Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/budan

Marketing

ZIVJETI U SJENI STVARNOSTI

Borivoj Bukva
---------------------

ZIVJETI U SJENI STVARNOSTI

SVJESNOST TRAGACA

Voljna promjena samoga sebe ide putem udubljivanja u
licno i kolektivno nesvjesno. Tako u nasem smislu Mis-
tika se cesto odredjuje kao religiozno nadahnuta spos-
obnost pojedinca za uvid u sopstveno bice, a to se i
postize inspiracijom i koristenjem odredjenih tehnika.
Dajn Focn(Fortune Dion) i Alister Kroli(Alister Krauli)
kazu da je "magija stvaranja promjena u svijesti u sk-
ladu sa voljom".
Neprestano traganje za osjecajima i uzbudjenjima proz-
etim snaznom voljom u nasim mislima postajemo spiritu-
alniji.
Samo razvojem misli postajemo slobodni u pravom smislu
rijeci. Sloboda se radja kada omogucimo volji da post-
ane jos snaznija moc u nasem razmisljanju.Onaj tko po-
sjeduje unutaranju snagu stjeci ce i znanje.
Ova tajanstvena tema opcinjava sve znanstvenike koji
zele prodrijeti u nepoznato.Pri svakom pokusaju da og-
ranicim polje mog istrazivanja, ono mi je izmicalo i
svaki put sam bivao odbacen sve dalje od polazne tacke.
Kako vjerujem u postojanje jednog svijeta iznad smrti,
koji ne mora biti vjecnost, u rijesenosti da vam ga na
najjednostavniji nacin priblizim pristupio sam realiz-
aciji ovog teksta "ZIVJETI U SJENI STVARNOSTI".
Pojedinci su oduvijek tezili da kroz fantaziju i mastu
prodru do samosvjesnosti u mjeru vlastita zivota.
Posjedovati svijest, biti toga svijestan, ujedno post-
ajem svjestan i prostora u kojem egzistiram.
Beskonacnost prostora,ostvaruje beskonacnost moje svi-
jesti. Ta univerzalnost moje svijesti daje mi individ-
ualnost kojoj tezim.
Sufi mudrac Adbdulhalik Gjuduvanija (XII stoljece) iz-
nosi:"Budi svijestan svakog svog udaha. Budi svijestan
sebe uvijek i u svakoj situaciji.Drzi svoju paznju us-
mijerenu na ono sto cinis. Drzi svoju namijeru u svij-
esti prilikom svakog koraka koji poduzimas. Ti zudis
za slobodom i to ne smijes ni jednog trenutka da zabo-
ravis. U svim svojim spoljasnjim obavezama ostani iz-
nutra slobodan.Nauci da se ne identificiras ni sa cim,
ma sto bilo. Bori se protiv svih misli koje su ti tud-
je."
Sri Rama Maharasi nije nikad pridavao narociti znacaj
bogatoj okultnoj tradiciji svoje kulture (Indije),niti
je druge vjezbe Yoge smatrao neophodnim uslovom za na-
jvise spiritualno dostignuce, SEBE - realizaciju.

