Pregled posta

Adresa bloga: http://blog.dnevnik.hr/bookeraj

Marketing

Započnite vlastiti biznis s manje od 1.000 USD...

(Ovaj tekst je izvorno objavljen na mom LinkedIn profilu 07.07.2017.)

Knjigu „Započnite vlastiti biznis s manje od 1.000 USD… i ostvarite svoj američki san u Hrvatskoj“ autora Willa Davisa dobila sam kao nagradu za uspješno okončanje tečaja za poduzetnike-početnike osječkog Centra za poduzetništvo tamo negdje davne 2010. godine, pod nazivom „Započnite vlastiti posao“. Poduzetnički projekt koji sam zamislila, srećom, nikad nije ugledao svjetlo dana, jer vjerujem da bi završio u ropotarnici povijesti i brže nego što bi bio osnovan.

Bilo kako bilo, ta dvodijelna knjiga (prvi dio su upute, drugi su primjeri) je išla sa mnom gdje god sam se selila – prvo u vlastiti stan, pa zatim u Koprivnicu u potragu za prvim poslom, pa nakon toga u Zagreb u pisarnicu ureda gdje sam počela raditi, da bi se nakon toga vratila sa mnom kući (ako se ne varam, jednom sam je nosila i na more), a da je nikad, sve do sada, nisam pročitala od korica do korica, čak i nakon što sam otvorila svoj ured. Ipak, svaki put sam došla dovoljno daleko da bi mi ono što sam naučila u tom trenutku nešto značilo.

Da razjasnimo neke stvari: ova je knjiga u izvorniku pisana 1994. godine, da bi je 1998. godine objavila nakladnička kuća Jakubin i sin iz Zagreba (sa Savice, gdje sam živjela u Zagrebu, imagine that!), s predgovorom ugledne profesorice Slavice Singer s osječkog Ekonomskog fakulteta. Veliki dijelovi ove knjige su neprimjenjivi u našem podneblju i za moje osobne prilike, u prvom redu zato što govore o poslovima koji se započinju kao kućne radinosti – izrada malih uporabnih predmeta, knjigovodstvene usluge ili usluge popravaka i čišćenja, ili kao prodajno predstavništvo firmi poput Avona ili Tupperwarea ili kao franšize. Dijelovi knjige su neupotrebljivi i zato što su zastarjeli, zato što obrazlažu američke propise ili savjete za pravno i knjigovodstveno uređenje poslovanja u SAD-u, pa se ne primjenjuju na poslovanje kod nas. Drugi dio knjige, onaj s primjerima, upotrebljiv je samo u smislu da vam može dati ideju za posao ako vam i dalje ništa ne pada na pamet.

Ipak, ovo je jedna tako jednostavna radna bilježnica da sam i ovaj put kad sam je čitala (samo sam sad ustrajala u tome do samog kraja), uzela papir i olovku i napravila krasan i jednostavan poslovni plan za iduću poslovnu godinu. Uspjela sam zamisliti nekoliko skupina svojih klijenata i izraditi marketinški plan oko takvog pristupa, tako da vjerujem da ću je u narednom razdoblju vjerojatno opet uzimati u ruke i nositi svuda sa sobom kako bih mogla provjeriti jesam li i dalje na pravom putu.


Post je objavljen 09.07.2017. u 09:00 sati.