Pregled posta

Adresa bloga: http://blog.dnevnik.hr/paterluka

Marketing

BEZGRENO ZAČEĆE BDM (sabrao 'onaj'(ja)

Image and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPic
Bezgrena ==> Presveta, Neprijateljstvo ja zamecem -(Post 3)
Keharitomene ==> Milosti puna (Lk 1, 28)
Zena suncem ogrnuta (Otk 12)
Papa Pio IX , godine 1854 bulom “Ineffabilis” proglasio dogmu (par godina kasnije potvrda u Lurdu)
Danas slavimo Bezgrenu. Cemu kad smo gresni? Zato jer ona je ono sto trebamo biti i mi. Ona je Pocetak boljega svijeta. Ovaj svijet nije ono zasto smo stvoreni. Osjeamo rascjep u samima-sebi.
Zelimo jedno, a cinimo drugo. Umjesto da duh vodi tijelo, tijelo vodi duh. zgrozimo se kad-shvatimo to sve iz ljudksog srca izlazi: zle misli, opacine,zla, psovke...Vodjeni tim nagnucima-remetimo sklad sa sobom, Bogom I drugima. Ukratko: sav problem svijeta svodi se na grijeh.
Otkud grijeh? Izvor mu je Zlo, pali anđeo koji nas zavodi trostrukom pozudom: oiju (za pogled zamamljivo,dat cu ti svijet = bogatstvo), tijela (dobro za jelo, kamen u kruh = uzitak), duha (za-mudrost pozeljno, prihvatit ce te = oholost) Covjek ne moze sam po sebi biti dobar. Ima li spasa? Bog je sve zatvorio u grijeh da se svima smiluje. Nita nemozete bez mene uciniti.
Adamovim grijehom svi zgrijesismo. Kristovom pravednoscu svi se opravdasmo. Njegove nas rane iscjelise... On je nase slabosti I grijehe uzeo na se. On nas izbavi iz vlasti tame I prenese u kraljevstvo Sina ljubavi svoje. Od sada: Sve mogu u onome koji me jaca.
Nazivamo je BLAZENA, zapravo znaci PRESVETA Ona je ono sto mi tezimo biti. Prvi ostvareni covjek. Pocetak boljega svijeta. Zvijezda Danica. U njoj je dobrota potpuno nadvladala zlo. Bog ju je sasvim prozeo. Njena volja se uvijek priklanjala Bozjoj. Bila je izvrsno sredstvo u Bozjim rukama.Model je po kojem se izgrađujemo.
***
1. Štovanje Marije uvodi nas dublje u Kristov misterij
2. Preko Marije dolazimo do integracije sv. Pisma i Tradicije
3. Marija kao Židovka povezuje novi Bozji narod i Izrael
4. Štovanje Marije osigurava vjeri integraciju razuma i srca
5. Marija daje Crkvi lice Majke (cuva je da se ne pretvori u partiju, organizaciju)
6. Marija u sebi objedinjuje covjeka - posjeduje kvalitete muškog i zenskog srca.
Marija je već na Efeškom saboru 431.g. dobila naslov "pobjednica svih zabluda". II Vatikanski sabor to isto potvrđuje govore˙i da Marija "u sebi na neki na˙in sjedinjuje i odrazuje najveće istine vjere" (LG 65) Marija je dakle najizvrsniji put do prave doktrine Crkve, najsigurniji put do Krista.
II Vatikanski sabor o Mariji:
- Najodličniji je plod otkupnjenja. (SC 103)
- Prva potpuno rođena “odozgo” (kćerka je svoga Sina)
- Sudjelovala u Spasiteljevu djelu, poslušnošću, vjerom, ufanjem i ˙arkom ljubavlju. (LG 61)
- Oblikovana od Duha Svetoga. (LG 56)
- Slušala i čuvala riječ Božju (LG 58)
- Kao djevica, zaručnica i majka - lik je Crkve, koja je također djevica zbog cjelovitosti vjere, zaručnica zbog jedninstva s Kristom, majka zbog rađanja bezbrojne djece. (LG 64)
- Zbog svojih kreposti, Marija je model Crkve (LG 65)
- Ona je odvjetnica, pomoćnica, pomagačica, posrednica. (LG 62)
- Uznesena na nebo, ona je eshatološka slika i početak Ckve kakva ima biti. (LG 68)
Pokoncilska teologija:
- Marija je vrhunski izraz ljudske slobode u suradnji čovjeka s Bogom.
- Ona je najuzvišenije povijesno ostvarenje evanđelja. Žena koja je vlašću nad sobom, smislom za odgovornost, otvorenošću prema drugima i duhom služenja, jakošću i ljubavlju savršeno ostvarena na ljudskom planu.
Njezina bit i njezino ime je Keharitomene - Milosti puna, to znači bez grijeha začeta.
Zato je nazivamo Blazena, što zapravo znači Presveta.
Marija = zvijezda mora. “Zvijezda danica” u mračnim trenucima povijesti Crkve i pojedninaca.
Ona je "pocetak boljega svijeta" kako ju naziva natpis u Hrvatskom svetištu na Trškom vrhu. Pripravila je put Zacetniku obnove, ali i sama bila prva obnovljena od Zacetnika. Ona je ostvaren covjek, ono što mi tek postajemo i što cemo tek postati u definitivnom susretu s Kristom.
