Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/agropolitika

Marketing

MONUMENTALNO DJELO "ODNOSI S JAVNOŠĆU - TEORIJA I PRAKSA"


KNJIGA ZA SVE RAZINE OBRAZOVANJA

Prof. dr. Zoran Tomić dekan Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Mostaru i pročelnik Studija odnosa s javnošću predstavio je u srijedu 12. listopada u dvorani Matice Hrvatske u Zagrebu kapitalno djelo svog znanstvenog područja rada – Odnosi s javnošću – Teorija i praksa. Ta je knjiga dopunjeno izdanje prve knjige koja je izašla 2008., a koju je dr Tomić prema vlastitim riječima pisao od 2003. Ovu knjigu , dopunjeno izdanje pisao je od 2010. do 2015. godine. Prema riječima dr. Tomića konzultirao je sva relevantna područja odnosa s javnošću u svijetu i citirao oko 700 izvora. U knjizi je oko 3.300 fusnota kao i 56 primjera, on kaže „slučaja“. „ Rekao bih da nema ništa relevantno u svijetu da nije konzultirano. Svako poglavlje završava sa sažetcima i pitanjima za provjeru znanja. Tu je još i dodatna literatura i bilješke. Knjiga je oblikovana tako da se na svakoj stranici nalazi najbitniji sažetak tj. kratka bilješka. Sve to pridonosi preglednosti velikog sadržaja knjige. U ovom izdanju su nove cjeline, a to su: Odnosi s javnošću u institucijama kulture i umjetnosti, odnosi s javnošću u vjerskim organizacijama, Odnosi s javnošću u sindikalnim i volonterskim organizacijama, Odnosi s javnošću u obrazovnim institucijama, Odnosi s javnošću u sportu, Odnosi s javnošću slavnih osoba, Predsjednički odnosi s javnošću, Odnosi s javnošću u pred izbornim kampanjama, Odnosi s javnošću i javna diplomacija, Profesionalizam u odnosima s javnošću itd.“ kaže profesor dr. Zoran Tomić.

Image and video hosting by TinyPic
Dr. Zoran Tomić na promociji potpisuje svoju knjigu.(fotka mzz)