AKTIVNOST TRAGACA
------------------------
U skoli zivota mi jedino ucimo kroz bol i patnju. Svi-
jet iluzija u kojem zivimo je podesan da nas nauci pa-
tnjama i nevoljama. Kroz patnju trebali bi nauciti ra-
zumijevati teskoce i probleme drugih.
Sanjam, mastam, prisutan u svijetu iluzija ja stvaram
iluzije, medjutim u isto vrijeme ja cvrsto stojim na
svojim nogama, svijestan svojih mogucnosti i stvarnos-
ti u kojoj zivim. Za razliku velike vecine koji uporno
misle da su prisutni u stvarnosti, na zalost daleko od
nje, njihovo je okruzenje svijet cistih iluzija iz ko-
jih se ne mogu nikako izvuci.
ZIVOT, UM, BOG, su apstraktni pojmovi i baziraju se na
cistom procesu, sve je to problem spontaniteta, na ko-
jem se zasniva ovo moje kazivanje, napisano kroz tekst.
Razlika izmedju ucenog i ostalih je u tome sto ucen co-
vijek zna da nezna, dok ostali to ne znaju.Ucen covjek
nista ne moze nauciti,ucenje je privid.Jedino sto pre-
ostaje jeste traganje za uspjesnom metodom prisjecanja,
a to se postize kroz razgovor i prakticnu djelatnost.
Biti svjestan onoga sto se radi, znaci biti svjestan
samoga sebe, tj. subjekta koji tu djelatnost obavlja.
Suvremeni okultizam naglasava da nema ispravnije navi-
ke od svjesnog rada.
Od tradicionalnih okultista jos je Buda ucinio raskid sa asketizmom,jer
je prosvetljenje dozivio upravo nje-
govim napustanjem(ostali su zapisi da se tada poceo bo-
lje hraniti).
Zen, ne zahtijeva povlacenje iz svakodnevnog, obicnog
zivota, omogucuje istrajnom prakticaru prosvetljenje
upravo kroz obavljanje najobicnijih stvari i svakodne-
vnih poslova.
Prihvacanje obicnih stvari i svakodnevnih dogadjaja,ne
gledajuci u njima nuznost i moranje, vec mogucnost da
se kroz njih izrazi sebe.Sustina Zena je da sve sto se
radi, radi sa punom paznjom, kao da je to najvaznija
stvar na svijetu(kako to Don Huan takodjer navodi).
Nesvakidasnji dozivljaj ili vizija koja vam se javila,
tako da ste je prozivjeli, predstavlja prekretnicu u
vasem odnosu spram nepoznatim. Potrebno je uroniti u
zivot, dozivjeti sebe kao besmrtno, neunistivo bice,
treba sebe dozivjeti.
Vise takvih dozivljaja lagano ce vas odvlaciti od sva-
kodnevnice i vi privuceni pocinjete shvacati i drugu
duhovnu stranu zivota, tajanstvenu, lijepu, isto tako
interesantnu SJENU STVARNOSTI.
Treba proci kroz prozivljeno iskustvo, da bi se rijec-
ima moglo izraziti ili napisati. Ta vizija ili doziv-
ljaj, pracen nesvakidasnjom promjenom koju ste kroz
prozivljeno uspjeli shvatiti, osjetiti, dozivjeli pri-
tom transformaciju svijesti, gotovo je nemoguce rijec-
ima izraziti i vjerno drugima prenijeti. Koliko god se
trudili i koristili sve mogucnosti prijenosa misli i
rijeci, prisutni ce ostati hladni ili sumnjicavi prema
vama, vi ste bili i ostali neshvaceni.Distanca koja je
do tada postojala izmedju vas i okoline biti ce jos ve-
ca.
Prebacuje mi se sa zaviscu da imam puno srece u zivotu,
da sam nezainteresiran za stvarnost, da se samo zezam,
sve lako sticem,"lako je tebi kad drugi rade za tebe",
i slicne konstatacije...
Svi takovi ne vide, odnosno ne zele priznati da su u
krivom i da nemaju pravo donositi takve zakljucke. U
borbu za znanjem ne zele se upustati, a za poteskoce koje trebaju
prevladati traze krivca u drgima.Vjecitih
"buntovnika bez razloga" uvijek je bilo u vecini.
Materijalna strana zivota i zgrtanje bogatstava nikad
me nije zanimala, novac je za mene oduvijek predstav-
ljao nuzno zlo. Na stazi duhovnog razvoja nalazim se
vec dvadesetak godina. Zahvaljujuci znanju, ako sam i
postigao koji materijalni probitak, bilo je to samo u
interesu mog duhovnog razvoja, sa izuzetno za mene bi-
tnim povjerenjem,stjecenim kod drugih ljudi.Nakon spo-
znaje neceg novog do tada nepoznatog i proboja u sferi
novih spoznaja, uslijedit ce razvodnjavanje ili rasip-
anje znanja,pred otvorenim prostorom u koji svojim up-
adom nam se otvorio. Tek tada u cudu konstatiramo da u
stvari nista ne znamo, stigli smo do zida i stavljeni
pred kusnju. Kamo i kako dalje?
U prodoru ka visim i novim spoznajama,u momentu probo-
ja nakon ushita, srece i zadovoljstva postignutim, sto
traje izvjesno vrijeme,nastupit ce; praznina, neraspo-
lozenje, malaksalost i depresija, nezadovoljstvo sobom
i dostignutim. Intenzivna bol prociscava,tad treba iz-
drzati. Prava radost nikad ne postoji, ona je uvijek
pracena bolom. Nakon uzleta nastupa prizemljenje, pad,
udarac, bol i patnja.
"Cemu sve to, zbog cega i zasto, zasto toliko ulozenog
truda i sredstava? Ima li sve to svrhe?Zasto ja to ci-
nim?", u tim trenucima potrebno je uspostaviti kontro-
lu nad sobom i situacijom,da sebe vidimo i smirimo,ta-
ko da svijest preuzme najispravniji izbor. Potrebno je
otkriti modalitet mira i spokojstva.
Neraspolozenje sobom u svim prilikama je predvidivo i
prisutno, stoga je potrebno izbijeci novim i visim st-
remljenjima i ciljevima, koje postavljamo pred sebe.
Izbjeci neraspolozenje moguce je jedino, ako postignu-
ti uspjeh shvatimo kao kariku u lancu uspjeha prema ne-
kom visem i u ovom trenutku dostiznom cilju ili idealu.
Postignuti uspjeh treba nam dati podrsku za sljedeci
blizi dosezni cilj sa vec definiranim rokom i aktivno-
stima koje su u tijeku.
Kada sto dosegnuli i postigli kompletno zaokruzenje ze-
lje i ogranicenje sadrzaja svijesti, prizovite snagu
za njeno izvodjenje i za trenutak bljeska sve ce biti zavrseno.

