Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/navijachajduka

Marketing

TKO BI TREBAO POSTATI NOVI PREDSJEDNIK UPRAVE?

U tijeku je javni natječaj za člana Uprave HNK Hajduk. Evo ukratko točaka s kojima bi ja bio zadovoljan da ih kandidati prezentiraju članovima Nadzornog odbora.


Strateški projekti:

1. Izgradnja dodatne infrastrukture na stadionu – prema zahtjevima trenera/struke (promjena umjetne trave, bazeni za regeneraciju, teretana i sve ostalo što struka traži) – vrijeme izgradnje 6 mjeseci.

2. Muzej na Poljudu – vrijeme izgradnje 1-2 godine, zavisno o do sada pripremljenim radnjama.

3. Solarne ploče na krovu Poljuda – vrijeme izgradnje 5 godina.
U naredne tri godine ugovoriti s gradom model financiranja s obzirom na to da je stadion u vlasništvu grada. Pripremiti svu projektnu dokumentaciju i ishoditi sve potrebne dozvole za ovakav projekt. Napraviti pripremu da se iz EU fondova povuče između 30 i 70 posto bespovratnih sredstava.
Prijedlog modela financiranja:
Grad u potpunosti financira cijeli projekt, te kroz godine proizvodnjom struje vraća uložena sredstva uz određenu kamatu, dok bi dio novca ostajao klubu. Omjer dijeljenja novca ovisi o tri faktora: cijeni samog projekta, količini proizvedene struje i količini novca povučenog iz EU fondova.

4. Izgradnja nogometnog kampa – vrijeme izgradnje 10 godina
U naredne tri godine treba započeti pregovore s gradom o zemljištu na kojem bi se gradio kamp, pa zatim uskladiti GUP s istim zahtjevima ako je potrebno. Ako je moguće, kamp graditi u blizini stadiona (na području gdje se danas nalaze pomoćni tereni ili pak u Lori). Razraditi modele financiranja samog kampa.


Financijski plan:



Iznad je prikazan financijski plan za razdoblje 01.07.2016 - 01.07.2017. Ovo nije konačan financijski plan, već imamo prikaz “sigurnih” prihoda i rashoda, pri čemu se vidi potencijalna samoodrživost kluba.

Laički rečeno, da bi klub poslovao s “pozitivnom nulom”, u narednom razdoblju 01.07.2016. - 01.07.2017. potrebno mu je uz “sigurne prihode i sigurne rashode” osigurati jedan transfer u iznosu od 10 milijuna kuna.

Smanjenje vrijednosti i amortizacija je iznos koji se odnosi na sam stadion (jer je stadion ustupljen klubu od strane grada koncesijom na 30 godina). Taj iznos nije stvaran, nego je knjigovodstven. Laički, moramo ga prikazati u rashode, iako to
nisu stvarni rashodi.

Još ostaje plan otplate preostalih 30 milijuna duga (toliki iznos se ovih dana spominje u medijima kao iznos stvarnog duga). Taj plan treba vezati uz buduću prodaju Nikole Vlašića. Pojednostavljeno, Nikola se ne smije prodati ispod 6-7 milijuna Eura čiste neto dobiti. Onda od tog iznosa, bez obzira kada se Nikola proda, 4 milijuna Eura bi išlo na posušivanje zadnjih dugova i konačno izranjanje iznad površine.

Trenutni budžet koji ide na plaće igračima iznosi cca. 20 milijuna kuna.

Plan u narednoj godini jest zadržati budžet na istoj razini, ali smanjiti broj profesionalnih ugovora.

Broj profesionalnih ugovora ne smije biti veći od 25.

Ovdje pričamo o 25 profesionalnih ugovora koji iznose prosječno 105 tisuća eura godišnje. To apsolutno nisu mali iznosi i s tim budžetom trebamo biti konkurentniji kako u HNL-u, tako i u Europa Ligi.

