Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/agropolitika

Marketing

NASLOVNICE BEZ NOVINARSKOG UKUSA



GDJE JE LIJEPA NASLOVNICA?


Da li Hrvatski tjednik želi imati što manje ili što više čitatelja? Sudeći prema fotografiji na naslovnici posljednjeg broja – 11. 1. 2017. urednik čini sve da naslovnu stranicu učini što ružnijom i prosječnom čitatelju što manje prihvatljivom. Da li tu fotografiju netko od urednika smatra možda satirom? No to nije satira! To je pogrešno odabrana fotografija.

Image and video hosting by TinyPic

Nije mi poznato da li je ova naslovnica fotomontaža ili je fotograf uhvatio u djeliću sekunde trenutak pozdrava dvaju političara – no ova fotografija nije u kategoriji fotografija kojima je mjesto na naslovnoj stranici . Na naslovnoj stranici objavljuju se fotografije koje doprinose aktualnosti, važnosti, zanimljivosti vijesti koje su u tiskovini detaljnije informativno obrađene – ali teži se tome da fotografija bude vizualno prihvatljiva, drugim riječima lijepa, odnosno da ljudi koji su na fotografiji budu primjereni odabranom događanju.
Naslovna stranica posljednjeg broja Hrvatskog tjednika ima tendenciju podsmjeha, omalovažiti i narugati se. Ali mišljenja sam da se urednički kolegij koji radi na ovaj način, u očima inteligentnih ljudi, ruga zapravo sam sebi. Neću komentirati način pisanja tekstova u Hrvatskom tjedniku, jer želim skrenuti pozornost na neprimjerenu naslovnu stranicu- ali ova naslovnica je daleko izvan novinarskog profesionalnog pravila i uloge koju fotografija ima u novinarstvu.


Image and video hosting by TinyPic

Naslovnica Hrvatskog tjednika koja je također bila više od lošeg ukusa, također ružna, da ne kažem strašna, osvanula je na kiosku s novinama na trgu Bana Jelačića 11.10. 2016. Na njoj je lik Josipa Broza Tita napravljen u karikaturi sa velikim zubima očnjacima, iz usta mu curi krv, a na naslovnici, ispod brade te karikature piše „ psihopat, krvnik, sotonist“. Ugledavši to bila sam potpuno sigurna da su urednici te tiskovine u stvaralačkoj krizi – bez ikakve ideje- kada je naslovnica u pitanju. Naslovnica bez imalo ukusa u grafičkom izrazu s opskurnim naslovom ni jednog trenutka me nije privlačila da tu tiskovinu kupim već sam nastojala što prije se udaljiti od kioska.
Ljudi su najprije biča osjećaja - gospodo urednici, a tek onda bića razuma. Zato je pitanje je što će kod kupca prevladati osječaji ili razum ! U svakom slučaju mnogo je više ljudi koji vole na naslovnici lijepu fotografiju koja će ga privući da kupi tiskovinu. To je provjereno novinarsko pravilo. Platiti nešto što izgleda ružno, nerealno, pogrešno, apsurdno – pa zar to od kupca u Hrvatskom tjedniku očekuju? Zar s takvim naslovnicama žele imati uspjeha u prodaji i povećanju tiraže? To je očekivanje izvan realnosti !

Iako ne poštuje naslovnicu kao informativni novinarski izraz, Hrvatski tjednik je izvozni proizvod za zemlje EU i prekooceanske zemlje. U tom slučaju naslovna stranica lista trebala bi biti mnogo, mnogo reprezentativnija, a sve u korist i izdavača i novinara .
Margareta Zouhar Zec




Post je objavljen 15.01.2017. u 03:50 sati.