Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/vajrapani

Marketing

Odrješenje

Ovaj odlomak nadovezuje se na onaj pod naslovom: Trovači koji bi trebalo pročitati radi cjelovitog razmijevanja radnje.
Ili za one kojima bi to oduzelo previše vremena uvod jednom rečenicom: sada nakon nekog vremena Geshe Tsaphuwa dolazi u selo Brin provjeriti kako se razvija njegov plan trovanja Milarepe.

...
Jetsun je počeo pokazivati znakove ozbiljne bolesti. Negdje u to vrijeme došao je Geshe Tsaphuwa s malom količinom mesa i chhang*-a tobože da prinese te darove Jetsunu, ali zapravo da vidi na svoje oči u kakvom je stanju. Rekao mu je: "Sveta osoba kao što je Jetsun ne bi trebala biti pogođena takvom teškom bolešću, ali budući da te bolest snašla trebalo bi ju raspodijeliti među svim tvojim učenicima, ako bi to bilo moguće. Ili ako je moguće transferirati bolest potpuno tada bi se moglo prenijeti ju na osobu poput mene, no kako je i to sasvim nemoguće, što bi sada bilo najbolje učiniti?"

Jetsun mu se nasmiješio i odgovorio: "Zaista nije bilo razloga da me ova bolest zadesi, ali nisam u tome imao izbora, kao što ti možda najbolje znaš. Općenito govoreći bolest jogina i bolest obične osobe nisu istog karaktera. Potonjem bi se ona mogla činiti pukom nepogodom i slučajnošću. Ali u ovoj specifičnoj situaciji meni bolest služi kao blagoslov."

Geshe je prvo pomislio: "Jetsun sumnja kako sam ga ja otrovao, ali nije sasvim siguran u to. Što se tiče transferiranja bolesti, apsolutno sam uvjeren da on to ne može učiniti čak niti kad bi imao valjan razlog." a onda je rekao: "O Jetsun, želio bih znati stvarni uzrok tvoje bolesti. Ako je uzrokovana zlim duhovima trebalo bi ih egzorcirati, ako je stvar tjelesne konstitucije, posljedica neravnoteže fizičkih čimbenika to bi trebalo uravnotežiti i ispraviti, ali ja nemam uvida u tvoju bolest. Ako ikako možeš molim te prenesi ju na mene."

Jetsun mu je odgovorio: "Stanovito osjetilno biće je zaposjeo najzloćudniji od svih zlih duhova, s taj je Demon Egoizma. Takav je demon koji je uzrokovao moju bolest poremetivši ravnotežu moje konstitucije. Niti se demon može egzorcirati niti bolest izliječiti. Kada bih prenio bolest na tebe ti ne bi bio u stanju niti na trenutak podnijeti njenu jačinu, zato ti ju neću prenijeti."

Geshe je mislio: "Ah, nevoljan priznati kako ne može prenijeti bolest, on se pretvara da ne želi to učiniti." Jetsunu je uzvratio nasrtljivo: "Molim te, daj prenesi bolest na mene!"
Jetsun je na to odgovorio: "Dobro onda neću prenijeti bolest na tebe nego na vrata i dovratnik; a ti možeš na miru promatrati njenu jačinu."
Rekavši tako Jetsun je prebacio svu bol iz svojeg tijela na vrata i dovratnik meditacijske sobe zbog čega su vrata počela odmah ispuštati zvukove škripanja i pucketanja drva, tresla su se kao da će se raspasti svaki čas. U isto vrijeme Jetsun je izgledao kao da je doživio olakšanje i da je slobodan od bolova.

Geshe je opet pomislio: "Zasigurno je to nekakva magijska iluzija." pa je rekao: "Čudesno! Ali ipak molim te prenesi to na mene!"
Jetsun je pristao napokon: "U redu Geshe, pokazati ću ti mali dio njene jačine". Preuzeo je bol iz vrata i prenio na Tsaphuwu napomenuvši mu da je to samo polovica jačine, te ga je pitao što misli o intenzitetu boli i da li je podnošljiva.

Geshea Tsaphuwu je neizdrživa bol svladala i ubrzo je počeo gubiti svijest. Kad je tako iskusio intenzitet muke i boli kojoj je bio izložen Jetsun, Geshe se duboko pokajao zbog svoga zlog djela. Bacio se na tlo pred prostirkom na kojoj je ležao Milarepa i položio je njegova stopala na tjeme svoje glave i tako je dugo plakao, dok nije bio u stanju progovoriti: "O Jetsun Sveti Gospodine, ovu bolest ti je, kao što si i sam rekao, prouzročilo ovo stvorenje opsjednuto sebičnošću i ljubomorom. Uzmi molim te sva moja svjetovna dobra, sve pokretnine i nekretnine i oprosti mi taj zločin kako me zbog njega zla karma ne bi obuzela."