Najbitnije za napomenuti jest da sav iznos iznad 10 milijuna kuna koji se može potencijalno zaraditi na transferima igrača (L. Kalinić, Tudor, Sušić, višak od Vlašića) se mora uložiti u dovođenje novih pojačanja (odnosno u plaćanje odšteta kod dovođenja igrača).

Zaključak, pojačanje kadra prve momčadi APSOLUTNI je prioritet u narednoj godini, a novac će se namaknuti prodajom jednog ili dvojice najboljih igrača.


Plan marketinga:

Iako je ovo područje koje jako dobro vodi gospodin Aljoša Bašić, postoji i ovdje područje poboljšanja.

1. S obzirom na gotovo 35 tisuća članova koliko ih je registrirano u 2016. godini, Hajduk kao klub ima golemi marketinški potencijal. Znači, cilj u narednom period od godine dana jest pronalazak barem jednog novog sponzora uz zadržavanje postojećih. Naglasak na turistički orijentiranim kompanijama.

2. Davanje imena stadiona u koncesiju, pogotovo ako bi u potpunosti zaživio koncept solarnih ploča na krovu stadiona.

3. Pronalazak sponzora koji bi “gurao” gradnju kampa, s tim da bi taj kamp onda nosio ime samog sponzora. Npr. Orbico kamp…

4. Apsolutno daljnji razvoj projekta Ambasador koji ima golemi potencijal.

5. Produbiti suradnju s Karlovačkim pivom, tako da pivo bude dostupno u svakom dijelu Lijepe naše.

6. Ulaganje u reklame. U slučaju veće zarade na transferima igrača, dio novca bi se svakako trebao uložiti u reklamiranje hajdučkih proizvoda i reklamiranje broja članova. Posebnu pažnju bi trebalo obratiti na angažiranje velikih sportskih imena da daju obol ovakvim reklamama.
“Budi i ti član velikog narodnog kluba”, “Popij Hajdučko za bolji dan” i slične parole iz usta jednog Ivana Balića ili Slavena Bilića dale bi itekako na značaju i promociji samoga kluba.

7. Bolja suradnja s turističkom zajednicom. Razgledavanje stadiona i potencijalno razgledavanje muzeja moraju biti dostupni svim turistima koji dođu u naš grad. Promotivni letci, akcije, grupni popusti…

Dugoročno, u svemu gore navedenom postoji potencijal od cca. dodatnih 10 milijuna kuna s kojima bi se budžet prve momčadi s godinama povećavao s trenutnih 20 na 30-ak milijuna kuna, a sve u svrhu jačanja konkurentnost same prve ekipe. Ostvarivi rok za povećanje gore navedenih prihoda jest 5 godina.


Suradnja s dalmatinskim klubovima

Hajduk mora imenovati osobu za suradnju s dalmatinski klubovima, koji u biti čine samu bazu odakle bi Hajduk trebao crpiti svoje potencijalne igrače. Hajduk je danas više maćeha nego majka tim klubovima.

U vezi s tim, Hajduk mora osnovati “zakladu” u koju bi bivši igrači Hajduka (npr. Perišić, Kalinić, Subašić, Pašalić) donirali nogometne lopte, dresove i sl. Onda bi Hajduk te proizvode prosljeđivao onim klubovima koji za to imaju potrebu. Dio tih sredstava bi i Hajduk sam donirao. Dugoročni cilj je oživjeti bazu i steći ponovno ime velikoga kluba u očima malih.


Omladinska škola

Omladinska škola je danas potpuno zapuštena. Zadnje prvenstvo su junior ili kadeti osvojili još prije pet-šest godina. Razloga je puno. Akcijski plan:

1. Dugoročno gledano treba izgraditi kamp.

2. Poboljšati postojeću nogometnu infrastrukturu.

3. Šef omladinske škole mora biti osoba od najvećeg povjerenja, te osoba s velikim trenerskim iskustvom, nikako početnik.

