Pregled posta

Adresa bloga: http://blog.dnevnik.hr/gogame

Marketing

Google DeepMind AlphaGo dobio prvu partiju meča sa svjetskim prvakom u igri go

Meč se igra u Wuzhenu u Kini - 23.-27.5. 2017.

Točno dvadeset godina otkako je u svibnju 1997. godine superračunalo DeepBlue rezultatom 4-2 pobijedilo Garija Kasparova, svjetskog prvaka u šahu, Google DeepMind programom AlphaGo pobjeđuje u prvoj partiji najboljeg kineskog igrača goa: devetnaestogodišnji Ke Jie je ujedno i prvi na svjetskoj rejting listi profesionalaca.

Prva partija meča pokazala je koliki su utjecaj na igru go imale partije koje je program AlphaGo odigrao u ožujku 2016. godine kada je rezultatom 4-1 pobijedio donedavno najboljeg korejskog i svjetskog igrača Lee Sedola i „šokirao“ svijet goa. Unaprijeđena verzija programa je na internetskom serveru početkom 2017. godine odigrala još 60 partija protiv najboljih svjetskih profesionalnih igrača i rezultat je bio 60-0!

Ke Jie je na početku partije igrao neuobičajene poteze koje je zapravo u svojim partijama igrao AlphaGo, pa se može reći da je AlphaGo igrao „sam protiv sebe“. Većina komentatora se slaže da je računalo tijekom cijele partije imalo prednost, koja je nakon nešto više od 4 sata igre završila pobjedom od točno pola boda razlike, što se u gou smatra minimalnom prednošću. Ke Jie je poslije partije primijetio da je AlphaGo još napredniji (citat "potpuno drugačiji igrač") u odnosu na verziju od siječnja 2017. godine.

Meč se igra u Wuzhenu u Kini u sklopu konferencije o budućnosti umjetne inteligencije (http://events.google.com/alphago2017/). AlphaGo i Ke Jie će odigrati još dvije partije uz izravan prijenos na internetu. Neobičnost meča je i u tome da su brojni servisi računalnog diva Google u Kini – blokirani, pa ovaj događaj vjerojatno znači i prekretnicu u odnosima Google-a i kineskih nadležnih tijela. Međutim, na samom početku partije kineske vlasti su zabranile prijenos meča u - Kini.

Igra go izmišljena je u staroj Kini prije više od 4000 godina, a status uzvišene dvorske vještine uživala je naročito u Japanu Cilj igre je okružiti („osvojiti“) više prostora od protivnika na ploči koja ima 361 sjecište 19 vodoravnih i 19 okomitih linija. Pravila igre su vrlo jednostavna pa ih i početnici, čak i vrlo mala djeca, mogu naučiti za 5 minuta, a mogućnosti su matematički gledano beskrajne. Igra potiče logičko razmišljanje i samostalno donošenje odluka. Igru go je moguće naučiti u interaktivnoj školi goa na hrvatskom jeziku na adresi http://skola.higou.hr/.


Za dodatne informacije slobodno se javite na adresu ured@higou.hr ili damir.medak@geof.hr, odnosno pogledajte mrežnu stranicu www.higou.hr.


Umjesto računalnog programa poteze na ploču stavlja čovjek demonstrator.

Damir Medak

Dodatak: AlphaGo dobiva i drugu partiju u kojoj je Ke Jie igrao tako dobro da je do 100.-og poteza procjena računala bila 50-50. Na slobodan dan AlphaGo odigrava dvije egzibicijske partije: jednu u parskom, a drugu u timskom gou. Igrajući u paru pomaže trećem najboljem kineskom igraču (Lian Xiao) da pobijedi kombinaciju AlphaGo i Gu Li (donedavno ponajbolji kineski igrač, sada tek 35. na svjetskoj rating listi). Nakon toga pobjeđuje tim od pet ponajboljih kineskih igrača (ne računajući Ke Jie-a), koji su imali mogućnost dogovora oko izbora najboljeg poteza. U subotu, 27.5.2017. igra se posljednja, treća partija meča s Ke Jiem...

Post je objavljen 24.05.2017. u 12:59 sati.