Pregled posta

Adresa bloga: http://blog.dnevnik.hr/sjedi5

Marketing

43. Prvo pisano stvaranje

U planu i programu za 1. razred, u nastavi Hrvatskog jezika, u nastavnom području Jezičnog izražavanja postoji tema Pisanje. Obrazovna postignuća za tu temu su: samostalno oblikovati kraću pisanu poruku.

Sredinom 2. mj. moji su prvašići tek obradili sva tiskana (formalana), slova i ja sam pred njih stavila zadatak da nešto samostalno napišu. Idealan dan bio je Dan zaljubljenih - Valentinovo.

Za bilo kakvo pisano stvaranje, a pogotovo ono prvo u životu, treba se pripremiti. Što djeci više ponudimo, više ćemo i dobiti.

Najgore što može zadesiti učitelja i učenike jest dati djeci prazan list papira, reći temu i narediti: „Piši!“ Učitelj će biti nezadovoljan ishodima, djeca ocjenama. Što smo dobili? Ništa pozitivno.




Uoči Valentinova razgovarala sam s djecom o pojmu simpatije i zajedno smo čitali tekst „Tko koga voli“ te usmeno odgovarali na zadana pitanja. Taj tekst, koji su morali naučiti čitati, bio je poticaj da sutradan ne zaborave obradovati svoju simpatiju i da s lakoćom napišu nekoliko rečenica o svojoj simpatiji ili o pojmu ljubavi.

Pošto prvašićima nije lako sročiti nekoliko povezanih i smislenih rečenica, na dan pisanja pročitala sam im i dva kraća sastavka o simpatiji da dobiju obrazac kako to treba izgledati.


"Ja imam simpatiju. Ona ide u 3. A razred. Lijepa je i uvijek nasmijana. Često se zajedno igramo. Kad god sam tužan, ona me razveseli.“

„Ja imam simpatiju. Zove se Željko. On ima 7 godina. Uskoro slavi rođendan. Poklonit ću mu čokoladu.“


Pretpostavila sam da će svi pisati o simpatiji, međutim većina se izjasnila da je nema. Tako su jedni pisali o simpatiji, a drugi o tome što je ljubav. Raznolikost i ljepota njihovih razmišljanja veoma me obradovala.


U svojem prvom pisanom izražavanju imali su bezbroj pravopisnih grešaka koje sam eliminirala kao kriterij za ocjenjivanje. Gledala sam na njihov napredak od početka šk. godine do sada, na stil i na ono što su uistinu htjeli reći, a nisu znali. Svima sam upisala petice u rubrici pisanog izražavanja.

Znam da će ih ta poticajna ocjena u sljedećem pisanom izražavanju potaknuti da se slobodno izražavaju bez sustezanja i straha. Strah od pisanog izražavanja i uzrečica „ja to ne znam i nikad neću znati“ u ovom razredu za sada ne bi trebali postojati. Jasno je da ću postupno trebati vrednovati i njihov pravopis, no za prvi pisani izričaj to bi bio grijeh.

Što sam dobila ? Lijepe pozitivne misli o ljubavi, čak dvije pjesmice i dva sastavka.

Za uvodni dio sata odabrala sam jedan strip s Interneta o kojem smo razgovarali.


2. STRIP

Zatim smo pogledali nekoliko sličica „Ljubav je“ koje sam ja skupljala kad sam bila dijete.

Ljubav je

LJUBAV JE - LIJEPE IZREKE

Ljubav je kad se dijeli.
Ljubav je kad se voli.
Ljubav je kad si pomažemo.
Mauro K.

Ljubav je kad vodimo brigu o nekome.
Ljubav je kad dijelimo stvari.
Ljubav je kad volimo nekoga.
Julija S.

Ljubav je puna veselih stvari.
Ljubav je tamo gdje ima puno zaljubljenih.
Ljubav je lijepa.
Ljubav je kad se zaljubiš.
Vita Š.


SASTAVCI - MOJA SIMPATIJA

Ja imam simpatiju. Zove se … Ide u 1. A razred. Uredno piše i lijepo čita. Lijepa je, jako lijepa.
Leni M.

Ja imam simpatiju. Zove se … Ide u 1. A. Uvijek kad je pogledam budem veseo. Jako je dobra. Ponekad mi pomaže. Puno je volim.
Roman M.


PJESMICE

Ja imam simpatiju

Ona je divna.
Ona je lijepa.
Ona je draga.
Ona ima lijepu pernicu.
Ona je predivna.
Karlo P.


Ljubav je

mama i tata
kad si zaljubljen
obitelj
simpatija
kad si sretan
dobar osjećaj
David L.


P.S. Poštovani roditelji, hvala što ste mi dozvolili da objavljujem uratke vaše djece. Preporučam da djeca ne znaju za blog. Zbog nemogućnosti da u jednom postu objavim sve uratke, djeca bi se mogla naći uvrijeđena. U daljnjem objavljivanju radova mojih Ježića bit će svi zastupljeni.
Na ovom blogu prikazujem uspješne satove i projekte, a cilj im je prezentacija metodike rada i svih načina odgoja i obrazovanja učenika razredne nastave.










Post je objavljen 03.03.2017. u 19:41 sati.