4. Općenito, kadar trenera u omladinskoj školi je neiskusan, te je potrebno dovesti iskusnije trenere koji bi u kombinaciji s mlađima mogli stvarati nove igrače za prvu momčad.

5. Šef škole bi trebao biti u potpunosti neovisan u odlučivanju kome će se predlagati stipendijski ugovori i sl.

6. Izolacija utjecaja manager/roditelja kako na trenera tako i na sve ostale članove kluba.

7. Jačanje suradnje između omladinske škole i svih osnovnih/srednjih škola na području grada Splita, a poslije i na području cijele Dalmacije. Uključivanje medija u promociju školskih natjecanja, te selektiranje kadra na istim natjecanjima čiji bi sponzor bio naš klub.

8. Razne akcije u kojima bi se utvrdilo eventualno postojanje “mita i korupcije” u omladinskoj školi.


Razna druga poboljšanja:

1. Ukidanje “postotka” pri potpisivanju ugovora s igračima iz omladinske škole. Napraviti univerzalan pravilnik po kojem bi svaki igrač imao pravo na postotak ovisno o visini transfera.
Npr. Ako se igrač proda uz odštetu od 1 milijun eura, dobit će jedan posto ukupnog iznosa, za 2 milijuna eura dobiti će dva posto. Cilj je izbjegavanje sive zone pregovora i potencijalnog mita, te nagrađivanje igrača po principu što se bolje prodaš, više ćeš i zaraditi.

2. Uvođenje jedinstvene naknade kod transfera igrača koja bi iznosila maksimalno 5 posto. Cilj je jednostavno smanjivanje sive zone u pregovorima. Ako predsjednik kluba ima prostora kod pregovora, nikada ne znate hoće li to zloupotrijebiti u svoju korist. Zato maksimalna visina provizije mora biti jasno propisana.

3. Plaće članovima Uprave i sportskom direktoru MORAJU bit javne i varijabilne. S obzirom na to da je Hajduk klub koji funkcionira na hibridnom i u svijetu jedinstvenom modelu biranja članova NO-a, zalažem se za to da plaće budu javne. Prijedlog, plaće članovima Uprave mogu biti 20 000 kuna mjesečno brutto, uz bonuse u iznosu od 30 000 EUR u slučaju plasmana u Europa Ligu, 20 000 EUR u slučaju osvajanja prvenstva, te 10 000 EUR u slučaju osvajanja kupa. Isto tako sportski direktor treba imati sličnu plaću i slične bonuse. Bolje je da su plaće javne, nego da se na sjednicama gradskog vijeća počne raspravljati o tome tko je koliko plaćen. Demistifikacija tijeka novca u klubu može donijeti samo nove pozitivne stvari za imidž kluba. Isto tako varijabilni dio ovisan o sportskom rezultatu bi trebao djelovati motivirajuće, te bi se jednaka pažnja nadređenih vodila kako prema financijama tako i prema sportskom dijelu.

4. Iznos transfera MORA biti javno objavljen. Čemu skrivanje, čemu izraz poslovna tajna, ako je sve ionako vidljivo kroz financijsko izvješće. Pojednostavljeno, kada se napravi transfer pojedinog igrača, klub bi trebao objaviti sve podatke putem priopćenja. Podaci o visini odštete, roku kada bi odšteta trebala sjesti na račun, te provizija koja je isplaćena posredniku pri transferu su podaci koji trebaju biti dostupni javnosti! Ime posrednika (ili agencije) i buduća primanja igrača trebaju ostati poslovna tajna jer to nisu podaci koji se odnose na sam klub.

5. Preporučljivo je da ugovori koji se potpisuju s igračima starijima od 28 godina sadrže u sebi klauzulu po kojoj se isti mogu jednostrano raskinuti na štetu igrača uz obeštećenje igraču od šest mjesečnih plaća. Cilj je da se ne dovode stari istrošeni igrači koji nisu više motivirani za ozbiljan nogomet, a pritom misle samo na svoju zaradu. Ako zadovolje igrom, sigurno im se neće raskidati ugovor.

