Pregled posta

Adresa bloga: http://blog.dnevnik.hr/luki2

Marketing

Ščitarjevo - predivan dan

Osim što sam išla glasati, danas sam provela prekrasan dan. Poslijepodne sam otišla u Ščitarnjevo (organizirao Arheološki muzej; bus je kretao sa Zrinjevca....U autobusu sam čak upoznala jednu djevojčicu - moju imenjakinju...:))))) Odjednom čujem svoje ime - okrećem se, okrećem i vidim jednu mamu kako doziva svoju curicu:))))
Čim smo stigli na odredište, arheologinja u pratnji uvela nas je u priču Audautonije; rekla povijesne činjenice o lokalitetu i kako su tada ljudi živjeli - sudeći prema nalazima koji su pronađeni upravo na tom mjestu....









Zanimljivo je bilo čuti da su već tada znali za npr podno grijanje...Kako?! Pa recimo, u saunama, termama (voljeli su se namakati i družiti u termama) - zagrijavali su zrak, koji je zagrijavao cigle i tako prenosio toplinu....
Zatim je Zatim je Rujana Jeger, ne smo ljubiteljica pasa, nego i arheologinja :)))), održala divno predavanje o ženama u vrijeme Džingis-kana i što je tada uopće značilo biti žena u ratničkom društvu....Detaljno je analizirala oliko su žene bile važne i zapravo i sposobnije od tadašnjih muškaraca, koji su se voljeli boriti za teritoriji - što ne znači da i žene nisu znale ratovati i boriti se...Dapače! Čak je jedna od njih poslužila kao motiv za Puccinijevu operu "Turandot"......









Žena - ratnica :))))


Nakon Rujaninog predavanja, moglo se probati i kobilje mlijeko....Kobilje mlijeko, bilo je naglašeno, najsličnije je mlijeku koje za dojenja proizvodi žena....I stoga je jako zdravo...Ovo je mlijeko dobro u liječenju i prevenciji: multiple skleroze, astme, bronhitisa, bolesti kože, dobar je za prevenciju bolesti probavnog trakta, kardiovaskularnih bolesti i upalnih procesa, jača imunitet....U mlijeku se nalazi i enzim lizozim, poznatiji i kao "antibiotik tijela" zato što ima antibakterijska i antivirusna svojstva.



Početak predavanja o mlijeku....



Mlijeko je bilo doista fino....


Nakon toga, priče je iz davnih vremena pričala i teta - pričalica....Ma, milina!



Evo još malo fotkica iz muzeja:











I suvenirnice:







A bilo je i finog papanja, po uzoru na prošla vremena: :)))





Dodatak: tragom Anninog komentara, evo recepta za Libum:
Libum – žrtveni kruh
Srednje zahtjevno; 8 osoba; 70 min


Libum je žrtveni kruh ili pogača koja se u određenim prilikama i proslavama nudio duhovima starorimskih kuća. Postoje mnoge verzije ovog recepta, a svakako je najpoznatija ona napisana od M. Portiusa Catona djelo– De Agricultura. Iako je prilagođen pripremi u suvremenoj pećnici, okusom nije izgubio na svojoj izvornosti.

Sastojci za 8 osoba:

600 g slanog ovčjeg sira (feta)
1 jaje
oko 300 g pšeničnog glatkog brašna



Priprema:

1.
Sir izmrvite, dodajte jaje i brašno, pa zamijesite tijesto.
2.
Od tijesta oblikujte 4 kruščića u obliku pogače.
3.
Na lim za pečenje položite listove lovora, a preko njih kruščiće.
4.
Površinu kruščića zarežite nožem (tako da dobijete 8 trokuta) da se lakše lome.
5.
Pecite u pećnici zagrijanoj na 200°C 40-50 minuta dok ne poprime smećkasto-žutu boju.
6.
Tijekom pečenja kruščiće možete pokriti papirom za pečenje.

Posluživanje

Pečene kruščiće ohladite pa poslužite.
Savjet

Ukoliko je sir preslan, dio sira zamijenite običnim neslanim kravljim sirom.

