Pregled posta

Adresa bloga: http://blog.dnevnik.hr/microstock

Marketing

Problem sa shutterstockom

U lipnju ove godine, Shutterstock se javno oglasio u vezi ponavljanja riječi i fraza u naslovima fotografija/ilustracija/drugih asseta. Tada su rekli sljedeće:

Our customers and contributor community have raised concerns that some contributors are adding repetitive, spam-like titles to their images. Repetitive titles like “orange, orange, orange” and “icon arrow, icon arrow, icon arrow” create a poor customer experience, and are prohibited under our metadata guidelines. These titles are not accepted for publishing during the review process, and editing them in this manner after the fact is simply not allowed.

Contributors who have updated their titles to include repeated words or phrases are required to edit these titles to bring them back into compliance. Contributors who continue to create repetitive or spammy titles will risk having their accounts suspended.


Zvuči kao samo jedan u nizu announcementa koje shutterstock šalje contributorima, i nisam puno razmišljao o tome sve do nedavno. Naime, mnogo contributora se žali kako im se novi sadržaj uopće ne prodaje. Takvi topici se otvaraju često, bacaju se teorije: promjena search algoritma? boost novih portfolia? generalni pad downloadsa? chemtrailsi i ljudi gušteri?

Čini mi se kao da je razlog identificiran. Ajmo, recimo, tražiti bedž na shutteru. (sami pogledajte rezultate ovdje)



Zanimljivo. Prvih x rezultata ne da imaju repeated words i phrases, nego je to očiti spam. No, nije problem spama kao takvog, spama na shutterstocku je oduvijek bilo. Problem je što je ovo "best match" search. Ne "newest", ne "undiscovered" (kojeg su maknuli), nego best match! Što znači da shutterstock ima očitih problema sa search algoritmom, koji daje prioritet assetima koji što više ponavljaju keyword koji je kupac tražio! Zbog toga, čak i kad se ranking prebaci na "popular", dosta asseta i dalje ima spam u naslovima, što znači da su toliko dugo bili na "best match" i da ih je toliko ljudi skinulo, da sad positive feedback loopom dobivaju sve više i više downloada.

Dobro, to je bedž, samo jedan primjer, nemoguće da im je tako u cijelom libraryu.

Arrow (search rezultati na shutteru)



Christmas (rezultati na shutteru)



Ni inače vrlo popularni keywordi poput "business" nisu sigurni (search rezultati na shutteru)



Health-related teme su isto inače popularne, ogromna je kompeticija, stvarno je teško ući u "best match". Osim, naravno, ako ne spamaš. (search rezultati na shutteru)



Bilo kakvi objekti, tipa auti? (search rezultati na shutteru)



...ili gitara? (search rezultati na shutteru)



Ajmo malo pogledati metadata jedne od tih gitara u detalje:



Izvrstan title. Izvrsni keywordsi.

Obujam spama je daleko veći nego što sam mislio, i nisam imao pojma da imaju toliko velik problem s time. Ovo tu je, vrlo vjerojatno, jedan od bitnijih razloga zašto se novi asseti ne prodaju onoliko koliko stariji contributori očekivaju na temelju svojih prosjeka i trendova. I, što sada? Po meni, postoji nekoliko opcija:

1) Business as usual, "nije moj problem"
2) Žaliti se shutterstocku
3) Usvojiti novi "trend" i počet sam spamati
4) Pauzirati/smanjiti upload na shutterstock dok se situacija ne razriješi
(i kombinacije nekih navedenih)

Prva opcija je vjerojatno najprihvatljivija hobistima i ljudima kojima je ovo mali džeparac, pa im razlika između 50 i 80 dolara mjesečno ne znači puno. I dalje je 50 više nego što su očekivali.

Druga opcija je proaktivna, no sudeći po tome da već ima nekoliko otvorenih topica o sličnom problemu i da je shutterstock obaviješten (i svjestan problema od lipnja 2016.), žaljenje vjerojatno neće imati nikakav rezultat.