6. Kod dovođenja igrača u naš klub treba voditi računa o više faktora: dob igrača, potencijal, država iz koje dolazi, kultura odakle dolazi, motiviranost igrača, sklonost igrača ozljedama, konfliktnost igrača, privatna situacija u kojoj se nalazi. Cilj je da prije kupovine imamo kompletnu sliku o pojedinom igraču, a sve u svrhu kako bismo dobili dobru vrijednost za novac kojeg ulažemo.


Sistematizacija radne zajednice

Famozna sistematizacija radne zajednice se treba provesti u maksimalnom roku od godine dana. Iz aviona je vidljivo da mnoge stvari u klubu ne funkcioniraju kako treba, te bi se putem preraspodjele posla, te angažiranjem novi ljudi stekli preduvjet za zdravije funkcioniranje samog kluba. Nutricionisti, psiholozi, fizioterapeuti, dodatni kondicijski treneri i profesionalni skauti trebali bi postati sastavni dio svakodnevnog funkcioniranja kluba.

U tom pogledu treba definirati jasno i nedvosmisleno postavljanje godišnjih ciljeva za svakog zaposlenika, te praćenje istih. Oni koji ne budu mogli odgovarati minimalnim zahtjevima posla, s istima bi se išlo u raskid poslovne suradnje.


Ostalo:

- Osnivanje tima (radne skupine) koji bi radio na rješavanju svih pritužbi koje klub dobije od svojih navijača. Znači mail adresa plus telefonski broj koji bi bili na usluzi navijačima za sve pritužbe koje isti imaju. Cilj je poboljšanje zadovoljstva krajnjih korisnika usluga HNK Hajduk.

- Jednom u polusezoni sastanak s roditeljima djece svih uzrasnih skupina u cilju informiranja roditelja o bilo kakvim promjenama u klubu (ili klupskoj strategiji)

- Jednom kvartalno sastanak s managerima igrača u cilju informiranja istih o bilo kakvim promjenama u klubu (ili klupskoj strategiji)

- Po potrebi sastanak i s članovima KN Torcida i s Udrugom Naš Hajduk.

- Barem jednom mjesečno, a po potrebi i češće sastanak u banovini s gradonačelnikom ili s ljudima koji su zaduženi za sport.

- Dnevni sastanci na relaciji Uprava – sportski direktor – trener prve momčadi. Cilj je svakodnevna komunikacija i rješavanje bilo kakvih problema na dnevnoj bazi. Zahtjevi struke moraju biti ispunjeni ako je to moguće. Jasnija i česta komunikacija može riješiti potencijalne problem koji nastaju zbog nedostatka iste.

- Pokušaj zbližavanja raznih navijačkih skupina i to kroz određene humanitarne akcije, a sve u cilju smanjivanja netrpeljivosti sjevera i juga, te borbe sa svim anomalijama u hrvatskom nogometu.

- Općenito pojačano djelovanje kluba u svim prihvatljivim humanitarnim akcijama. Određivanje osobe koja bi bila odgovorna za razne akcije.

- Osnivanje tima (radne skupine) koja bi se bavila iznimno kompleksnim problemom na relaciji Hajduk – HNS.


Ima još hrpa stvari o kojima bi se dalo pisati, ali to je onako na prvu što bi mene zadovoljilo da nova Uprava stavi u svoj program. Vrijeme je za novi iskorak, a pravo na pogrešku je ovaj put isključeno!

Onda, postoji li netko tko je spreman provesti u djelo većinu gore navedenih točaka?!

Hajdučki pozdrav! Zdravi i veseli bili!



Sa štovanjem,
Ante Armanda
mail: ante.armanda@xnet.hr




Post je objavljen 14.04.2016. u 22:14 sati.