Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/microstock

Marketing

Recenzija portfolia #1 - Pozitivo

Kao što sam najavio u prošlom postu, odlučio sam (inspiriran stranim blogovima) dati uslugu recenziranja portfolia, s krajnjim ciljem poboljšanja vaših rezultata na microstock agencijama. Pa započnimo - prvi portfolio koji će otvoriti ovaj (nadam se) serijal i koji ćemo gledati je pozitivo.

Odlučio sam se koncentrirati na tri teme/niše: Vozila, Tehnologija, Interijeri/mockups.

Krenimo s vozilima.

Riječ je o 3d modelima automobila i kombija, budući da po shutterstockovim (a vjerojatno i drugima) terms of service nije dozvoljeno stavljati fotografije automobila u kojima je on glavni fokus ili ako krši copyright (prepoznatljivi logo ili dizajn). To mi se doima kao dobra niša, jer iako puno ljudi ima auto ili ima pristup istome, fotografije automobila se moraju koncentrirati na detalje i biti generičke. Renderirati generičke 3d modele automobila je dobar pristup jer malo contributora to može, što znači da konkurencija nije tako velika. Detaljniji članak o tome što se sve smije s vozilima na shutterstocku, kog zanima.

Što bih promijenio?

1. Svrha mora biti jasnija. To možemo učiniti na nekoliko načina.

a) Kompozicija





Recimo, ova kompozicija nije direktno povezana sa svrhom. Ako dizajner skine taj model, gdje ide tekst? Iznad? Lijevo od auta, ako se proširi kadar? Po meni, ovo bi bilo bolje rješenje:





U ovom slučaju vrlo je jasno gdje ide tekst i kakva je interakcija elemenata u (budućem) kadru. To olakšava odabir dizajneru jer kako skrola po rezultatima raznih renderinga, odmah može vidjeti kakva mu kompozicija paše za ono što mu je u glavi, bez da se mora zamarati pomicanjem kadra i sličnim. Neki ljudi samo žele nalijepiti tekst pored auta, neki od njih ni ne znaju kako bi promijenili kadar, a nekima je to minuta posla kojeg mogu izbjeći ako već skinu gotov kadar. Zbog toga bih više pazio na krajnju ulogu koji će element imati, i shodno tome promijenio kadar, makar on možda ostavio jako puno white spacea. Našao sam na nešto slično u portfoliu:





Međutim ovdje, iako model automobila popunjava desnu stranu kadara, tako ne ostavlja ništa slobodno ni na lijevoj. Moj prijedlog: probati s "mojom" kompozicijom i još napraviti jedan flip horizontal jer ljudi "čitaju" fotografije s lijeva na desno, pa možda imaju to na umu kad traže model automobila. Opet - mogu ga oni sami flipati, no nije u tome poanta. Poanta je u tome da kupcu napravimo što je više moguće toga umjesto njega.

b) Oglašavanje na vozilima?

Recimo, imamo ovo:





Izgleda kao dobra perspektiva za namontirati neki oglasni materijal na to. Međutim, nisu svi photoshop gurui, ne znaju svi kako baratati s displace mapama, pa bih ja opet pokušao kupcu olakšati maksimalno moguće.





Tu sam (dosta loše i na brzinu) "green screenao" gdje bi reklama trebala ići. Idealno, prije ovakvog nečeg, treba istražiti koje su dimenzije i, bitnije, koji je ratio reklame koji se obično lijepi na automobile, tako da kupac može samo pasteati ono što želi i ima gotov proizvod. Slično je ako se radi tipa mockup mobitela - ako ekran ima 16:9 omjer visine i širine, onda nećemo imati 15.4:9 na našem mockupu - to je kupcu beskorisno. Dakle, istražiti, i onda jasno pokazati gdje bi ta reklama trebala ići.

2. Kolaži

Iskombinirao bih nekoliko različitih kuteva jednog te istog modela u jedan kolaž.





Ovo je bolja ponuda kupcu jer za cijenu jednog downloada u biti dobije tri modela. Da se offseta cost, ja bih svaki od tih modela stavio na 50% originalne veličine. Pa ako kupcu treba visoka rezolucija jednog od tih modela, ipak će morati kupiti originalnu ilustraciju u originalnoj veličini. Dakle - submitao bih sve ovako pojedinačno kako je submitano i do sad, ali bih i dodao kolaže koji sadrže kombinaciju perspektiva u 50% veličine.

3. Varijacije. varijacije. varijacije.

Ako već imamo ovo...





...zašto ne bismo imali ovo?





