Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/microstock

Marketing

Q1 2016 Update - Statistika i smjer bloga

Ovaj post bit će primarno namijenjen onima koji se počinju ili se tek namjeravaju početi baviti microstockom. Ponukan time što se sve više domaćih ljudi počinje baviti ovime (sudeći po, između ostaloga, rastu aktivnosti na forum.hr topicu o microstocku) i dosta lošoj ekonomskoj situaciji u kojoj nam se zemlja nalazi, odlučio sam na neki način pomoći onima kojima je to potrebnije. Stoga, počet ću s dvije jednostavne stvari koje su, po mom mišljenju, bitne za uspjeh u microstocku.

Prva od tih stvari je statistika. Ako ne vodimo računa o tome što se prodaje i gdje, rezultat je slijepo uploadanje i "ha, vidjet ćemo, možda se proda". To je daleko od optimalne strategije. Optimalna strategija je voditi računa o pojedinačnim prodajama na svakoj agenciji i vidjeti trendove na temelju uploada naših setova. Ako sam u veljači uploadao set 30 fotki s rubikovom kockom, i već u ožujku vidim povećanje prihoda od 50%, to vjerojatno znači da je taj set odgovoran i da treba detaljnije pogledati statistiku po pojedinačnim agencijama. Tada mogu točno vidjeti koji se koncept prodao najbolje, zašto (koji keywordi) i tako planirati idući shoot. Naravno, postoje rješenja koja automatski prate sve prodaje i na temelju par klikova možemo vidjeti točno koliko se koja fotka prodala po kojoj agenciji, koliko zaradi po mjesecu, no ta rješenja su često skupa - stockperformer je 29 eura mjesečno, što je previše za nekog tko tek počinje. Svom srećom, postoji jedno rješenje za vas koji imate manje od 500 fotki po agenciji - microstock analytics. Za ljude ispod 500 fileova po agenciji to je besplatan windows program (drzi sve vase passworde safe, ja osobno koristio), a primjere kako funkcionira mozete vidjeti ovdje.
Međutim, jedan od problema s microstock analyticsom je što je ograničen na svega nekoliko agencija - iStock, Shutterstock, Fotolia, Dreamstime, 123RF i Depositphotos. Također, neke statistike nisu dostupne, a i ja se recimo svejedno osjećam sigurnije ako osobno vodim statistiku o svemu u excelu.

Zato vam prilažem datoteku vrlo sličnu onoj koju ja koristim - za slobodno je skidanje, korištenje i distribuiranje. Izgleda ovako (klik da se otvori veća slika):





A može se skinuti ovdje.

Ima sve pokazatelje koje i ja koristim, od return per image, do month over month računice. Sve skraćenice su objašnjene u excel fileu, treba samo kliknuti na naslov (tipa zanima vas što je STR, samo selektiraj taj cell i eto objašnjenja), ispunjavati je iznimno jednostavno - treba samo upisati broj fotki na agenciji svakog prvog u mjesecu, koliko je fotki prodano i koliko ste zaradili, i sve ostalo se računa automatski - od statistike pa do stvaranja grafova u realtimeu.

Ja sam ispunio prva dva mjeseca s bezveznim podacima čisto da vidite kako stvar funkcionira i vidite kako se točno računa koja veličina - to slobodno pobrišite i počnite unositi vlastite podatke. Meni je vođenje ovakvog oblika statistike iznimno pomoglo jer na temelju toga zaključujem kojom ću se agencijom više baviti (ako vidim porast u postotku toga koliko zaradim na njoj), do toga koju ću izbaciti ako ima prenizak RPI ili RPD. Konkretno - ovog mjeseca sam zamolio ekipu s Bigstocka da mi izbrišu account i maknu sve fotke - naprosto nisam vidio poantu da mi portfolio tamo stoji i potencijalno kanibalizira prodaje s drugih siteova, koji plaćaju više. Ovo je automatski i preporuka - ne uploadajte na bigstock.

Excel file je napravljen da u ovom obliku "podržava" 12 agencija, što mislim da je sasvim dovoljno za svakog tko je tek u početnim stadijima. Ako uploadate na više agencija, onda vam vrlo vjerojatno ovakav file ni ne treba, i sami vodite evidenciju o svemu na svoj način - ukratko, nije za vas. Tu moram staviti i disclamer za paranoične - do svih podataka koje upišete u excel file ja ne mogu niti ne želim doći. Ovo je za vaše osobno vođenje statistike.

Druga stvar koju bih želio ponuditi, a koja je usko vezana uz isti cilj - prodavanje što više fotki - je recenziranje portfolija. Ovo vrijedi za one koji tek počinju s microstockom i tek trebaju proći "prijemni" na agencijama, ali i one koji već imaju portfolio gore, ali ih zanima što bih ja napravio na njihovom mjestu da povećam broj prodaja fotki. Tu je bitno za zapamtiti da je to moje osobno mišljenje, da nisam Bog Microstocka osobno, i da sam možda ponekad u krivu. Međutim, ako vas zanima što bih ja napravio, bacite link na svoj portfolio na moj e-mail - microstockhr@gmail.com s naslovom "Za recenziju". Imajte na umu da slanjem linka na svoj portfolio pristajete na to da izdvojim nekoliko vaših fotografija i napišem post (recenziju), jer time pomažem ne samo vama, nego i svim drugim početnicima u sličnoj situaciji. To je praksa koju sam vidio i na stranim microstock blogovima koji nude slične usluge, i ako pristanete na javno savjetovanje (računam da bi se post koncentrirao na oko 5 fotki), bacite mail. Ako se ne slažete s tim - nije greda - samo onda ne šaljite portfolio.

Eto, to je to za sad. Nadam se da će ovo biti korisno bar nekome, i da će vam 2016. biti najuspješnija stock godina do sad! Do sljedećeg puta. :)

Post je objavljen 04.03.2016. u 11:34 sati.