DVOJNOST LICNOSTI
----------------------

Svijet ne pokrece jedna jedina dusa,vec mozda veci br-
oj dusa, zasigurno najmanje dvije. Jedna je stvaralac-
ka dobra dusa, a druga je suprostavljena i proizvodi
suprotan ucinak. Nacelo je organiziralo svijet i uvelo
harmoniju koja potjece od oprecnih elemenata sto nije
unistilo rusilacku snagu,vec je ograniceno na to da je
usmjerava. Prevladava bolje nacelo. Njemu tezi i pok-
rece ga stvaralacko nacelo koje odrzava prirodu,dok se
nacelo razaranja i pokvarenosti od njega udaljava pok-
usavajuciga unistiti. Bice koje istinski predstavlja
razum i dobrotu, uzdize se iznad pokvarenosti i prom-
jena. Dusa se pokrece, uzdize i krece po vertikali,ona
vertikalizira.
Izmedju dviju krajnosti, krajnosti kao lose postavke
zla, one negativne, i krajnosti kao savrsenstva i vrh-
unca nadahnuca, one pozitivne, postoji srednji put ko-
jim se ide.
Ici srednjim putem bez krajnjih uplitanja nije pozelj-
no, put je monoton, dosadan, spor. Psiha se ne smije
uspavati. Dobrim zivotom covijek omlitavi i opusti se,
javlja se opsjednutost uzicima nakon toga. Nastupa de-
presija, pasivizicija kao kontra akcija. Problem je u
postojanju krajnjeg zadovoljstva.
Zahvacati krajnosne odrednice je pozeljno, ali tako da
vam krajnje lose, tj. zlo, daje impuls i nadahnuce za
probitak u duhovnom razvoju. Stoga svijest treba gnja-
viti, presiju vrsiti nad njom. Covjek je slobodan,pod-
rucje slobode je fiksno, to je vertikala i srednji put
kojem stremi, i kojim je potrebno da se krece. Postoje
i moralni zakoni na tom putu kojih se treba pridrzava-
ti. U svemu tome treba biti izuzetno oprezan, a poanta
je i umijece u balansiranju izmedju krajnjih suprotno-
sti jedne licnosti, izmedju dobra i zla.
Po vertikali srednjeg stupa, vertikalizacijom ide se
navise, samo u slucaju duzeg zadrzavanja na pozitivnoj
strani. U suprotnom zadrzavati se duze u sferi negat-ivnog upliva, sve
ukazuje na pad i polaganu stagnaciju
duha i same licnosti. Netocna je tvrdnja, sa kojom se
ja ne mogu sloziti da se ekstremizam javlja kada se ne-
ma osjecaj za izbor.
Takva tvrdnja u ovom slucaju ne vrijedi. U svemu tome
treba biti izuzetno oprezan, a poanta i umijece je u
balansiranju izmedju dobra i zla,akcije i reakcije,ta-
ko napreduje onaj tko dodje na stazu.

VIDLJIVI I NEVIDLJIVI SVIJET COVJEKA
------------------------------------

FIZICKO TIJELO, nastanjuje tjelesnu razinu,prima i pre-
daje informacije putem pet osjetila. Napaja se hranom,
vodom i zrakom. Tvori ga gusta materija koja vibrira
niskim frekvencijama. Istinsko bice, nesvjesno ja, pos-
redstvom fizickog tijela stice iskustvo tjelesnog svi-
jeta.
ETERICKO/ASTRALNO/TIJELO, je u biti najvazniji covjek-
ov osjetilni organ. Uglavnom se poklapa sa svojim tje-
lesnim pandonom. Poput fizickog je zbiljsko tijelo,vi-
brira mnogo vecom frekvencijom. Svrha astralnog tijela
je opskrba fizickog tijela neophodnom energijom koja
ga odrzava osjetljivim na podrazaje i prikljucenim na
energetsku mrezu koja prozima kozmos. Postize se pos-
redstvom cakri, sporednih energetskih sredista i meri-
dijana koji ih povezuju, kao i aure koje okruzuju ti-
jelo i tvori oko njega jajoliki oblik, zastitni stit.
MENTALNO TIJELO, interpretira etericko i fizicko tije-
lo. Prima misli beskrajnog uma pri njihovu prelazu s
duhovne na mentalnu razinu. Pri vidanju osobitu vaznost
pridajemo mentalnom tijelu, jer se mnoge bolesti radj-
aju u njemu. Poremecaji se prenose na etericko tijelo
uzrokujuci neobicne zelje, ukoliko aura je oslabljena te moze potkopati
zdravlje mentalnog tijela ne nauci li covjek procistiti negativne misli
i zamijeniti ih pozitivnima.
SPIRITUALNO TIJELO, nastanjuje spiritualnu razinu koja je prebivaliste beskrajnog uma, titra najvisim vibracijama. Ljudski duh je ocitovanje sijeline svijeta, slabljenje duhovne povezanosti s cjelinom svega, slabi spiritualno tijelo.

Suprotnost(dualizam)je prisutan svuda oko nas, pocevsi
od: +/-, zensko/musko, smrt/zivot, materija/antimater-
ija, pakao/raj, tijelo/dusa, materija/duh, djavo/bog,
zlo/dobro, osjetila/duh, bioritam/fizicki,emotivni,in-
telektualni ciklus/krecu se od /+ ka -/,pulsiranje sr-
ca/sistola i dijastola/, pulsiranje kozmosa/ekspanzija
i kontrakcija/...

Mandala/talisman/ Yina i Yanga predtavlja jedinstvo sv-
ijeta i samog bica,u smislu dopunjavajuceg spajanja mu-
skog i zenskog, tamnog i svijetlog, noci i dana, onog
sto je gore i onog sto je dolje, u obliku koji takodjer
podsjeca, kao svastika, na tocak koji se okrece.