Čista petica! :)))))

I još bih samo završila priču iz prošlog posta, jednim novinarskim osvrtom: (Izvor: Telegram):

Telegram
Politika & Kriminal
1925 preporuka. 181 komentara
Hod za život nipošto nije samo o pobačaju, ti ljudi žele Hrvatsku iz 90-ih; nacionalističku i represivnu
Akcija je to koja u Hrvatskoj ima još veću težinu nego drugdje u Europi

Ivan Violić

Zabraniti pobačaj znači kriminalizirati brojne žene, koje se odlučuju na pobačaj. Zabraniti pobačaj znači, nadalje, dovoditi žene koje se odlučuju na pobačaj u visok stupanj zdravstvenog rizika. Zabraniti pobačaj znači, također, dramatično ojačati crno liječničko tržište: naravno da bi se, u slučaju zabrane, žene i dalje odlučivale na pobačaj, samo bi ga obavljale na crno. Naposljetku, zabrana pobačaja značila bi zaista golemi korak natrag u području temeljnih ženskih prava.

Država i društvo zaista ne smiju odlučivati o tome kada i koliko često žene moraju rađati. Zbog svih ovih elementarnih činjenica, jasno je da subotnji Hod za život ustvari nije značio ništa drugo, nego pokušaj povratka društva na stanje od prije pedesetak i više godina. Hod za život ustvari je snažno represivna akcija, koja bi jednu ionako loše uređenu zemlju htjela učiniti još kaotičnijim, bespravnijom i strukturno represivnom. Strateški i ideološki govoreći, Hod za život nipošto nije samo o pobačaju.
Akcija zabrane pobačaja ovdje ima još veću težinu

Pitanje zabrane pobačaja jedna je od vododjelnica između liberalnog i ekstremno koznervativnog u većini svjetskih zemalja. Hrvatska konzervativna revolucija, koja priličnom snagom traje već četiri ili pet godina, ovom društvu, razumljivo, želi nametnuti svoje temeljne vrijednosti. Temeljne vrijednosti hrvatske konzervativne revolucije jesu žestoki nacionalizam, odanost Katoličkoj Crkvi kao navodnoj zaštitnici nacije, povijesti i same opstojnosti hrvatskog naroda te represivni, strogo nadzirani društveni poredak.

Stoga Hod za život, ustvari akcija za zabranu pobačaja, u Hrvatskoj ima još veću težinu nego u nekim drugim europskim zemljama. Hod za život ne traži samo “bolju informiranost o činjenicama o pobačaju”. Hod za život kani koristiti pitanje pobačaja kao povod za jednu od najvažnijih bitki u procesu deliberalizacije hrvatskog društva.

Aktivisti Hoda za život žele Hrvatsku ih 90-ih

Aktivisti Hoda za život žele Hrvatsku iz devedesetih godina, dakle vojničku, nacionalističku, zatvorenu, represivnu i “ponosnu”, ali bez bitnih drugih značajki Tuđmanova režima. Franji Tuđmanu, naime, baš nikad ne bi palo na pamet da zabranjuje pobačaj pa se za vrijeme njegove vladavine o zabrani pobačaja nikada nije ozbiljnije razgovaralo.

Suprotstaviti se Hodu za život i sličnim akcijama znači, prije svega, braniti dosad dosegnute granice slobode u Republici Hrvatskoj. Podržavati Hod za život znači, pak, limitirati područje slobode, afirmirati represiju, dovoditi žene u dodatno drugorazredan položaj te dopustiti državi da se miješa u najprivatnije odluke svojih građana. Naravno, podržavati Hod za život znači, također, pristati da Hrvatska, u stanovitom, ne samo ikonografskom smislu, postane crkvena država, što je uistinu , potpuno neprihvatljivo.

Stoga je dobra vijest da Hod za život, usprkos barnumskoj propagandnoj kampanji, i velikom broju angažiranih aktivista, nije uspio okupiti više od petnaestak tisuća ljudi u Zagrebu (i pet tisuća ljudi u Splitu). Čini se da hrvatski građani, bez obzira na rezultate zadnjih nekoliko rundi izbora, nisu potpuno izgubili osjećaj za pitanja slobode, kao za skup najvažnijih građanskih prava.

Toliko za danas. Laku vam noć. Pozdrav, L+B+G




Post je objavljen 22.05.2017. u 00:48 sati.