Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/knjigoljub

Marketing

O INCESTUOZNOSTI U HRVATSKOJ KULTURI



Ljudi iz portala Arteist su prije nekoliko dana na svom fejsbuk profilu ponovno objavili tekst Maje Hrgović iz 2014. o INCESTUOZNOSTI U HRVATSKOH KULTURI (taj tekst je dostupan OVDJE), i postavili su pitanje "JE LI SE OTAD NEŠTO PROMIJENILO?".

Evo što sam im ja odgovorio :



Nije se ništa promijenilo od 2014.kad je ovaj tekst napisan i objavljen.

Ufff, tješka grješka, mea culpa, promijenilo se! Ali nagore!

Npr.kulturne rubrike većine dnevnih novina pretvorile su se u reklamne biltene pojedinih izdavačkih kuća, s panegircima knjigama minorne kvalitete, jer su autori i izdavači interesno povezani s ljudima iz tih redakcija. . Preciznije, urednici kulturnih rubrika novina (npr. D.M. u "N.L.") i novinari ujedno su i pisci pa kulturnu rubriku novina u kojoj su zaposleni zatrpavaju tekstovima o knjigama koje objavljuje izdavač kod kojeg i oni sami izdaju svoje knjige.

Umreženost medija i izdavačkih kuća i njihovih autora onemogućila je postojanje realne slike o hrv.književnosti jer se zbog te umreženosti djela minorne kvalitete dižu u nebesa, pa ne ostaje prostora za tekstove o djelima koja su stvarno kvalitetna. I tako se stvara lažna slika o nekim autoricama i autorima, hvali ih se do degutantnosti iako to ne zaslužuju dok stvarna kvaliteta ostaje prešućena.

Naprimjer :

1. Novinari (npr. I.I. koji piše u "S.D. ") koji u medijima pišu o knjigama a koji inače pišu i objavljuju prozu, bez ikakve zadrške i bez suzdržavanja pišu jako često i uvijek jako pohvalno o knjigama izdavača kod kojeg objavljuju i svoje knjige ;

2. na portalu "N.K." koji vodi osoba (T.T.) koja je ujedno i suradnica u uredništvu jedne izdavačke kuće rubrika recenzija prepuna je pohvalnih tekstova o knjigama upravo te izd.kuće s kojom vlasnica tog portala surađuje i jako često upravo ona i piše o tim knjigama izd.kuće s kojom surađuje;

3. u jednu od rijetkih uopće postojećih teve emisija iz kulture ("P.u.k.")s novinarom (D.I.) koji vodi intervjue, kad je tema književnost jako često kao jedna od sugovornica razgovara vlasnica izdavačke kuće u kojoj i on sam objavljuje svoje knjige

Itd.

Mediji koji se manje prate i koje prati samo usko specijalizirana publika pokušavaju korigirati tu štetu koju slici o hrvatskoj književnosti nanose mainstream mediji svojim nezasluženim hvaljenjem autorica i autora s kojima su interesno povezani a čija djela kvalitetom često ne ne zaslužuju ni biti spomenuta a kamoli u toliko mjeri hvaljena .

No trud im je uzaludan jer široka publika uglavnom prati samo te mainstream medije koji donose lažnu sliku.
Široka publika mainstream medija to ne zna, široka publika mainstream medija nije svjesna da je ti mediji lažu, jer su ti mediji jedini mediji koje ta publika prati, ta publika nije svjesna da je prava istina da je roman XY autorica/ice YX zapravo bezvezarija, jer tu publiku mainstream mediji lažu da je taj roman odličan i podebljavaju još tu laž intervjuima s tim autorom/icom na 2 stranice, jer su s tim autorom/autoricom ili njenom izd.kućom interesno povezani, u tome je problem.

I to je zarvoren krug.

Jedino što preostaje u borbi protiv incestuoznosti u hrvatskoj kulturi jest upornost u otvorenom govorenju i pisanju o tome u onim rijetkim medijima koji su neovisni i koji kritički govor još podržavaju.







Post je objavljen 17.05.2018. u 06:01 sati.