Teozofi razlikuju sedam planova s kojima korenspondira
sedam tijela covijeka. Mi imamo sedmostruku koncepciju,
tako i termine iz sanskrita i egipatske tradicije:
Individuu, tu Trijadu cine:
--------------------------
ATMA/s/-monada, volja ili KU/e/-bozanski duh
BUDDHI/s/-intuicija,ljubav ili SHEJBI/e/-spirit. dusa
MANAS/s/-mental,um,intel. ili BA/e/-dusa razuma

PERSONU cine:
--------------
DUHOVNA RAZINA - KAMA MANAS/s/-mental zelja ili
HATI/e/-animalna dusa
ASTRALNO TIJELO - LINGA SHARIRA/s/-emocionalno(astr.ti-
jelo) ili KA/e/-etricki dvojnik
ETERICKO TIJELO - PRANA SHARIRA/s/-vitalno(energet.)
ili ANKH/e/-zivotna sila
FIZICKO TIJELO - SHTULA SHARIRA/s/-fizicko-etero tijelo
ili SHAT/e/-materijalno tijelo.

Drvo zivota predstavlja vjerno odnose kozmickih snaga
u covjeku i univerzumu. Sluzi za klasifikaciju okultnog
znanja, kao psiholoska masina samorazvica i rjesavanje
prakticnih problema.
- Desni stup/muska aktivnost/ je aktivni/+/stup, /+/fa-
za ocitovanja, otac, energicnost, silina, milosrdje,ne-
ograniceno darivanje.
- Ljevi stup/zenska pasivnost/ je pasivni/-/stup,/-/fa-
za ocitovanja, majka, suzdrzavanje, kaznjavanje, oblik
sudjenja.
- Srednji stup predstavlja covjekovu aktivnu svjesnost,
blagost, sintezu.

I na kraju ovog pasusa da spomenem i FOHAT, od znacaja
za ovo moje kazivanje. Nas fizicki atom nije materija,
on se sastoji od milijardi tacaka svijesti treceg Log-
osa, sa svrhom izgradnje vidljivog svijeta. Fohat stva-
ra rupe u prostoru /Tajna nauka/. Rupe ispunjava svescu
Logosa, rotira u obliku spirale.U tri spirale teku st-
ruje razlicitog elektriciteta, sijaju u svim bojama sp-
ektra/za svaki atom zasebnom/ i odzvanjaju tonovima os-
novnim prirodne tonske lestvice, za odgovarajuci atom i
odgovarajuci ton.

SLOBODNE AKTIVNOSTI
-------------------------

Zelja za znanjem je nacin oslobadjanja duse. Prema sk-
rivenim karakternim osobinama, sklonostima i u skladu s njima, potrebno
je odabrati jednu ili vise slobodnih
aktivnosti,kao suprotnost radnim obavezama i poslu ko-
jeg obavljate u poduzecu gdje radite.Slobodne aktivno-
sti mogu postati i vise od razbibrige, jer spajamo ugo-
dno sa korisnim, postat ce velika pomoc u savladavanju
najslabijih strana i razvijanju najboljih.
Razna druzenja kroz razgovore i aktivnosti razvijaju
sposobnost analize i drustvenosti. Kao suprotnost i
protuteza u prevladavanju nagomilanih problema, ja sve
to rjesavam kroz slobodne aktivnosti. Ne zadrzavam se
duze vrijeme na jednoj, samo do trenutka zasicenja, po
potrebi mijenjam aktivnost i cinim kasnije nesto drugo.
Konstatirao sam da prebacivanjem sa jedne na drugu ak-
tivnost preventivno djelujem, tako na najbolje moguci
nacin rijesavam se tijekom dana svih nagomilanih ment-
alno-emotivnih poteskoca. Meni Yoga, TDM ili Autogeni
trening kao relaksacija nisu potrebni, sve razrijesa-
vam kroz Yogging. Da napomenem i to, sa Yogom, TDM-om
ili Autogenim treningom puni uspjeh i djelotvornost mo-
gu postici samo oni koji posjeduju ogromnu sirinu zna-
nja, u suprotnom efekti su neznatni.
Napor i poanta je u tome da svoju losu, zlu osobnost,
moje negativno, preusmjerim u stvaralacki rad, i da je
to pod kontrolom onog dobrog pozitivnog Ja.Tako da zla,
negativna, rusilacka i probitacna energija, djeluje na
prevladavanju prepreka u podrucju pozitivnih umnih dje-
latnosti, svakako pod njenom kontrolom. Sram(stid) je
najintimniji socijalni okov, koji nas prije svih konk-
retnih pravila savijesti, veze uz opce standarde pona-
sanja. Potjece iz tjeskobnosti i mrzovoljnosti mirenja
s nuznostima, koje propisuje "sistem potreba" podrust-
vljenih bica. On je glavni cinilac, prekidac na kojem
se upravljanje izvana prebacuje na upravljanje iznutra.