Krešimir Macan najpoznatiji PR stručnjak u hrvatskoj javnosti, vlasnik i direktor agencije za Odnose s javnošću Manjgura , jedan od trojice predstavljača knjige rekao je “Predstavljena je knjiga, udžbenik od 3,5 kg i 1368 stranica. Prvo izdanje napisano je prije osam godina, ovo je drugo prošireno izdanje koje prati sve trendove koji se javljaju u Odnosima s javnošću kod nas i u svijetu, tako da je ova knjiga proširena s novim saznanjima i s novim promjenama. Radi se o životnom djelu dr. Tomića a u knjigu je uloženo vrlo mnogo rada. Ova knjiga je pionirski udžbenik i sada je novo izdanje. Mi smo do sada imali nekoliko udžbenika koji su se koristili za obrazovanje PR u cijeloj regiji na hrvatskom jeziku, ali je sada ovo novo izdanje . Student koji ima ovu knjigu na stolu ne mora se bojati da će propustiti bilo što, jer u njoj može naći bilo koji pojam iz PR područja i biti će na dobrom putu, a onda je sve ostalo do njega, jer čitav se život uči, a ovo je dobar vodič. I ova knjiga pridonosi tome da PR industrija bude prepozata, da se ljudi obrazuju. Znači ne može baš svatko s ulice ući u posao PR, prepoznaje se ipak da treba iskustvo i obrazovanje.Loše je to što ljude koji rade u PR neki stavljaju u koš s nekim negativnim pojavama koje mi nikada nećemo nazvati PR niti su to bile: dakle često nas se stavlja u neki okvir korupcije, čarobnjaka koji se služe lažima da bi postigli svoj cilj, što je daleko od istine”.
Na predstavljanju knjige govorio je i dr.Božo Skoko izvanredni prof. na Fakultetu političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, a uža specijalnost su mi Odnosi s javnošću. Bavio se s Odnosima s javnošću najprije u praksi, a onda u teoriji, bivši je novinar. Kada je napustio HRT krenuo je s praksom Odnosa s javnošću, a onda sa teorijom, te je postao asistent na Fakultetu političkih znanosti u Zgrebu. Budući da se struka Odnosa s javnošću naglo razvija, on se posljednjih godina spacijalizirao za međunarodne Odnose s javnošću, a unutar međunarodnih odnosa s javnošću na odnose država, odnosno za brendiranje država i njihov identitet i imidž. Dr. Božo Skoko je napisao niz knjiga, najpoznatije knjige su mu : Država kao brend, Hrvatska identitet, imidž, promocija, Slika razumijevanja odnosa s javnošću, Hrvatska i susjedi,- koja se bavi idžem u regiji. Posljednja knjiga koja je izašla upravo sredinom listopada ove godine je Kakvi su hrvati?- ogledi o hrvatskom identitetu imidžu i neiskorištenim potencijalima. Ovo je ekskluzivna najava za ovu posljednju knjigu – jer ona još nije javno predstavljena – biti će predstavljena uoči interlibera , potvrđuje autor dr. Božo Skoko.
Predstavljajući knjigu dr. Tomića kao PR stručnjak dr Božo Skoko je rekao : _ Knjiga Odnosi s javnošću – Teorija i praksa dr. Zorana Tomića je monumentalno djelo . Vrlo je cjelovito objedinio sva područja djelovanja Odnosa s javnošću, prati trendove i dobro je da u Hrvatskoj imamo jedan udžbenik koji je na svjetskoj razini.Takav udžbeni ne može nastati dok god struka ne postane zrela , ali i dok autor ne dođe na tu razinu da može napisati udžbenik. A ova kniga kao i njen autor na toj su razini. Jer u posljednjih 25 godina struka Odnosa s javnošću se vrtoglavo razvijala. Slijedili smo zapadne trendove – iako su u regii kao i u Hrvatskoj Odnosi s javnošću relativno kasno došli u praktičnu primjenu - tek devedesetih godina, dok je u svijetu struka počela svoj život sedamdesetak godina prije. To je propulzivno područje koje se jako brzo razvija.I tržište nas je tjeralo da brzo učimo , da se prilagođavamo. U stvari u 25 godina prešli smo put u razvoju Odnosa s javnošću kao neke države koje su prošle taj put u 100 godina.
- Što je ono što knjigu čini izuzetnom?
- To je najcjelovitije djelo koje imamo u Hrvatskoj iz tematike odnosa s javnošću. Jer nema područja, nema sfere koja nije obrađena. Uistinu ova knjiga zamjenjuje cijeli niz druge literature. Dovoljno je pročitati ovu knjigu i biti će jasno kako funkcioniraju odnosi s javnošću “ rekao je dr. Božo Skoko.
Jedan od mnogih predavaća odnosa s javnošću u Hrvatskoj, ali istaknut zato što vodi školu Edward Bernays, prvu visoku školu za komunikacijski menadžment u Hrvatskoj koja je specijalizirana za Odnose s javnošću je dr. Damir Jugo . Autor je knjige Strategija odnosa s javnošću. O knjizi dr. Tomića je rekao:
“ Ova knjiga sa 1368 stranica je kapitalo djelo Odnosa s javnošću koje je obuhvatilo jako puno područja u Odnosima s javnošću i fiksiralo ih vrlo jasno u smislu znanstvene discipline i same profesije. To je apsolutno njena najveća vrijednost. I ono što je sam autor rekao knjiga može služiti
na svim razinama obrazovanja, od preddiplomskog pa do doktorskog obrazovanja. Knjiga je izašla u izdanju izdavačke kuće SYNOPSIS.



Post je objavljen 25.10.2016. u 07:41 sati.