Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/nakrizanju

Marketing

Najbolje da ja otvorim privatnu osnovnu školu....

....i nek me država za to plati.


Eto moje najnovije brige.
Živcira me engleski u školi, engleski na tečaju.
U mom životu, svako malo (ali zaista malo)
naiđem na nešto oko čega se ne mogu prestati čuditi ......
do novoga čuđenja.
Ja sam -
ne-prila-gođen
ja sam -
ne-prila-gođen

(to je ,mislim, pjesma Filma)


Počelo je s engleskim u školi.
Prvi, drugi razred ništa se nije događalo,
par pjesmica , blue ,black,
veselo, nezahtjevno, bez ikakvih ulazaka u problematiku.
Malo preopušteno, no dobro.
Počeo tako treći razred, prolaze lekcije,
prošao mjesec,ide drugi, sve čekamo da se nešto konačno počne događati, ali ništa.
Kako je bilo? super!
što ste učili? ništa!
Počele lekcije sa izrazima tipa 'ploughman's lunch' i 'sheep-sheering'
shvatim ja da je vrag odnio šalu,
'Daj dijete praznu bilježnicu'
'Ne moramo imati bilježnicu za engleski'
'Ma moramo, brate, vadi bilježnicu'

I tako......prevodim joj svaku riječ svakog teksta,
objašnjavam zamjenice
fraze kako dolaze.....
I odlučimo se ove godine za tečaj engleskoga,
želim da joj netko dobro pokaže gramatiku;
to stvarno ne znam dovoljno dobro.

Počelo i to,
prolazi mjesec, počeo drugi,
pregledavam joj riješenu zadaću i vidim
da ona nema u stvari pojma kako složiti rečenicu,
kako se okreće pomoćni glagol kada iz upitne
prelazi u potvrdnu rečenicu
(ili što to već je, velim da ne znam gramatiku)
nabada kako god i rješava stvari odokativno.
Niti zapravo ne razumije do kraja što se u pojedinoj rečenici pita.

I tako, opet ja njoj prevađam, govorim joj kako da napiše rečenicu da bude ispravna,
mislim si ,kaj bi bilo da ne znam engleski!?
Čemu uopće plaćam tečaj?

Eto mene kod učiteljice, pokazujem joj mjesta gdje sam ja stavila upitnike,
odnosno označila one djelove koje moje dijete u pojedinim rečenicama ne kuži.
I ne počnem odmah skakati na nju, nego joj lijepo velim
da ona ne poznaje osnove osnova gramatike, da u školi ništa ne rade,
i da zadaću rješava pogađajući, bez znanja o prirodi problema.
I pitam 'kada ćete vi početi raditi gramatiku? '
ja sam nju upisala na tečaj upravo i jedino zbog toga!'
'Mi ne radimo gramatiku! U našoj metodi (govorim o Berlitz školi)
nema objašnjavanja gramatike kao takve,
mi učimo jezik kroz govor.'
'Ne radite gramatiku??'
'Ne.'
'Uopće??'
'Mi učimo kroz razgovor, situacije....nema naglaska na gramatiku,,,'
Ja ne mogu prikriti iznenađenje i nevjericu....suzdržim se stopostotno
od provokativnih pitanja jer dijete stoji između nas dvije
i upravo će imati sat s tom osobom.
Kontraproduktivno je natezati se.


I sad se pitam...kaj sad?
Jasno je da ona hoće profitirati i od vježbanja konverzacije s vršnjacima,
ali,
ali...ali??


To je kao da ja nekoga učim pjevati ,ali mu ne pokažem note
nego sve po sluhu
pa, kak ispadne, ispalo je.
Ili sam samo neprilagođena.



Post je objavljen 09.11.2015. u 00:09 sati.