Postoji suprotnost izmedju filozofije i sujevjerja.
Ljudski duh spremno prihvaca suprotne stavove posebno
kad su u pitanju moral i vjera, jer je veoma velika razlika izmedju
teorije koju stvara razum i prakse ko-
ju podsticu osjecanja. Ako je mudrac emocionalno bice,
tada on sebi mora odrijesiti unutarnje instancije pot-
iskivanja.
Treba li drugog dokaza za nepoznate ogromne rezervoare
energije, koji se kriju u nasem tijelu. Kljuc za rije-
senje napetosti izmedju tih gledista je u tome da shva-
timo kako uporno nastojanje na sopstvenim interesima
predstavlja samounistenje. Kao sto su velikani filozo-
fije Zena oduvijek znali, najbolji ishod je ponekad mo-
guc, samo kad ljudi odustanu od traganja.

SPORTSKE AKTIVNOSTI
-------------------------

Veza izmedju okultizma i sporta,odnosno borilackih vje-
stina, prisutna je jos u budhistickim svetistima, kao
posljedica imitiranja pokreta raznih zivotinja koje su
monasi u casovima odmora izvodili da bi se relaksirali
prije i poslije dugotrajnih meditacija. Poznat je red
medju tibetanskim lamama koji dozivljavaju prijelaz u
visa stanja svijesti nakon dugotrajnih trcanja.
Kod aktivnih vjezbi(plivanje, atletika, gimnastika) kao
i borilackih vjestina angazirano je cijelo tijelo.Cilj
je da se poboljsanom cirkulacijom krvi stimulise nervni
sistem cijelog tijela, usavrsavanje koordinacije pokre-
ta(cime se razvijaju odredjeni centri u mozgu),jacanje
volje, te privikavanje na pravilno disanje.
U fizicke vjezbe, uz tjelesne vjezbe i borilacke vjes-
tine, spadale bi i vjezbe disanja i relaksacije.
Dr.sc. Josip Golcic iznosi: "Maraton je kao radjanje.
Uvijek se kaze nikad vise, da bi se nakon zaboravljen-
ih patnji to isto ponovilo jos koji puta. Jer, trcanje
je ovisnost, a maraton magnetski privlaci reprizna vra-
canja na mjesto zlocina i prezivjelog Suicida, uz neki
mazohisticki sarm poznat samo maratoncima."
Pretrcao sam Venecijanski maraton 10. 0ktobra 1993. za
4,06,20 i stigao na cilj 2920. Na staru maratonske ut-
rke bilo je prijavljeno oko 5.200 trkaca, na cilj je
stiglo 4.217, od tog broja 267 zena. Pobjednik utrke
bio je Brazilac Castro, u vremenu 2,10,06.

LJUBAV
-------

Seksualno iskustvo je mozda najvisi oblik ekstaze kod
ljudi, dok su u svom zemaljskom obliku, kojeg mogu do-
zivjeti. Zbog toga mnoge religijske slike istoka prik-
azuju muskarca i zenu - koji obicno predstavljaju bo-
ga i boginju - u najintimnijem zagrljaju.
Seksualni nagon je velika pokretacka sila. Mnogi ljudi
koriste razne metode da bi uzdigli seksualni pokretac,
a tada se mogu okrenuti spiritualnim stvarima. Orgazam
predstavlja prag nadsvjesti. Oni koji zive normalnim
seksualnim zivotom - zbog cega on i postoji - povecav-
aju svoju seksualnu snagu. Seks se ne smije zloupotre-
bljavati, ali s druge strane, ne smije se odbacivati.
Seksualno opcenje opravdano je samo za one koji se vo-
le, za one koje povezuje duhovna privlacnost, a sjedi-
njenjem dusa dostize se mnogo vece zadovoljstvo.
Zudnja, patnja, ne mogu se izbjeci. Misli, rijeci, di-
jela, treba ciniti u skladu sa prirodom. Ispravan cilj
je u usmjeravanju energije.Tako i Epitet govori o "vl-
adanju volje nad strastima".Ispravan je stav u potrazi
za vlastitim identitetom, oslobodjenje licnosti. Pot-
rebno je uciniti da se Tana(zudnja) u svijesti trans-
formira.Rijesenje je da strasti nize prirode treba za-
mijeniti strastima vise prirode, strasti tijela trans-
formirati u strast duse i vise od toga.
Misljenja starih mudraca uvijek su bila da se zivoti-
nji mora dopustiti da zivi, ukoliko je ona uvijet cov-
ijeka. Nista se ne smije gusiti, a najmanje strast.
Kada se jednom muskarac ili zena odreknu od neke stva-
ri, oni postaju njeni smrtni neprijatelji. Tako i oni
koji se odreknu seksualnih odnosa, okrenuli okultizmu,
ona pokretacka sila koja je dotad bila usmjerena prema
seksualnim avanturama, preusmjerit ce se prema okulti-
zmu. Takvi ljudi su veoma cesto skloni neuravnotezeno-
sti, skloni su pricama da je napredak moguc jedino ako
se odbaci seks. Nista ne moze biti fantasticnije ni
izopcenije od seksa, naprimjer "celibat". Upravo naj-
veci okultisti, vodeci normalan zivot, napredovali su
u metafizici.

