Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/belator

Od Sesveta do Šestina

Preko brda.
Nisam bio na Sljemenu već 100 godina.
Dobro tak se veli, nije 100, ali sigurno nekih 85 godina.

Jučer je bio skoro pa proljetni dan, pa se išlo na kavu u brda, ono da se maknemo od te "vrućine".
Sa nizina nije bilo naznaka da je gore još uvijek prava zima. Ima snijega, ali nije to ono uobičajeno za ovo doba godine.
Ali ipak, očekivali smo i tamo proljeće, kad ono prava zima. Hladno, puše vjetar, skijanje u tijeku.

Krenuli preko Dubrave.....

...malo sam bio zbunjem i nisam točno ni znao onaj put kojim sam davno išao.....ali našli smo....htio bih samo reći da mi se čini kao grijeh uopće ići gore autom, ali već je bilo poslijepodne pa nismo stigli....ali teško je ovako opisati prizore koje možete vidjeti ako idete pješice....izgleda stvarno nestvarno..baš kao iz bajke....ovako samo par iz auta.......sve je prepuno raznih slapova.....

...cijelim putem (dobrih 20 min) vozite se kraj ovakvih prizora..je li to od onog nevremena kad je jako puhalo ili od ovih dana ledenih kiša....nemam taj podatak, ali uz cestu su sva stabla iščupana, a ima stvarno ogromnih drveća....sada uz cestu ljudi to pile i čiste...inaće se ne bojim visine, ali na nekim dijelovima izgleda stvarno zastrašujuće...više nemate osjećaj da vas drveća štite od ponora uz cestu.....

...a na vrhu prava zima....

....kojim putem krenuti......

...idemo prema skijaškim stazama.....

..iako nismo činovnici, valjda smijemo ovuda....

..i gore se rušilo.....

....škola skijanja u tijeku.....

...idemo i dalje u smjeru strelica....

...staza gdje mogu skijati svi......danas je bilo najviše klinaca iz škole skijanja.....mislim da su najmlađi oko 4 god.....

...ima i vuč(n)ica........

....i u pogonu su....i male i velike......

...vuče i ova manja, stajaća....

...i ova sjedeća.....

......ove godine nije bilo "jeftine" Snježne Kraljice", ali staza za skijaše otvorena.....

...ali ima više boardera...valjda se tak veli...snow-board....to već par godina potiskuje obično skijanje....ne znam kako je, ja sam zadnji put na Sljemenu "skijao" na strunjači....nekad se mogla iznajmiti i onda nas 5-6 sjednemo i spuštamo se...i onda se penješ pol sata...di ćeš bolje....a ne ovaj board........

....nakon skijanja smo krenuli još malo prema vrhu....tražio sam gdje je taj veliki toranj....nigdje ga ne vidim....a iz grada se vidi na vrh brda......popeli se na vrh, kad ono razočarenje...to uopće nije tak veliki toranj kak se čini odozdo...neki mali, bezvezni.....valjda je to neka optička varka, samo da nas privuče u brege......

...kak je Ficho sad bio prvi put na Sljemenu, njemu to bilo super...al gleda on i vidi....pa viče: gle tata, tam ti je taj toranj !.....

...aaa, tu je...zbilja je veliki......

...pita on mene : a za šta je taj toranj !...kratko sam mu objasnil : pa to ti je za to da mi možemo gledat tv...znaš ono : ako nećeš "Dilom" onda ćeš "Silom" ...ili već nešto što nam pruža taj predivni tv........kak smo bili na vrhu, već nam je zbilja bilo hladno...vjetar je bio sve jači, pa smo se sklonili u vidikovac na kavu.....bila je gužva za parking ispred vidikovca......

..unutra toplo sa pogledom na Zagorje......

..i ako nekog zanima......

..još neke zanimljivosti.....

..zaboravio sam napomenuti da Sljeme ima svoju elitnu postrojbu u slučaju bilo kakvih napada.....topčinu M18....

..i razna oklopna i neoklopna vozila.....

.....kavica pod grijačem.....

..još jedan pogled prema zagorskoj Županiji....

....wuuuuuuuušššššššššš.......

......sad se trebalo vratiti otprilike istim putem do auta......krenuli smo drugom stranom ceste prema dolje....moram napomenuti za one koji još nisu bili na Sljemenu da jedna strana ceste (mislim od Blizneca) vodi do Sljemena, a jedna strana ceste vodi prema dole (do Šestina).....govorim to zato jer su to jednosmjerne ceste....zadnji put kad sam išao prema dolje (prije 5-6 god) naišao sam na auto koji ide prema gore, a ja nisam bio taj koji je išao u krivom smjeru....bilo je blizu, ali nije bilo jako prometno...ako idete autom, vozite polako, jer nikad se ne zna...to je još jedan od razloga zašto je možda bolje pješice.....ako idete na Sljeme moja preporuka je da se ostavi auto u Šestinama i pješice uz izgrađenu stazu koja je bolje uređena nego ona uz cestu za gore.....i to na cjelodnevni izlet...polako i pješice....zaista se ima što vidjeti......

.....ovo je pogled na Zagreb sa vrha Sljemena.....

..i pogled nakon par krugova vožnje.....kat niže.......

..i evo nas u Šestinama..vraćamo se među smogovce.......

****mislim da je za srijedu najavljen neki dokumentarac o sljemenskim vodama i Sljemenu na nekom od tv programa*****

Post je objavljen 16.02.2014. u 13:32 sati.