Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/visionmusicandlife

Marketing

Kakve veze imaju sustav melioracije i hrvatsko/balkanska glazbena estradno popularna scena?

Na prvi pogled zvuci eklekticno…Ali vjerujte mi, samo na prvi pogled.

Razmislimo malo… Da hidrolozi i hidrogeolozi nisu objasnili cudnovat proces evatranspiracije koji se odigrava u prirodi, danas najveci laici ne bi mogli
voditi racuna o sustavima navodnjavanje i (po drugoj strani) nacinima zastita od oborina koje prelaze u elementarne nepogode, pogubne za poljoprivredu. Na balkanskoj, pogotovo hrvatskoj glazbenoj sceni, da vrli hit makeri (glazbeno na razini kvintnog kruga, tekstualno na razini djecje brojalice) nisu objasnili cudnovat proces alkemijsko glazbene trasmutacije (drugim rijecima:
kako iz pite napravit govno i pri tome niti ne trepnuti) koji se odigrava u glazbenoj prirodi nad Balkanom i Hrvatskom, danas najveci laici ne bi mogli voditi racuna o sustavima navodnjavanja glazbe onim sto tesko da se moze zvati glazbom i (po drugoj strani), nacinima zastita od oborina smislene glazbe koje prelaze u elementarne nepogode, pogubne za estradoprivredu.

Dok su, recimo, Nizozemci u 16 godina, od 1916 do 1932 uspjeli napraviti nasip dva puta dulji od kineskog zida i oteti cetvrtinu zemlje od Sjevernog
Mora i nekoliko brana prema kojima je Hooverova brana lego igracka, a Michigenski Most cackalica udjecjem pjescaniku, Hrvati se jos uvijek bore sa
melioracijom, izumom starim 5500 godina.

Ili da parafraziram Borisa Dezulovica: “zakleo bih se da na raznim poplavljenim mjestima diljem Hrvatske vidim istu babu kako zaziva boga proklinje kisu i nabujalu rijeku, kao i da na raznim podrucjima koje je pogodila susa vidim istog uplakanog seljaka kako prebira grumen suhe zemlje
pod rukama, cudeci se kako je opet dosla susa…Naravno, Hrvatima su sistemi melioracije, nasipa i navodnjavanja, izumi stari 5500 godina, potpuno nepoznata stvar”…

Car! Car! Car! :) ))))))))

http://slobodnadalmacija.hr/Hrvatska/tabid/66/articleType/ArticleView/articleId/184697/Default.aspx

Isto tako, u glazbi se Hrvati nisu maknuli sa mrtve tocke jedno sigurno 5 hiljada godina, barem sto se tice koncepta da se sve mora staviti u domenu
estrade; obuhvacala ta estrada Rimske i Mletacke Galije, turske horde, austrougarsku diplomaciju ili svabske šmajsere…Ono kasnije necu ni spominjati jer je preosjetljivo i “premoderno”. Imperativ je: sve se treba estradizirati ili uzmi od svega sve pomalo i toliko dugo estradiziraj dok ne ostane nista vise sto bi estradizirao (ili, dok ne ostane nista vise za estradizirati).

Ukljucuje li to “fanki đezi” ili “etno čerkezi” ili “šaljivo na ibanezi”, sustinski je istokurcno i definitivno znaci – DA – ukljucuje sve od toga. I
majmune koji sa trubicama skacu ko zadnje kurve u bordelima i kvazisaljivim pokretima daju do znanja da je debilitet sveprisutan, ma koliko mi mislili u
optimisticnom zanosu ponekad, da stvari idu na bolje…Ne idu…Balkan je ruralna vukojebina gdje filozofija oranice i ruralni mentalni sklop na kraju uvijek prevladaju. Kodovi su: oranica, zemlja, djedovina, ognjiste, vino, picke, meso, agresija, dominacija, moc, nadvladavanje, savladavanje, potcinjavanje i sve ostalo sto cini filozofiju nekog plemena, u ovom slucaju
balkanskog. Ima li izuzetaka? Nema. Cak nio medju onim snobovima koji u BP klubu izigravaju kutne jazzere i koji uvjeravaju sebe da postoji jaz izmedju estrade i hrvatskog medijski eksponiranog jazza. Ne postoji. Estrada je Borg koji je vec odavno sve asimilirao u sebe, od istarskog ethno jazza, medjimurskog ethna, zagorske kuruze pa do predjela gdje nikakva Opca Opasnost ne moze pomoci Osmom Putniku da u ovo Hard Time okupi Legiju buntovnika i da se javi neki novi Keops koji ce ih predvoditi, posto su svi oni estradizirani
i dio estradnog establismenta; doduse na margini, ali svejedno prisutnog da ko krpelj podsjeca kako se nesto moze uvuci pod kozu a da to ni ne osjetimo…dok nam se ne napije krvi da postane neugodno i naporno.

