Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/indijanka-vegetarijanka

Marketing

Želatina u voćnim sokovima

Za one koji su zainteresirani, prenosim vijest sa stranice Agrobiz.hr:

Želatina se koristi kao sredstvo za bistrenje u proizvodnji sokova i smatra se pomoćnim sredstvom u obradi.
Prema EU pravilima Zakona o informiranju potrošača o hrani (FIC), pomoćna sredstva u preradi ne moraju biti napisana na deklaracijama jer su, u teoriji, odsutna u finalnom proizvodu. No, Foodwatch zahtjeva obvezno označavanje za svu hranu i pića koja sadržavaju tvari životinjskog podrijetla ili su proizvedeni uz njihovu pomoć, uključujući pomoćne tvari u preradi, aditive i arome. Lansirali su kampanju koja prikazuje primjere sokova koji sadržavaju hydrocolloid i slične sastojke koji su bez želatine, te su pokrenuli online peticiju koja je do sada prikupila preko 136.000 potpisa.

Voditeljica kampanje Sophie Unger kaže: „Zahtijevamo regulaciju po zakonu. Naravno, EU regulacija bi bila najbolja, ali sve dok Komisije ne poduzima akciju, naši nacionalni političari moraju to napraviti. Zato je peticija ciljana prema našem odgovornom ministru prehrane i poljoprivrede Christianu Schmidtu, te na ostale dotične ministre svih njemačkih federalnih država.“

Dobrovoljne prakse, kao što su označavanje sokova kao veganski ili vegetarijanski nisu dovoljne, dodaje ona, jer potrošači ne očekuju sastojke animalnog podrijetla u proizvodima kao što su sokovi, pa na njima neće tražiti veganski ili vegetarijanski logo.

Glasnogovornik industrijske grupe Proizvođača želatine Europe (GME) kaže: „Kako bi se sok razbistrio potrebno je maknuti fine i mutne dijelove. Želatina povezuje te sastojke: reagira sa polyphenolima – taninima – i stvara talog koji se lako može odvojiti i odstraniti iz soka. To je samo pomoć pri odstranjivanju, a ne dodatak.“ Želatina se također može smatrati sastojkom čistog označavanja, dodaje glasnogovornik GME-a: izvedena je iz sastojka prirodnog podrijetla, nije kemijski modificirana, ne sadržava aditive ili arome te se koristi već više od 2000 godina.

Foodwatch je kontaktirao različite tvrtke kako bi dobili povratne informacije te su zaprimili, kako su ih nazvali, „loše izgovore“, gdje tvrtke tvrde da koriste želatinu jer je to tradicionalna metoda; da je informacija dostupna na web stranici proizvoda ili da nisu dobili obavijest o sastojku od njihovih dobavljača. Ostale tvrtke su im rekle da su svjesne problema. Jedna takva tvrtka je njemačka tvrtka pića Adelholzener. Glasnogovornik tvrtke rekao je za FoodNavigator: „S obzirom da smo jedna od vodećih njemačkih tvrtki za proizvodnju mineralnih izvorskih voda i pića stalno radimo na ponudi različitih proizvoda za naše potrošače. U ovom slučaju, svakako smo svjesni različitih tipova prehrane naših klijenata. Naš cilj je pružiti najpogodniji proizvod za svakog pojedinom potrošača. Stoga, preferiramo surađivati s inovativnim dobavljačima koji posebno rade na novim formama i terminima proizvodnje pića. Jedan od naših dobavljača aktivno radi na razvoju mogućnosti bistrenja sokova bez korištenja proizvoda na bazi animalnog podrijetla.“ Iako nisu dali nikakve detalje koje mogućnosti razmatraju, rekli su da razmišljaju o zamjeni želatine s biljnom alternativom od prije pokretanja ove kampanje.

Foodwatch će nastaviti s peticijom dok se ne ispune njihovi zahtjevi.

Post je objavljen 13.10.2016. u 09:24 sati.