Promatraj Marijine slike i zamijetit ceš njeno najvece blago, Isusa u njenom narucju.
Marialis cultus (Ivan Pavao II)
Marija je djevica koja:
- sluša: pozornost, utihni da čuješ Božji glas, čitaj Sveto Pismo..
- moli: hvale ("veliča"), prosna ("nemaju vina"), zajednička (Duhovi)
- radja: Bog po meni rađa svoju milost u dušama meni povjerenima
- prikazuje: sve najdraže, "ne živim više ja, nego Krist u meni"
Ti nemaš šta iznijeti do sirotinjsko srce i stare ruke s tragovima rada i bezglasne suze, ali Ti plači i moli, majko, jer ko da me izbavi, ako ne teška suza Tvoja na Božjem dlanu?
(Andrić, Ex ponto i Nemiri, Svjetlost, Sarajevo 1975, 25)
Isus je bio gol, zedan, gladan, osuđen ... Marija ga je obukla, napojila, slijedila do kri˙a.
“Ako se bojiš Oca pođi Sinu, ako se bojiš Sina pođi Majci.” (Bernard od Clairvauxa, 12 st.)
“Po zenskom spolu je covjek pao, po zenskom spolu se podigao. Doista, jedna djevica rodi Krista i jedna zena navijesti njegovo uskrsnuce.” (Augustin, Sermo 232, 2)
Majka Glave, Majka je i udova. (Augustin)
Prije nego je začela pod srcem, začela je u srcu. (Augustin)
Biblijski temelji: “Neprijateljstvo ja zamećem između tebe i žene, između roda tvojega I roda njezina: on će ti glavu satirati, a ti ćeš mu vrebati petu.” (Post 3, 15)
«Zdravo milosti puna» (Lk 1, 28)
«Žena zaogrnuta suncem» (Otk 12)
Već od 2. stoljeća pojavljuju se formule koje označuju tijesno udruženje Marije s Kristom Otkupiteljem u borbi protiv đavla. Ta se ideja izražava paralelizmom Eva-Marija; Marija se opisuje kao nova Eva pridružena novom Adamu. Eva pobijeđena, Marija pobjednica, to bi bila slika tog paralelizma.
Sv. Justin: «Eva je rodila neposlušnosti i smrt. Marija je pak odgovorila: Neka mi bude po riječi tvojoj. Iz toga je rođen onaj po kojem je Bog zmiju pobijedio.»
Sv. Irenej: «Kao što je ona po neposlušnosti, sebi i čitavom ljudskom rodu prouzrokovala smrt; tako je i Marija poslušna, sebi i čitavom ljudskom rodu prouzrokovala spasenje. Tako je čvor koji je Eva zamrsila neposlušnošću, bio razriješen Marijinom poslušnošću. Što je djevica Eva vezala po nevjeri, to je djevica Marija razriješila po vjeri.»
Joannes Duns Scotus (13 st.): Marija je unaprijed sačuvana od istočnog grijeha, zaslugama Kristovim.
Svečana definicija Pija IX u buli «Ineffabilis Deus» 8. prosinca 1854: «Proglašavamo, obznanjujemo i definiramo da je od Boga objavljena nauka koja drži da je blažena Djevica Marija bila u prvom času svog začeća, osobitom milošću i privilegijem svemogućeg Boga, gledajući na zasluge Isusa Krista Spasitelja ljudskog roda, unaprijed sačuvana čistom od svake ljage istočnog grijeha.»
Blagdan Bezgrešnog začeća se počinje slaviti u općoj Crkvi koncem 7. st. U Hrvatskoj se slavljenje Bezgrešnog začeća počinje u 14 st. Prvo svetište posvećeno Bezgrešnom začeću je Gospa od Prizidnica na otoku Čiovu (1546. god.)
Iz sveopćeg blata
Ko sunca zraka zlata
Iziđe sama Ti.
Pred tvojom slikom nježnom
o prvom ruhu snježnom
rod ljudski bolno sni» (Milan Pavelić)
Najsvetija je od svih stvorova i očuvana od svake ljage iskonskog i osobnog grijeha.
Bogomajčinstvo traži od Marije takvu svetost koja nadvisuje sve stvorove.
Suotkupiteljica je bila pozvana da s Otkupiteljem popravi krivnju praroditelja kao nova Eva s novim Adamom.
Posrednica milosti je moćna pred Bogom zbog bezgrešnosti. «Ne bi mogla imati ulogu za obnovu čovječanstva kad ne bi sam bila savršeno obnovljena.» (Andrija Kretski)
Odogojiteljica naša, jer je bila posve bez grijeha.
Bezgrešnost u začeću Crkva je dogmatizirala (de fide definita), a bezgrešnost osobne suradnje oduvijek je propovijedala (de fide catholica).
Raspravljalo se i o tome da li je Marija nesagrešiva, tj. da nije mogla sagriješiti. Takvu nesagrešivost je posjedovao sam Krist. Ipak možemo reći da je Marija svojom vjernošću stekla ukorijenjenost u dobru. Da bi se mogla oprijeti svakoj kušnji na zlo.
- Vic: «Tko je od vas bez grijeha, neka prvi baci kamen». Začuje se udarac. «Mama, zar ti nisam rekao da ostaneš kod kuće.»

Post je objavljen 09.12.2013. u 07:00 sati.