2. travnja se obilježava kao Svjetski dan svjesnosti o autizmu. Ovim člankom pridružujemo se povišenju svjesnosti o vrtovima koji mogu poboljšati kvalitetu rada i života osoba s autizmom. Specijalizirani vrtovi za djecu s autizmom danas se koriste u sklopu hortikulturne terapije, te se u svijetu grade uz Centre za djecu i odrasle osobe s autizmom.
Dobrobiti vrtlarenja i boravka u vrtu za djecu s dijagnozom autizma:
• • Vrtovi okupiraju osjetila bez previše stimulacije. Djeca mogu istraživati različite boje, teksture, mirisa i zvukova u ugodnom, prirodnom okruženju.
• Vrtlarstvo pruža mogućnost djeci brusiti sve i fine motoričke sposobnosti.
• Vrtlarstvo omogućuje ponavljanje aktivnosti, ali još uvijek nudi neke izazove pružajući konstantnu promjenu. Može se uspostaviti utješna rutina (prikupljanje potrebnih alata, provjeravanje biljaka, izvlačenje nekoliko korova, zalijevanje, itd), ali će biti suptilnih promjena koji će uključivati znatiželju djeteta pri svakom posjetu, kao što su zrenje rajčica, promatranje novih insekata, cvjetnih pupova otvaranje i promjena boja na lišću
• Vrtlarstvo je aktivnost koja se može dijeliti. Postoje mnoge mogućnosti za pozitivne društvene interakcije i timski rad.
Prijevod iz članka Autizam i Vrtlarstvo „Autism and Gardening“ autorice Sarah Pounders