Treća opcija je inaćenje, i zbog nedostatka akcija od shutterstocka koje se tiču spama u naslovima, ne mogu reći da ne razumijem osobu koja se odluči za tu opciju.

Četvrta opcija je vjerojatno najprihvatljivija "većim" contributorima koji produciraju primarno za stock i ne žele dalje uploadati u ovo vrijeme jer si tako smanjuju ROI (return on investment). Ovo u potpunosti razumijem jer trenutno je vjerojatno najgore vrijeme za upload - sve će biti zakopano ispod spama, a doći u "best match" dok god im algoritam daje prioritet riječima koje se ponavljaju je skoro pa nemoguće.

"Dobra" vijest u svemu ovome je što fotografije nisu toliko zahvaćene ovim problem koliko su ilustracije, pa ako kupac filtrira tako da traži samo fotografije, spama će biti puno manje i to neće toliko utjecati na vaše prodaje.

A sada - zašto shutterstock to dopušta? Nemam pojma, imam samo ideje.

Programerski bi trebalo biti lako search algoritam prilagoditi tako da svaku riječ čita jednom, neovisno o tome koliko je puta ponovljena u naslovu. Isto tako bi trebalo biti lako (njima) pretražiti čitav library, naći sve portfolie gdje ljudi spamaju kao blesavi, i upozoriti ih ili zatvoriti račun. Sama činjenica da se to ne događa daje dvije opcije, u kojoj je prva njihova tehnička nemogućnost da to naprave (što ne vjerujem), a druga da to, bar za sada, ne žele popraviti. To mi je isto teško za povjerovati, ali nema još nekih alternativa (osim one "rade na tome", ali imali su već 4 mjeseca da implementiraju rješenje).

A zašto ne bi to željeli popraviti? Jedna od opcija (o kojoj ne znam dovoljno jer se ne bavim SEO-om) je da žele biti bolje plasirani na tražilicama tipa google (images). Ako google (ili neki drugi search engine koji targetiraju) također ne penalizira ponavljajuće fraze i riječi, onda shutterstocku ima smisla "propustiti" spam u svoj library jer shutterstocku nije bitno koji od njihovih contributora će prodati fotku/ilustraciju, oni se na search engineima bore protiv fotolie, istocka i drugih, i bitno je samo da se proda s njihovog sitea, a ne konkurentskog. I ako im spam u tome pomaže, svakako imaju razloga za odugovlačenje. To što će većina "normalnih" contributora patiti zbog ove manjine koja spama, to shutterstocku trenutno vjerojatno nije prioritet. Dok se ne skupi dovoljno toga (već su počeli s promjenom referral programa, pa enhanced licencama, a sad imamo i ovo) i contributori opet ne naprave neku akciju tipa masovnog egzodusa s istocka ili bojkota fotolije, pa im ostane samo taj spam. A hoće li se to dogoditi ili ne, to ovisi o shutterstocku jednako koliko ovisi o contributorima.

Kažem, nemam pojma je li to razlog, odugovlače mi namjerno ili ne, ali logiku (i benefit za shutterstock) iza odugovlačenja je moguće protumačiti na ovaj način. Ja se iskreno nadam da će ovaj problem biti riješen u što skorije vrijeme. Ali neću ni plakati ako ne bude. Naime, u zadnjih nekoliko mjeseci imam ovu dinamiku shutterstocka i fotolie (svaka točka je jedan mjesec):



Dok shutterstock stalno hovera oko razine na kojoj je bio prije 2 godine (i ima lagani trend prema dolje), fotolia nezaustavljivo raste, pa je tako od sudjelovanja s mizernih 4% u mjesečnoj zaradi došla skoro na razinu shutterstocka i sad je odgovorna za 43%. Ako se shutterstock ne uozbilji, ima agencija koja ih vrlo lako može prestići.

Post je objavljen 17.10.2016. u 03:44 sati.