Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/asboinu

Marketing

Havarije na moru

Crni kolovoz ruskih podmornica

Samo pet godina nakon havarije elitne nuklearne podmornice Kursk, opet u mjesecu kolovozu, nadnevka 05. kolovoza 2005. spasilačka podmornica ruske mornarice klase Priz oznake AS – 28, pod zapovjedništvom poručnika bojnog broda Vjačeslava Milashevskiy potonula je na dubini od 190 metara.

Što se dogodilo? Dakle, spasilačka podmornica (dobila je zadaću za koju nije namijenjena zapisat će Athumanunh) trebala je popraviti (zamijeniti) kabel hidrofona postavljenog uz obalu poluotoka Kamčatka. Antena hidrofona bila je usidrena 60-et tonskim blokovima oko kojih se ispreplela ribarska mreža.

Dakako, ribarsku mrežu, posada AS – 28 nije uočila, (a nije ni mogla s obzirom na svoju namjenu i konstrukciju) pa se kod manevra oko blokova propeler podmornice zapleo u istu. Opet, po Athumanunhu odgovorni viši časnici, kao da se poigravaju namjerno sudbinama podređenih! Na spasilačku podmornicu uz posadu koja broji pet članova ukrcavaju još dvoje ljudi.

Naravno, ovo može biti samo Athumanunhovo promišljanje – Athumanunh ne razumije zašto Rusi imaju strašnu potrebu nadzora i nepovjerenja prema svojim časnicima na dužnostima?! Baš kao na podmornicu Kursk gdje se dodatno ukrcalo još pet časnika iz nadređenog zapovjedništva, tako je i ovdje sada ukrcan časnik iz nadređenog zapovjedništva ruske Pacifičke flote kapetan bojnog broda Valerij Lepetyukha.

 photo Priz AS 28.jpg

Pored časnika iz nadređenog zapovjedništva ukrcan je i civil Gennadiy Bolonin zamjenik ravnatelja tvrtke Lazurit (u ovoj tvrtki izrađena je ova mini podmornica). Dakle dva čovjeka više nego je predviđeno, a pazite sada! – Automatski dovod zraka ima u svom spremniku kisik samo za šest sati (nikada nije predviđeno da bi bilo koja uporaba ove podmornice trajala duže), pa je dodatno ukrcano još samo sedam pričuvnih boca komprimiranog zraka.

Ako to Athumanunh zbroji, onako čisto matematički, sedam ljudi u mini podmornici AS – 28 imaju zraka za samo 78 sati (malo više od tri dana). No dobro, sada bi neki mogli prigovoriti kako nitko ne može predvidjeti katastrofu. Naravno, Athumanunh se može složiti s njima, ali čim se planira misija koja nije redovita (a ova to nije bila od samoga početka) onda se po starom dobrom vojničkom standardu planiraju i pričuve!

Athumanunh bi sigurno ponio 30 posto (tri boce više) što se tiče zraka! Dobro to je Athumanunh, ali poslušajte sada za vodu. Dakle, u spremištu podmornice nalaze se svega četiri litre flaširane vode i dvije kutije krekera! Dobro, opet bi netko mogao biti začuđen i pitati – Zašto bi pobogu trebalo i biti više, ako je misija ograničena na samo šest sati? Opetovano Athumanunh upozorava – za normalnu misiju izvlačenja preživjelih iz oštećene podmornice, ali ovo NIJE bila takva misija!

Da je nadređeno zapovjedništvo ruske Pacifičke flote barem malo 'mućnulo' glavom sigurno bi u operativnoj zapovijedi pod dodatkom 'Logistika' zapovjedilo onih 'Athumanunhovih vojničkih' 30 posto pričuve. No, nije i dogodilo se to što se dogodilo – podmornica je doživjela havariju (zaplela se u ribarsku mrežu i nije mogla izroniti ...



LUDI ili HRABRI? I PRVO i DRUGO ... po Athumanunhu


Post je objavljen 08.01.2017. u 14:48 sati.