Pregled posta

Adresa bloga: http://blog.dnevnik.hr/sukiyaki

Marketing

Najteže je mijenjati ljude

Već nekoliko puta mi se znalo dogoditi da kupim u dućanu neki proizvod po "akcijskoj" cijeni a kad dođem na blagajnu ništa od akcije. Tada obavezno vraćam robu, ne zbog nekoliko kuna skuplje cijene, već zbog principa jer nikome ne dozvoljavam da me mulja.

Objašnjenje predavača uvijek je isto, akcija je vrijedila do jučer a kad im prigovorite zašto onda nisu promijenili cijenu, odgovor je...nismo stigli promijeniti. Naravno, to je njihova taktika kako prevariti kupca jer računaju da će malo tko vratiti proizvod koji je već kupio po pogrešnoj cijeni. Jasno, mogla sam ih prijaviti a bome platili bi globu ali to još nisam učinila. Što ne znači da neću u budućnosti. Do sada sam uvijek samo vraćala takav proizvod.

Takvi i slični postupci u našim trgovinama, neminovno djeluju na mene tako da uspoređujem Japan i Hrvatsku. Kao prvo, u Japanu je najveća uvreda ostaviti bakšiš. Kao drugo, nema šanse da vam prodavač ne vrati iznos novca do zadnje i najmanje kovanice. Osim toga, ako kupac slučajno izađe prerano iz trgovine ne uzevši sav novac, prodavač će trčati za njim i uljudno mu ga vratiti.

Zar nas onda treba čuditi da u Hrvatskoj ima toliko nepravde i nepoštenja, kako na višim razinama tako i na nižim? Ispada po tome da je kod nas nepoštenje i muljaža sasvim prirodna i prihvatljiva pojava. Što pak dovodi do zaključka da je istinito kad se kaže da je najlakše mijenjati zakone ali najteže je mijenjati same ljude.



Post je objavljen 12.10.2017. u 16:10 sati.