Ovo je doslovno 30 sekundi HSL-a u photoshopu, i još usput iskombinirano s kolažom, što nije nužno. Moj prijedlog: submitati varijacije. Ako ne prođu identični kutevi s različitim bojama, onda za svaku boju napraviti slightly drugačiji kut. No s obzirom na to kakvi su kriteriji za acceptance na shutterstock u zadnje vrijeme, nitko neće trepnuti ako se samo promijene boje. Jako malo posla za možda puno dobiti.

Druga niša je tehnologija.

Što bih promijenio?

Opet, svrha mora biti jasnija. Recimo, imamo ovo:





Korisno. Smartphone. Ali primijeti perspektivu. Naprosto je teže zalijepiti neku aplikaciju ili nešto na ekran jer se treba misliti o distorziji perspektive i sl. Zašto ne naprosto napraviti head-on mock-up, poput ovog kojeg sam poluspretno dobio iz nakošenog originala:





I kad smo već kod tog modela mobitela...





13 keyworda. Moj savjet: ispravit mobitel, dodat još dva puta toliko keyworda. Ništa ne bi smjelo imati manje od 25 keyworda.

Onda imamo recimo ovo:





Idejno je dobro, no realizacija pati. Naprosto ne izgleda dovoljno realistično ili "toplo". Moj prijedlog: izrenderirati to na nekoj drvenoj teksturi, začiniti detaljima koji će oživiti scenu. Ili naprosto pokušati fotografirati scenu u koju se onda kasnije može staviti 3d model ili tog tableta ili mobitela ili oboje. Jer ovo se teško može nositi s nečim poput ovog.

Treća tema: interijeri i mockupi.

Prije svega, moram reći kako su interijeri i mockupi vrlo dobri i da tu vidim najviše prostora za rast i potencijalno povećanje zarade.

Što bih promijenio?

Na apsolutno svaki interijer na koji ima smisla stavio mjesto gdje može ići fotografija ili ekran. Pogledati ovaj portfolio kao primjer.

Ako već imamo nešto tipa ovo:





Zašto kupcima ne ponuditi i verziju gdje mogu nalijepiti svoju sliku, tipa ovo (oprez: 2 minute photoshopa)





Tako da bih ja prošao kroz sve interijere koji imaju neko mjesto gdje se može staviti ekran ili platno, i samo ga dodao. Dao i tu verziju, pobrinuo se da mjesto gdje reklama ide iskoči, drugačije keywordao (jer ima drugu funkciju) i vidio što ide bolje. Možda sam potpuno u krivu i takve stvari uopće ne bi išle, no u stocku je ekstremno bitno eksperimentirati. Kažem samo što bih ja napravio smijeh, a to je probao sa svim i svačim, i onda se posvetio onome što ide najbolje. Rijetko tko točno unaprijed vidi što će točno ići i najbolje se prodavati, no uz 20 eksperimenata, njih 5 će funkcionirati, 3 ćemo usavršiti na temelju statistika (koji keywordsi donose najviše prodaja i sl.), i završiti s jednim konceptom koji nam je ekstremno profitabilan. Netko ga možda nabode a la ćorava koka i zrno, no po meni je pametnije uložiti nešto vremena i probati sa svim i svačim, i onda refineati dok ne dođemo do tog magičnog best sellera.

Sada ću zaključiti ovaj post. Nadam se da je vam je bio informativan. Ako vi želite da vam recenziram portfolio, evo uputa iz prošlog posta:

Ovo vrijedi za one koji tek počinju s microstockom i tek trebaju proći "prijemni" na agencijama, ali i one koji već imaju portfolio gore, ali ih zanima što bih ja napravio na njihovom mjestu da povećam broj prodaja fotki. Tu je bitno za zapamtiti da je to moje osobno mišljenje, da nisam Bog Microstocka osobno, i da sam možda ponekad u krivu. Međutim, ako vas zanima što bih ja napravio, bacite link na svoj portfolio na moj e-mail - microstockhr@gmail.com s naslovom "Za recenziju". Imajte na umu da slanjem linka na svoj portfolio pristajete na to da izdvojim nekoliko vaših fotografija i napišem post (recenziju), jer time pomažem ne samo vama, nego i svim drugim početnicima u sličnoj situaciji. To je praksa koju sam vidio i na stranim microstock blogovima koji nude slične usluge, i ako pristanete na javno savjetovanje (računam da bi se post koncentrirao na oko 5 fotki), bacite mail. Ako se ne slažete s tim - nije greda - samo onda ne šaljite portfolio.


Post je objavljen 01.05.2016. u 15:47 sati.