Pregled posta

Adresa bloga: http://blog.dnevnik.hr/sjedi5

Marketing

37. Manipulacija i građanski odgoj

Manipulacija je upravljanje nekim (osobom, grupom ljudi ili narodom) u svrhu vlastite koristi i užitka. ( Moja definicija manipulacije ljudima.)

Manipulatori mogu biti dobri i loši: jedni nas osvješćuju, drugi zaglupljuju; mogu nam ispirati mozak u svrhu nametanja svojih ideala, ponašanja, vjerovanja… Moralne vrednote koje dobivamo u obitelji i u školi mogu se kositi sa moralnim vrednotama manipulatora pa je pitanje samo tko je bolji govornik i manipulator, tko će pobijediti.

Od vrtića djeca uče što je dobro, a što nije i ako imaju savjest, znat će u određenom trenutku jesu li učnili dobro ili loše. Od malena se uče moralnim vrijednostima, samo je pitanje jesu li te vrijednosti uistinu vrijednosti, je li onaj tko im ih je servirao, pozitivan ili negativan manipulator. No ne uče ih da prepoznaju kad ih netko izmanipulira ili kada su oni bili manipulatori.

Manipulatori mogu biti svi i odrasli i djeca.

Djeca su vrhunski manipulatori kada vrte svoje roditelje oko maloga prsta i dobiju baš ono što žele. Da bi dobili pažnju znaju manipulirati i svojim učiteljima, a međusobno znaju toliko manipulirati da već prvog dana vrtića ili nastave imaju podosta svojih sljedbenika.

Često roditelji nisu svjesni da su izmanipulirani plakanjem, durenjem, inatom… Učitelji se također katkada iznenade svojoj naivnosti.

Tko su manipulatori ?

Slobodno bih rekla svi. Neki više, neki manje, u životu smo vjerojatno pokušali nekoga pridobiti za nešto, ako ništa drugo da pogleda neki film, pročita neku knjigu…

Vrsni manipulatori su: roditelji, učitelji, svećenici, političari, redatelji, pisci, novinari, vojskovođe, šefovi, vidovnjaci, članovi sekti, sve vrste medija, menadžeri, velike kompanije, znanstvenici, psiholozi i psihijatri, nadrliječnici, bogataši, medijske zvijezde…

Manipulacija se provlači kroz sve segmente društava i zato treba da postoje manipulatori-anitimanipulatori koji će sve greške ispravljati, a to je vrlo težak zadatak.

Evo vam pitanja na koja mi ne trebate odgovarati:

- Je li zmija izmanipulirala Malog princa i na taj način ga navela na čin samoubojstva samo da bi došao do svoje ruže ?

- Je li Potjeha izmanipuliran od Svarožića kako bi pošao tražiti istinu umjesto da je ostao na krčevini svojega djeda i bio s njim dok je živ ?

- Je li Stanley Kubrick u filmu Paklena naranča uspio izmanipulirati glazbu kako bi onaj tko voli Beethovena zbog uživanja u muzici ujedno uživao u scenama nasilja ?

Kako s malom djecom u sklopu GOO odraditi moralne vrijednosti ?

Kao što plan i program nalaže u svim predmetima, kroz razne radionice i terensku nastavu.

Idealan primjer učenja antikorupciji i mitu je roman ili igrani film Vlak u snijegu gdje Pero podmićivanjem prisvaja djecu na svoju stranu. I u romanu ili filmu Družba Pere Kvržice djeca mogu puno naučiti. Kroz razgovor i raspravu nakon čitanja i odgledanog filma djeca su u stanju razlučiti što je dobro, a što loše.

Evo do kojih smo zaključaka došli.

Negativnosti u romanu:

- djeca se često tuku i vrijeđaju,
- roditelji tuku svoju djecu,
- djeca prijete da će istući Budalu i Divljaka,
- odrasli se daju podmititi rakijom,
- Divljak i Budala uništavaju sve što su djeca načinila,
- djeca bježe iz škole i lažu učitelju i roditeljima,
- kradu trešnje,
- nepromišljeno upadaju u opasne situacije,
- lonac i oderanu vidru djeca su bacila u jezero.

Pozitivnosti u romanu:

- djeca složno obnavljaju mlin,
- marljivo rade,
- znaju čuvati tajnu,
- složnija su od roditelja,
- svojim primjerom dali su odraslima lekciju,
- opraštaju i daju novu priliku da se netko popravi,
- prihvaćanje djevojčica kao ravnopravnih članica družine.

Pouka romana:

Djeca mogu svladati velike zadatke kad su složna i odgovorna.
Djeca mogu dati pouku odraslima.
Kad se male ruke slože, sve se može, sve se može.

OSNOVNI ZADATAK UČITELJA JE DA KOD DJECE IZGRAĐUJE KRITIČKI STAV PREMA SVIJETU.


Osobno smatram, kao što sam napisala kod Fride, da o pojmu manipulacije djecu treba sustavno učiti i to da znaju njenu DEFINICIJU i POJAVNE OBLIKE : dodvoravanje, laskanje, ulizivanje, huškanje, ubjeđivanje, ispiranje mozga, laganje, prikrivanje istine, širenje dezinformacija, reklamiranje, ucjenjivanje, prijetnje…

Je li važnije naučiti ih to ili ih učiti o ustrojstvu općine i države???

I za kraj nekoliko mozgalica za samoprocjenu.

- Za koga ćete sutra glasovati ?

- Je li to vaš osobni izbor ili vam je nametnut ?

- Glasujete li samo da glasujete ili tražite promjene ?

- Jeste li povodljivi ?

- Glasujete li za svoju stranku iako znate da nije najbolja ?

- Jeste li izmanipulirani ?

- Jesam li ja vas izmanipulirala ?


Post je objavljen 10.09.2016. u 15:48 sati.