ALKOHOL, DROGA, DUHAN, CAJ
---------------------------------

Predsokratovska Grcka kultura oblikovala se smatra Ni-
etzsche, na pravom omjeru i skladu Dionizijskog eleme-
nta (snage, preobilja zivota,zasnovanog orgijastickog
praznickog pijanstva) i Apolonskog elementa (trijezne
mjere i mira).Suprotnost i suradnja tih dviju sila po-
stize svoj vrhunac u Grckoj tragediji.
"Povijest borbe morala protiv osnovnih instikata zivo-
ta najveci je nemoral za koji je ikada znao svijet" -
kazao je Nietzsche.
Moralno je ponasanje problem o kojem se spoticala vec-
ina moralistickih filozofa, a trebalo bi za sva vreme-
na shvatiti ono sto su Kineski filozofi vec davno zna-
li - naime da osjecanje a ne logika, podrzava "super-
ego".
Prisutno je da se nekoga alkohol prima dok druge ne,
nije li to povezano sa podsvijesti, nisu li ti pojedi-
nci prijemcljiviji i blizi toj oblasti nepoznatoga iz
kojeg je moguce izvlaciti uz pomoc alkohola ili drugih
opojnih sredstava ono tajanstveno, nepoznato, nedokuc-
ivo.
Postoji faza pod utjecajem alkohola, u alkoholiziranom
stanju, kada postizemo vanredne rezultate na polju st-
varalackih aktivnosti. Trebalo bi tada snimiti sve sto
se zbivalo i kasnije izvlaciti ono najbitnije, na zal-
ost faza nadahnuca traje veoma kratko. Tako u Samaniz-
mu centralna figura je Saman, vrsta maga svecenika,ci-
ja je obuka izvedena iskljucivo uz pomoc astralne pro-
jekcije.
Sposobnost se postize kroz rigorozan trening,koji obu-
hvaca koristenje biljnih droga i stanje transa kroz ig-
ru. Don Huan je ne malo puta izlagao Karlosa Kastanedu
nevjerojatnim postupcima.Ovi postupci su Kastanedu ce-
sto dovodili do ivice ludila. Naravno, cilj razbijanja
intelekta niposto nije ludilo, vec ovladavanje intuit-
ivnim nacinom spoznaje.Don Huan,Karlosu Kastanedi vise
puta skrece paznju da uzimanje droga nije sustina mag-
ije, vec samo jedan od mogucih puteva za oslobadjanje
(od cula) zarobljene percepcije.
Upotrebom nekih anestetika, LSD i slicnih droga, paci-
jent ostaje neosjetljiv na bol i okolinu uopce. Popra-
tni efekti u nekim svojim vidovima slicni su dozivlja-
ju izvan tijela,takodjer bolesnici mijenjaju svoj stav
prema smrti i vise ne izrazavaju strah prema njoj kao
prije.
Moje prvo vantijelesno iskustvo koje sam uspio regist-
rirati u svojoj cetrnaestoj godini, bilo je pri visok-
oj temperaturi Upale pluca.
U vecoj mjeri nesvjesni pojavni oblici konzumiranja al-
kohola, droge ili cigareta navode nas nasoj teznji ka
izvornosti svog bica.
Moj odnos prema sportu i alkoholu najbolje je izrazen
kroz Venecijanski maraton.Uz pretpostavku da se za ma-
ratonsku utrku moze pripremiti za 6. mjeseci, onaj tko trci, a ja sam
to ucinio u roku tri mjeseca, 5.200 tr-
kaca sa Venecijanskog maratona bi bilo 0,001% ukupnog
broja stanovnika Hrvatske.Sto podrazumijeva 0,001% iz-
uzetno zdravih sportasa, za taj nadcovjecanski napor.
Da napomenem i to da je na poslednjoj maratonskoj utr-
ci odrzanoj 1993.godine u Zagrebu bilo prisutno oko 80
maratonaca. Pitam ja vas, moze li maratonac biti - al-
koholicar? Tvrdim sasvim sigurno da, NE! Ako netko od
njih s vremenom na vrijeme i popije, tko je ta osoba:
Alkoholicar, Sportas, ili NADCOVIJEK?
Sa ovim zakljuckom ja ni u kom slucaju ne podrzavam al-
koholizam.

KA IZVORU
------------

U momentu prvih pojavnih oblika svijesti i vidjenju sve
prisutne zbilje kojoj prethodi zamagljenost - nemoguc-
nost u jasnom vidjenju i slusnosti koja nas okruzuje,
mi trazimo utociste. Transcedentirajuca svijest nadil-
azi moc poimanja u svom razvojnom obliku, od momenta
nastanka, radjanjem novog bica,za koje se moze reci da
svijesnost ne postoji, bice ne posjeduje svijest o bi-
lo cemu. Potpunim blazenstvom i mirom(nirvana) u utro-
bi majke kao i prvim mjesecima zivota, nasa podsvijest
tezi toj izvornosti, otud povezanost i prisnost kao i
teznja sjedinjavanju na izvoru zivota.
Impulsi svijesti prethodnih zivota jos iz utrobe majke
nakon rodjenja, lagano se gube, zamjenjujuci svoje ot-
cvale latice mladim pupoljcima novonastalog zivota.Na-
stanak nove u neprimjetnom nestajanju stare svijesti,
to pretakanje i stapanje starog i novog, u nirvani na-
stalo, je izvor kojem tezimo.
Zivot misli zraci iz naseg bica prije rodjenja,ili jos
bolje, prije zaceca. U njega se zelim ja vratiti.Da bi
na svijesnom putu krenuli naprijed, potreba je za pov-
ratnim impulsom, onim nazadnim, rusilackim, po nas bo-
lnim. Potreba za momentom kada smo nesvjesno u sveopc-
oj ruznoci kao cudo prirode, prvim udisajem zraka uz
plac, ugledali svjetlo dana i nagovijestili prisutnost
bica u nastanku. Uz bol i grc, to zlo urezano duboko u
nasoj podsvijesti, dodato jos jedno u inkarnacijskom
nizu nase sveprisutnosti, sada ojacano, - nece nam da-
vati mira cijeloga zivota.
Tako i R.D.Laing kazuje da: "proces ulazenja iz ovog
svijeta u drugi i vracanje iz drugog svijeta u ovaj sv-
ijet isto je toliko prirodan koliko smrt, porodjaj ili
radjanje."