Naporno kao politika estrade. Naporno kao politika opcenito.

I dok cemo u Hrvatskoj placati prema novom zakonu 3 soma kuna za prosjacenje, 5 soma kuna za žvaljenje na ulici, 5 soma kuna za pišanje na javnom mjestu,
pitam se koliko bi kuna racimo platio ako bi na sred glavnog gradskog trga izvadio pimpek i poceo nonsalantno masturbirati, upozoravajuci zgranute
prolaznike kako nije rijec o profanom aktu vec o cisto subverzivno konceptualnoj umjetnosti, gdje onanijom apeliram na mir u svijetu?! A pitam
se naravno, hoce li se uskoro donijeti i zakon za kaznjavanjem prosjacenja tudjih nota u estradnoj i popularnoj glazbi, žvaljenja sa mediokritetima u
“urbanoj” glazbi i pišanja po glazbenoj kulturi opcenito, od strane estradne i “popularno / urbane” klike?!

Upaliti HRT2 Nocni Glazbeni Program ili CMC blokove (urbo, novo, demo) u kojima se vrte novovalni / one “hit” wanderi, je prava nocna mora, koja
izaziva diarejicne senzacije u trbuhu i navodi covjeka da se propita o smislu zivota, prije nbego li svemu tome da konacni pecat na WC skoljci. Od onih kvazi repera koji bi “guzaru i skampe na buzaru” kojima 90 posto tekstova ko da pise neko dijete sa posebnim potrebama, ili one istrijanske dance atrakcije gdje onaj lik na pocetku uvijek sere jednu te istu naraciju malo na talijanskom, malo na hrvatskom (sa poezijom i lirikom koje ja seljak ocito ne mogu shvatiti, ali ozbiljno sumnjam da su uzori ovdje definitivno europski impresionisti; mozda bolje reci – naslucujem…to je ona faza kada znate da necemu niste dorasli, ali vas kompleks manje vrijednosti sprecava da to
proglasite retardiranom debilanom pa radije
ostavljate prostora mozebitnoj genijalnosti koju vi ne shvacate…..to je to…Bazinga).

Jebes glazbeni program u kojoj su najslavnije tocke neki reper koji sebe naziva generalom i stanca uredne oponentne tekstove, tek toliko da bude malo
buntovan, sa zenskom goscom iz ex girlie/jazzy/fanquei banda koja definitivno nije ni malo buntovna (eventualno ako je koji puta zapisala wc dasku u BP klubu) i neki wannabe urban sa malo rokenrola lik koji cijeli spot sece sa lutkom na napuhavanje i daje naslutiti kako su veze sa stvarnim zenama ipak gubitak vremana (nije da nije za kontempliranje…sta je je).

Zato, Boze, postedi me debilnih hrvatskih novovalnih studentskih i glumackih bandova, postedi me estrade i popularne glazbe, turbo i urbo folka, vrati osamdesete, uskrsni Mozarta da uvede obaveznu glazbenu pedagogiju, a neku glazbenu inacicu Staljina, navedi da uvede Gulag za sve one koji su se ogrijesili o zakone umjetnosti u glazbi.

Ili kako je neki nadobudni mladic koji sebe vjerojatno smatra nekom opicenom rock zvijezdom, u nekom singlu/spotu koji ce se vrtit dva mjeseca i zauvijek nestati, rekao: “nesto nedostaje”. Da. Istina. Svemu tome nesto nedostaje.

Talenta, za pocetak.

No, na kraju, mene jos uvijek zbunjuje, jel ovo (spot)tekstualno retardirano smece ili genijalnost ravna najvecih impresionista iz vihora pocetaka proslog stoljeca? Jel ovo invokacija Keatsa, evokacija Coleridgea, implikacija na Yeatsa?! Pomognite mi, jer ovdje sam bespomocan:

video

Dalibor Mladenovic (14.X.2012.)

Post je objavljen 10.12.2013. u 17:30 sati.