Budući da su te riječi bile izrečene u duhu iskrenog žaljenja Jetsun je vidio da je pokajanje čisto i nepatvoreno stoga je rado udijelio oprost. Preuzevši natrag na sebe svu bol odgovorio je Gesheu Tsaphuwi: "Tijekom svoga životnog vijeka nikad nisam posjedovao kuću niti imanje, a sada na smrtnoj postelji kada nemam niti najmanje potrebe za posjedstvom što će mi svjetovna dobra? Zadrži svoje darove i odsada se suzdržavaj od kršenja zavjeta Dharme. Što se tiče ovog tvoga prijestupa iskreno ću moliti da te nikakva zla karma ne obuzme i da ne patiš zbog toga." Tada je Jetsun otpjevao ovu himnu:

Klanjam se pred nogama Savršenoga Marpe!

Čak i Pet Gnjusnih Grijeha, beskrajnih u zlim posljedicama,
Ako se hitro pokaju, mogu se neutralizirati.
Zato neka vrlina moje zasluge i moj dio Sreće,
Zajedno sa vrlinama svih Buddha prošlosti, sadašnjosti i budućnosti,
Otkloni zlu karmu sa svih osjetilnih bića
Neka i tvoj dio mizerije ja preuzmem i na taj način poništim.

Suosjećam sa onima koji čine nažao
Svome Učitelju, ili savjetniku, ili svojim roditeljima
Neka zlu karmu rođenu iz toga
Ja užinam i probavim u potpunosti

Neka ti budeš odvojen od podlih drugova
U svim budućim egzistencijama,
Neka susretneš vrle prijatelje,
Neka ti nitko ne učini sa zlom namjerom štetu
Koja bi iscrpila tvoju riznicu zasluga.

Neka svako osjetilno biće uvijek susretne
Recipročnu dobru volju i plemenitost bodhisattvinskog uma.


Kad je Jetsun otpjevao tu himnu Geshe je osjetio veliko olakšanje i utjehu. U grozničavosti velikog zadovoljstva i vjere zavjetovao se da će nadalje odbaciti sva nevrla djela i posvetiti se potpuno religijskoj devociji do kraja svoga života; obratio se Jetsunu: "Na zla djela koja sam u prošlosti učinio navela me je moja ljubav prema bogatstvu i posjedovanju. Odsada nadalje ne želim više niti kuće niti zemlje niti bogatsva, nikakvih svjetovnih dobara. Stoga iako Jetsun nema potrebe za mojim materijalnim dobrima, ona mogu poslužiti na korist učenicima i sljedbenicima koji se bave devocijskim studijem. Zato te molim da ih prihvatiš."
Iako je ta ponuda bila izrečena u potpunoj iskrenosti i s ispravnom namjerom, Jetsun je opet odbio prihvatiti Gesheov poklon, ali posljedično njegovi učenici su preuzeli imetak i iskoristili ga da podmire troškove Jetsunove pogrebne ceremonije i za troškove održavanja godišnjih festivala kojima su obilježavali obljetnice Jetsunove smrti, a koji se održavaju i do današnjih dana.
Geshe Tsaphuwa ostao je do kraja života iskren i ozbiljan adept devocije prema Jetsunu.

Jetsun je još neko vrijeme ležao u selu, a onda je rekao svojim učenicima: "Kao plod moga proputovanja ovim krajem okorjeli grješnik obraćen je i kroz pokoru uspješno poveden putem Oslobođenja. Moja misija je upotpunjena i nema više potrebe da se jogin zadržava u domeni svjetovnog postojanja. Da jogin umre u selu to bi bilo kao da kralj umre u kućerku običnog pučanina. Moram ići umrijeti u špilju Chubar."
Seban Repa (jedan od osam "Sinova Srca"- tj. glavnih Milarepinih učenika, prim. prev.) je rekao: "Zbog tvoje bolesti bilo bi previše zamorno da pokušaš ići tamo pješice. Gospodine mi ćemo napraviti nosiljku i nositi te."
Na što mu je Jetsun odgovorio: "Za mene nema stvarnosti niti u bolesti niti u smrti. Ovdje sam maniferstirao fenomen bolesti, fenomen smrti manifestirati ću u Chubaru. Za to mi ne treba nosiljka. Neki od mlađih učenika neka već unaprijed pođu u Chubar."
...

*chhang - tradicionalno tibetansko fermentirano piće od ječmenog slada, nekad se prevodi kao tibetansko pivo ali sličnije ruskom kvasu.

Post je objavljen 07.02.2016. u 19:48 sati.