete pronaći raznih sitnica i zanimljivih dizajnerskih i tehničkih riješenja koje mnogima postavljaju znak pitanja iznad glave. "Kako su ovo napravili?". Neki bloggeri koriste svoje vlastite predloške, a znaju kako povezivati sadržaje na svoje servere, vladaju navigacijom, sve u svemu blogovi su im jedinstveni.

I na kraju ovog osvrta ostao nam je još samo stil:
1. Melankolični sa stilom - ovi blogovi ne idu van ako jedna točka nije na svom mjestu, ako velika slova nisu tamo gdje trebaju biti velika, a mala tamo gdje trebaju biti mala. Gramatika, naravno, is a must. Nema prašine i paučina. Nema prostačenja. Sve je ispeglano. Svejedno vam je čitate li takav blog ili isječak u novinama. No povremeno se pojavljuje malo drugačiji stil izraza, ili nešto osebujniji riječnik. Orijentirani su na formu.
2. S posebnim stilom - posebni stil je ono što je težnja svakog bloggera. Nekako poseban stil daje blogu pravi smisao, i to je ono što privlači ljude da dođu ponovo čitati. Tehnički, prepoznatljiv je stil nezamaranja gramatikom barem po pitanju malih i velikih slova. Sasvim je u redu ako su dosljedni. Uglavnom su orijentirani na sadržaj. Prema riječniku, neki stilovi uključuju "bezobrazne" izraze, neki ne, neki se koriste nariječjima, neki posebnim smislom za humor, uglavnom stil izražavanja je ono što bloggerima daje osobnost i prepoznatljivost. Njihov biste post prepoznali na bilo kojem mjestu izvan njihovog bloga. Primjeri: Lovec, Drito, od branka, Belle de jour, Ptica Trkachica, Plodovi zemlje, Zrinsko pismo
3. Bez stila - ovo se ne da objasniti niti opisati, nema stila. Ali to ne znači da ga neće biti, svi smo rođeni bez njega.

Tako, baš sam se sjajno raspisao. I odmah želim raščistiti, nisam pametnjaković niti lumen. U ovaj post ću naknadno dodavati i primjere (linkove) na blogove koji po mom skromnom mišljenju mogu poslužiti kao ogledni primjer pojedinih ovdje opisanih grupa. Naravno, nijedan blog ne spada samo u jednu grupu i nikad neće. Ima prekrasnih mješavina i to smatram dobrim. Zato molim vlasnike blogova koje sam naveo kao primjere da ne uzimaju stvari osobno, a ne zamjerite ako negdje niste spomenuti. Jesam li nekome povrijedio ego? Ostavite mi poruku, sve se može popraviti. I na kraju, za sve koji ovo čitaju. Ja nisam profesionalni blogger, star sam tek sedam hr-blogovskih dana i ova moja promišljanja ne moraju biti ispravna. Ali koga briga, pa ovo je moj blog :). Sve je ovo samo moje viđenje. Zar nije sjajno? :) . Ako ste tek stigli, novi ste i izgubljeni možda vam ovo može pomoći da se prije snađete, da vidite gdje ste i šta možete očekivati a onda - na posao. Ako sam kome pomogao, čast mi je. Happy blogging!

Post je objavljen 16.05.2004. u 19:11 sati.