Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/plasticno-je-fantasticno

Marketing

Školski primjer greenwashinga


NOVOSTI IZ SVIJETA PLASTIKE Br. 39




Nakon široke kampanje poticanja stavljanja eko oznaka te upozoravanja na tzv. ekološke opasnosti, potrošači se sve više okreću ekološkim proizvodima i za to su spremni više platiti.




Najnoviji primjer nam dolazi iz Poljske. Nakon provedene kampanje, napravljeno je ispitivanje javnog mnijenja te je utvrđeno da 90 % Poljaka vodi računa o okolišu, a njih 62 % izjavljuje da umjesto vrećica koriste platnene torbe.

Ono što je iznenađujuće, potrošači uopće nemaju problema s time što te vrećice i torbe moraju plaćati.

Također je utvrđeno da 52 % Poljaka preferira papirnate vrećice u odnosu na plastične vrećice i uopće im za pojedinu nije teško platiti 50 € centi (oko 3,7 kn). Također, prema istom istraživanju, čak 82 % Poljaka spremno je platiti više za vrećice koje nose eko logo Prijatelj okoliša (pol. Przyjazny dla środowiska), a čak 62 % njih vjeruje kompanijama koje izjavljuju da se brinu o okolišu. Ipak, samo njih 20 % vodi računa o eko oznaci na proizvodu prije no što odluči taj proizvod kupiti.



Komentar autora bloga:
Evo tipičnog greenwashinga! Najprije se papirnate i platnene vrećice proglase ekološki prihvatljivijima, a zatim se pokrene cijela kampanja s lažnim označavanjem i naravno, rezultat uopće nije začuđujući. Osim što se ekološki najprihvatljiviji proizvod (plastična vrećica) prešućuje, prešućuju se i sve ekološke i energijske mane druga dva proizvoda (papirnate vrećice i platnene torbe). Na žalost, Poljaci će to ubrzo shvatiti - ekonomski (u svojim novčanicima), ekološki (na odlagalištima), higijenski (sa svojim prljavim platnenim torbama).



Izvori:
CEE Packaging
Animated Flags





Post je objavljen 22.08.2013. u 00:03 sati.