MOJA PODVOJENOST
----------------------

Duboko u sebi, u svojoj nutrini u ranoj mladosti pre-
bivale bi i izbijale na svijetlo dana dvije ili vise
osoba.
Jedna dobra, plemenita,pazljiva,odmjerena uz to i vri-
jedna, i druga prkosna, lazljiva, bez kontrole, rusil-
acki nastrojena. Kako kad i po kojoj potrebi, smjenji-
vale bi se i prkosile jedna drugoj.
Otac je bio strogih patrijahalnih nazora,zahtijevao je
rad, red i disciplinu. Uz to bio je i vojno lice. Maj-
ka poslusna i privrzena ocu, zracili su nadasve sigur-
noscu utocista u kojem sam stjecao svoja prva zivotna
iskustva. Pod nadzorom roditelja, poglavito majke, us-
pjevao sam nekako ukrotiti moje drugo neposlusno ja.
Astrolog Maja Loncaric za Skorpiona iznosi da je:"ele-
menat voda, ali ona tekuca vatra u cijim venama tece
zivot i krv. Vladari su Mars bog rata i Pluton bog pa-
kla. To je slozeni znak u kojem se sastaju zivot, smrt
i uskrsnuce. Voli rizik i komplikacije. Uzitak i smrt
za Skorpiona su povezani. Njegova podsvijest je inten-
zivna,cesto se neuredno manifestira i prouzroci mu eg-
zistencijalni strah. Sto je situacija teza i opasnija,
to mu je borba sladja, a snaga jaca,hrabriji je i ori-
ginalniji."
Ovome vise nije potreban nikakav komentar.

NASTANAK I PRIJENOS IDEJA
-------------------------------

Djelovanjem na vise podrucja ja usmjeravam iznalazenje
problematike prema razrijesenju, tako da iniciram pod-
svijest za iznalazenje rijesenja, koje ce se samo po sebi pojaviti i
isplivati na povrsinu.
Bez prisile, potrebno je ostaviti prostor i cekati da
problem sazre, pojavit ce se sam ili u kombinaciji sa
drugim, u snu ili na javi. Razvijajuci navedene sklo-
nosti kroz razne slobodne aktivnosti, ustanovit ce te
da vam ideje naprosto pristizu sa svih strana, ne pri-
siljavajuci se i ne zeleci, vama se na tajnoviti nacin
ispreplicu, nadopunjavaju i prosiruju vidici. Onog mo-
menta kad vam je iskrsla ideja, ona se mora registrir-
ati, njena pojava, bljesak ili ukazanje, brzinom kojom je pristigla
ideja ce i nestati ne budete li je zapis-
ali.Krajnji cilj nije bitan,bitan je put kojim se ide,
jer nemamo puno koristi od savrsenog znanja, jer inic-
irani je zivi mrtvac, takodjer niti od neznalice ili
ludjaka, kao dvije suprotne krajnosti.
Putem kojim hodi mistik u svojoj vertikalizaciji i pr-
ijenosu svog znanja na ucenika, stice se uvid u nova saznanja i prava
je svrha puta, upravo u takvom poste-
penom prijenosu znanja, da bi se moglo shvatiti i pre-
nijeti dolje medju neuke. Prelaskom na stazu, tijekom
vremena shvatit ce te da ste dobili svog "vodica", ko-
ji prenosi ucenje i ukazuje na put, a na vama je da se
pokusa "uhvatiti" ono sto je "receno". Vodic se takod-
jer javlja i u vidu zelje, ukazuje mi na zelju koju ja
ne smijem realizirati. Po svojoj prilici On me iskusa-
va. Obicno u takvim prilikama ja zelju ispunjavam, ta-
da se javlja strahoviti otpor, nastaju lomovi, sve ok-
oncava na trajnim prekidima veza, iz kojih poucen ja
izlazim kao pobjednik. Najsigurniji i najbezbolniji su
slucajevi kada se meni poznata osoba na jedan neposre-
dan, nenadan, spontan u nizu osebujan nacin, povjerava
i ukazuje na ono sto mi je za ciniti. To treba osjeti-
ti!!!
Istog momenta bez razmisljanja ja prihvacam poruku jer
sam osijetio svog "vodica" ili "gospodara" pretocenog
u lik poznate osobe, kroz osobu prijatelja ili prijat-
eljice On se meni obraca, prati me pogledom, ja osjec-
am taj blagohotni pogled pun ljubavi i paznje. To tra-
je trenutak, ipak dovoljno da bi se shvatilo.

