Pregled posta

Adresa bloga: http://blog.dnevnik.hr/asboinu

Marketing

Borbeni rodovi

Motorizirano pješaštvo

Motorizirano pješaštvo pojavljuje se poradi potrebe za što bržim dovođenjem pješačkih postrojbi u područja borbenih djelovanja i bržim manevrima na samoj bojišnici. Tako se u svim vojskama ta potreba pokušava riješiti kamionima s vojnim prilagodbama.

Tijekom 2. svjetskog rata njemački Blitzkrieg potrebu za motoriziranim pješaštvom izbacuje u prvi plan. Naime, Blitzkrieg kao operativna vojna doktrina predviđao je i tražio uporabu mobilnih snaga koje će tijekom napada rabiti brzinu i iznenađenje kako bi onemogućile protivniku pravodobno uspostavljanje obrane. Te mobilne snage bile se tenkovi i motorizirano pješaštvo.

Dakle, duboki prodori i klinovi tenkova bili su izloženi opasnostima udara u krila i bokove, a upravo tu se trebalo pojaviti motorizirano pješaštvo te zaštititi te ranjive točke tenkovskih prodora. Međutim, koliko god da je prednost motoriziranog pješaštva bila potreba, sve pješačke postrojbe bilo je vrlo skupo motorizirati.

Tako je sovjetska Crvena armija poradi kroničnih nedostataka vozila za prijevoz motoriziranog pješaštva razvila tenkovsko desantno pješaštvo koje se prevozilo na tenkovima te u fazi ulaska tenkova u borbu skakalo s tenkova i razvijalo se za borbu protiv protivničkih protuoklopnih ili pješačkih (lovci tenkova) postrojbi.

Koliko god da je brzina (mobilnost) motoriziranog pješaštva povećana, povećani su i gubici. Naime, pješaštvo je u vozilima i na tenkovima nezaštićeno, pa trpi velike gubitke od protivničkog topništva (fragmenti mina, granata i bombi). Nadalje, veliki broj vozila probleme stvara i logistici (održavanje, kvarovi, popuna gorivom), a formacija jedne pješačke pukovnije izgleda kao nepregledan niz vozila, a to je opet vrlo unosan cilj za zrakoplovstvo.

Dakle, opstanak i preživljavanje motoriziranog pješaštva prvo se pokušava riješiti vozilima koja bi bila lako oklopljena, odnosno borbenim oklopnim vozilima (BOV) i borbenim vozilima pješaštva (BVP). U početku to su manja vozila tipa 4x4 (poput ATF Dingo, Oshkosh, Iveco LMV, M-ATV, AMZ Dzik, AMZ Tur, Mungo ESK i Bushmaster IMV ...) koja egzistiraju i danas, međutim to nije bilo to i ubrzo se pojavljuje mehanizirano pješaštvo.


motorizirano njemačko pješaštvo i savezničko (SAD, UK i Kanada) desantno pješaštvo


Post je objavljen 04.02.2018. u 08:51 sati.