U STVARALACKOM ZANOSU
-----------------------------

Pojedinim ljudima se pripisuje priroda snaznija od pri-
rode obicna covjeka. Njihova ih snaga stavlja daleko
iznad naseg polozaja, a bozansko se nacelo u njima ne
pojavljuje u cistom obliku jer su istovremeno dio bes-
tjelesne prirode duse i osjetilnih mogucnosti tijela.
Osjetljivi su na ugodu i bol,a sve naklonosti koje pro-
izlaze iz tih promjena unose nemire u vecoj ili manjoj
mjeri onima koji ih osjecaju. Poroci i vrline uvjetuju
razlike medzu tim preuzvisenim duhovima jednako kao i
medzu obicnim ljudima.
Ako covjek posjeduje ono sto zovemo nadahnucem, ako je
on dobar umjetnik, frekvencija njegovih vibracija mno-
gostruko je visa od normalne.Kad-kada to umjetniku sme-
ta, on tesko zivi s tim.Buduci da su njegove vibracije
brze, sklon je da gleda ostale ljude kao za manje vri-
jedne smrtnike. Medzutim,djelo koje stvara tako je do-
bro da se mogu zanemariti njegove musice i uobrazilje.

Stara Hindu mudrost kaze: "Iz strasti slijede bezumna djela koja
smucuju duh; smucen duh zaboravlja istinu i
budnost svoju; tko napusti budnost svoju, taj u propa-
st svoju hrli..."

"Covjek se mora cuvati iskusenja slobode, osjecajnosti i spoznaje, koju
mogu podnijeti samo oni retki. Teznja
za opasnom privilegijom uzivanja culnih zadovoljstava
i zbog preuranjene posvecenosti u caroliji smrti to je
cin "smrtonosne pozude" i rijetko se prevladava, jer
time krsimo vrhunske zakone po kojima "savrsenstvo pri-
vlaci smrt" - kazao je Filip Arijes.
Stoga mene i ne iznenadjuje drskost mladog covjeka jer
smo svjedoci neobicnosti pojedinih ljudskih sudbina,
gdje se susrecu mjesavina erotizma slijepe poboznosti
i vjere u ono sto stvara, i same smrti sa kojom se na
kraju suocava. Takodjer Filip Arijes na drugom mjestu
iznosi da je strast smrtonosna: "izvan trenutka bozan-
ske punoce, radosti, ljubavi i ljepote,koja je takodj-
er saznanje. Covjek moze da bira samo izmedju harmoni-
cne smrti i ruznog, bolnog poraza.Ako dostigne svu pu-
nocu, on, znaci, prirodno tezi i "vjecnu odmoru","sav-
rsenom spokoju".
Strast Ljubavnika smrti vezana je uz ljubav, erotizam,
predstavlja ravnotezu, harmoniju, izmedju: " patnje i
umiranja ili jos bolje "uzivanja i umiranja".
Pretvorba zla u dobro, transformacija ljepote, ljubavi
i istine,do kraja snaga projekcije(mudrosti) obojit ce
cijeli svijet.
Zaronivsi u ponor dubine svoje duse, cjelokupno sazna-
nje jednog vremena, nije moguce iznijeti na vidjelo.

UMJESTO ZAKLJUCKA
-----------------------

Najvisa mudrost kad-tad mora zasvjetliti onome tko mi-
sticki gleda i tko uporno hodi putem saznanja. Traga-
nje za osjecajima i uzbudjenjima prozeti snaznom voljom
i mislima, dovest ce nas na put samorealizacije. Kada
razumijete zlo - ono je krajnje korisano - to se na za-
lost mnogima ne da objasniti. Od tuda i moj ispis vez-
ano uz seks, alkohol i fizicki napor, u neku ruku kao
pokretackoj sili i nuznom zlu, potrebnom da bi se sam-
orealizacija licnosti mogla sto uspjesnije i ostvariti.
Polazeci od sebe, smatram da je sve to isto tako pris-
utno u dobroj mjeri i kod drugih ljudi.
Razvojem potencijala i kreativnih mogucnosti darujuci
ih drugima, najveca je sreca po nas, a za nju se treba
izboriti.Prihvatiti izazov rizika i zivotne borbe zbog
znatizelje spoznaje, mogu samo rijetko nadahnuti poje-
dinci.S toga u zivotu treba maksimalno uzivati i ispu-
niti sve tjelesne prohtjeve.To se poklapa sa starim po-
ganskim vjerovanjem gdje je sveta bila samo plodnost
zemlje i psihofizicko zdravlje svakog pojedinca.
Moramo se osloboditi svih negativnih osjecaja, nikoga
mrziti, nikoga osudjivati, nikoga prezirati, pruzati
paznju i ljubav sebi i drugima.
I na kraju da okoncam ovaj tekst stihovima ove moje
pjesme:

PROLAZNOST
--------------

U dvorac od suza
udjoh i izadjoh.
Zidove tamne, svjetle,
i sjena prolaznosti, ostavih za sobom.
Na putu svome u vjecnost...



U Rijeci, 28.02.1994. Borivoj Bukva


Post je objavljen 21.03.2005. u 21:34 sati.